PÉČE O ZRAKOVĚ POSTIŽENÉ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Olga Václavová, knihovna ETF
Advertisements

CELOSTÁTNÍ VEŘEJNÁ SBÍRKA NA PODPORU NEVIDOMÝCH
Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
Akutní onemocnění u diabetika ve stáří vyvolávající poruchy výživy
Skupina osob se zdravotním znevýhodněním
Tyflokabinet České Budějovice, o.p.s. se zrakovým postižením
Společenský a ekonomický význam zdraví a nemoci
POSTIŽENÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk.
MUDr. Pavel Stodůlka,Ph.D.
Oftalmopedie.
Klinická aplikace akcelerometrů v neurorehabilitaci
Optické vlastnosti oka
Narušená komunikační schopnost PaedDr
Seznam.gov.cz Seznam fyzických osob, podnikajících fyzických osob, právnických osob a orgánů veřejné moci, které mají zřízenu a zpřístupněnu datovou schránku.
Optické vlastnosti oka
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Projekt EPP-ED Mimořádné události v ÚVN MUDr. Sandro Zamarian
OČNÍ ZÁNĚTY Pavel Stodůlka 1.
Autor: Olga Bürgerová SZŠ a VOŠ zdravotnická
Výchova mládeže s více vadami
NEUROOFTALMOLOGIE Pavel Stodůlka 1.
MUDr. Pavel Stodůlka,Ph.D.
KOMUNIKACE S NEVIDOMÝM
Projekt: Integrace žáků se zrakovým handicapem
Glaukom MUDr. Eva Hendrychová, FEBO prim. MUDr. Břetislav Brožek, CSc.
Speciální pedagogika (úvod do studia)
TÍSŇOVÁ PÉČE A JEJÍ VYUŽITÍ V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH Agentura domácí péče LADARA, o.p.s.
Š I L H Á N Í (strabismus) zraková vada, při které je porušena vzájemná spolupráce obou očí každé oko míří jiným směrem v naprosté většině případů se jedno.
Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Oko Anatomie lidského oka Oční vady v každém věku Nemoci očí-Tupozrakost Šilhání Šedý a zelený zákal Retinoblastom.
Tyflopedie Katka Hůlová
MUDr. Pavel Stodůlka,PhD.
Základní příznaky očních nemocí MUDr. Pavel Stodůlka, Ph.D.
Preventivní programy v ordinaci PLDD
INTEGRACE DÍTĚTE SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
Péče o těžce zdravotně postižené Právní úprava zákon č. 329/2011 Sb., o poskytování dávek osobám se zdravotním postižením prováděcí vyhláška.
MUDr. Zuzana Dukátová Zrak.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Raná péče a pomůcky, prostředky a techniky v ní využívané jako předpoklad pro úspěšnou školní docházku Mgr. Bc. Veronika Růžičková, Ph.D. Ústav speciálněpedagogických.
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Katedra informačních systémů PhDr. Pavel Pavlík, Ph.D. Kolegium děkana - 5. května 2009 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální.
Postižení mezi námi Název projektu: OP VK
OFTALMOPEDIE Mgr. Kateřina Šimčíková Podzim 2015
 a) kompenzační ◦ kompenzují zrakový handicap a jsou rozděleny do několika skupin podle účelu, ke kterému slouží.  b) rehabilitační ◦ umožňující zvětšení.
Prezentaci vytvořila : Veronika Jusková Nikola Chylková Alena Bujnochová Martin Kašpárek 1b.
Odlišnosti lůžkové a primární péče o děti a dorost MUDr. Alena Šebková Předsedkyně OSPDL ČR.
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Josef Konečný odstraňování bariér ze života nevidomých
Humanitární aplikace informatiky Jaromír Plhák. Organizace hodin Jedno vybrané téma. Obecné informace k danému tématu studenti představí vlastní.
Z DRAVOTNÍ POSTIŽENÍ ? Odchylka ve zdravotním stavu člověka, která ho omezuje. Zákon č.108/2006 Sb. O sociálních službách Zákon č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti.
Neglect syndrom Marie Vávrová. neglect syndromem (syndromem opomíjení) selektivní poruchu uvědomování si podnětů z poloviny prostoru kontralaterálně k.
Novorozenecké období. Od narození – do 6. – 8. týdne Od narození – do 6. – 8. týdne Vývojový mezník na počátku období Vývojový mezník na počátku období.
Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech - oftalmologie
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
DMO dětská mozková obrna
Pedie Co mají společné?.
Dostupnost návazných seniorských služeb a role PL
Postižení zraku.
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
POČÍTAČ A LIDÉ S HANDICAPEM Adéla Beránková, 3. A.
MUDr. Pavel Stodůlka,Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
SMYSLOVÁ SOUSTAVA DENISA POSKOČILOVÁ 8.C. SMYSLI ZRAK – SVĚTLO SLUCH –ZVUKY ČICH – PACHY CHUŤ – JÍDLO HMAT – CO CÍTÍME KDYŽ SI NA TO SÁHNEME.
Využití asistivních technologií v procesu vzdělávání
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_08_ smysly člověka (zrak 2)
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PÉČE O ZRAKOVĚ POSTIŽENÉ Pavel Stodůlka 1

