Inovační kurz pro sanitáře

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
Advertisements

Zkušenosti s implementací zdravotnických asistentů v provozu
Inovační kurz kardiopulmonální resuscitace VFN v Praze
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Vzdělávání seniorů není jen zájmové vzdělávání
Projekt Fakultní nemocnice u sv
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Inovační kurz pro sanitáře VFN v Praze
Technická univerzita v Liberci Fakulta textilní Personální management
Bezpečnost, bezpečnostní hrozby a rizika
Komunikace Společenská kultura
Vymezení a pojetí sociální práce
Klinická aplikace akcelerometrů v neurorehabilitaci
Kurz argumentace a efektivní komunikace pro vedoucí NZP VFN v Praze lektorské zabezpečení: PhDr. Ivana Hospodářová Projekt „Další vzdělávání nelékařského.
P r á v n í n o r m y Vyhláška č. 49/1993 Sb. o technických a věcných požadavcích na vybavení zdravotnických zařízení  Zákon č. 258/2000 Sb. ve znění.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Přínos dobrovolnického programu pro onkologické pacienty
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
PROBLEMATIKA PÁDŮ NA LŮŽKOVÉM ODDĚLENÍ Z POHLEDU VŠEOBECNÉ SESTRY
Vzdělávání zaměstnanců v Národním ústavu pro vzdělávání,
Financování celoživotního vzdělávání zdravotnických pracovníků
Komunikace s dětským pacientem
Kurz Všeobecný sanitář
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Závěrečná konference k individuálnímu projektu „Podpora vzdělávání a supervize u pracovníků v oblasti sociálních služeb a pracovníků v sociální oblasti.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Komunikační dovednosti
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Obrana proti působení stresu a budování vlastního sebevědomí
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
Reminiscenční terapie
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
KOMUNIKACE V..
Koncepce ošetřovatelství
Legislativa.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Mgr. Daniel Rychlik , Ostrava
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
Jana Heřmanová Ústav ošetřovatelství
VY_32_INOVACE_PSYM24160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Vzdělávání zaměstnanců v Národním ústavu pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků EVROPSKÝ.
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Realizace ošetřovatelského plánu/péče
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pedagogická komunikace
Intervenční programy, poradny podpory zdraví
BIOGRAFIE 2016 Projektové domy
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Domov důchodců Dubí, příspěvková organizace Na Výšině 494 a Ruská 130.
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
Základy pedagogiky volného času Jihočeská univerzita - Teologická fakulta Bakalářské studium pedagogiky volného času ZS 2005/2006 Mgr. Michal Kaplánek,
Adéla Kupčíková Barbora Fialová.  Zdravotní centrum pro seniory ve Førde (Rehabilitační oddělení)  Dům s denní péčí pro klienty s demencí  Domácí péči.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Didaktika TV; Martina Matúšková
Úvod do psychologie
Reminiscenční terapie
Věk sám o sobě není důvodem zvýšené potřeby péče.
ETIKA V DOMOVĚ SENIORŮ Z POHLEDU SESTRY
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Inovační kurz pro sanitáře VFN v Praze Lektorský tým: Anna Chrzová, Eva Červinková, Irena Dlabalová, Bc. Zuzana Fišarová Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Co je komunikace? Cesta vzdělávání Kredit naší profese Jaká je moje role? Cesta vztahu Cesta důvěry Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Schopnost komunikace je základním kamenem lidského fungování Co je komunikace? Schopnost komunikace je základním kamenem lidského fungování Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Komunikace Co ovlivńuje naši komunikaci? Aspekty historie Aspekty momentu Potřeby,zájmy Komunikační hry, praktická cvičení Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Komunikace Verbální Neverbální Co je pro příjemce více vypovídající? Proč? Cvičení,ukázky Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Neverbální komunikace Mimika Proxemika Haptika Posturologie Gestika Pohled očí Memetika Vzhled příklady,praktická cvičení Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Moderní pojetí ošetřovatelství Holistické ošetřovatelství Dříve – nyní Co je cílem vaší práce? Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Kvalita Co je kvalita života? Praktická cvičení, vnímání s ohledem na věk, sociální rozdíly, společenské vnímání Bio-psycho-socio-spirituální Individuální přístup Co je důstojnost? Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

A. Masslow - potřeby Vyšší Seberealizace Uznání Sounáležitost Bezpečí Biologické potřeby Praktické příklady, změny-proč? Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Etika Etický kodex Práva pacientů Zákony Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Ergonomie Prevence bolesti zad Ergonomické zásady při práci Ergonomické zásady denních činností Pravidelná cvičení Praktické ukázky,cvičení Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Bazální stimulace Vznik Vývoj Význam Cesty Praktické ukázky Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Manipulace s pacientem Kinestetika Cíl Postupy Praktická cvičení Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Zdravotní transport pacienta Pravidla Zásady Hygiena Praktická cvičení Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Hygienické zásady při práci MMR HDR OPP Úklid,dezinfekce Likvidace inf. materiálu Manipulace prádlem Odpady Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Aktivita -pohyb Základní potřeba Sebehodnocení Význam Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Aktivizace Polohování Pasivní cvičení Dechové cvičení Nácvik soběstačnosti Vertikalizace Aktivní cvičení Relaxace Kognitivní trening Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Kreativita Co je to? Význam Praktická cvičení Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Pacient s kognitivním deficitem Co je demence, rozdělení Zásady jednání Validační techniky Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Syndrom vyhoření Příčiny Příznaky Průběh Prevence Relaxační cvičení Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033

Závěr Zhodnocení Pocity Přínos Projekt „Další vzdělávání nelékařského zdravotnického personálu ve VFN v Praze“ reg. číslo CZ.2.17/1.1.00/32033