Proč recyklovat vozidla s ukončenou životností - autovraky? Mgr. Milena Marešová Praha 2006.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL V SASKU
Advertisements

Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
AUTOVRAK - ZDROJ SUROVIN Mgr. Milena Marešová Praha 2006.
Konference nejen Rezidencích 07. Potřeba vlastnit vs. výhoda nájmu Podpora vlastnického bydlení (americký sen) Rodinné kořeny 45 let, 2x stěhování, 60.
1 Sdružení EPS ČR Pěnový polystyren (EPS) pro stavebnictví Ing. František Vörös konzultant Sdružení EPS ČR reprezentant Plastics Europe ČR
POSTUP PŘI ZPRACOVÁNÍ AUTOVRAKU
Nebezpečné odpady.
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Operační program Infrastruktura – část životní prostředí Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor životního prostředí.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Ekologie, nakládání s odpady a šetření energií.
Ekonomika provozu a současné trendy v oblasti využívání sluneční energie A5M13VSO-7.
Recyklace elektroodpadu
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5
Písemka č.III  jméno, kruh, varianta 1, 2  Odpověď – 1 a b 2 b 3 c a b  6 x 50 sekund opisování 
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Recyklace automobilů – příručka IDIS
Sdružení automobilového průmyslu je členem: - Mezinárodní organizace výrobců automobilů OICA - Evropské asociace výrobců automobilů ACEA - Mezinárodní.
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Automation and Drives pro velkoobchody TIA na dosah.
Graf pohybu 1. díl Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Silniční daň Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Odpadové hospodářství ČR ve světle členství v EU Praha 1. prosince 2010.
Odlesňování František Funda.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o kovech
Ekologická likvidace autovraků
Kontaminace (znečištění) vody
Ministerstvo průmyslu a obchodu pro podporu technického vzdělávání – poslanecký návrh míří do dolní komory Parlamentu ČR MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Portál eVIM.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s vlastnostmi a využitím stříbra,
Ohrožování základních složek biosféry
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky se společnými vlastnostmi kovů a.
Elektrárna Počerady Leží v severozápadní části České republiky, přibližně uprostřed trojúhelníku měst Louny, Žatec a Most. Vlastní výstavba probíhala.
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Společenské a hospodářské prostředí
Ekonomické aspekty fotovoltaiky A5M13FVS-12. Ekonomické hodnocení PV systémů Cena elektřiny vyrobená nějakým systémem (např. fotovoltaickým) se obvykle.
Kontakt, dotazy Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce 2014 Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce počty osobních automobilů ve.
 Větrná energie jakou součást obnovitelných zdrojů energie nabízí jedno z možných východisek při řešení globálních klimatických změn a mizejících ložisek.
Společenské a hospodářské prostředí
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
ZPRACOVATELSKÝ PRŮMYSL
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Těžba podle lokality 1. Těžba v dolech- Zahrnuje těžbu a dopravu vytěženého nerostu z dolu. Těží se v porubech, chodbách. 2. Těžba v lomech- Doprava vytěženého.
1 Kvalita prověřená časem POZICE OCELÁŘSKÉHO PRŮMYSLU SEMINÁŘ MPO, PRAHA, ŘÍJEN 2010 Jiří Cienciala Prezident odvětvového svazu hutnictví železa Předseda.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Armáda a druhý dech Českého zbrojního průmyslu a TATRY Žofín,
ZEVO SAKO Brno, a.s. jako součást imisního prostředí
Opětovné použití IT techniky jako šance pro naši planetu Ing. Pavel Kruba.
Výrobní program BRIKLIS, spol. s r.o. Malšice, je výrobce briketovací technologie pro řešení odpadového hospodářství v průmyslu dřevozpracujícím papírenském.
Martin Sedlák, ředitel AliES 29. února Zvonečník, Praha.
Elektroodpad… Je vysloužilé elektrozařízení, kterého se chceme zbavit… Jedná se o všechna zařízení, která fungují na elektrický proud nebo na baterky…
Skupina UNIPETROL Člen skupiny PKN Orlen Martin Růžička Úsek výzkumu a vývoje.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Perspektiva vysokoprocentních biopaliv v ČR Ing. Martin Kubů, 10_2015.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Jaderná zařízení a jejich dopad na okolní prostředí
VY_62_INOVACE_ , silniční daň Ing. Blanka Kožíšková
balíček k oběhovému hospodářství a prevence vzniku odpadu
EMISNÍ INVENTURA TĚŽKÝCH KOVŮ
Aktuální informace z odpadového hospodářství
STUDIE PROVEDITELNOSTI ZAVEDENÍ NÍZKOEMISNÍ ZÓNY NA ÚZEMÍ STATUTÁRNÍHO MĚSTA BRNA „Tento projekt je spolufinancován Státním fondem životního prostředí.
Skútry pro přepravu osob
Transkript prezentace:

