Základní škola Nerudova, Říčany, okres Praha- východ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystémy v ČR.
Advertisements

Modernizace výuky odborných předmětů
Význam malých vodních ploch pro krajinu
Družstvo KRYCHLE. Cesta Naše cesta vedla do Modřanské rokle. Ovšem dostat se tam, byl pro nás nelehký úkol. Najít vchod do rokle nebylo tak jednoduché,
Rostliny našich rybníků 4.ročník
RNDr. Milan Hladík, PhD., Ing. Jan Cihlář
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Smíšené a listnaté lesy
 Rozsáhlé pohoří na hranicích Česka, Rakouska a německého Bavorska.  Rozkládá se v nadmořské výšce mezi 600 m ( údolí Otavy u Rejštejna ) a 1378 m (
Obnova a revitalizace pražských nádrží. Odbahnění vodního díla Džbán -kompletní odbahnění včetně odvozu (celkem cca m3 bahna) bylo provedeno pouze.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
PREZENTACE PRO VLASTNÍKY DOTČENÝCH A SOUSEDNÍCH POZEMKŮ
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Česká republika-1 poloha, rozloha…
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s Jihomoravským krajem,
Co se ti vybaví pod pojmem krajina?. Krajina o Krajina je to, co vidíme kolem sebe… o Krajina je část zemského povrchu, který se liší od svého okolí…
Biotopy ČR.
DIPLOMOVÁ PRÁCE Studie revitalizace povodí toku Jasénky
území s nejstarším osídlením
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – vodstvo na pevninách autor VM:Ondřej.
Vodstvo Řeky Vodní nádrže
Využívání ICT ve všeobecně vzdělávacích a odborných předmětech Regionální dějepisně zeměpisný katalog Třeboňska Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Zpracováno.
Vodní nádrže.
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Identifikátor materiálu: EU
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení žáků s částí Českomoravské vrchoviny,
Patrik Chvátal & Jana Řehořová
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Testove.otazky.II.
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY V
RYBNÍK JAKO CELEK.
E KOSYSTÉMY Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
TVORBA KRAJINY Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
ČESKO a jeho krajina.
Terénní cvičení Voda kolem nás Bc. Kateřina Smrčková.
MODULARIZACE VÝUKY EVOLUČNÍ A EKOLOGICKÉ BIOLOGIE CZ.1.07/2.2.00/ Terénní exkurze k environmentálním problémům Černovická terasa
 Letní koupaliště Ressl je nejstarší ze všech čtyř mosteckých veřejných koupališť. Vzniklo už v 60. letech 20. století.  V roce 2006 prošel areál.
B IOSFÉRA Magdaléna Vičarová. 1.O RGANISMY A JEJICH ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Na zemi žije velké množství různých druhů mikroorganismů, rostlin (flóra) a živočichů.
Současná biosféra. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Třeboň Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
VY_32_ INOVACE_ 11_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou VODSTVO ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Stavba, funkce a typy EKOSYSTÉMŮ. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Využití krajiny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Česká republika Povrch.
BÍLÉ KARPATY CHRÁNĚNÁ KRAJINNÁ OBLAST Rozloha: 750 km 2 Nejvyšší hora: Velká Javořina (970 m n. m.) Vznik CHKO: 1980 ZÁKLADNÍ ÚDAJE.
Mgr. L. Bernátová. Ekosystém je soustava živých a neživých složek životního prostředí na určitém území, jež se navzájem ovlivňují V naší přírodě se nachází.
Rokytka - rozvoj území cyklostezka Stavba číslo: 8268.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Opatření vázaná na vodu v SC 4.3
Postřehy z praxe v ochraně přírody a krajiny Petr Hůla
Jak ty ke mně, tak já k tobě Aneb ochrana přírody
Ekosystém rybník Rostliny
Přírodní společenstva v České republice
Strážnické pomoraví.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Ekosystém Pětilístek: Prostředí
Revitalizace vodních toků
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Krajina
VY_52_INOVACE_13_ Rostliny v okolí řeky
VY_32_Inovace_4.2.8 Využití krajiny
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
VY_52_INOVACE_01_ Ekosystémy
Hydrosféra – vodní obal země.
Prezentaci připravil: Martin Zubalík
Klimatizace Prahy Arnika 2017.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Základní škola Nerudova, Říčany, okres Praha- východ Společně za řekou Základní škola Nerudova, Říčany, okres Praha- východ Nerudova 481 251 01 Říčany

Naše skupina A kdo jsme: Šesťák- Radek Sedmáci: Hela a Míla Osmák: Fanda Deváťák: Petr

Etapa číslo 1 Úsek sledování Rokytky- od koupaliště Jureček až ke státní silnici, okolo fotbalového hřiště Okolo toku jsme pozorovali smíšený les, převažovaly např. borovice, dub, buk, topol, bříza Rostliny v okolí- nejvíce blatouchů Pozorovaná zvířata- moc jich nebylo- 2 kachny, mravenci, slimák, žádnou rybu jsme neviděli

