MATLAB LEKCE 8.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

Grafické formáty výukový text.
Rastrové obrázky – teorie Test
MATLAB® ( speciální 2D grafy polar, compass, feather,
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Internetové stránky a Internetový prohlížeč
HUMUSOFT s.r.o. Image Processing Toolbox 3.1 Image Processing Toolbox 3.1 Karel Bittner HUMUSOFT s.r.o.
MATLAB LEKCE 7.
Úvod Formát SVG Aplikace sSVGui Ukázka aplikace Závěr.
MATLAB.
Ing. Bohuslava Vitekerová
Příklady z Matlabu (6) Příklady na 2D-grafy.
Formáty grafických souborů
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Číslicová technika - mikroprocesory III. ročník Mikrořadiče Vypracoval : Vlastimil Vlček Projekt.
Modelování v Matlabu procvičení katedra elektrotechniky a automatizace
Malování Windows Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_malovani
Vektorová a bitmapová grafika
Dlouhodobá maturitní práce studentů Tomáše Kurce & Jana Kuželky
MATLAB LEKCE 5.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
MATLAB TEST 2D.
MATLAB LEKCE 6.
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
MS ACCESS parametrický dotaz
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
OPAKOVÁNÍ VYPOČÍTEJTE IMPEDANCI SERIOVÉHO SPOJENÍ REZISTORU O ODPORU R= 10 Ω, INDUKTORU O VLASTNÍ INDUKČNOSTI L= 200 mh A KAPACITORU O KAPACITĚ C=220.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.4 (Videosekvence)
MATLAB® ( část 6).
Realtime identifikace osob podle hlasu
Počítačová grafika.
ALGO – Algoritmizace 4. cvičení 1.ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Referát č.8 Daniela Venusová.
Téma: Úvod do Corelu Photo Paint -11. díl
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Grafický zápis algoritmů (vývojové diagramy) Test na trojúhelník (trojúhelníková nerovnost) Maximum ze tří čísel s použitím pomocné proměnné Pravoúhlý.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Formuláře Formuláře uzavíráme do elementů Formuláře uzavíráme do elementů a a Tyto elementy jsou součástí jazyka XHTML, to znamená, že při použití v PHP.
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
SOFTware Adresář, soubor, OS Informatika – 6. třída Bc. Josef Štainer
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
VÍCE OBRÁZKŮ V JEDNOM GRAFICKÉM OKNĚ PŘÍKAZ SUBPLOT(a,b,c) a – POČET OBRÁZKŮ VODOROVNĚ b - POČET OBRÁZKŮ SVISLE c - URČENÍ POZICE KTERÝ OBRÁZEK V MATICI.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Základy práce na PC Ing. Jan Roubíček.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
The Interactive Data Language (IDL) Interaktivní programovací jazyk vhodný pro zpracování fyzikálních dat a jejich grafickou prezentaci.
Počítačová grafika a CAD 1 Ukládání obrázků do různých formátů.
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Martina Braunerová.  Trénovat řadu kompetencí z oblasti algoritmizace (oddálení vykonání příkazu, ladění programu, dekompozice problému…)  Naučit.
Programování v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 7 – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Grafika - základy Co se všechno naučíme???
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc QR kódy Co se všechno naučíme??? Tvorba a skenování QR kódů.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
2D Fourierova transformace – návod na cvičení
MM2 – úvodní cvičení.
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
GRAFIKA.
Digitální učební materiál
FFT analýza POZOR zapojení pouze po odsouhlasení vyučujícím
Inf Formáty grafických souborů
Paměť RAM.
Číslicové měřící přístroje
Opakování učiva pro 7. ročník
Program Irfanview První seznámení s programem
Transkript prezentace:

MATLAB LEKCE 8

ZÁKLADY PRÁCE S OBRÁZKY MATLAB PODPORUJE NĚKOLIK TYPŮ OBRÁZKŮ : BMP, CUR, HDF, ICO, JPEG, PCX, PNG, TIFF, XWD UVEDENÉ TYPY GRAFICKÝCH SOUBORŮ LZE NAČÍTAT DO MATLABU, ZOBRAZOVAT JE, UKLÁDAT NA ZVOLENÉ PAMĚŤOVÉ MÉDIUM (DISK), ZJIŠŤOVAT PODSTATNÉ INFORMACE O TAKOVÝCH SOUBORECH APOD.

