Kdo to udělal? Who did it?. Proč to udělal? Why did he do it?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Present Simple and Continuous
Advertisements

Řekni mi jak se jmenuješ. Tell me what your name is.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Kdy se to stalo? When did it happen?. Jak dlouho už tady je? How long has he been here?
Budoucí čas „to be going to“
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
CHVÁLÍM DEN, KDY JSI PŘIŠEL K NÁM, Greatest day in history, PORAZIL SMRT, ZACHRÁNIL JSI NÁS, Death is beaten, You have rescued me, V RADOSTI TEĎ ŽIJEM.
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Ahoj Marku. Jak se vede? Hi Mark. How have you been?
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Pokud se neomluvíš tak z toho budeš mít problémy. You'll be in trouble unless you apologize.
Sloveso "to BE".
? PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS. PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ We read a lot. We read every day. We usually read books of fiction. Our friend,
Elektronická učebnice - II
40.1 If clauses - 2nd and 3rd conditional
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Question tags, echo questions, parallel responses
Předpřítomný čas Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ondřej Hoberla. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
NEPŘÍMÁ ŘEČ Vypracovala: Mgr.Silvie Reitharová
Cvičení 2: Přítomný čas průběhový (Vyber správnou možnost)
Present Continuous question
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Present simple Autor: Mgr.
28.1 Agreeing with negative and affirmative statements (vyjadřování souhlasu se zápornými a kladnými tvrzeními) Elektronická učebnice - II. stupeň Základní.
Musím to udělat? Do I have to do this?. Proč tam musíme jít? Why do we have to go there?
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Modální- způsobová slovesa
42.1 Reported statements (Nepřímá řeč)
35.1 Question tags (Tázací dovětky)
Past tense TO BE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Svatava Mazurová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Future Simple Tense Budoucí čas prostý. vyjádření budoucnosti vyjádření nabídky Vyjádření rozhodnutí Tomorrow, the day after tomorrow, in the future,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
TO BE GOING TO Autor: Petr Baťa. Vazbu to be going to používáme k vyjádření budoucnosti. Dáváme ji přednost před budoucím časem prostým (will) v těchto.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PRESENT, PAST AND FUTURE FORM Have to. Have to - must I must go to school. - I have to go to school. Musím jít do školy. Must – vnitřní přesvědčení Have.
Nemusel bych tam jezdit I wouldn't have to go there.
Ona obvykle píše dopisy ráno. She usually writes letters in the morning.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Tvorba otázky VY_22_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
All About Friends
Kdy přesně jste toho ducha viděl? When exactly did you see the ghost?
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Second Conditional – tvar a použití
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Kdy jsi jej naposledy viděl? When was the last time you saw him?
Jak se mu říká? What is he called?.
Slyšel mě někdo že bych něco řekl? did anyone hear me say anything?
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Doma můžu rozbíjet co chci. I can break anything I want at home.
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Nemusel jsem tam jít. I didn't have to go there..
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Všude kam se podívám vidím ryby. Everywhere I look, I see fish.
Už sněží několik hodin. It's been snowing for hours.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Modal verbs.
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Transkript prezentace:

Kdo to udělal? Who did it?

Proč to udělal? Why did he do it?

Už jsi někdy něco takového dělal? Have you ever done something like this?

Proč jsi to musel udělat? Why did you have to do this?

Nemusela to dělat. She didn't have to do this.

Kdo chce abych to udělal? Who wants me to do it?

Chtěl bych aby to udělali. I would like them to do it.

Měli bychom to udělat? Should we do it?

Dělá to často? Does she do it often?

Co to dělá? What is she doing?

Co to děláš? What are you doing?

Co děláš? What do you do?

Co dělá? What does he do?

Nebudu to dělat. I won't do it.

Chceš, abych to udělal? Do you want me to do it?

Ještě to nikdy nikdo neudělal. It has never been done.

Proč to ještě nikdy nikdo neudělal? Why has it never been done?

Už to někdy někdo udělal? Has it ever been done?

Bylo nutné to udělat. It had/needed to be done.

Bylo třeba to udělat? Did it have/need to be done?

Nebylo nutné to udělat. It didn't have/need to be done.

Bude třeba to udělat. It will have/need to be done.

Bude třeba to udělat? Will it have/need to be done?

Je třeba to udělat dnes. It has/needs to be done today.

Je třeba to udělat dnes? Does it have/need to be done today?

Není třeba to udělat dnes. It doesn't have/need to be done today.

Budeš to muset udělat? Will you have to do it?

Takové věci by se neměly dělat. Things like that shouldn't be done.

Nikdy jsem to nemusel dělat. I have never had to do it.

Musel jsi někdy dělat něco takového? Have you ever had to do something like that?

Nemělo by se to dělat. It shouldn't be done.

Mělo by se to dělat? Should it be done?

Neudělal bych to. I wouldn't do it.

Udělal bys to? Would you do it?

Opravdu to musíš dělat? Do you really have to do it?

Opravdu to musí dělat? Does he really have to do it?

Nemusí dělat vůbec nic. She doesn't have to do anything.

Nemusím dělat nic. I don't have to do anything.

Ještě jsem to neudělal. I haven't done it yet.

Už jsem to udělal. I have already done it.

Už jsi to udělal? Have you done it yet?

Ještě to dělám. I'm still doing it.

Ještě to děláš? Are you still doing it?

Už to nedělám. I don't do it anymore.

Dělával jsem to. I used to do it.

Dělávalo se to. It used to be done.

Uděláš to? Are you going to do it?

Udělá to? Is he going to do it?

Už to někdy dělal? Has he done it before?

Udělám to dnes večer. I'll do it tonight.

Je možné to udělat? Can it be done?

Bylo možné to udělat? Could it be done?

Není možné to udělat. It can't be done.

Nebylo možné to udělat. It couldn't be done.

Umím to dělat. I can do it.

Neumím to dělat. I can't do it.

Uměl jsem to dělat. I could do it.

Kdysi jsem to uměl dělat. I used to be able to do it.

Budu to moci udělat. I'll be able to do it.

Nebudu to moci udělat. I won't be able to do it.

Nesmím to dělat. I'm not allowed to do it.

Nesměl jsem to dělat. I wasn't allowed to do it.

Nebudu to smět udělat. I won't be allowed to do it.

Můžeš (smíš) to dělat? Are you able (allowed) to do it?

Budeš smět to udělat? Will you be allowed to do it?

Nesmíš to dělat. You can't do it.

Nebude moci to udělat. He won't be able to do it.

Nebude smět to udělat. She won't be allowed to do it.

Proč to nikdo nedělá? Why doesn't anyone do it?

Jak dlouho už to děláš? How long have you been doing it?

Udělá to někdo? Is it going to be done?

Udělali to včera. They did it yesterday.

Udělali to včera? Did they do it yesterday?

Včera to neudělali. They didn't do it yesterday.