Ministerstvo pro místní rozvoj ČR1 Veřejně soukromá partnerství a zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon) JUDr. Vladimír Horálek,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PPP a klasická veřejná zakázka
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Radek Jurčík
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Nástroje územního plánování
Mgr. David Mlíčko odbor veřejného investování
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
1 VÝHODY A RIZIKÁ PPP Transparency International Slovensko Právna regulácia a hlavné riziká PPP v Českej republike Jan Krofta Dáňa, Pergl & Partners, advokátní.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
ZÁKON 139/2006 O koncesních smlouvách a koncesních řízeních (koncesní zákon)
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
„Elektronické“ Veřejné zakázky Vladimír Šiška náměstek ministra ředitel sekce ISVS.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
Vodohospodářská infrastruktura a veřejné zakázky Vlastimil Fidler Ministerstvo pro místní rozvoj.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Zasedání obecního zastupitelstva obce Květinov č Dne od 17:00hod.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Mgr. Jan Sixta Veřejné zakázky od 1.dubna 2012 zásadní změna k lepšímu?
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Zastoupení zadavatele – ano - ne Konference: Elektronizace veřejných zakázek Pořadatel QCM s.r.o. Hotel Barcelo, Praha, Ing. Miroslav Jeništa.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Problematika zadávání vodohospodářských projektů v ČR Mgr. Hana Šachová.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Národní plán zavedení elektronického zadávání veřejných zakázek a Zpráva o plnění Národního plánu za rok 2007 Ministerstvo pro místní rozvoj.
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář MZe pro vodoprávní úřady Skalský Dvůr, 19. –
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky Robert Páleník
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR Radek Jurčík
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Elektronická komunikace při zadávání veřejných zakázek Mgr. Jakub Váňa
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR1 Veřejně soukromá partnerství a zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení (koncesní zákon) JUDr. Vladimír Horálek, ředitel legislativně právního odboru Ministerstva pro místní rozvoj

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR2 Partnerství veřejného a soukromého sektoru Public Private Partnerships – PPP •Spolupráce veřejné správy s podnikatelským sektorem na projektové přípravě, financování, výstavbě, rekonstrukci nebo modernizaci, údržbě, správě a zajišťování provozu konkrétních akcí veřejné infrastruktury nebo poskytování služeb veřejnosti •V posledních letech se rozšiřuje tato spolupráce ve státech EU a také ve světě vedle klasických a doposud známých veřejných zakázek

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR3 Základní znaky a výhody PPP •Dlouhodobost této spolupráce (cca 5 až 25 let, někdy i více) •Rozložení plateb veřejného sektoru (lepší alokace veřejných financí, ne však jednoznačně úspora) •Spolufinancování projektů veřejné infrastruktury ze soukromých zdrojů (náklady mohou být částečně financovány i přímo od uživatelů služeb) •Vyšší hodnota za veřejné peníze ( vyšší užitek k vynaloženým prostředkům, celkově zlepšení infrastruktury veřejných služeb v ČR) •Využití know-how podnikatelských subjektů •Využití špičkových postupů při realizaci PPP i při dalším poskytování veřejných služeb občanům •Přenos některých rizik z veřejnoprávního partnera na podnikatelský subjekt (např. zajištění koordinace financování konkrétní akce, odpovědnost za ekonomické využití stavby, za její udržování a zajištění oprav) •Efektivní způsob výstavby, využití staveb a realizace veřejných služeb (uplatnění podnikatelského myšlení, podnikatel nese část rizik za efektivní fungování PPP) •Smluvní vztahy v PPP– smluvní disciplína soukromého partnera •Role ekonomického provozovatele veřejného sektoru (kontrola standardů služeb, cen)

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR4 Standardní fáze PPP 1)Příprava a zpracování projektu PPP zadavatelem 2)Sondování zájmu soukromých subjektů o realizaci PPP 3)Výběrové řízení na soukromého partnera – smlouva 4)Realizace PPP + zadavatel v postavení ekonomického provozovatele