Proč recyklovat vozidla s ukončenou životností - autovraky? Mgr. Milena Marešová Praha 2006

Proč recyklovat - autovraky?

Proč recyklovat autovraky Počet vozidel v České republice neustále stoupá - na přelomu roku 2005/ 2006 dosáhl 4 miliónů kusů. Tento počet vozidel byl podle prognóz očekáván až na úrovni roků 2012 nebo 2015.

NNejvětší podíl na tomto nárůstu mají vozidla opotřebená „ojetiny“. DDoba životnosti motorových vozidel se pohybuje v ČR kolem 15 až 20 let i více. TTakto stará motorová vozidla obsahují nebezpečné složky – olovo (Pb), rtuť ( Hg), kadmium ( Cd), šestimocný chróm ( Cr 6+ ).

Tyto nebezpečné složky (Pb,Hg,Cd,Cr 6+ ) by bez recyklace zatěžovaly životní prostředí. Po 1. červenci 2003 byl při výrobě motorových vozidel kategorie M1, N1 a tříkolových omezen obsah nebezpečných složek ( Pb, Hg, Cd, Cr 6+) směrnicí Evropského parlamentu a Rady 2000/53/ES § § §

Budoucí i současní zpracovatelé mohou očekávat stoupající počet vozidel s ukončenou životností (autovraků). Proč recyklovat autovraky Odhaduje se okolo 220 až 280 tisíc kusů autovraků ročně v letech 2012 – 2015.

Prudký nárůst vraků po celém světě, jen vozidel z produkce Škody jich brzy bude cca 410 tisíc „stodvacítek“ a „stopětek“.

V roce 2005 bylo z provozu vyřazeno přibližně 80 až 105 tisíc vozidel, ale jen okolo 35 tisíc jich prošlo deklarovaným systémem likvidace autovraků. (viz graf na další stránce)

Roční spotřeba recyklovaných železných materiálů v hutních podnicích na území ČR se pohybuje okolo 200 až 250 tisíc tun. Nejvýznamnější položkou je množství a kvalita vytěžovaných materiálových složek.

NNevýhodou při recyklaci autovraků je nižší kvalita železných recyklátů. AAutovraky představují ekologickou zátěž díky obsahu toxických složek.

Nejdůležitější vytěžené kovy jsou :

OTÁZKY PRO STUDENTY  1. Proč stoupá počet autovraků v ČR?  2.V čem jsou nebezpečné staré autovraky?  3. Jaká je průměrná životnost aut v ČR?  4. Jaké nebezpečné složky se nesmějí používat při výrobě automobilů po ? Proč recyklovat autovraky

5. Jaké jsou nejdůležitější vytěžené kovy a v jakém % množství: železo …………….…….% hliník …………………..% měď …………………..% olovo …………………..% OTÁZKY PRO STUDENTY

Proč recyklovat autovraky 5. Jaké jsou nejdůležitější vytěžené kovy a v jakém % množství: železo …………… 68% hliník …………… 3% měď …………… 2% olovo …………… 1% ODOPVĚĎ NA OTÁZKU

KONEC Proč recyklovat - autovraky?