Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Advertisements

Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Základní neodkladná resuscitace
Alena ráda jezdí vlakem. Vždycky říká, že je to daleko lepší, než cestovat autobusem. Ve vlaku může člověk zažít hodně zajímavých věcí pak je na co vzpomínat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Pozorně si přečtěte povídku
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
První pomoc Úrazy ve škole.
ZÁJMENA Zájmena nahrazují podstatná nebo přídavná jména. Zájmena používáme místo podstatných nebo přídavných jmen. Zájmena používáme za jména, proto to.
Pediatrická KPR únor ‘06 1.
Piktogram Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Další nebezpečné úrazy
Jednotný postup při poskytování první pomoci
ÚRAZY V DĚTSTVÍ.
Sinice jsou : Autotrofní organizmy, nejstarší organizmy s fotosyntézou rostlinného typu. Některé produkují toxiny, které způsobují alergie, ekzémy. Často.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
ČLOVĚK STAVBA TĚLA.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
V jejich těle probíhá fotosyntéza V jejich těle probíhá fotosyntéza Existovali již před 3,5 miliardami let Existovali již před 3,5 miliardami let Obsahují.
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Sousední státy ČR
Úvod do první pomoci. Právní odpovědnost 40/2009 Sb. - trestní zákoník § 150 Neposkytnutí pomoci (1)Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky.
Postup p ř i ošet ř ování drobn ě jších zran ě ní Resuscitace ZÁKLADY PRVNÍ POMOCI Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Co to vlastně voda je? Je to chemická sloučenina vodíku a kyslíku. Se vzduchem tvoří základní podmínky pro existenci života na Zemi. Je to chemická sloučenina.
bezvědomí a resuscitace Guidelines 2005
Tonutí Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál.
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Poznámky pro výuku Předmět: Vlastivěda
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.55 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Obor Bezpečnost pro ČK LÉTO …a činnosti s ním spojené.
V životě lidí mohou nastat neočekávané situace
HYDROXIDY.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
KPCR Kardiopulmocerebrální resuscitace
Zásady první pomoci Lenka Kraváčková.
ZDRAVĚ A BEZPEČNĚ S počítačem patrně strávíš velkou část života. Proto je třeba se u něj umět správně a bezpečně chovat. Je důležité vědět, jak chránit.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. B ENEŠE 456 OKRES K ARVINÁ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Sinice jsou Sinice jsou velice jednoduché prokaryotické organismy - s jistým zjednodušením je možno říci, že se jedná o gramnegativní bakterie s chlorofylem.
Elektronická učebnice - II
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
VY_32_INOVACE_PPM11560NÁP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Autotrofní organizmy, nejstarší organizmy s fotosyntézou rostlinného typu. Některé produkují toxiny, které způsobují alergie, ekzémy. Často váží plynný.
Školení první pomoci
2. První pomoc – bezvědomí
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_16_První pomoc Číslo a název klíčové aktivity: III/2.
Pravidla chování u vody: Základní pravidla:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Co se stalo? Výuková prezentace s využitím dotykového zařízení ročník ZŠ Vypracovala: Lucie Kováčová.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VYSVĚTLIT ŽÁKŮM, CO JE NEODKLADNÁ PRVNÍ POMOC, POPSAT A VYZKOUŠET SI, JAK POSTIŽENÉHO ULOŽIT DO STABILIZOVANÉ POLOHY, JAK PROVÁDĚT NEPŘÍMOU MASÁŽ SRDCE.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ IX 1.POMOC Resuscitace Nepřímá masáž srdce Umělé dýchání Šok Záchrana tonoucího.
RESUSCITACE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.29_Prvni_pomoc_zastava_dechu.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Zdraví a JÁ Výchova ke zdraví ročník III
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_17_Integrovaný záchranný systém Číslo a název klíčové.
1 Základní škola Ostrava, Kounicova 2, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – III/2 – CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu - Moderní.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Název Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Ochrana člověka za mimořádných situací – první pomoc
VY_32_INOVACE_03_Věcné učení_18_8. ročník_Drogy
Ochrana člověka při ohrožení zdraví a života:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
AUTOR: Mgr. Marie Horehleďová
Kurz základní resuscitace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_09_Kocůrková
Transkript prezentace:

Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ

BEZPEČNÁ VODA POŘADOVÉ ČÍSLO: Š III/2/20 VZ AUTOR: Mgr. Vjačeslav KOSTIK

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Bezpečná voda ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Úvod Cílem prezentace je : seznámit žáky s pravidly chování u vody před letními prázdninami naučit je rozpoznat tonoucího ukázat jednoduché záchranářské techniky otestovat jejich znalosti ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Obsah 1.Prázdniny a voda 2.Jak rozpoznat nebezpečí u vody 3.Pravidla chování u vody 4.Jak rozpoznám tonoucího 5.Jak můžeš pomoci tonoucímu 6.První pomoc při utonutí 7.Test připravenosti k bezpečnému plavání ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Prázdniny a voda Horké léto, koupání při západu slunce u moře, ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín rybaření u rybníku ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

sjíždění řeky na člunech a šlapadla ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

potápění, stanování na břehu… ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín tobogany… ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

To jsou atributy prázdnin, na které se těšíte. A co mají společného?!... Ano ! V o d a !!! ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

zdroj života, prostředí pro relax, zábavu a hezké zážitky… ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ale také nezkrotný živel a nebezpečný nepřítel ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Ale jak rozpoznat nebezpečí u vody ? ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Pozor! Sinice nejsou neškodné řasy! ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Než se do toho koupaní pustíte Při koupání v přírodě je lepší kvalitu vody ověřit, následky mohou být bolestivé a místo příjemného zážitku si můžete odnést vyrážku nebo zánět spojivek . Sinice obsahují látky, které způsobují alergie. U koupajícího se, podle toho, jak je citlivý a jak dlouho ve vodě pobývá, mohou se objevit vyrážky, zarudlé oči, zánět spojivek nebo rýma. Dobře zkontrolujte, jak voda vypadá, než do ní vstoupíte. Sinice se drží u hladiny a tvoří zde takzvaný vodní květ v podobě zelené kaše nebo malých částeček, které připomínají drobné jehličí nebo zelenou krupici. Nejčastěji se vodní květy sinic vyskytují koncem léta. Do vody vstupujte opatrně, aby se nezvířily usazeniny ze dna, a pozorujte, zda se okolo vašich nohou nevznášejí ve vodě drobné zelené částečky. Pokud ano, jedná se pravděpodobně o sinice. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Tyto částečky jsou dobře vidět, když naberete vodu do průhledné láhve a necháte ji chvilku odstát. Jestliže zůstane voda zakalená rovnoměrně nebo se začne tvořit větší zákal u dna, jde o řasy. Ty sice také mohou u citlivých jedinců vyvolat alergické reakce, ale zdaleka nejsou pro lidské zdraví nebezpečné. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Takže, hurá do vody! Ale počkat… Ještě pár důležitých rad než tam skočíš: ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

1. Vzpomeň jestli umíš plavat. 2. Rozhlídni se, jestli tady náhodou neplatí zákaz koupaní 3.Neskákej do vody přehřátý , hned po jídle, unavený a v neznámem místě. 4. Nepoužívej nafukovací lehátko, když bez něj se neumíš poradit. 5. Nekoupej se dlouho v hodně studené vodě (nebezpečí křeče) 6. Nelez do vody za bouřky 7. Potápět se smí jen zdrávi jedinci (na to se zeptej svého lékaře) 8. Neplav v blízkosti plavidel 9. Pro tvoji bezpečnost plav ve vyznačeném prostoru (záruka záchrany) a poslouchej pokyny členů Vodní záchranné služby 9. Svá pravidla má každá pláž, aquapark, loděnice, půjčovna šlapadel apod. Tak alespoň do něj nahlídni. 10. I sebelepší plavec by se měl chovat ve vodě disciplinovaně, s rozhledem a nepřeceňovat své síly, tzn. NEMACHROVAT!!!

Proto tohle ne !!!