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR5 Vybraná rizika PPP v ČR •Závazky přes několik volebních a rozpočtových období •Český právní řád nezná PPP – analýzy v resortech •PPP je nová věc – nedůvěra nebo přehnané naděje •Podmínkou dobré realizace dlouhodobá a důkladná příprava PPP •Chybí metodika, zkušenosti, odborníci, poradci •Právní, věcná a administrativní náročnost přípravy smlouvy o PPP a její realizace •Kombinované financování •Veřejný sektor musí zvládnout postavení ekonomického provozovatele •Ne zcela dobrá smluvní disciplína soukromých subjektů v ČR – PPP=smluvní vztahy

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR6 Různorodost obsahových forem PPP 1) Různé kombinace smluvních vztahů při výstavbě ve formě PPP např. - BOT (postav, provozuj, převeď) - DBFO (navrhni, postav, financuj, provozuj) - DBFOT (navrhni, postav, financuj, provozuj, převeď) (např. dálnice, silnice, mosty, justiční paláce, věznice, stravovny, ubytovny, skládky odpadů) 2) Pronájmy (např. Eltodo – veřejné osvětlení, provoz vodovodů a kanalizací) 3) Smlouvy o provozu a řízení (např. IT sítě + řízení IT včetně lidí, účetní služby) 4) Smlouvy o poskytování služeb (např. ostraha, občerstvení) 5) Klasický outsouscing (vyčlenění určitých činností mimo a jejich zajišťování soukromým dodavatelem)

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR7 Příprava nové legislativy o PPP - zahraniční prameny •Směrnice EP a Rady 2004/18/ES o koordinaci postupů při zadávání veřejných zakázek na stavební práce, dodávky a služby •Interpretační sdělení Komise o koncesích podle práva společenství (2000/C 121/02) •Zelená kniha o PPP (vypracovala EK 2004) •Vzorová legislativa o soukromě financovaných infrastrukturálních projektech – UNCITRAL (vypracovala Komise pro mezinárodní obchodní právo OSN) •Koncesní zákony a zákony o PPP Španělsko, Francie, Itálie, Polsko, Irsko

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR8 Současná právní úprava koncesních smluv v českém právu •Rámcová úprava v zákoně č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách (směrnicová úprava pouze pro koncese na nadlimitní stavební práce-nepostačuje jako právní rámec pro realizaci PPP v ČR ) •Speciální právní úprava v zákoně č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích v souvislosti s výstavbou, provozováním a údržbou dálnic

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR9 Co bylo cílem předkladatele koncesního zákona? •Připravit v českém právním řádu obecné podmínky pro realizaci PPP projektů v ČR Samozřejmě s ohledem na členství ČR v EU musel předkladatele především zajistit transpozici směrnice EU 18/2004 pro nadlimitní koncese na stavební práce

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR10 Nová legislativa o PPP v ČR - základní pojmy Koncesní smlouva (stavby, služby) •není finanční úplata zadavatele v penězích nebo jen zčásti •místo finanční úhrady zadavatel poskytne zadavatel koncesionáři právo užívat předmět plnění smlouvy - úplata závislá ne ekonomických ukazatelích (pravidelná údržba, dohodnuté opravy, ukazatele využití atd.) •smlouva písemná, na dobu určitou •koncesionář nese podstatnou část rizik spojených s plněním smlouvy •koncesionář může vybírat poplatky přímo od uživatelů služby Veřejná zakázka (dodávky, stavby, služby) •finanční úplata zadavatele v penězích v plné výši •dodavatel nenese žádná rizika (mimo obvyklá – vady, nedodělky, záruka) •předmět veřejné zakázky dodavatele dále smluvně nevyužívá, ekonomicky na něm není závislý

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR11 Nová legislativa o PPP v ČR - právní regulace ve dvou oblastech Právní regulace PPP v ČR bude ve dvou liniích: 1)Koncesní smlouvy (znaky viz předchozí snímek) 2) Nadlimitní veřejné zakázky splňující navíc od klasických veřejných zakázek následující náležitosti: - smlouva bude uzavřena na dobu určitou, minimálně na 5 let, - dodavatel ponese částečně ekonomická rizika spojená s realizací a využíváním předmětu zakázky za zadavatele nad rámec rizik obvyklých u klasických veřejných zakázek (v zákonech uvedená rizika jako je odpovědnost za vady a nedodělky, záruka) (znaky klasických veřejných zakázek viz předchozí snímek)

