OKNA modulární informační systém pro výrobce oken a dveří z plastu i dřeva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
…SERVICES…SERVICES…SERVICES... HAMILTON HAMILTON Řešení mobilního přístupu k podnikovým datům.
Advertisements

Logistika v silniční dopravě
Optimalizace stavu zásob
PLÁNOVÁNÍ A ŘÍZENÍ VÝROBY
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Doprava Skalský Dvůr Renata Štěpničková.
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Nová zelená úsporám 2013 možnosti využití výrobků f. DAFE-PLAST.
Komu je program OKNA určen. Úvodem •Firma TECHNOSOFT byla založena v roce 1996 a jejím předmětem podnikání je od prvopočátku vývoj a prodej software produktů.
Jednatel Cargologix, s.r.o.
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Vaše cenové nabídky rychleji a profesionálně
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. 22. PŘEDNÁŠKA Logistika a jakost.
Technická dokumentace
Prezentace informačního systému pro malé a střední pekárny
AKCENT TISKÁRNA VIMPERK S.R.O. Jan Syrovátka Jiří Hradský.
Řízení procesu neshodných výrobků
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. Únor PŘEDNÁŠKA Typové systémy.
Financování stavební zakázky
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Analýza a popis pracovního místa
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
Technická kontrola a evidence.
Prodejní ceny Možnosti cenové politiky v Řízení zásob Autor: Ing.Robert Naar Skalský Dvůr
Skalský Dvůr Servisní protokol Renata Štěpničková.
Informační systémy Tomáš Maděra.
4.Kalkulace nákladů.
Název SŠ: VOŠ, SPŠ automobilní a technická
Technologie – výrobní proces ve strojírenství
Rozšíření IQ sestav v RZ Jak zobrazovat data na 100% ? Ing. Robert Naar Skalský Dvůr
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Řízení nákladů a ceny stavby
- DODACÍ LIST – seznam zaslaného zboží a jeho množství (resp. seznam provedených prací). Odběratel si podle dodacího listu může zkontrolovat úplnost dodávky.
10 Logistická struktura a plánování v servisních podnicích a útvarech
Jak chápeme kalkulační systém
Poptávka na dodávku plastových oken včetně vnitřních i venkovních parapetů, provedení demontáže stávajících dřevěných oken a parapetů a montáže nových.
Odbyt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Autor: Ing.Holenda Jiří
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Digitální učební materiál
Projekt z PA104 Richard Benkovský (139912, Jan Horák (143443, Miroslav Ligas (139542, Tomáš.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
2 LOGISTICKÉ SYSTÉMY Servisní logistika prof. Ing. Václav Legát, DrSc.
Informatika a komunikace v logistice Kapitola 8: Úkoly logistického informačního systému, Struktura informačního systému podniku, Pohyb informací v síti.
Model strategie marketingového mixu
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Logistika. Osnova výkladu  Čím se logistika zabývá?  Co logistika řeší?  Organizace skladového hospodářství  Řízení zásob  Náklady na zásobování.
Ing. Veronika Dostálková MBA MAJETEK PODNIKU – OBĚŽNÝ MAJETEK Finanční gramotnost 3. ročník Září 2012.
Majetek podniku. oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) oběžný majetek – jednorázový, spotřebován, mění podobu (materiál) dlouhodobý.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
VZTAH DODAVATEL ODBĚRATEL PÍSEMNOSTI V OBCHODNÍM STYKU.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
AGENDA DOPRAVA Skalský Dvůr AGENDA DOPRAVA K čemu slouží ? k vedení deníku jízd nebo puťovky k evidenci strojů k plánování jízd k evidenci a přehledu.
Vnitropodnikové účetnictví. Finanční účetnictví Normativně upraveno Sleduje aktiva, pasiva, náklady a výnosy účetní jednotky za celek Poskytuje souhrnné.
Zásoby Kateřina Pinkasová. Zásoby  jsou hospodářské prostředky, představují suroviny, materiály, součástky, polotovary, moduly, hotové výrobky  Jednorázově.
Organizace výroby Organizace a řízení výroby. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Obhajoba diplomové práce Téma: Optimalizace skladového hospodářství.
Návrh logistiky skladového hospodářství ve vybraném podniku
Základní pojmy v automatizační technice
Zásobování a účtování zásob ve vybraném podniku
Akcent tiskárna Vimperk s.r.o.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Novela vyhlášky č. 428/2001 Sb..
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Transkript prezentace:

OKNA modulární informační systém pro výrobce oken a dveří z plastu i dřeva

Úvodem •Program OKNA vyvinutý pro prodejce a výrobce oken a dveří •Je plně vyvinuty v České republice •Podporuje obchodní aktivity uživatelů •Zvyšuje produktivitu výroby •Zrychluje logistické toky firmy •Podporuje automatizaci výroby včetně bezpapírového řízení výroby

Základní charakteristika Je to modulární informační systém, jenž roste s potřebami firmy a nebrání se předání dat jiným systémům. •V síťové verzi umožňuje paralelní zpracování dat více současně pracujícími uživateli bez omezení rychlosti práce •S důrazem kladeným na vysokou bezpečnost a utajení dat, a to nejen u síťové verze

Co je a k čemu slouží •Jde o jednu z hlavních částí informačního systému firmy, •zajišťuje přímá data pro obchod, výrobu, chod strojů, objednávky skladu, servis. •Dále podklady pro účetnictví, logistiku, skladové hospodářství, mzdy a jiné. •Podporuje řízení firmy dle systémových norem řady ISO 9000

Systémové prostředí •Celý informační systém pracuje ve velmi přívětivém prostředí WINDOWS •Funguje na SQL Bázi, a to jak na lokálním, tak i na síťovém provedení, kde pracuje na platformě Centura

Výhody •Rychlost •Přesnost •Jednoduchost zpracování •Přehlednost •Standardizace s normami ISO 9000 •komplexnost

Zpracování •nabídek •podkladů pro zaměření •výrobní dokumentace •Objednávek •Expedičních podkladů •Optimalizace •Plánování výroby, montáží atd. •Faktur •Řízení NC strojů

Zpracování nabídky Dvě větve: •Standardní – okna pravoúhlá s dělením na tři otvory vodorovně i svisle s maximální rychlostí výpočtu •Nestandardní – v takzvaném drátěném programu s vysokou variabilitou tvarů

Materiálové zpracování nabídky •Možnosti: •Do jedné nabídky zpracování více profilových systémů včetně kombinace plast, dřevo, hliník •Jedno okno s více křídly možno okovat různými typy kování •Na každý otvor okna lze zadat různý typ výplně – skla nebo výplně plastově, dřevěné a hliníkové

Zpracování nabídky s doplňky •Vkládání doplňků: •Jednotlivé doplňky lze vkládat na pozice jednotlivě, ale i hromadně v daném rozměru a potřebném množství •U žaluzií a sítí proti hmyzu se automaticky počítá správná velikost požadovaného doplňku v barvě a materiálu. •Žaluzie se přizpůsobí i velikosti a typu zasklívací lišty

Zpracování nabídky s pracemi •Ke každé nabídce lze započítat dopravu se správným výpočtem DPH •K nabídce lze přiřadit jednotlivé servisní práce a to i k jednotlivým pozicím, jako jsou Vybourání oken, likvidace odpadu, montáž stavební výplně, montáž parapetů a v neposlední řadě zednické zapravení. •Tyto práce lze kalkulovat v různých typech výpočtu např. procentem z ceny díla, na obvodový (běžný) metr, na čtvereční metr, na kus

Zpracování nabídky korekce ceny •Typy korekce: •Na každé pozici lze provést korekci ceny do plusu i mínusu. Tuto korekci program hlídá a upozorňuje na ni v KALKULACI NABÍDKY •Slevy na nabídku lze stanovit hned dvě a to za platbu předem a slevu, kterou můžeme textově specifikovat

Zpracování nabídky a zaměření •Každá nabídka před převedením do stavu zakázka lze rozměrově i množtevně upravit •K tomuto účelu je navržena tisková sestava s níž pracuje technik provádějící zaměření •Každá pozice má svoji stranu na níž je specifikován požadavek zákazníka, zde se zapisují naměřená a dohodnutá data se zákazníkem.