Popis sledovaného toku Rokytky Cestou byly 3 betonové můstky a několik dřevěných, popř. klád přes potok Tok- je na něm řada meandrů Cestou jsme nepozorovali žádné zpevněné břehy, ani vybetovaná koryta, pouze usměrnění toku. Ještě – viz obrázek bylo možné zkoumat staré stavby, které asi sloužily k úpravě toku Rokytky

Mapa toku Rokytky

Pojmy ke zjištění Revitalizace: lat. re-, znovu a vitalis, životný, životaschopný) znamená obnovení a oživení .V dnešní době se jedná o navrácení koryt řek zpět, dosahuje se tím rovněž delšího zadržení vody v krajině (napřímenými či zatrubněnými toky voda rychle odteče) Revitalizace vodních toků: odbahnění, snaha omezit umělé zásahy a obnovit funkce celých ekosystémů. Ekosystém se skládá ze složky živé, tvořené organismy.Ekosystém se skládá ze složky živé, tvořené organismy a složky neživé, tvořené prostředím biotopem

Důsledky revitalizace Dobré bydliště pro vodní živočichy Samočištění vody Zmírňují sucho Tlumení povodní

Revitalizace Rokytky, dle zjištěných informací V roce 2007 byla zahájena revitalizace koryta Rokytky v suchém poldru Čihadla. Korytům potoků bude vrácen přírodě blízký charakter, a v jejich okolí navíc vznikne velké množství drobných vodních ploch. V rámci revitalizace suchého poldru bude Svépravický potok odkloněn na sever až k přilehlému lesu a podél lesní cesty povede v trase stávajícího příkopu až k psímu cvičišti, kde se opět setká s Rokytkou. Prodloužení potoka bude o cca 1,1 km. Také soutok Hostavického potoka s Rokytkou bude posunut dále po proudu. Hostavický potok tak před soutokem stačí ještě opsat několik oblouků. Nové koryto Rokytky povede v několika obloucích středem suchého poldru a na třech místech bude křižovat původní trasu. Původní koryto Rokytky bude částečně zasypáno

Barvy na mapách Modrá barva- voda Zelená barva- nížiny Hnědá barva- hory a pohoří

Rokytka- základní údaje Pramení jihovýchodně od Říčan v prostoru Říčanského lesa mezi obcemi Tehov a Tehovec v nadmořské výšce 453 m n.m. Prameny Rokytky jsou dva a po několika stech metrech se stékají a stávají se počátkem nejdelšího pražského potoka

Délka toku: 37,5 km- celkem Délka toku v Praze: 31,5 km Plocha povodí: 134,85 km2 Přítoky Rokytky: Říčanský potok, Křenický, Běchovický, Svépravický, Hostavický, Vackovský,Prosecký, Chvalka, Malá Rokytka

Historie okolí Rokytky PRAHA V historii vinařská oblast  Libně a Vysočan, kam se ještě na začátku 19. století jezdilo za přírodou, na venkov za rekreací, prošly během 19. a 20. století rozsáhlou proměnou. Rozvoj průmyslu v těchto čtvrtích byl značný, vznikly továrny na cement, líh atd. Vodní síla Rokytky byla také využívána k pohonu mlýnů, které byli v její blízkosti postaveny.

Říčansko- historie zkoumaného Zkoumaná oblast- okolí Jurečka, Vojkov Již před 1. světovou válkou- rekreační oblast-MUDr. J. Thomayer doporučoval k rekreaci (Dětská léčebna, hotel Morava,…) 1904- založeno koupaliště v Přestavlckém údolí 30. léta- úprava radošovického rybníka- v roce 1934 uvedeno do provozu. Název dle Antonína Jurečka- nájemce hostince a koupaliště

1938- dostavba 20 rodinných kabin, kiosku, připojení části lesa A. Jureček spravoval koupaliště, restauraci do roku 1958 Současnost- koupaliště, kiosek, restaurace Okrašlovací spolek- odpočinkové lavičky v údolí Rokytky

Nejčastější řemesla a jejich využití Říčansko- rekreace, koupání, bruslení, rybaření Restaurace na břehu- taneční zábavy, další společenské akce Pražská oblast: dříve pohon mlýnů- Lowitův mlýn, Kejřův mlýn, Kyjský mlýn, Počernický mlýn

Znečištění Rokytky Místy silné znečištění- fosfor, amoniakový dusík ( zemědělská hnojiva), černé vyústění žump a septiků Náš úsek, vzhledem k tomu, že vede lesem má znečištění minimální

Údržba a správa toku Čištění koryta Prořezávání břehových porostů Sečení trávy podél břehů Odklízení černých skládek Řez vrb podél potoka