Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/21.2146.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

VY_32_INOVACE_11_ODV_654_Str
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Projektový den - vaření
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
VY_32_INOVACE_11_GAS_613_Per
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
 INGREDIENCE:  125 g másla (v kostce), 1 lžíce citrónové šťávy, 1 lžíce nastrouhané citrónové kůry, sůl, bylinky  POSTUP PŘÍPRAVY: Máslo necháme povolit,
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Receptury teplých pokrmů J. Runštuk a kolektiv str. 325
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
ZADĚLÁVÁNÍ září 2012 VY_32_INOVACE_TECH_130104
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Příprava vánoční večeře. Kapr s pivní omáčkou. Ingredience 1,5 kilogramu kapra bez vnitřností a šupinbez 1 velkou cibuli 1 mrkev 1 lžíci másla 1 lžíci.
Příprava Vánoční večeře
Receptury teplých pokrmů J. Runštuk a kolektiv str. 94
Hovězí vnitřnosti žáludky.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Autory materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou Mgr. Jiřina Moravcová a Bc. Drahomíra Stoklasová. Střední škola hotelnictví a služeb a.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Frankfurtská hovězí pečeně
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Guláše z jatečného masa
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Ingredience Brokolice 1/2 kg Brambory 4 ks Cibule střední 1 ks Česnek 2 stroužek Tavený sýr - trojúhelníček 2 ks Pomazánkové máslo velká, vrchovatá 1 lžíce.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Vaření vepřového masa Vařením nejčastěji upravujeme hlavu, koleno a bůček.
Štědrovečerní večeře.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Pečení na anglický způsob
Lasaně zapečené se zeleninou
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Pracovní činnosti v ročníku. Příprava kynutých knedlíků s ovocem Autorem materiálu.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Odborný výcvik Ročník:1.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Bc. Zdeňka Sîrbu Zpracováno:
Charakteristika pokrmů z vepřového masa. TÚ - dušení. VY_32_INOVACE_TPP_547.
P RAKTICKÉ ČINNOSTI Brambory Vypracoval: Lukáš Karlík.
Příprava pokrmů ze skopového masa
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Zdravý oběd VY_52_INOVACE_31
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úprava hovězích plátků
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník - kuchař
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Příprava drůbeže vařením, dušením
Přílohy z rýže a dalších obilovin
Technologie přípravy pokrmů 2. ročník – kuchař
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školyInovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XIV _ SP, DUM č.16 Vzdělávací oblast: Svět práce Vzdělávací obor: Svět práce Název: Vepřové kostky s rýží Autor: Ivana Skalická Stručná anotace: Prezentace seznamuje žáky názorně s pracovním postupem při přípravě masitého pokrmu s přílohou. Metodické zhodnocení: Obrazová forma pracovního postupu pomáhá zvláště žákům při přípravě pokrmů méně zkušeným, práce ve skupinách vede k rozvoji komunikativních a kooperativních kompetencí žáků. Využito SP-PP 6.A Autorem materiálu a všech jeho částí je Ivana Skalická

Vepřové kostky s rýží Svět práce Příprava pokrmů 6.ročník

Potřebujeme suroviny 1: Na vepřové kostky: 500 g vepřové plece bez kosti 1 velká sterilovaná okurka 1 nožička párku (nebo 50 g šunky) 100 g bílého tuku (Omega, Iva) 2 lžíce hladké mouky 1 cibule 2 vejce Sůl, mletý pepř

Potřebujeme suroviny 2: Na šťávu k přidání do omáčky: Šťáva k vepřovému masu : 2 kostky Pozor na výrobce! Maggi ml vody Vitana ml vody

Potřebujeme suroviny 3: Na dušenou rýži: 200 g rýže 50 g bílého tuku (nebo oleje) Sůl Půl menší cibule 7 kousků hřebíčku (= koření)

Potřebujeme pomůcky 1: Na přípravu: Prkénko na krájení Malý nůž na loupání Ostrý nůž na krájení

Potřebujeme pomůcky 2: Na tepelnou úpravu: 2x kastrol s poklicí Odměrku Dřevěnou obracečku

Potřebujeme pomůcky 3: Menší kastrolek a pokličku Lžíci, odměrku a kráječ na vejce

Pracovní postup 1: Cibuli oloupeme. Na prkénku nakrájíme nadrobno.

Pracovní postup 2: Příprava přísad: Šunku nakrájíme na kostičky‚ (párek na plátky). Sterilovanou okurku nakrájíme na malé kostičky.