NAČTENÍ / ULOŽENÍ OBRÁZKU DO SOUBORU PLATÍ PRO OBRÁZKY ULOŽENÉ V M- SOUBORU NAČTENÍ OBRÁZKU PŘÍKAZEM LOAD NAČTĚTE SI OBRÁZEK „EARTH“ DO PAMĚTI – (load earth) PŘÍKAZEM WHOS PROVEĎTE VÝPIS VLASTNOSTÍ. Vlastní obrazová data load earth >> whos Name Size Bytes Class X 257x250 514000 double array map 64x3 1536 double array Grand total is 64442 elements using 515536 bytes >> Informace o barvách

PŘÍKAZ COLORMAP

PŘÍKAZEM AXIS IMAGE SE NASTAVUJÍ OBĚ OSY. PŘÍKAZ IMREAD PŘÍKAZEM imread ’(rose.bmp ’) NAČTEME OBRÁZEK DO MATLABU VYKRESLENÍ OBRÁZKU PROVEDEME PŘÍKAZEM Image (ans) ULOŽENÍ OBRÁZKU PROVEDEME PŘÍKAZEM imwrite (ans,’rose2.jpg ’) PŘÍKAZEM AXIS IMAGE SE NASTAVUJÍ OBĚ OSY.

CVIČENÍ 1 NAČTĚTE OBRÁZEK „flujet“ v M- souboru ZOBRAZTE OBRÁZEK DO GRAFICKÉHO OKNA MATLABU VYZKOUŠEJTE ZMĚNY BAREV POMOCÍ PŘÍKAZU „colormap“ VYZKOUŠEJTE ZMĚNY BAREV POMOCÍ AKTIVACE COLOREDITORU (PŘÍKAZ „colormapeditor)“

CVIČENÍ 2 NAČTĚTE OBRÁZEK „bmp.bmp“ ZOBRAZTE OBRÁZEK DO GRAFICKÉHO OKNA MATLABU ULOŽTE OBRÁZEK S NÁZVEM xxx.jpg

ZÁKLADY PRÁCE SE ZVUKEM V PROSTŘEDÍ MATLABU JE MOŽNÉ PŘEHRÁVAT ZVUKOVÉ SOUBORY, NAHRÁVAT JEJICH OBSAH DO PAMĚTI, ČI VYTVOŘENÁ DATA DO ZVUKOVÝCH SOUBORŮ EXPORTOVAT. PODPOROVÁNA JSOU ZVUKOVÁ DATA V SOUBORECH TYPU *.wav PRO NAČTENÍ SOUBORU SE JMÉNEM xxx.wav POUŽIJEME PŘÍKAZ [x,fv] = wavread (‘xxx’);

a=wavread (‘xxx’,’size’) PROMĚNNÁ x OBSAHUJE VLASTNÍ ZVUKOVÁ DATA PROMĚNNÁ fv PAK HODNOTU UDÁVAJÍCÍ VZORKOVACÍ KMITOČET PRO PŘEHRÁNÍ NAČTENÝCH DAT SE POUŽIJE PŘÍKAZ sound (x,fv) JE-LI TŘEBA ZJISTIT DÉLKU VEKTORU ZVUKOVÝCH DAT V SOUBORU a=wavread (‘xxx’,’size’) PRO PŘEHRÁNÍ JEN ČÁSTI ULOŽENÝCH DAT POUŽIJEME (NAPŘ. JEN 5000 VZORKŮ) [x,fv]=wavread (‘xxx’,5000)

CVIČENÍ 3 1.VYTVOŘTE V M-SOUBORU KRÁTKÝ PROGRAM PRO NAČTENÍ A PŘEHRÁNÍ LIBOVOLNÉHO *.wav SOUBORU. 2. DO PROGRAMU VLOŽTE MOŽNOST ZMĚNY VZORKOVACÍHO KMITOČTU 3. PROGRAM VYPÍŠE POČET NAČTENÝCH DAT A PŮVODNÍ VZORKOVACÍ KMITOČET.

RYCHLÁ FOURIEROVA TRANSFORMACE UKÁZKA DALŠÍHO VYUŽITÍ PROGRAMU MATLAB V TECHNICKÉ PRAXI a=wavread (‘rtty’); ap=fft (a) plot (fftshift(abs(ap)))