Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 www.1zsfm.cz Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ OP: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zvyšování vzdělanosti pomocí e-prostoru Název a adresa školySoukromá.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Volby VY_32_INOVACE_29-12 volební systémy.
Elektronická učebnice - II
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.8
V OLBY Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.. VOLBY V ČESKÉ.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Prezidentské volby v USA (v porovnání s ČR)
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Volby v ČR Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.205.
Veřejná správa Mgr. Terezie Pemová
Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006
Volby Tomáš Divacký 4KA 2011/2012.
Volby a volební právo Občanská výchova.
VY_32_INOVACE_SVF33260DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
MOC ZÁKONODÁRNÁ Právní řád – není neměnný, lze jej měnit
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_409.
VY_32_INOVACE_29-14 TEST 4 VOLBY, VOLEBNÍ SYSTÉMY.
Volby VY_32_INOVACE_ 15 Volby.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Renata Moučková Gabriela Sedláková Markéta Černá
Petr Machala. Proč je důležitá volební kampaň? Napište argumenty pro a proti. Volební kampaň KLADYZÁPORY Volební kampaň = organizované úsilí stran či.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_055 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název.
Jak a kam volíme u nás?. Ve volbách vybírají své politické ……………………………….., kteří reprezentují jejich ……………………………….. (Dufek,
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka (klíčová.
Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
Zdroj obrázků: VOLBY A VOLEBNÍ SYSTÉMY volby jsou hlavním mechanismem demokracie, kdy občané volí své zástupce, kteří reprezentují.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 2. ročník oborů Technické lyceum,
Volby a volební systém ČR. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Volební právo VY_32_INOVACE_03-54 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Občanská výchova Tematický okruh: Stát a právo Téma:
DEMOKRACIE A PRÁVNÍ STÁT, VOLBY
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Volby do poslanecké sněmovny v ČR
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PŘEDVOLEBNÍ KAMPAŇ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Kdo rozhoduje v ČR Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výchova k občanství Moc zákonodárná
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
volby Volební systémy v demokratických zemích
MOC ZÁKONODÁRNÁ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Výchova k občanství Volby jako základ demokracie
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VOLBY V ČR.
Život v demokracii DEMOKRACIE FORMY STÁTU kdo moc vykonává:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
POLITICKÝ PLURALISMUS
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Transkript prezentace:

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006

Vzdělávací obor: Výchova k občanství Ročník : 8. ročník Autor prezentace: Mgr. Lenka Golová Název prezentace : „ VOLBY “

Zdroje informací ► JANOŠCOVÁ, D. a KOL. AUTORŮ. Občanská výchova s blokem rodinná výchova pro 7.ročník základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, ISBN ► JANOŠCOVÁ, D. a KOL. AUTORŮ. Občanská výchova s blokem rodinná výchova pro 8.ročník základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, ISBN

VOLBY ► To, že lidé žijí pod ochranou svého státu neznamená, že se už nemusí o nic starat. Naopak, v jejich zájmu je podílet se na rozhodování ve své zemi. ► Jedním ze způsobů, jakým občané vyjadřují svou vůli o směřování společnosti, ve které žijí, jsou volby. ► Ne vždy se můžeme k jednotlivým záležitostem vyjadřovat přímo, ale volební právo nám umožňuje vybírat své zástupce do zastupitelských úřadů a zároveň můžeme do těchto úřadů sami kandidovat.

VOLBY ► Volby jsou nejdůležitějším principem demokracie. Podle toho, do kterých úřadů své zástupce volíme, rozlišujeme volby: ► PARLAMENTNÍ ► PREZIDENTSKÉ ► KOMUNÁLNÍ (obecní) ► volby do EVROPSKÉHO PARLAMENTU

CO UŽ VÍŠ O VOLEBNÍM SYSTÉMU... ► Jsem občan ČR, už mi bylo 21 let a jsem volen na 4 roky ► 200 křesel ► Jsem volen, mohu kandidovat v obecních a parlamentních volbách a ve volbách do Evropského parlamentu ► Jsem občan ČR, už mi bylo 40 let a jsem volen na 6 roky ► 81 křesel ► Jsem občan ČR, byl jsem zvolen na 5 let a mám senátorský věk ► Jsem volič, mohu využívat svého volebního práva a jít volit ► Senát ► Volební právo pasivní ► Poslanecká sněmovna ► Poslanec ► Volební právo aktivní ► Prezident ► Senátor

KONTROLA... ► Jsem občan ČR, už mi bylo 21 let a jsem volen na 4 roky ► 200 křesel ► Jsem volen, mohu kandidovat v obecních a parlamentních volbách a ve volbách do Evropského parlamentu ► Jsem občan ČR, už mi bylo 40 let a jsem volen na 6 roky ► 81 křesel ► Jsem občan ČR, byl jsem zvolen na 5 let a mám senátorský věk ► Jsem volič, mohu využívat svého volebního práva a jít volit ► Senát ► Volební právo pasivní ► Poslanecká sněmovna ► Poslanec ► Volební právo aktivní ► Prezident ► Senátor

VYSVĚTLI : VOLEBNÍ PRÁVO JE... ► ROVNÉ ► SVOBODNÉ ► PŘÍMÉ ► VŠEOBECNÉ ► TAJNÉ ► Každý má právo svobodně se rozhodnout, zda se voleb zúčastní a jak bude hlasovat ► Volba je tajná, volební lístky každý volič upravuje tajně ► Hlas dáváme přímo konkrétnímu kandidátovi ► Každý volič má jen jeden hlas a ten má u všech voličů stejnou váhu ► Voleb se mohou zúčastnit všichni občané od určitého věku

JAK TYTO POJMY SOUVISÍ S VOLBAMI ? ► Předvolební kampaň ► Volební místnost ► Volební lístky ► Kandidátky ► Průkazy totožnosti ► Volební seznamy ► Volební urna ► Volební plenta ► Volební komise

PRINCIP VOLEB DO POSLANECKÉ SNĚMOVNY PARLAMENTU ČR

90 dnů před volbami 21 dnů před volbami45 dnů před volbami 66 dnů před volbami

16 dnů před volbami 3 dny před volbami

A JDE SE VOLIT... Každý volič se prokáže občanským průkazem nebo pasem Za plentou zaškrtne preferenční hlasy a vloží volební lístek do úřední obálky Do volební urny se vhodí obálka s volebním lístek Volební komise sčítají odevzdané hlasy Po sečtení všech hlasů Státní volební komise vyhlásí výsledky voleb

Novou Poslaneckou sněmovnu Prezident republiky svolá…

Poznámky k prezentaci ► Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu ► Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu. ► Žáci si dělají stručný zápis v průběhu vyučovací hodiny, dle pokynu vyučujícího. ► Prezentaci je vhodné oživit efekty (atraktivnost).