Z KÁČKA DO L É ČEBNY „DLOUHÁ“ CESTA AT KONFERENCE 2013 2. – 6. 6. 2013, SEČ Zuzana Hrdličková K-centrum Mladá Boleslav, Semiramis o.s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Stacionární terénní práce ve Věznici Jiřice Občanské sdružení Semiramis.
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví Moravskoslezského kraje KRIZOVÉ CENTRUM OSTRAVA ul. Nádražní 196, Moravská Ostrava tel.: ,
Farní charita Litomyšl
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
SLUŽBY ZAMĚSTNÁVÁNÍ V KOMUNITNÍCH SLUŽBÁCH V PRAZE A OKOLÍ.
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
 Škola: St ř ední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitn ě ní výuky prost ř ednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Koncepce sítě adiktologických služeb: pracovní verze 2012
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
PALIATIVNÍ PŘÍSTUP V KC aneb „Pomoz mi nést můj úděl“ Semiramis o.s. / Laxus o. s. Richard Hanus, Eva Mifková.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Práce s pacienty s duální diadnozou v ambulantím programu ESETU v letech MUDr Lucie Jurkovská.
Interkulturní práce a slovník roku Mladý Jeroným, Jana Vlastníková.
Prezentace ITP ÚP Ústeckého kraje pro konferenci ITP ve Velkých Karlovicích Úřad práce v Chomutově – metodiky realizace postupových kroků v oblasti poradenství.
„ WORKSHOP „Terénní sociální práce v sociálně vyloučených lokalitách Moravskoslezského kraje – práce se závislými klienty“ Vyhodnocení a shrnutí výstupů.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Práce probačního úředníka s dětmi a mladistvými Mgr. Marcela Nerudová Probační a mediační služba ČR.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
Laxus o.s. sociální a zdravotní služby pro uživatele drog CENTRUM TERÉNNÍCH PROGRAMŮ PARDUBICKÉHO KRAJE.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
PhDr.Václava Masáková1 Administrator Psychosociální programy s psychoterapeutickým prvkem pro děti a mládež.
Informační a poradenské centrum VIOLA Pilotní projekt Centra sociálních služeb Praha pro muže a ženy, kteří chtějí řešit konfliktní vztahy se svými blízkými.
Dětské a dorostové detoxikační centrum NMSKB MUDr. Marian Koranda.
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Sociální služby ve zdravotnických zařízeních ústavní péče.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Intervenční centrum pro osoby ohrožené domácím násilím Ostrava © Bílý kruh bezpečí, o. s.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
R OZDÍLNOST INTERVENCÍ SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA PŘI N ETSTREETWORKU A PŘI I NTERNETOVÉM PORADENSTVÍ Centrum Anabell, z. s. Mgr. Klára Gelnarová.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Párová terapie násilných osob Mgr. Bc. Michaela Kopečková Mgr. Petra Králová KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH Místo.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
„PANÍ, NECHCETE SE NAPÍT?“ aneb JAK SE OCITNOUT NA MOŘI VE STÁTĚ, KTERÝ ŽÁDNÉ MOŘE NEMÁ?
KA 05 – Poradenství pro osoby ohrožené recidivou drogové závislosti a osoby blízké Název projektu: Individuální projekt města Chebu na změnu situace sociálně.
Varianty řešení problémů s užíváním návykových látek spolupráce se specializovanými zařízeními SEČ říjen 2007 Dr. Martina Richterová Těmínová.
Terénní programy pro Liberecký Kraj K-centrum Liberec K-centrum Česká Lípa Protidrogový program v penitenciárních zařízeních.
Kontaktní centra.
Návraty žen do práce očima zaměstnavatelů
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Modrý kříž v České republice
Centrum služeb a podpory Zlín o.p.s. HORIZONT ZLÍN
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Úřad práce České republiky
Roční preventivní program a následná práce se třídou a rodiči Ing
MUDr. Jan Stuchlík Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Nízkoprahová denní centra
Terapeutické komunity
Služby následné péče.
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
Koordinátor podpory (terénní sociální pracovnice) v ORP Mělník
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Dopadová a nákladová evaluace CDZ
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Online databáze pro ohrožené rodiny a děti v ORP Chrudim SÍŤ POMOCI A PODPORY na Chrudimsku V RÁMCI PROJEKTU EFEKTIVNÍ ŘÍZENÍ SÍTĚ SLUŽEB PRO OHROŽENÉ.
Seminář pro žadatele pro výzvu 082
Nabízené služby společnosti
Pěstounská péče na přechodnou dobu (PPPD)
Transkript prezentace:

Z KÁČKA DO L É ČEBNY „DLOUHÁ“ CESTA AT KONFERENCE – , SEČ Zuzana Hrdličková K-centrum Mladá Boleslav, Semiramis o.s.

