Začínáme s LEGO MindStorms

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení výtahu po AS-i sběrnici
Advertisements

Programování LEGO robotů pomocí NXC
Řízení motorových vozidel
1. samostatná práce 9.B ZŠ Komenského 2 Žďár nad Sázavou
P ROGRAMOVÁNÍ MOTORŮ II.. Ú KOL 2 A. Naprogramujte robota tak, aby pohyboval se dopředu a pak se vrátil zpátky a zůstal na místě startu.
Programování motorů I..
ProBot © Ondřej Staněk.
Sklízecí řezačky.
Návod na programování v NXT- G
Tato prezentace byla vytvořena
mindstorms.lego.com Projekt „Aplikovaná robotika“ financovaný z grantového programu.
Vznik střídavého proudu
Palivová soustava vznětových motorů
Lego Mindstorms Martin Flusser.
Prezentace k obhajobě bakalářské práce
Tato prezentace byla vytvořena
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Stavba a programování mikropočítačů Programovatelné automaty (EL 55) (algoritmizace)
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Krátký návod pro prostředí LeJOS-NXJ
Princip činnosti as.motoru
ORIENTOVANÝ ÚHEL PRO III. ROČNÍK SOU
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tato prezentace byla vytvořena
© Původní pračka písku už neodpovídala potřebám a bylo ji třeba opravit. Rekonstrukce byla nutná.
Snímače (senzory).
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Návrh a realizace autonomního robota Jan Čermák.
SPLIT UNITS (set model only) RAC Product data Low ambient kit AQLA.
Vestavné mikropočítačové systémy
Tato prezentace byla vytvořena
Působení magnetického pole na cívku s proudem
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
16. ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI I.- Oblouková míra
Tato prezentace byla vytvořena
Cykly Cykly umožňují provádět určitou část kódu opakovaně až do nastaveného počtu cyklování nebo splnění podmínky. Cykly umožňují provádět určitou část.
STROJÍRENSTVÍ Technologie Montáž strojů a potrubí (ST8) Převodovky
Co je převodovka a převodový poměr?
Rovnoměrný otáčivý pohyb
Úloha č. 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Ovládání motoru pomocí detekce zvuku a ultrazvuku Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Jaroslav Zika 2014.
Úloha 4 Detekce pohybu s vykonáním mechanické energie pomocí mikropočítače Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Mechanické převodovky
Úloha 1 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Dotykový senzor na vstupu mikrokontroléru NXT.
Vzorová úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
17. ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI II. – Frekvence, perioda
Počítačové laboratoře bez tajemství aneb naučme se učit algoritmizaci a programování s využitím robotů CZ.1.07/1.3.12/ „Tento projekt je spolufinancován.
Úloha 5 Ultrazvukový senzor, tlačítko a motor řízený mikropočítačem Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Bc. Štěpán Janás 2013.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Servopohony. Servopohon Co je to servopohon ? *jsou to motory, u kterých lze nastavit přesnou polohu osy, a to pomocí zpětné vazby nebo koncového spínače.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Pohony NC strojů, odměřovací zařízení. Pohony pro obráběcí stroje musí splňovat mnoho náročných parametrů Nejdůležitější parametry: maximální přesnost.
VY_32_INOVACE_17_1_16.
Informatika a výpočetní technika. Výuka výpočetní techniky v nižším gymnáziu.
Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond Gymnázium, Praha 10, Voděradská 2 Projekt OBZORY Návod na programování v NXT- G část.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_08.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_17.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Mechanické převody. Seznámení studentů se základními stavebními prvky strojů a strojního zařízení. Úvod do problematiky mechanických spojů.
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_B_15.
Soustružení Úvod Co se tím dělá Čím se to dělá. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_01.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_14.
VY_32_INOVACE_AUT2_17 Řízení traktoru.
Technologie – CNC programování
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Modernizace manipulačního robota
Programové řízení serva 2
Transkript prezentace:

Začínáme s LEGO MindStorms

Zapojení kabelů Motory zapojujeme pomoci kabelů do portů A, B, C

Senzory zapojujeme pomoci kabelů do portů 1.-4.

Motory Pohyb robota umožňují tří servomotory.

Pokud pro programování robota použijeme programovací blok Move block (příkaz pro pohyb), dojde k automatické synchronizaci dvou motorů a robot může se pochybovat rovně.

Každý motor má vestavený rotační senzor, což umožňuje přesnější ovládání robota. Rotační senzor měří otáčení motoru ve stupních nebo celkové otáčení (s přesností +/- jeden stupeň). Jedno otočení odpovídá 360 stupňům, takže pokud nastavíte motor na otočení o 180 stupňů, provede jeho hřídel půl otáčky. Jedno otočení je 360°

Délku pohybu zadáme: V otočeních Ve stupních V sekundách

Pohonná jednotka Senzor pohybu Motor Ozubená kola převodovky

Zadání 001. Robot se má pohybovat pomalu 3 sekundy dopředu Rychle 2 sekundu dozadu Otočí se a pojede zpátky 3 otočení motoru

Zadání 002. Pohyb dozadu 5 sekund Zastavit Otočit se doleva o 45° Pohyb dopředu 2 sekundy 1 otáčka doprava Pohyb dopředu 1 sekundu

Zadání 003. Vymyslete vlastní zadání a vyzkoušejte.