REGULACE INTERNETU – ANO ČI NE? ÚNOR 2009 Stanislava Dobrovolná– Research Specialist Hana Friedlaenderová – Research and Insights Manager Petr Fridrich.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Středisko náhradní rodinné péče o. s. Závěry zahraničního výzkumu Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Výstavba větrné elektrárny v lokalitě Varnsdorf-Špičák RCA Research.
PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII
Hodnotová orientace svobodné generace
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Trendy k informační společnosti Prosinec 2005 / Pavel Šimoník - STEM/MARK,
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Táta na plný úvazek výzkum Zlínský a Olomoucký kraj.
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.
Standardy kvality SIMAR – sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění Po vzoru ESOMAR –European Society for Opinion and Marketing Research (založen.
SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011.
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů Postoje české společnosti k náhradní rodinné péči Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Webové stránky obcí jako zdroj informací pro občany Mgr. Andrej Kyselica Oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti Český statistický.
Analýza dat.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
IBRS s.r.o., Prague 10, Dubečská 8, strana 1 Desk research – fertility rate Eurostat / 2006 Fertilita - průměrný počet živě narozených dětí, které.
Sociologický výzkum.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Mobilní aplikace v bankovnictví Květen 2012 Hana Friedlaenderová – Insights and Research Manager Adam Štefánik – Research Analyst © Květen 2012, MEDIARESEARCH,
Tazatelská síť.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
Znalost pojištění ve veřejném mínění Bc. Petr Horák Brno, červen 2012 Vedoucí: Ing. Zuzana Hrdličková, Ph.D. Obhajoba bakalářské práce Oponent: Ing. Ondřej.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Televizory nové generace: od HDTV k internetu a 3D VIII. kulatý stůl DigiZone.cz Tereza Šimečková – Předsedkyně představenstva David Satranský – Ředitel.
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Druhy výzkumů z hlediska času Ladislav Rabušic
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Projekt Mapa školy Jihlava,
Závěrečná zpráva ze sociologického výzkumu
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
PŘÍLOHA Č. 4 – PROFIL OSOB ŽIJÍCÍCH V DOTÁZANÝCH RODINÁCH
Výběrové šetření pracovních sil (VŠPS)
PORTFOLIO PEDAGOGA – DATA Z RYCHLÉHO ŠETŘENÍ NIDV 2016 Mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogů , Praha Tomáš Machalík.
Jak si stojí měření českého internetu v mezinárodním srování?
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
Úvod do kvalitativního výzkumu
Sociologický výzkum II.
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Metody a techniky výzkumu II.
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Dotazník a výzkumná šetření
Co říká česká veřejnost?
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

REGULACE INTERNETU – ANO ČI NE? ÚNOR 2009 Stanislava Dobrovolná– Research Specialist Hana Friedlaenderová – Research and Insights Manager Petr Fridrich – Business Development Manager Ivana Musilová – Fieldwork Manager

© 2009 Mediaresearch, a.s. 1.Cíle výzkumu 2.Cílová skupina, technika a terénní sběr 3.Charakteristiky výběrového souboru 4.Postoje k regulaci internetu 5.Jaký obsah by měl být regulován 6.Shrnutí Regulace internetu – ano či ne?

Cíle výzkumu 3A Step Ahead Regulace internetu – ano či ne?

4A Step Ahead Cíle výzkumu Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit jaký  postoj mají lidé k regulaci internetu;  obsah by podle nich měl být regulován.

Cílová skupina, technika a terénní sběr 5A Step Ahead Regulace internetu – ano či ne?

 Výběrový vzorek představuje reprezentativní vzorek internetové populace ČR starší 15-ti let. Analýza dat byla uskutečněna na vzorku 508 respondentů. Tento vzorek reprezentuje lidí.  Výzkum byl realizován technikou jednotného dotazníku prostřednictvím internetového sběru.  Terénní sběr probíhal v době od 19. do 23. února 2009 na webovém rozhraní Mediaresearch po ové výzvě oddělení Komunikace a správy panelu.  Výzkum probíhal jako jednorázový uzavřený sběr dat.  Respondenti jsou součástí e-panelu společnosti Mediaresearch. Rekrutace do e-panelu probíhá kombinací několika metod s cílem vyloučit falešné identity respondentů. Těmito metodami jsou: F2F rekrutační rozhovor tazatele s respondentem a banner/pop-up dotazník na internetu v kombinaci s telefonickým ověřením vyplněných údajů, které položením stejných otázek jednoznačně vyloučí falešné identity respondentů.  E-panel byl založen roku 2006, je kontinuálně obměňován a rozšiřován, jeho socio- demografické údaje jsou minimálně 1x ročně aktualizovány. Aktuální počet respondentů v e-panelu je přibližně 5000 osob. Cílová skupina, technika a terénní sběr 6 A Step Ahead

 Instrukce respondentům byly předány prostřednictvím pokynů k výzkumu umístěných v u a na webu e-panelu. Respondenti měli k dispozici taktéž bezplatnou zelenou linku pro zodpovězení jejich dotazů k výzkumu.  Systém automatické kontroly průběžně vyhodnocuje správnost vyplňování dotazníků a zajišťuje první stupeň čištění dat. Elektronická forma dotazníku umožňuje kontrolovat automaticky výraznou část vazeb mezi jednotlivými otázkami.  Čištění dat zahrnuje procedury na vyplnění řady proměnných dotazníku a mnohé další kontrolní postupy vyvinuté a standardizované naší agenturou.  Vážení dat zajišťuje reprezentativnost vzorku v základních socio-demografických proměnných. Zkoumaný vzorek byl navážen podle proměnných pohlaví, věk a vzdělání respondentů na internetovou populaci ČR. Váhy mají dobré charakteristiky (rozmezí 0,598 až 1,778).  Zpracování dat bylo uskutečněno v software SPSS.  U jednotlivých dílčích socio-demografických proměnných je nutno při malém vzorku pod 100 respondentů počítat s větší statistickou chybou. Cílová skupina, technika a terénní sběr 7 A Step Ahead

Charakteristiky výběrového souboru 8A Step Ahead Regulace internetu – ano či ne?