ÚVOD o Představení o Cíl příspěvku

Motivace aneb začátek cesty… MOTIVACE = stav, který aktivizuje chování a dává mu směr. Možné příčiny: o Tlak vnějších okolností, klient nemá vnitřní motivaci. o Motivace z vnitřních důvodů – potřeba změny, nemusí být však připraven nastoupit na léčbu, hledá jiné cesty ke změně. o Klient je připraven k léčbě, jiné návrhy na změnu odmítá. Metody: Aplikace motivačních rozhovorů – vyjádření empatie, vytváření rozporu, vyhýbání se sporu, práce s odporem, podpora sebedůvěry

2. krok aneb Jak to děl á me my v KC MB ODKAZY a zprostředkování – jednorázové intervence o Z á kladn í informace o l é čebných zař í zen í ch (LZ) o Kontakt na LZ, popř. jednor á zový kontakt KC s LZ (ujasněn í podm í nek n á stupu, absolvov á n í l é čby) o D á le klient zařizuje na vlastn í ž á dost s á m

PŘEDLÉČEBNÉ INDIVIDUÁLNÍ PORADENSTVÍ o Strukturovan é poradenstv í o Rozsah konzultac í ( min.) o CS  Nitrožilní UD  Nenitrožilní UD  Rodina (doprovod)

C í le PIP…. o Zlep š en í př í stupnosti l é čby o N á hled a kritick é zhodnocen í klientov y situace (potřebnost l é čby ….) o Orientace klienta – ře š en í situace, možnosti l é čby o Motivace klienta o Spolupr á ce (klient – pracovn í k, klient – LZ, pracovn í k – LZ)  komunikace o vlastn í osobě, drogov é kari é ře, atp.  přijmut í, respekt a dodržov á n í z á kladn í pravidel o N á stup do l é čby o Zajištění dalšího kontaktu v případě vypadnutí z léčby

Role pracovníka KC v PIP o Orientační dg. závislosti o Podpora motivace klienta, př í prava klienta na jeho roli v l é čbě a mapov á n í jeho oček á v á n í. o Ře š en í soci á ln í ch z á ležitost í - OP, ZP, registrace na Ú P- d á vky. o Výběr l é čebn é ho zař í zen í a n á sledn é zprostředkov á n í l é čby o Doprovod klienta do l é čby (na klientovo vyž á d á n í ). o Řešení aktuálních problémů

Role klienta v PIP o Ře š en í soci á ln í ch z á ležitost í - OP, ZP, registrace na Ú P- d á vky. o Výběr l é čebn é ho zař í zen í o Řešení aktuálních problémů dle možností klienta

Dokumentace v PIP KC a klient: o Informovaný souhlas se shromažďov á n í m osobn í ch ú dajů (v př í padě, že klient vystupuje z anonymn í f á ze a poskytuje sv é osobn í ú daje) o Z á znam o ú stn í dohodě o poskytov á n í soci á ln í ch služeb o IN - COME o Individu á ln í pl á n o Souhlas s před á v á n í m informac í dal ší m osob á m, instituc í m (v př í padě potřeby) Klient: o CV, motivačn í dopis - z á lež í, zda je l é čebnou požadov á no KC: o Sepsání anamnézy, doporučen í do l é čby (dle požadavku l é čebny)

Chybné kroky… o Malý zájem (nezájem) o aktuální problémy o Nedostatek podpory a porozumění v obavách před závažným krokem o Rychlé sestavení anamnézy, kontraktu a IP o Zahlcení, chybný odhad situace o Pracovník si plní svoji zakázku, ne tu klientovu o Pracovník nepodává objektivní informace o léčebném procesu o Znekompetentňování….

Co se nám/vám osvědčilo… o Individuální přístup o Aktivní přístup o Zapojení dalších subjektů do procesu

Léčebná síť o DETOX o POBYTOVÁ LÉČBA  Psychiatrická léčebna  Terapeutická komunita o AMBULANTNÍ LÉČBA  stacionární  individuální režim o DOLÉČOVÁNÍ

Kasuistiky – práce ve skupině

DĚKUJI ZA POZORNOST!