Informační vzdělávání uživatelů Co je nového?. Vznik sekce IVU při SDRUKu Přehled aktivit Přehled aktivit Odborné semináře Brno – duben 2010 Brno – duben.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

Informační gramotnost na středních školách
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
INTERNET PRO NEVIDOMÉ A SLABOZRAKÉ Služby veřejných knihoven zdravotně postiženým uživatelům PhDr. Ivana Štrossová Hradec Králové 26.března 2001.
Služby čtenářům a uživatelům Dětští čtenáři
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Projekt Bolzanova kreativní škola • Vývoj školního vzdělávacího programu • Informační centrum (knihovna) • Zvýšení kvality výuky cizích jazyků • Elektronický.
okres Frýdek - Místek 1040 obyvatel 860 ha KO SPOV MsK příklad dobré praxe (komunitní spolupráce, zelené úřadování)
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Veronika Peslerová Konference Knihovny současnosti 2011 Informační vzdělávání uživatelů ve veřejných knihovnách není nutné zlo.
Ludmila Kohoutová Národní knihovna ČR Meziknihovní služby v roce 2010 Knihovny současnosti 2011.
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference.
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
E-learning ve výuce na SŠ
Téma: Práce se zdroji Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Oborová informační brána KIV Jak ji využívat. Bránu KIV vytvořili Hlavní garant: Knihovnický institut NK ČR Technologie: Ústav výpočetní techniky UK v.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Meziknihovní služby Ludmila Kohoutová Národní knihovna ČR Komise pro služby, Brno
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Do knihovny po Internetu, na Internet do knihovny 28. února 2005 Vít Richter Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel: ,
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Základní škola a mateřská škola Brno nám.28.října 22 Základní škola a mateřská škola Brno nám.28.října 22.
Střední škola obchodu, služeb a řemesel a jazyková škola s právem SJZ Tábor Projekt OP VK Studijní a informační centrum školy PhDr. Daniela Novotná, SŠ.
21 dobrých důvodů pro dobré knihovny – Příspěvek Goethe-Institutu k odbornému dialogu a k výměně mezi knihovníky ve Střední a Východní Evropě a v Pobaltí.
Celkový záměr Podpora a propagace informačního systému pro mládež (ISM) − vytvořit systém podporující trvale udržitelný rozvoj zájmového a neformálního.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Informační vvzdělávání v knihovnách Lída Švíková.
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Knihovny v pavučině spolupráce, Jindřichův Hradec Barbora Ramajzlová Asociace knihoven vysokých škol ČR - kroky ke.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Pobočka Knihovny Jiřího Mahena v Brně-Černovicích, Charbulova 38 Statutární město Brno finančně podporuje Knihovnu Jiřího Mahena v Brně, příspěvkovou organizaci.
Činnost komise IVIG v roce 2003 CPVŠ 2003, Hradec Králové, Ludmila Tichá
Umí knihovny zaujmout čtenáře?
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt ERNIE Moravská zemská knihovna Mgr. Jan Lidmila.
Úvodní hodina do předmětu Knihovnické procesy a služby Martin Krčál VIKBB42 Knihovnické procesy a služby Brno, 19. února 2014.
Ústřední knihovna Přírodovědecké fakulty MU Bc. Radmila Kouřilová.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
Natáčení videa jako jeden ze způsobů propagace služeb Informačního centra MZLU v Brně Zuzana Streichsbierová Informační den ÚVIS,
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_32.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Jméno autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvoření leden 2013 Ročník 6. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Informační a komunikační technologie Informatika.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
Vyhledávání informací Zdroj: pixabay.com. ÚVODEM  Seznámení  Cíl semináře  Zpětná vazba  Prezentace Vaše zkušenosti?
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Implementační projekt KAP
Aktuální informace o stavu
Čtenářsky podnětné prostředí
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Školní knihovny součástí krajského systému knihoven (?)
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Ústřední knihovna Přírodovědecké fakulty MU
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Centrum kolegiální podpory CKP
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
PS Vzdělávání NS MAS ČR pro IPo MAP
eTwinning – digitální technologie smysluplně a zábavně
Transkript prezentace:

Informační vzdělávání uživatelů Co je nového?

Vznik sekce IVU při SDRUKu Přehled aktivit Přehled aktivit Odborné semináře Brno – duben 2010 Brno – duben 2010 Hradec Hrálové Hradec Hrálové – duben 2011 Hradec Hrálové

Okruhy IVU Čtenářství (čtenářská gramotnost) Knihovna – zdroj informací Informační zdroje – tištěné, elektronické, audiovizuální

Tři typy školních návštěv Exkurze po knihovně Tématická beseda Informační vzdělávání Lze je propojit?

Terminologie Nejednotná Informační výchova Informatická výchova Informační vzdělávání Informatické vzdělávání ?

Inspirace Konference Andersen RKK Karviná RKK Karviná Názor do diskuze Názor do diskuze Mahenova knihovna Mahenova knihovna Vzory X vlastní zkušenost

OKNA O Knihovnických aktivitách Stránky přehlídky Stránky přehlídky Nová Včelnice

Příklady z praxe

Jihočeští malíři Projekt třídy gymnázia v rámci ŠVP Spolupráce se školou Hledání informací k projektu Výchozí pozice k přípravě projektu

Adalbert Stifter Možnost jednoduše si ověřit výklad Rozdělení dětí do družstev Hledání v různých zdrojích informací Slovníky x internet Různé druhy dokumentů Kohoutí kříž Porovnání výsledků

Dovolená Jednoduché ověření znalosti hledání Zadán úkol družstvům Hledání ve všech zdrojích knihovny Prezentace nalezeného Doporučení pro ostatní Umíme zadat dotaz?

Karlík a továrna na čokoládu Ukázka z filmu Ukázka z filmu Podle čeho vznikl film? Co najdu na internetu – film x knihu Najdu autora knihy Co jsem schopen najít o autorovi na internetu nebo v knihovně OvěřeníOvěření informací - nutnost informacínutnost Ověřeníinformacínutnost Tématická beseda nebo IVU?

Hodonín Nabídka školám Nabídka školám Celoroční spolupráce Systematická práce Zapojení všech oddělení Nejprve výklad, potom hledání nebo opačně?

Co Jihočeši?