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR12 Nová legislativa o PPP v ČR - první oblast právní regulace 1) Koncesní smlouvy (obdoba koncesí v pojetí evropské směrnice 2004/18/ES) Vztahuje se na ně pouze koncesní zákon v plném rozsahu /koncesní zákon upravuje koncesní řízení (výběr koncesionáře), náležitosti koncesních smluv, dohled nad dodržováním zákona, přípravu koncesních projektů pro významné koncesní smlouvy, schvalování významných koncesních smluv, rozpočtový dozor nad zadavateli – samosprávnými celky, kde je nutný předchozí souhlas MF s uzavřením koncesní smlouvy, uveřejňování výzev a koncesních smluv/

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR13 Nová legislativa o PPP v ČR - první oblast právní regulace 2) Nadlimitní veřejné zakázky splňující navíc od klasických zakázek následující náležitosti: - smlouva bude uzavřena na dobu určitou, minimálně na 5 let, - dodavatel ponese částečně ekonomická rizika spojená s realizací a využíváním předmětu zakázky za zadavatele nad rámec rizik obvyklých u klasických veřejných zakázek (v zákonech uvedená rizika jako je odpovědnost za vady a nedodělky, záruka) Vztahuje se na ně plně zákon o veřejných zakázkách + vybraná ustanovení koncesního zákona (o náležitostech koncesních smluv, zpracovávání projektů pro významné koncesní smlouvy, schvalování významných koncesních smluv a o rozpočtovém dozoru MF nad zadavateli – samosprávnými celky)

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR14 Obecné výjimky z koncesního zákona Koncesní zákon se nevztahuje na smluvní vztahy : •obsahující utajované skutečnosti •spojené s bezpečností státu •řídící se podle mezinárodních smluv •jejichž předmětem je vyhotovení telekomunikační sítě

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR15 Veřejný zadavatel v koncesním zákoně •Zadavatel ve smyslu koncesního zákona je shodný s veřejným zadavatel podle zákona o veřejných zakázkách •ČR, státní příspěvkové organizace, územní samosprávné celky, jiné právnické osoby za určitých podmínek •Možnost sdružení zadavatelů s právní subjektivitou nebo bez právní subjektivity (vždy jeden ze sdružení musí být veřejným zadavatelem )

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR16 Koncesní řízení •Obdoba zadávacího řízení pro veřejné zakázky •Koncesní zákon je speciálním zákonem k zákonu o veřejných zakázkách v části koncesního řízení •Koncesní zákon upravuje pouze to, co v čem se koncesní řízení liší od zadávacího řízení podle zákona o veřejných zakázkách •Koncesní zákon odkazuje ne na jednotlivé paragrafy zákona o veřejných zakázkách, ale na konkrétní části zákona upravující ucelené oblasti vztahů •Pro koncesní řízení platí ze zákona o veřejných zakázkách především ustanovení o zrušení koncesního řízení, elektronické komunikaci, posuzování kvalifikace dodavatelů a jejich vylučování, koncesní dokumentaci, o zadávacích lhůtách, technických podmínkách, klasifikaci předmětu plnění smlouvy, poskytování koncesní dokumentace dodavatelům, poskytování dodatečných informací dodavatelům, prohlídce místa plnění, dalším jednání o podaných nabídkách pokud se zadavatele rozhodne o nich dále jednat, jednání o nabídkách v jednotlivých fázích jednacího řízení s uveřejněním, o úpravě návrhu smlouvy, otevírání obálek s nabídkami a jednání hodnotící komise, posuzování a hodnocení nabídek

