Projekt Fakultní nemocnice u sv

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovační kurz pro sanitáře
Advertisements

Vybrané aspekty psychické zátěže učitelů PhDr. David Michalík, Ph.D.
Komunikace Společenská kultura
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
Vybrané aspekty psychické zátěže učitelů PhDr. David Michalík, Ph.D.
o.s. Péče o duševní zdraví
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_15.
Socializace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov42 Autor Mgr.
Klinická propedeutika
Kurz komunikace pro sestry v přímém kontaktu s pacientem
Stres Vypracovala:Terezie Stránská
Návykové látky, závislosti
Neverbální komunikace
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Náročné životní situace
Komunikace – neverbální komunikace
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_419.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
Základy psychologie a psychopatologie VZ kombinované
Komunikace v náročných situacích: psychopatologie
Agrese.
Pedagogické poradenství ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, poradenství ve vztahu k sociální práci, k intervenci.
Autoagresivita Suicidální chování a jednání Sebepoškozování Poruchy příjmu potravy Suicidalita, Sebepoškozování, Anorexie, Mentální anorexie, Mentální.
O.s. PREVENT působí v Jihočeském kraji od roku 1999 na poli protidrogové prevence a vzdělávání. Zastřešuje několik zařízení a projektů. Mezi jinými i Kontaktní.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Psychologie zdraví Syndrom vyhoření.
MVDr. Lýdia Lánská Čačková
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
Specifické metody SP LS 2014
Neverbální komunikace
Agrese a agresivita.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Pedagogická komunikace
Způsoby řešení náročných životních situací
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Agresivita ve sportu Doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Craving a emoce při léčbě návykových poruch Jana Richterová 4.ročník.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_ZV_1_5E_NEC_06_FOBIE.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychologie v obezitologii MUDr. Lenka Mičínová Sáblíková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
Péče o pacienty v problematických situacích
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
O agresi Mgr. Denisa Denglerová
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Vyrovnávání se stresem
Psychologie v obezitologii
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Stres a jeho zvládání.
Náročné životní situace
Základní pojmy speciální pedagogiky
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Projekt Fakultní nemocnice u sv Projekt Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně „Nadregionální síť středních zdravotnických škol pro vyšší kvalitu vzdělávání a praxe“ reg.č. CZ.1.07/1.1.00/14.0028

Komunikace s agresivním klientem Mgr. Michaela Madudová

Agrese Agrese – aggression - (z lat. ad-gredior, přistoupit blízko, napadnout) komplex destruktivního chování s cílem záměrného poškození či způsobení újmy široké spektrum projevů

Faktory ovlivňující: Pohlaví Věk Společenské prostředí Fyzická konstituce Psychická onemocnění Struktura a dynamika osobnosti Sociální zkušenost Návykové látky

Příčiny: Obavy, úzkost a strach Pocit ohrožení Zatížení a stres Bezmoc Ponížení a zesměšnění Zklamání Pocit křivdy,nespravedlivosti, beznaděje Pocit viny Zkreslení reality Poruchy osobnosti Snaha o ocenění

Typy: Přímé x Nepřímé Fyzické x verbální Aktivní x pasivní Vědomé x nevědomé Automutilace ( sebepoškozování )

Agresivní chování z hlediska motivace a spouštěčů: - reaktivní - protireakce ,následek pocitu ohrožení, spojené s útokem, frustrací a stresem, zadržováním negativních projevů - instrumentální - transformovaná - patologická – aktuální dekompenzace - osobnostní rys

Typy agresivních osobností: A) Normální osobnost – důsledek frustrací a omezení B) Klient trpící duševní poruchou či poruchou chování – poruchy vyvolané psychoaktivní látkou - psychotické onemocnění - poruchy osobnosti

Varovné příznaky a projevy: nervozita, rozrušenost výhružná: mimika gestika posturologie kinezika proxemika – porušení zón nestandardní chování verbální útoky

Základní přístup: Zklidňující Dynamický

Komunikace a zvládání situace: Znalost rizik – pozor na nebezpečí využití zbraně Sledování a vyhodnocování varovných příznaků a projevů Úprava a přehlednost prostředí Bezpečná vzdálenost a únikové cesty Identifikace příčiny Empatie Zklidnění Odvrácení pozornosti Přivolání pomoci

Literatura: VENGLÁŘOVÁ, Martina a Gabriela MAHROVÁ. Komunikace pro zdravotní sestry. 1. vyd. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1262-8. KELNAROVÁ, Jarmila a Eva MATĚJKOVÁ. Psychologie a komunikace: pro zdravotnické asistenty 4. ročník. 1. vyd. Praha: Grada, 135 s. Sestra. ISBN 978-802-4728-315..