A Step Ahead9 Charakteristiky výběrového souboru

Postoj k regulaci internetu 10A Step Ahead Regulace internetu – ano či ne?

A Step Ahead11 Postoj k regulaci internetu Téměř tři čtvrtiny internetové populace nesouhlasí s regulací internetu.

A Step Ahead12 Postoj k regulaci internetu Souhlas s regulací internetu projevily ve větší míře ženy než muži. S vyšším vzděláním je postoj k regulaci internetu negativnější.

Jaký obsah by měl být regulován 13A Step Ahead Regulace internetu – ano či ne?

A Step Ahead14 Jaký obsah by měl být regulován Nejvíce regulovaný by podle internetové populace měl být přístup k pornografii na internetu. Dále následují násilí a extremismus.

A Step Ahead15 Ke kterému „jinému“ obsahu by měl být přístup regulován? Internet MUSÍ zůstat svobodný!!! Regulace je převážně škodlivá, je třeba zlepšit právo… Ze strany provozovatelů diskuzí pod článkem by mělo být zaručena konstruktivnost debaty. Filtrovat tedy lidi, kteří jsou vulgární a nevyjadřují se smysluplně k tématu. agresivní reklama dětská pornografie hacking (návody) agresivní reklama dětská pornografie hacking (návody) Neměla by být cenzura, na děti ať dohlíží rodiče… Neověřené a z pochybných zdrojů získané materiály zásadně zasahující do soukromí jedince. Myslím, že stát by do internetu určitě zasahovat neměl!

A Step Ahead16 Jaký obsah by měl být regulován Většina respondentů, kteří chtějí regulovat nahotu, sex, erotiku a pornografii, jsou ženy.

A Step Ahead17 Jaký obsah by měl být regulován Nejmenší rozdíly napříč všemi věkovými skupinami se ukázaly u regulace pornografie. Pro regulaci extremismu a reklamy zaměřené na děti hlasovali nejvíce nejstarší lidé.

A Step Ahead18 Jaký obsah by měl být regulován Vysokoškolsky vzdělaní by regulovali s odstupem více reklamu zaměřenou na děti a extremismus.

Shrnutí 19A Step Ahead Regulace internetu – ano či ne?

 Téměř tři čtvrtiny populace nesouhlasí s regulaci internetu.  Souhlas s regulací internetu projevily ve větší míře ženy než muži. Důvodem by mohlo být, že roli rodičů zodpovědných za výchovu svých dětí, mají ve společnosti stále ještě více ženy.///// Ženy se cítí být více zodpovědné za výchovu dětí.  S vyšším vzděláním je postoj k regulaci internetu negativnější. Myslíme si, že lidé s vyšším vzděláním si více cení svobody jako takové, proto ani nechtějí cenzurovat obsah internetu.  Nejvíce regulovaný přístup by podle populace měl být v oblasti pornografie. Dále následuji násilí a extremismus.  Lidé na otázku „ Ke kterému „jinému“ obsahu by měl být přístup regulován?“ odpověděli převážně výroky, které regulaci internetu odmítají: • Internet MUSÍ zůstat svobodný!!! • Neměla by být cenzura, na děti ať dohlíží rodiče… • Myslím, že stát by do internetu určitě zasahovat neměl! • Regulace je převážně škodlivá, je třeba zlepšit právo… Shrnutí 20 A Step Ahead

E-PANEL INTERNETOVÉ POPULACE  ELEKTRONICKÝ SBĚR DAT ODPOVÍDAJÍCÍ NÁSTUPU NOVÝCH TECHNOLOGIÍ  PERSPEKTIVNÍ SEGMENT (STÁLÝ NÁRŮST OSOB S PŘÍSTUPEM NA INTERNET)  RYCHLÝ A LEVNÝ SBĚR DAT (SBĚR SOCIODEMOGRAFIE PŘI REKRUTACI, LOGICKÉ VAZBY PŘI KONSTRUKCI DOTAZNÍKU)  KONTROLA VÝBĚROVÉHO VZORKU Z HLEDISKA VYLOUČENÍ FALEŠNÝCH IDENTIT  KONTROLA VÝBĚROVÉHO VZORKU Z HLEDISKA VALIDITY ZÍSKANÝCH ÚDAJŮ (NEZÁVISLÉ VZORKY S VYŠŠÍ OBMĚNOU PANELU)  KONTROLA ONLINE SBĚRU DAT  DLOUHODOBÉ ZKUŠENOSTI MEDIARESEARCH S VEDENÍM PANELU

za tým Mediaresearch Mediaresearch, a. s. Českobratrská 1 Praha 3, tel.: Mediaresearch, a. s. Českobratrská 1 Praha 3, tel.: