Ing. Martin Záklasník, PhD, obchodní ředitel ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Ing. Martin Záklasník, PhD, obchodní ředitel
Struktura společnosti – Česká republika Deutsche Telekom AG Tržby 64,6 mld. € T-Home T-Mobile T-Systems Tržby 11,1 mld. € T-Mobile nabízí mobilní služby a zařízení. T-Home přináší širokopásmový přístup k internetu a hlasové služby. T-Systems působí v oblasti ICT a systémové integrace pro korporátní zákazníky a veřejnou správu. 61 % 100 % T-Mobile Czech Republic T-Systems Czech Republic Tržby 3,097 mld. Kč. ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
T-Systems Czech Republic Čísla hovoří za nás T-Systems. Enabler of connected life and work. Februar 2010 T-Systems Czech Republic Čísla hovoří za nás Zákazníci Korporátní a mezinárodní zákazníci, veřejná správa a zdravotnictví, výroba, automobilový průmysl, doprava Tržní pozice #4 v IT službách v ČR* #4 v pevných telko službách v ČR *studie „Czech Republic IT Services 2008-2012 Forecast and 2009 Vendor Shares“, IDC CEMA 2009 Portfolio Integrovaná ICT řešení Systémová integrace Specializovaná oborová řešení Zaměstnanci 670 zaměstnanců Obrat 2009 3,097 mld. Kč EBIT 2009 přes 250 mil. Kč T-Systems supports major corporations and multi-nationals across all industries – from the automotive, telecommunications, financial-services, retail, services, media, energy and manufacturing sectors to local authorities and healthcare organizations. In early 2008, T-Systems entered a partnership with IT provider cognizant for systems integration. As a result, T-Systems has access to additional off-shore resources and expertise as required. In fiscal 2008, T-Systems had a workforce of 52,400 and posted revenues of around €11 billion. If the revenues and employees of T-Systems BS, which was migrated to Sales & Service Deutschland on January 1, 2009, are deducted, it leaves 45,400 staff and €9.3 billion revenues. For international offices, see slide on T-Systems sites around the world (back-up slides) For information on T-Systems global delivery capability, see slide on global delivery (back-up slides) For market position, see relevant slide in back-up slides 3
Léčebný proces a efektivní nemocnice? A co se tím vlastně myslí ? Jak to máme udělat? Kvalita péče Rozvoj Spokojenost pacientů Finanční výsledky Produktivita ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Jaké jsou příznaky a diagnóza? Nelze získat informace pro řízení z klinických a administrativních systémů! Potřeba značných klinických zdrojů k manuální rutinní administrativní práci! Léčba Nízká podpora procesu péče o pacienta! Drahé ruční sestavování k-dávek a výkazů! Vedení Administrativa a Péče o pacienta Nemožnost sdílení nejlepší praxe! Nedostatečná podpora DRG! Nelze úspěšně léčit pacienta bez komplexní IT podpory ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Jaké navrhujeme řešení Jaké navrhujeme řešení? Komplexní IT podporu procesů, jednotný ERP a klinický systém, centrální elektronický záznam pacienta (EHR) Příjem Účetní Sestra Lékař Propuštění Případy Plánování Dokumentace Centrální záznam pacienta a všech jeho případů Integrované workflow, žádanky a zdravotní dokumentaci Propojení on-line se zdravotní technikou HCM, HL7, XML, DICOM Zaúčtování Pojišťovny Nákup Kliniky Administrace DRG Finance Fakturace Léčba Ošetření Přijetí ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Jaké navrhujeme řešení? Integrovaný NIS pro všechny uživatele Standardizovaná rozhraní IS-H ERP i.s.h.med HL7 Vrcholový management DICOM Střední management BI Finance Controlling Lékaři Sestry Pojišťovna Hospodářská správa IT Účtárna Mzdy Doprava … ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Unikátnost