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Trochu čísel: Okolnosti tonutí 44 % souvisí s plaváním 17 % souvisí s použitím lodě 14 % nejasné okolnosti 10 % souvisí s potápěním 7 % souvisí s dopravními nehodami Utopení je druhou nejčastější příčinou úmrtí dětí v průmyslových zemích. Více než 50 % utonutí se stane v blízkosti břehu. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Pamatujete na to? "Missák" skočil do mělké vody. Skákal na vlastní nebezpečí… ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Co dělat když… Cítíš že síly docházejí a do břehu ještě daleko : Nepanikař, šetři síly, otoč se na znak, nestyď se a volej o pomoc, a nahlas ! ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín A pamatuj!!! Nikdy ne podávej falešná znamení o pomoc! Na poprvé ti to může projít, maximálně poznáš hněv záchranáře.Na podruhé tvé volaní už možná nikdo nebude brát vážně, i když budeš potřebovat pomoc doopravdy! Nebo strhneš na sebe pozornost fotografů … ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín A dopadneš asi takhle… ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Jak rozpoznám tonoucího ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín A co je vlastně tonutí ? K tonutí dochází v okamžiku, kdy voda zablokuje přívod vzduchu do plic. Z tohoto důvodu není k tonutní nutný velký objem vody – topit se lidé mohou začít i ve vaně nebo v bazéně. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Jak můžeš pomoc tonoucímu Měj na paměti, že i skvělý plavec může být ohrožen na životě topícím se. Je tedy lepší zachraňovat z loďky, člunu, lehátka nebo zachraňovat s něčím, čeho se tonoucí zachytí! Může to být například plavací kruh nebo vesta. Zkrátka cokoliv, co plave, unese tonoucího a nás nebude stahovat pod vodu. Topící se člověk je totiž stresovaný, nedostatečně dýchá, „polyká andělíčky“ a zachytí se čehokoli! Pokud nemáme loďku nebo člun, tak se přibližujeme k tonoucímu tak, aby nás neviděl, a zezadu jej uchopíme za hlavu a hrudník (jde o specifický hmat) nebo jakkoliv, aby nás neohrožoval a my s ním mohli plavat ke břehu… Pokud tedy nejste dobrými plavci, nejlepší co můžete udělat je, zavolat ihned linku 155. Stane-li se tato událost na veřejném koupališti, volejte nejdříve plavčíka. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín PAMATUJTE : že tonoucí má při tonutí až 6-ti násobnou sílu než vyvine při běžné zátěži na suchu (např. dítě může mít stisk dospělého chlapa) nedopusťte, aby vás tonoucí někdy napadl, z takového sevření se už nemusíte nikdy dostat po spatření tonoucího cca 30 sek. za stálého sledování tonoucího pátrat po vhodné či improvizované záchranné pomůcce do vody k tonoucímu skáčeme vždy tak, abychom ho viděli, tedy po nohou. Pokud budeme skákat po hlavě, tak se může v době, když tonoucího neuvidíme (protože jsme pod vodou), ponořit a my nebudeme vědět, kde byl naposled, než se nad ním voda zavřela… plavat k tonoucímu s hlavou nad vodou, s pomůckou mezi sebou a tonoucím ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Jak odtáhnout tonoucího k břehu? ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Technika otáčení na záda (vyzkoušej to s kamarádem) uchop tonoucího podhmatem za zápěstí (pravou za pravou nebo levou za levou ruku). Přetočením paže obloukem otáčej tonoucího na znak a současně začni plavat na boku, tonoucí se dostává do splývavé polohy ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

následuje tažení tonoucího ke břehu ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Pomoc unavenému plavci ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín A co dál ? Po vytažení na břeh poskytujeme první pomoc dle pravidel: tonoucí nedýchá – provádíme pět vdechů a provádíme masáž hrudníku v poměru 30:2 (30 stlačení hrudníku : 2 vdechy) a to do příjezdu zdravotnické záchranné služby nebo do vyčerpání zachránců. dojde-li k obnovení dechu a pulsu v průběhu resuscitace, otáčíme postiženého do stabilizované polohy na boku a kontrolujeme dechovou aktivitu do příjezdu záchranné služby. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Je-li tonoucí v bezvědomí se zachovalou spontánní dechovou aktivitou, otáčíme jej do Rautekovy zotavovací polohy (stabilizovaná poloha na boku) a voláme zdravotnickou záchrannou službu. Je-li tonoucí již v bezvědomí a bez dechové aktivity, je třeba s ním začít co nejdříve dýchat – v loďce ale i na hladině. ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

