Vývoj vztahu člověka k prostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv rekreace a cestovního ruchu na životní prostředí
Advertisements

Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
ÚVOD DO EKOLOGIE 1. lekce.
Den Země – svátek planety
Vymírání živočišných druhů vlivem člověka
Příroda ovlivňuje člověka
PŘÍRODNÍ ZDROJE V EVROPĚ
Písemka č.2  jméno, kruh, varianta 3, 4  Odpověď – 1 a b, 2 b 3 a c b  6 x 50 sekund opisování 
Internet - historie.
Elektrický obvod I..
ZÁKLADNÍ POJMY Informace Informatika Zpracování informací
Proč se učíme fyziku? O čem fyzika je?
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Jaderná energie.
PRAVĚK.
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Předmět studia chemie, historie
Vliv dopravy na životní prostředí
ČLOVĚK – PASTEVEC A ROLNÍK Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_ Čap-Z.
Dominik nedzbala Svět TECHNIKY A JÁ Můj pohled na věc
Ochrana přírody 5. Ročník LI.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Černobyl Jiří Ludačka.
Jaderné elektrárny.
Ekologické důsledky války
Ohrožování základních složek biosféry
Jana Hladíková Jana Hladíková Jana Hladíková.
Nástroje středního paleolitu
ETICKÉ PROBLÉMY FYZIKŮ Roman Král. O CO JDE Nastínění problému Situace 17. x 20. Století Manhattan Project Německý jaderný program Poválečný přístup k.
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Registrační číslo projektu:
Věda a technika konce 19.st.
Ekosystémy přírodní a umělé
Život člověka v době kamenné
Fyzika Vodiče a nevodiče.
Jaderná energie při chem. reakcích změny v elektronových obalech za určitých podmínek mohou změnám podléhat i jádra atomů nestabilní jádra atomů některých.
Vznik řeckých městských států
Střední průmyslová škola chemická akademika Heyrovského a Gymnázium, Ostrava, příspěvková organizace.
Globální, regionální a místní problémy životního prostředí
Ekologie jako věda Obory ekologie.
Ekosystémy.
PŽP- KS-přehled konzultací PŽP-KS-I (30.9.) Právo životního prostředí – historické a společenské souvislosti vývoje právní regulace ve světě.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Globální problémy a globální změny Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo.
Vzájemné vztahy mezi člověkem a ŽP. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
DOBA BRONZOVÁ Zpočátku lidé zacházeli s mědí jako s lepším druhem nerostu. Hmota se dala kováním tvarovat, roztepávat na pláty, vytahovat do délky. Poté.
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMY - lidské sídlo, město, vesnice
Šablona III/2 VYNÁLEZY A OBJEVY 18. – 20. STOLETÍ Mgr
Obnovitelné zdroje energie
Zpracovatelé kovů Uč. str
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Právo životního prostředí pojem, vývoj, prameny, postavení v systému práva, principy Ivana Průchová.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
HISTORICKÝ VÝVOJ VZTAHŮ ČLOVĚKA A PROSTŘEDÍ
Člověk a životní prostředí ve vzájemném působení, kterou používá a které se sám přizpůsobuje Životní prostředí ta část světa, s níž je člověk ve.
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
modernizace společnosti
VY_52_INOVACE_57_Průmysl ČR 1
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
Člověk a jeho svět Chování v přírodě.
Transkript prezentace:

Vývoj vztahu člověka k prostředí

Vývoj vztahu člověka k prostředí Po nejdelší období svého dosavadního vývoje se člověk živil sběrem a příležitostně lovem a prostředí ovlivňoval velmi nepatrně. V další etapě jako pastevec a zemědělec zasahoval do prostředí výrazněji. Vytvářením umělých ekosystémů měnil druhové složení některých území (vyčerpávání půdy, vysušování krajiny, kácení lesů), což vedlo k devastaci některých území již ve starověku (Egypt, okolí Středozemního moře atd.)

Vývoj vztahu člověka k prostředí V souvislosti s rozvojem řemesel a později zvláště průmyslu, docházelo ke stále většímu znečišťování prostředí a tím ohrožování přírody. Nejvýznamnější změny nastaly s prudkým rozvojem vědy a techniky. Objevila se vzrůstající potřeba surovinových zdrojů. Negativní vlivy průmyslu a zemědělství se postupně staly celosvětovým problémem.

Objevy, které měly vliv na ŽP člověka Př.n.l. 5000 – dřevěný přístřešek 3000 – pyramidy (Egypt) 2000 – používání kovu, mědi, bronzu, skla 200 – vodní kolo

Objevy, které měly vliv na ŽP člověka N.l. 100 – papír (Čína) 1000 – skleněná okna 1300 – střelné zbraně 1400 – vodovod 1600 – parní stroj 1700 – mechanický počítací stroj 1750 – hromosvod 1800 – galvanický článek

Objevy, které měly vliv na ŽP člověka N. l. 1838 – telegraf 1851 – žací stroj 1870 – dynamit 1876 – telefon 1879 – žárovka 1882 – první elektrárna 1883 – benzínový motor 1888 – elektrický motor

Objevy, které měly vliv na ŽP člověka N.l. 1903 – motorové letadlo 1942 – jaderný reaktor 1944 – samočinný počítač 1945 – atomová bomba 1945 – plasty 1954 – jaderná elektrárna 1958 – laser 1961 – první let člověka do vesmíru 1969 – přistání na Měsíci 1972- konference OSN o hrozbě ekologické katastrofy