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR17 Koncesní řízení – koncesní dialog •Koncesní dialog může být u složitějších koncesních projektů součástí koncesního řízení (je to obdoba soutěžního dialogu u veřejných zakázek) •Koncesním dialogem chce zadavatel v podstatě zjistit, jakým způsobem může realizovat své konečné požadavky (zadavatel neví jakým způsobem chce dosáhnout svých cílů, neumí dát zadání pro koncesní smlouvu, chce nejdříve jednat s potencionálními dodavateli) •Pro postup v koncesním dialogu a jeho ukončení platí obecně zákon o veřejných zakázkách •Po ukončení koncesního dialogu zadavatel vyzve všechny jednající dodavatele k podání nabídek (ve výzvě uvede dílčí kritéria pro hodnocení nabídek a jejich váhu)

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR18 Koncesní řízení – výběr koncesionáře •Zadavatel vybere pro uzavření koncesní koncesionáře, jehož nabídka je ekonomicky nejvýhodnější •Do 5 dnů zadavatel odešle své rozhodnutí o výběru koncesionáře všem dodavatelům, kteří nebyli vyloučeni z koncesního řízení •Pro uzavření koncesní smlouvy, pro podání námitek proti rozhodnutí zadavatele o výběru koncesionáře a pro podání námitek proti rozhodnutí o vyloučení dodavatele z účasti v koncesním řízení platí zákon o veřejných zakázkách

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR19 Výběr koncesionáře ve zvláštním případě Zadavatel může uzavřít koncesní smlouvy s osobou, která se koncesního řízení nezúčastnila („projektová organizace“) pokud: •tuto možnost vybraný dodavatel uvedl v nabídce, •vybraný dodavatel nebo případně zadavatel tuto projektovou organizaci přímo nebo nepřímo ovládá, •předmětem její činnosti je předmět koncesní smlouvy, •projektová organizace splňuje základní kvalifikační předpoklady. Takováto osoba se nepovažuje za rozdílnou osobu od vybraného koncesionáře.

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR20 Koncesní smlouva •Na dobu určitou v písemné formě •Povinnými náležitostmi: - ustanovení o rozdělení rizik mezi zadavatele a koncesionáře - vymezení právních vztahů k majetku, který je předmětem koncesní smlouvy - důvody předčasného ukončení smlouvy včetně pravidel pro vypořádání mezi zadavatelem a koncesionářem •Připravena, schválena a uveřejněna způsobem podle koncesního zákona (mimo to platí obchodní zákoník)

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR21 Dělení koncesních smluv Významné koncesní smlouvy •Hledisko významnosti netvoří finanční limity dané EU ale jsou stanoveny přímo v koncesním zákoně podle kategorie zadavatele (viz další snímek) •Povinně se zpracovává koncesní projekt (technický a ekonomický záměr včetně posouzení výhodnosti uzavření koncesní smlouvy) •Povinné schvalování koncesního projektu a koncesní smlouvy podle koncesního zákona (schválení koncesní smlouvy podmínkou její platnosti) •Zpracování projektu a schválení smlouvy se vztahuje i na dlouhodobé nadlimitní veřejné zakázky (PPP) s přenesenými riziky na dodavatele) Ostatní koncesní smlouvy •Všechny koncesní smlouvy, které nejsou významnými podle předpokládané hodnoty příjmu koncesionáře (viz další snímek) •Není povinné zpracování koncesního projektu •Není povinné schvalování koncesní smlouvy dle koncesního zákona

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR22 Významné koncesní smlouvy Koncesní smlouvy s předpokládaným příjmem koncesionáře po celou dobu trvání smlouvy nejméně: •v případě, že zadavatel je ČR nebo státních příspěvková organizace 500 mil. Kč – koncesní smlouvu schvaluje vláda •u krajů a Prahy 250 mil. Kč – koncesní smlouvu schvaluje zastupitelstvo kraje a hl. m. Prahy •dále u obcí podle počtu obyvatel až do 50 mil. Kč – koncesní smlouvu schvaluje zastupitelstvo obce •povinné schválení změny koncesní smlouvy i při zvýšení předpokládaného příjmu koncesionáře o více než 20% - opětovné schválení změny koncesní smlouvy

