Grafický design je služba na míru. Obrovské rozdíly mezi cenami a kvalitou služeb. V ceně se například zohledňuje: ▪ Strávený čas nad prací ▪ Fixní hodinová taxa ▪ Veškeré související náklady ▪ „přidané“ hodnoty – vzdělání, míra specializace, zkušenosti a nebo naše renomé
Pro práce s jistou odborností, ale zároveň práce mechanické / rutinní. Např.: retuše podkladů, čištění dodaných textů, skeny obrázků, předtisková příprava… Může být několik druhů hodinové sazby dle odbornosti a náročnosti zakázky
Grafický design se z principu účtuje paušálně Tvůrčí činnost časem neměřitelným Orientační částky určitého typu práce uvedeny v ceníku, ale každému klientovi se dělá ceník speciální dle specifikace jeho požadavku
1. neúčtovat – v případě, kdy si klient vše obstará sám 2. účtovat vlastní práci – poptáme se na ceny tisku u dodavatelů, nabídneme klientovi nejlepší v poměru cena/výkon. Účtuje se jako % z celkového objemu zakázky nebo jako paušální částka uvedená také v nabídce
Součástí každé tvůrčí práce Stanovuje podmínky rozsahu nakládání s dílem U drobné zakázky zahrnuto v obvyklé ceně za návrh, u větších zakázek vyjednávání zvlášť Řeší se zpravidla místní (lokální, mezinárodní, celosvětové) a časové omezení (1 rok, 5let, počet vytištěných kusů)
Definice zakázky, komu je produkt určen U loga počet variant a jazykových mutací U logomanuálu počet stran U designmanuálu počet aplikací Tiskoviny – formát, rozsah, barevnost bloku, obálka, struktura text. obsahu, typ vazby Orientační termíny všech prací
unie grafického designu unie grafického designu sazagraphic sazagraphic