Jak Pepík s Majkou vyráběli válec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Digitální učební materiál
VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Prezentace je dostupná i na
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Objem a povrch válce - slovní úlohy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
Povrch kvádru a krychle
Délka kružnice, obvod kruhu
Hranoly Pohanová Lucie.
Kužel Objem a povrch.
Povrch krychle a kvádru
7. třída Hranoly 1.
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Rotační válec Síť, povrch, objem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Česká republika … pohraniční pohoří
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Objem a povrch ve slovních úlohách
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. MONIKA RICHTÁRECHOVÁ Název: VY_32_INOVACE_214_POČÍTÁNÍ_GEOMETRICKÝCH_TĚLES Téma:
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Povrch a objem jehlanu procvičení
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_572_OBSAH_OBDÉLNÍKU Téma: OPAKOVÁNÍ OBSAHU OBDÉLNÍKU.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_568_OBVOD_TROJÚHELNÍKU_ČT VERCE_OBDÉLNÍKU Téma:
Digitální učební materiál
Objem a povrch válce Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Válec.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
Pravidelný n-boký hranol - příklady
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Autor: Mgr. Radek Martinák Válec – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kužel – popis, praktické využití Kuželové vrtáky Kornout do školy Kornout na zmrzlinu Kužely na silnici Ještěd Elektronické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ RNDr.Ivana Řehková.
- Výpočet povrchu tělesa
VÁLEC Popis, síť, povrch, objem. VÁLEC Popis, síť, povrch, objem.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Autor: Ing. Jitka Michálková
Kruh, kružnice, válec-opakování
Objem hranolu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Rotační válec Síť, povrch, objem
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Rotační válec Síť, povrch, objem
Válec.
Transkript prezentace:

Jak Pepík s Majkou vyráběli válec. CZ.1.07/1.4.00/21.10751 VY_32_INOVACE_1118_MA8 Povrch válce Jak Pepík s Majkou vyráběli válec. Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou © Mgr. Helena Skulová

Jak se sestrojí válec? Pepík má za úkol vyrobit ze čtvrtky papíru válec vysoký 10 cm s poloměrem podstavy 3 cm. Pak má vypočítat jeho povrch. Zatím pořád sedí u stolu a vzdychá. Přiskákala Majka a hned si věděla rady. Řekla: „Podívej se na síť krychle, kvádru a hranolu. Vždyť je to pořád stejné!“

Jak je to u krychle Podstava Sp Plášť Spl = o.v Podstava Sp Povrch: S = 2 Sp + Spl Spl = o.v

Jaké je to u kvádru Podstava Sp Plášť Spl = o.v Podstava Sp Povrch: S = 2 Sp + Spl Spl = o.v

A jaké je to u hranolu Podstava Sp Plášť Spl = o.v Podstava Sp Povrch: S = 2 Sp + Spl Spl = o.v

Stejné je to u válce Podstava Sp Plášť Spl = o.v Podstava Sp Povrch: S = 2 Sp + Spl Spl = o.v

Tak teď to zkus vyrobit Rada: Vypočítej si obvod podstavy. Proč asi?

Tak copak vytvořila Majka? Majka je šikovná, šlo jí to hned.

A jak se to povedlo Pepíkovi? Ze začátku mu to moc nešlo. Občas si ze zoufalství stříhal i vlasy. Ale nevzdal se!

A jak to dopadlo? Hurááá Nakonec se mu to docela povedlo, ne?

A teď spočítáme povrch r = 3 cm, v = 10 cm, S = ? S = 2 Sp + Spl S = 2 Spl + o.v S = 2 r2 + 2r.v S = 2. 3,14. 32 + 2. 3. 10 Už to dopočítejte sami. Kdo si umí zjednodušit práci, vytkne před závorku 2r.(r+v) Pak to jde rychleji!

A teď pár příkládků r = 5 cm, v = 20 cm, S = ? S = 2 Sp + Spl S = 2 Spl + o.v S = 2 r2 + 2r.v S = Už to dopočítejte sami. Jde to rychleji. S = 2r.(r+v)

Počítej s Pepíkem. r = 8 cm, v = 12 cm, S = ? S = 2 Sp + Spl S = 2 Spl + o.v 1004,8 Výsledek

Počítej s Majkou. d = 12 cm, v = 20 cm, S = ? 979,68 Výsledek

Počítej s Majkou. d = 42 cm, v = 50 cm, S = ? Kolik m2 plechu potřebujeme na výrobu koše na papír tvaru válce (bez víka), když má průměr podstavy 42 cm a je vysoký 50 cm? d = 42 cm, v = 50 cm, S = ? 0,8 Výsledek

Počítej s Majkou. d = 2,4 m, v = 2,8 m, S = ? Kolik utrží obec za polepení plakátovací plochy (válcový sloup o průměru 2,4 m a výšce 2,8 m), když za 1 m2 vybírá 460 Kč? d = 2,4 m, v = 2,8 m, S = ? 9706 Výsledek

Počítej s Majkou. d = 4,8 m, v = 90 cm, S = ? Kolik kg barvy potřebujeme na natření vnitřku kruhového bazénu o výšce 90 cm a průměru 4,8 m, vystačí-li 1 kg barvy na 5 m2 a chceme 2 nátěry? d = 4,8 m, v = 90 cm, S = ? 12,7 Výsledek

Počítej s Majkou. Spl = 496 cm2, v = 18 cm, r = ? Plášť válce, který je vysoký 18 cm, má obsah 496 cm2. Vypočítej poloměr podstavy. Spl = 496 cm2, v = 18 cm, r = ? 4,4 Výsledek

Už to všechno umíš! Řekni si paní učitelce o pracovní list!