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR23 Zvláštní ustanovení o subdodávkách stavebních prací pro koncesionáře V případě nadlimitních koncesních smluv na stavby (nad Kč hodnoty plnění) zadavatel může na koncesionáři požadovat aby: •minimálně 30% subdodávek stavebních prací zadal třetím osobám •v nabídce uvedl předpokládaný procentní podíl z celkové předpokládané hodnoty stavebních prací, který má v úmyslu zadat třetím osobám

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR24 Rozpočtový dozor Ministerstva financí •Samosprávné celky nebo jimi zřízené rozpočtové či příspěvkové organizace musí mít k uzavření všech koncesní smlouvy potřebné stanovisko Ministerstva financí •Ministerstvo financí sleduje celkovou zadluženost veřejných rozpočtů v ČR

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR25 Dohled nad dodržováním koncesního zákona Úřad pro ochranu hospodářské soutěže: •posuzuje, zda zadavatel postupoval podle zákona •ukládá nápravná opatření •ukládá pokuty (až 10 milionů, případně 5% z předpokládané hodnoty plnění koncesní smlouvy)

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR26 Uveřejňování oznámení o zahájení koncesního řízení •Nadlimitní koncesní smlouvy na stavby v informačním systému ČR a v Úředním věstníku EU (Nadlimitní veřejné zakázky s přenesenými riziky na dodavatele-PPP budou při zahájení výběrového řízení uveřejňovány v části veřejných zakázek- odlišeny od klasických veřejných zakázek) •Podlimitní koncesní smlouvy pouze v informačním systému ČR

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR27 Rejstřík koncesních smluv •Vede Ministerstvo pro místní rozvoj v informačním systému •Údaje identifikující koncesní smlouvu •Veřejně přístupný Dlouhodobé nadlimitní smlouvy o veřejných zakázkách na stavby nebo na služby s riziky přesunutými ze zadavatele na dodavatele (PPP) budou evidovány v informačním systému Ministerstva pro místní rozvoj v části veřejných zakázek s tím, že budou odlišeny od klasických veřejných zakázek

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR28 Prováděcí předpisy ke koncesnímu zákonu Stanoví •Podrobnosti výpočtu předpokládané hodnoty plnění koncesní smlouvy a předpokládaného příjmu koncesionáře po celou dobu trvání koncesní smlouvy •Podrobnosti obsahu koncesního projektu, uveřejňování koncesních smluv a podrobnosti o podávání žádostí územními samosprávnými celky o souhlas s uzavřením koncesní smlouvy v rámci rozpočtového dozoru

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR29 Realizace PPP v ČR v praxi Vláda projednala a schválila •Celou řadu projektů PPP v jednotlivých resortech (železniční tratě, justiční paláce, věznice, ubytovny, dálnice) Metodická pomoc •MF – úsek pro podporu PPP •Centrum PPP, a. s. (akcionářem MF ) •Asociace PPP (sdružení subjektů pro podporu PPP projektů)

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR30 Obecné shrnutí •V současné době vláda schválila ve dvou vlnách pilotní projekty PPP •Konkrétní resorty ve spolupráci s MF, PPP centrem pracují na jejich přípravě •Nový zákon o veřejných zakázkách spolu s koncesním zákonem vytvoří v ČR právní základ pro realizaci PPP •Veřejní zadavatelé mohou začít dlouhodobě připravovat projekty PPP jako: - koncesní smlouvy nebo - dlouhodobé nadlimitní veřejné zakázky s riziky přenesenými na dodavatele nad rámec rizik ze zákona •PPP není laciný všelék, je to pouze jedna z cest, jak efektivně využít veřejné prostředky. Vyžaduje však dlouhodobou, důkladnou přípravu.

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR31 Nashledanou Přeji mnoho úspěchů při přípravě a realizaci konkrétní projektů veřejně soukromých partnerství v praxi JUDr. Vladimír Horálek, ředitel legislativně právního odboru Ministerstva pro místní rozvoj

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR32

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR33

Ministerstvo pro místní rozvoj ČR34