Systém uplatňování informací o dalším vzdělávání v pražských médiích Vladimír Dubský Šárka Hastrmanová
Možnosti medializace Tištěná média v bezplatných metropolitních novinách – Metro, 24hodin, Metropolitní expres radniční noviny a specializované noviny (např. Učitelské noviny). Internet zájem zejména ze strany na vzdělávání specializovaných internetových médií jako jsou například personalista.com, vzdelani.cz, ucimse.cz.
Typologie článků Texty vycházející z výzkumu a trendové články potřeby, motivaci a ochotu Pražanů účastnit se kurzů dalšího vzdělávání nejnovější trendy v oblastí dalšího vzdělávání (na základě výsledků z kvalitativního šetření a konzultací s experty na oblast dalšího vzdělávání) Servisní články hlavní zaměření medializace přináší informace o konkrétní nabídce kurzů, jejich dostupnosti, vhodnosti pro konkrétní skupiny potenciálních zájemců, délce, ceně atd
Průběh medializace celostátní tištěná média, ve kterých pravidelně vychází rubrika spojená s oblastí dalšího vzdělávání (Právo, Respekt) tištěná média, jejichž obsah je zaměřen na dění v metropoli (Expres, E15, Metro) odborné časopisy, které se věnují problematice vzdělávání (Učitelské listy, Fórum) internetové portály primárně informující o vzdělávání, nebo portály, které mají rubriku o vzdělávání (Personalista.com, Vzdelani.cz)
Zájem o mediální výstupy Medializace článků vycházejících z výsledků výzkumu byla velmi úspěšná (přinášely nové unikátní informace) Medializace servisních článků pro jednotlivé městské části byla částečně úspěšná (s některými periodiky městských částí navázána dlouhodobá spolupráce) O servisní články o jazykových kurzech a PC kurzech byl u deníků nižší zájem Články o trendech v oblasti dalšího vzdělávání byly úspěšné (seriály o další vzdělávání s týdenní periodicitou bezplatnými Expresem a E15) Média se zajímala i o články o zájmovém vzdělávání O články o místních iniciativách a společnostech, které poskytují školení o životním prostředí, byl zájem především ze strany u periodik městských částí
Závěrem Všechny články dostupné na internetových stránkách Respekt Institutu Projekt bezpochyby našel i uspokojil cílové skupiny – potenciálních klientů kurzů dalšího vzdělávání i jejich poskytovatelů Při přípravě podobného projektu v budoucnosti je třeba ještě zvýšit důraz na včasnou dohodu o spolupráci s médii, která by se tak stala těsnější součástí projektu
Děkuji za pozornost!