Převedení nabídky na zakázku •Po zpracování správných dat zákazníka lze překlopit nabídku do stavu zakázka. •Zakázka dostane nové jedinečné číslo •Lze zákazníkovi vytisknou SMLOUVU v plném znění i s jeho připomínkami •Překlopením do stavu zakázka se ukončí možnost změn a každá nová změna se vytváří jako doplněk ke smlouvě

Zakázka a její placení •V programu lze vytvořit na základě prvotních informací faktury a příjmové doklady. •Dvě zálohové s přesným zpracováním dle požadavku státní legislativy a ve výší dohodnuté se zákazníkem •Konečná faktura se pecifikací odečtení zálohových faktur •Příjmový doklad na výši jednotlivých faktur

Plánování zakázky do výroby •Na základě termínu dodání lze stanovit hromadně termíny výroby s možností změny pro jednotlivé pozice jenž ovlivňují technologické či jiné parametry •Zakázka se převede do modulu Plánování výroby, kde se automaticky rozpadne dle složitosti na denní plán výroby. •V případě potřeby může stanovená odpovědná osoba manipulovat s termíny.

Zakázka do výroby •Každou zakázku lze zapracovat do plánu výroby s jejím rozpadem na požadovanou délku výroby a naplnění výrobních kapacit •Na jednotlivé výrobky z pozic lze použít výrobní dokumentaci včetně sledování přes čárový kód •Každý výrobek lze sledovat průběhem výroby mezi jednotlivými pracovními místy a pracovníky dle požadavků ISO norem

Optimalizace •Pro maximální snížení materiálových více nákladů u profilů lze optimalizovat nářezový plán •Při optimalizaci se nejen sledují jednotlivé profily zařazené do optimalizace, ale i vzniklé zbytky, kde každý zbytek má jedinečný evidenční znak •Při další optimalizaci se tyto zbytky použijí a stanoví se dle jejich značení i který má být použit,

Řízení strojů •Informační systém OKNA řídí i strojní park firmy, a to jak jednoduché poloautomaty, tak i NC centra •Pro každý stroj linky vytvoří softwarovou větu, kterou zle poslat jako informaci přímo po síti nebo takzvanou síťovkovou metodou na mediálních nosičích •Vlastní sledování polotovarů lze zpravidla sledovat čárovými kódy na štítcích polotovarů

Zakázka a dodávky materiálu •Zakázka se automaticky rozpadá na jednotlivé objednávky materiálu dle dodavatele •V případě potřeby automaticky přičte procento prořezu nebo minimální stanovenou hodnotu •Objednávky lze sdružovat i s více zakázek •Na objednávku lze specifikovat termín dodání i popis informace •U některých dodavatelů lze posílat přímo softwarové věty namísto textové objednávky

Logistika materiálu zakázky •Pro tuto činnost lze využít skladové hospodářství s možnostmi •Objednávání materiálu přímo na zakázku nebo hromadně s přesně stanovenými termíny dodání dodavatelem •Sledování jakosti dodavatelů jednotlivých sortimentů materiálů •Sledování a hlídání termínů objednávek a dodávek materiálu •Kontrola cen materiálu i s více náklady •Sledování materiálu na skladě a plánování na zakázky včetně blokování •Hlídání minimálních i maximálních skladových zásob

Zakázka a servis •Stejně jako výroby lze v modulu Servis plánovat i servisní práce •Tyto lze přiřazovat jednotlivým servisním skupinám, dle jejich možností např. demontáže, montáže, zednického, zapravení, množství pracovníků použitelných, a výše cen dohodnutých •Lze tisknout servisní listy, předávací protokoly atp.

Dokončení zakázky •Stejně jako jiné termíny lze plánovat a evidovat ukončení zakázky •Včetně uhrazení ceny zakázky •Evidence předávacích protokolů •S možností porovnání materiálových nákladů plánovaných s náklady faktickými

Reklamace zakázky •V modulu reklamací zakázky je možné sledovat zakázku a její nahlášené neshody •Sledování průběhu řešení reklamace, jejich termínů, míry oprávněnosti reklamace, odpovědnosti zavinění, opakování typů neshod, stanovení nápravných opatření, průběhu řešení a nákladovosti.

Děkuji za pozornost.