1. SLABOZRAKOST 2. NEVIDOMOST 3. SLEPOTA 4

Pokles zrakové ostrosti na lepším oku SLABOZRAKOST Pokles zrakové ostrosti na lepším oku pod 6/60. 4

T F U N O V V 6/60 V P O Z Vyšetření ze 6 metrů N C U F O D 60 36 L P V N H F O F C U F O V P T V 6/60 60 36 24 12 10 7,5 6 1

T T F U F U N O V N O V V P O Z V P O Z Vyšetření z 1 metru Vyšetření ze 6 metrů Vyšetření z 1 metru T F U N O V V P O Z N C U F O D L P V N H F O F C U F O V P T 60 36 24 12 10 7,5 6 T F U N O V V P O Z N C U F O D L P V N H F O F C U F O V P T 60 36 24 12 10 7,5 6 1

Pokles zrakové ostrosti na lepším oku NEVIDOMOST Pokles zrakové ostrosti na lepším oku pod 1/24. 4

T F U N O V V 1/24 V P O Z Vyšetření z 1 metru N C U F O D 60 36 L P V N H F O F C U F O V P T V 1/24 60 36 24 12 10 7,5 6 1

Světlocit s chybnou světelnou projekcí. SLEPOTA Světlocit s chybnou světelnou projekcí. 4

A M A U R O S A = ztráta světlocitu 4

PŘÍČINY 1. VROZENÉ - a) dědičné b) intrauterinní infekce 2. ZÍSKANÉ - a) náhlé - úrazy b) postupné - záněty - nádory - glaukom 4

POSTUP PÉČE 1. ANALÝZA PŘÍČINY 2. REHABILITACE a) smyslová - využití zbytků zraku - ostatní smysly b) sociální 3. POMŮCKY 4

POSTUP PÉČE 1. ANALÝZA PŘÍČINY 2. REHABILITACE a) smyslová - využití zbytků zraku - ostatní smysly b) sociální 3. POMŮCKY 4

1. ANALÝZA PŘÍČINY Určení včasné a správné dg. Taktní informace nemocného. 4

POSTUP PÉČE 1. ANALÝZA PŘÍČINY 2. REHABILITACE a) smyslová - využití zbytků zraku - ostatní smysly b) sociální 3. POMŮCKY 4

2. REHABILITACE SMYSLOVÁ Cílem je zachovat a případně rozvíjet zbytkové zrakové funkce a zároveň stimulovat hmat a sluch. 4

2. REHABILITACE SOCIÁLNÍ Cílem je integrovat postiženého do společnosti. Jednak do společnosti zdravých, jednak do společenství postižených. 4

Zásada: čím dříve, tím lépe. 2. REHABILITACE Zásada: čím dříve, tím lépe. 4

POSTUP PÉČE 1. ANALÝZA PŘÍČINY 2. REHABILITACE a) smyslová - využití zbytků zraku - ostatní smysly b) sociální 3. POMŮCKY 4

3. POMŮCKY 1. Využívající zbytky zraku 2. Hmatové - Braillovo písmo 3. Usnadňující životní úkony - bílá hůl - hlídač hladiny tekutiny 4

Braillovo písmo 4

3. POMŮCKY PRO ČTENÍ 1. OPTICKÉ - lupy 2. ELEKTRONICKÉ - TV lupa - dalekohledové systémy 2. ELEKTRONICKÉ - TV lupa 3. POČÍTAČE - hlasový či hmatový výstup - scanner 4

1

1

1

1

1

1

1

1

WC ?? 1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

MUDr. Pavel Stodůlka,PhD. stodulka@lasik.cz www.LASIK.cz NA SHLEDANOU ! 6