A teď rychlý test tvých dovedností (počítej správné odpovědi) 1. Vody : Musíme se bát Nemusíme se bát Musíme ji respektovat Správná odpověď je c) 2. Sinice to jsou: Malé rybičky Drobné zelené částečky, obsahující alergeny Vodní řasy Správná odpověď je b) ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Počítej správné odpovědi dál: 3. Utopení je: druhou nejčastější příčinou úmrtí dětí první nejčastější příčinou úmrtí dětí pátou nejčastější příčinou úmrtí dětí Správná odpověď je c) 4. Po spatření tonoucího z břehu: zapnu foťak na mobilu a začnu fotit skočím hned do vody vyhodnotím situaci a své plavecké schopností Správná odpověď je c) ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Počítej správné odpovědi dál: 6. Rauteková zotavovací poloha je: a) poloha na pláži při opalování b) sezení u počítače s Rautekem c) stabilizovaná poloha člověka v bezvědomí na boku Správná odpověď je c) 5. masáž hrudníku provádíme v poměru: a) 20:1 b) 30:2 c) 2:30 Správná odpověď je b) ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

Kolik máš správných odpovědí? 1 – Voda není pro tebe, zůstaň raději doma 2 - Můžeš sedět na břehu a pozorovat vodní hladinu 3 - V doprovodu rodičů můžeš vyrazit na koupaliště 4 - U vody si poradíš i sám 5 - Na tebe se dá spolehnout v nebezpečné situaci 6 - Gratulujeme, je z tebe hotový plavčík! ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

KONEC

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín Zdroje: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQyTnOsx34A9Skkt1Z0opLOXv_xSD-ca0D1RaGV6EJHJu-1l31U http://i.lidovky.cz/09/062/lngal/GLU2bccf5_LD_CR1OTV5x.jpg http://img1.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/3164/3164245-dovolena-u-reky-sazavy-4.jpg http://i.idnes.cz/09/043/gal/BMA2ac00b_shutterstock_19161352.jpg http://www.profimedia.cz/fotografie/rybareni-z-lodi-do-reky/profimedia-0005081964.jpg http://www.bartosovapec.cz/editor/filestore/Image/aktivity/fotoBP%20161u.jpg http://www.postreh.com/phprs/picture/skryta/ele2007/mcrele2007_4.jpg http://srazy.pjz.cz/cundr8/den6/6den04.jpg http://img.abicko.cz/img/5/article/1266483_aquapalace-v2.jpg http://www.lazne-aquaparky.cz/obrazky/Gallery/2-besenova-thermal-park-letni-tobogany-3.jpg http://www.sonoindeed.estranky.cz/img/mid/65/na-bazene....jpg http://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/bazen/foto/27.jpg http://i.idnes.cz/09/122/gal/FRO2fb1a2_01.JPG ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín http://gemscanada.ca/wp-content/uploads/2010/04/stormAtSea.jpg http://www.3d-screensaver-downloads.com/images/seastorm-screensaver/big1.jpg http://2.bp.blogspot.com/-KhWy9CZDWf8/TYQXUltxAqI/AAAAAAAAob4/UvUG79o9gwU/s1600/webeisme-tsunami.jpg http://i.idnes.cz/09/083/cl5/JB2d6337_sinic_mica.jpg http://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/bazen/# http://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/bazen/fotogalerie.php# http://azbez.com/sites/azbez.com/files/images/002_kopiya2.preview.jpg http://mptron.com/news/uploads/posts/2012-06/1339668698_04.jpg ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín

ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín http://www.fsps.muni.cz/sdetmivpohode/kurzy/bazen/fotogalerie.php# http://www.tokui-do.cz/pool/tokui-do2/fotog/3/clim_thumb_640x_zachrana-tonouciho-1.jpg http://www.uzdravim.cz/wp-content/uploads/2010/07/Zachrana-tonouciho.jpg http://azbez.com/sites/azbez.com/files/images/002_kopiya1.preview.jpg http://img8.joyreactor.ru/pics/post/ http://youthmix.ru/uploads/posts/2010-02/1265280580_pravila-povedeniya-na-vode.jpg http://img2.mf.cz/566/808/1-shutterstock_57500740.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6c/Shallow_Water_Blackout.jpg/220px-Shallow_Water_Blackout.jpg ZŠ a MŠ tř. Dr. E. Beneše 456 Bohumín