Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníku
Advertisements

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Konstrukce trojúhelníku podle věty usu
Konstrukce kosodélníka
Konstrukce kosočtverce
trojúhelníka Konstrukce Milan Hanuš,
Konstrukce obecného čtyřúhelníku - Thaletova kružnice
Trojúhelník – II.část Mgr. Dalibor Kudela
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Konstrukce trojúhelníku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Podobnost.
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Podobnost trojúhelníků
Věta usu - konstrukce trojúhelníku
VY_32_INOVACE_M-Ge 7.,8.04 Věta usu
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Matematika – 8.ročník Thaletova kružnice
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Téma: Shodnost trojúhelníků
VY_42_INOVACE_113_SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Věty o shodnosti trojúhelníků
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:8. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Pythagorova věta autor.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
VY_42_INOVACE_405_VĚTA SUS Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
9.1 Konstrukce trojúhelníku typu SuS Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Věta sss - konstrukce trojúhelníku
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty USU AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:9. ročník – Matematika a její aplikace – Matematika – Goniometrické funkce autor.
Konstrukce trojúhelníku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Konstrukce trojúhelníku Známe-li všechny 3 jeho strany. Konstrukce podle věty sss (strana, strana, strana)
THALETOVA VĚTA VY_42_INOVACE_13_02.
VY_32_INOVACE_18_obvodtrojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce čtyřúhelníků, konstrukce rovnoběžníků
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Konstrukce trojúhelníku
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Konstrukce trojúhelníku
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
Matematika a její aplikace
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Transkript prezentace:

Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický okruh: Geometrie v rovině a v prostoru Téma: Trojúhelník Anotace: Prezentace krok za krokem provádí konstrukcí trojúhelníku podle věty sus.

Trojúhelník je jednoznačně určený délkou dvou stran a velikostí úhlu jimi sevřeného. Ú hel S trana

Příklad Sestroj trojúhelník ABC, je-li dáno: α = 56°; b = 4,6 cm; c = 7,3 cm

A B C c α X b k

1. AB; |AB| = 7,3 cm

2. → AX; |< BAX| = 56°

1.AB; |AB| = 7,3 cm 2. → AX; |< BAX| = 56° 3. k; k (A; 4,6 cm)

1.AB; |AB| = 7,3 cm 2. → AX; |< BAX| = 56° 3. k; k (A; 4,6 cm) 4. C; C → AX ∩ k

1.AB; |AB| = 7,3 cm 2. → AX; |< BAX| = 56° 3. k; k (A; 4,6 cm) 4. C; C → AX ∩ k 5. Δ ABC

Procvičování 1.Sestroj trojúhelník ABC, jestliže α = 40°, b = 7 cm, c = 8 cm. 2.Sestroj trojúhelník ABC, jestliže a = 7 cm, β = 75°, c = 5 cm 3.Sestroj trojúhelník OPQ, jestliže o = 4 cm, |< OPQ| = 100°, q = 7 cm