Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu doháněcí
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
nerovnoměrného pohybu tělesa
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
C) Slovní úlohy o pohybu
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Slovní úlohy o pohybu II.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
51.1 Slovní úlohy řešené rovnicí – o pohybu
Slovní úlohy O pohybu 2.
Relativnost pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
VY_32_INOVACE_07/3/17_Aplikační úlohy
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Trojčlenka Prezentace je zaměřená na procvičování slovních úloh řešených trojčlenkou. Obsahuje 6 řešených příkladů i s obrázky. © Eva Černá Autor © Mgr.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 2
Rychlost rovnoměrného pohybu
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy o pohybu 1 typ úloh – stejný směr
Na trhu prodávali velikonoční pomlázky. Veliká stála 50 Kč a malá 10 Kč. Celkem se prodalo 524 Ks pomlázek. Tržba činila Kč. \kolik se prodalo.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Jednotky času - procvičování
Rovnoměrný pohyb – test 1
C) Slovní úlohy o pohybu
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
ÚLOHY O POHYBU.
Řešení domácího úkolu DÚ v 1 = 40 kmh -1 v 2 = 30 kmh -1 v 3 = 50 kmh -1 Tři rybářské lodě vyrazily na moře. První (červená), vyplula rychlostí 40 km/h.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 6 VY_42_INOVACE_36 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o pohybu Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
1 Slovní úlohy o pohybu úvod Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1 Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 2.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Ing. Ladislav Mišík FUNKCE 9. únor 2013
Slovní úlohy o pohybu postup na konkrétním příkladu
Základní škola Čelákovice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Slovní úlohy o pohybu úvod 1
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy o pohybu IV. (2 úlohy)
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autor: Mgr. Monika Kysilková
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy I. – o pohybu a řešené soustavami rovnic - procvičování
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Transkript prezentace:

Slovní úloha o pohybu Zadání příkladu: V 6 hodin 40 minut vyplul z přístavu parník plující průměrnou rychlostí 12 . Přesně v 10 hodin za ním vyplul motorový člun průměrnou rychlostí 42 . V kolik hodin dohoní člun parník?

Postup řešení příkladu 1. způsob řešení 2. způsob řešení

1. způsob řešení příkladu Parník: s1 = ? km Motorový člun: s2 = s1 v1 = 12 v2 = 42 t1 = t2 + 3 h t2 = ? h s1 = 12(t2 +3 ) s2 = 42 . t2 s1 = s2 12(t2 +3 ) = 42t2 12t2 + 12. = 42t2 12t2 + 40 = 42t2 /-12t2 40 = 30t2 /: 30 t2 = 1 h 20 min. Motorový člun dohoní parník v 11 hodin a 20 minut.

Postup řešení příkladu 1. způsob řešení 2. způsob řešení

2. způsob řešení příkladu Parník: s1 = ? km Motorový člun: s2 = s1 v1 = 12 v2 = 42 t1 = t2 + 3 h t2 = ? h Motorový člun dohání parník rozdílem rychlostí tj. v = 30 a stahuje náskok 3 h a 20 min, který má parník. Parník za 3 h a 20 min. urazí vzdálenost s1 = 12 . 3 s1 = 12 . s1 = 40 km t2 = t2 = = 1 h 20 min. Motorový člun dohoní parník za 1 hodinu a 20 minut, což je v 11 hodin a 20 minut.

Postup řešení příkladu 1. způsob řešení 2. způsob řešení