Pracovní postup 3: Příprava masa: Maso nakrájíme na kostky o hraně asi 3 cm (nebo koupíme polotovar = už nakrájené kostky ).

Pracovní postup 4: Vaření vajec: V kastrolu uvedeme do varu vodu. Přidáme lžičku soli. Po lžíci spustíme vejce. Přikryjeme pokličkou. Znovu uvedeme do varu.

Pracovní postup 5: Vaříme 10 minut Slijeme horkou a zalijeme studenou vodou

Pracovní postup 5: Přísady máme připravené. Do vroucí vody vhodíme 2 kostky šťávy k vepřovému masu, vaříme 2 min.

Pracovní postup 6: Použijeme rysky na obalu a odkrojíme 100g tuku. Rozpálíme v kastrolu.

Pracovní postup 7: Na tuku zpěníme cibuli. Vhodíme maso, osolíme, opepříme, mícháme, aby se osmahlo ze všech stran.

Pracovní postup 8: Maso zbarvené dohněda vybereme na talíř a do zbylého tuku přidáme mouku. Za stálého míchání osmahneme do zlatavé barvy.

Pracovní postup 9: Uvařená oloupaná vejce nakrájíme kráječem na kostičky. Do osmažené směsi vlijeme uvařenou šťávu k vepřovému masu a ¼ ( ½ ) l horké vody, rozmícháme, uvedeme do varu, přidáme maso, vejce, okurky, šunku.

Pracovní postup 10: Maso přikryjeme pokličkou a necháme 15 minut dusit. Občas zamícháme. Zatím připravíme rýži a 1 a ½ lžičky soli. Přebereme rýži od nečistot a na sítu propláchneme vodou.

Pracovní postup 11: V kastrolu rozpálíme 50 g tuku a přisypeme rýži. Přidáme sůl a zlehka osmahneme.

Pracovní postup 12: Rýži zalijeme 400 ml vody. Do oloupané půlky cibule zapícháme hřebíčky, vložíme k rýži. Přikryjeme poličkou a přivedeme k varu.

Pracovní postup 13: Pak zmírníme příkon ploténky na třetinu výkonu a dusíme 15 min. Pak vypneme ploténku a necháme ještě 5 min stát. Hotová rýže je měkká a sypká. Cibuli odstraníme.

Pracovní postup 14: Dokončení: Než se nám oba pokrmy dodusí, prostřeme na stůl ubrus, příbory a sklenici s vhodným nápojem. Po 15 minutách dušení jednu kostku masa vyjmeme, rozkrojíme a ochutnáme, zda je maso měkké. Ochutnáme i omáčku, podle potřeby dosolíme.

Pracovní postup 15: Servírování: Porci rýže dáme na talíř, doplníme masem a omáčkou se směsí přísad. Podáváme na stůl.

Otázky: 1.Který nůž je lepší na loupání a který na krájení cibule (větší – malý)? 2.Proč se do vody na vaření vajec dává sůl? 3.Proč se uvařená vejce zalévají studenou vodou? 4.Proč se musí rýže přebírat? 5.Kolik přidáme navíc vody, když máme šťávu k vepřovému masu výrobce Maggi a kolik, když máme značku Vitana? 6.Máme při dušení rýže zvedat pokličku? Proč? 7.Hodilo by se k tomuto jídlu podávat zeleninový salát nebo kompot?

Odpovědi: 1.Na loupání je vhodný menší nůž, na krájení větší. 2.Sůl se při vaření vajec do vody přidává, aby vejce nepraskla. 3.Uvařená vejce zalijeme studenou vodou, aby šla lépe oloupat. 4.Rýži přebíráme, abychom odstranili drobné nečistoty, vadná zrna a kaménky. 5.Použijeme-li Maggi, jsou 2 kostky na ¼ l vody šťávy, přidáme do omáčky navíc ½ l, u Vitany naopak, v obou případech použijeme do omáčky celkem ¾ l vody. 6.Při dušení rýže pokličku nezvedáme, aby neunikla pára z tekutiny. Potřebujeme, aby se vsákla do rýže. 7.K tomuto jídlu se ani salát ani kompot nehodí, ty připojujeme k jídlům bez omáčky.

Zdroje V prezentaci jsou použity vlastní fotografie, recept a zkušenosti přenášené v naší rodině z generace na generaci ústním podáním.