pacienta Integrovaný a jednotný záznam pacienta Pathways Vyšetření Návštěvy Diagnózy Archiv PACIENT integrovaný EMR Ošetření Patient Vitální data Hospitalizace 02.07.1970-05.07.1970 Léčba Ambulance 05.10.1987 10.10.1987 Případy Laboratorní výsledky Dokumenty ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Jednotná podpora procesů Řízení zdrojů Organizační struktura Klinika Oddělení Jednotky péče Struktura budov Budovy Poschodí Pokoje Lůžka Reporting Chirurgie Radiologie Klinický systém Řízení případů Klinická pracovní stanice Správa pokojů Pracoviště lékaře Pracoviště sestry Případy / Ošetření Diagnózy Základní klinická dokumentace Vyúčtování péče Automatické shromáždění nákladů DRG Individuální i hromadné vyúčtování Plánování času Zaúčtování nákladů výnosů Controlling střediska výkony Analýza nákladů podle případů procedur org. jednotek DRG Účetnictví Centrální záznam pacienta Fakturace Majetek Personalistika ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Péče o pacienta Vyúčtování Síla spolupráce Veřejná dostupnost Vláda a MZ ČR Integrace Zdravotní pojišťovny Přístroje Reporting Standardizace PACS/LAB Klinické systémy Farnaceutiký průmysl Péče o pacienta Vyúčtování Ekonomika, Majetek JIP Distributoři léčiv Netweaver Extení lékaři Koordinované procesy Řízení výkonnosti Sdílení informací Efektivní spolupráce ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Výsledek podpory dle našeho receptu? Splněné strategické cíle Zvýšení spokojenosti pacientů Zlepšení kvality péče Zefektivnění léčebných postupů Růst produktivity Zlepšení finančních výsledků Jasné a důvěryhodné podklady pro rozhodování Zvýšení produktivity personálu a snížení chybovosti Zvýšení kvality péče a spokojenosti pacienta Integrované automatizované výkaznictví Administrativa Péče o pacienta Léčba Vedení Každodenní sdílení nejlepší praxe vedoucí k zlepšení výkonu Automatizovaná podpora DRG Vyšší spokojenost pacienta při zvýšení efektivnosti ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Přínosy řešení na platformě SAP pro nemocnice Zvýšení kvality klinických procesů a péče o pacienty - integrované procesy orientované na pacienta Standardizace a sdílení nejlepší praxe Strukturovaná pacientská dokumentace, vysoká ochrana pacientských dat Optimalizace klinických zdrojů, nižší spotřeba materiálu Dokonalý přehled pro rozhodování vedoucích pracovníků ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Přínosy pro nemocnice s využitím podpory T-Systems Procesní znalost zkrátí implementační dobu Konzultanti z vlastních zdrojů ( i mezinárodně) Rozsáhlé mezinárodní reference rakouské zdravotnictví jede na SAPu a T-Systems je podporuje Schopnost nabídnout hostování sdíleného řešení – Cloud computing ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Cloud computing Příklad balíčku… Building Block Aplikace Výpočetní výkon 1GB dat Datové úložiště 10Mbit -1Gbit Backup & Restore Síťová konektivita Operační systém Správa DB a dalších aplikací + Monitoring Helpdesk & hotline + ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Významní světoví zákazníci ze zdravotnictví Přes 2 300 nemocnic a zdravotnických zařízení ve více než 45 zemích Nagano prefectural federation of Agricultural cooperatives for Health and Welfare ERP a nemocniční informační systémy z pohledu mezinárodních zkušeností T-Systems International Martin Záklasník
Co o nás říkají… „Zákazníci T-Systems hodnotí služby jako vysoce kvalitní.“ Gartner, „Magic Quadrant for Desktop Outsourcing Western Europe“, May 2009 „T-Systems je jedním z prvních celosvětových poskytovatelů dynamických služeb a hostovaných řešení, postavených ze standardních služeb.” Current Analysis, January 2009