Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spisová služba pro organizace zřízené Olomouckým krajem
Advertisements

MIGRACE SYSTÉMU ALEPH A IMPLEMENTACE PRIMO V KNIHOVNĚ ANTONÍNA ŠVEHLY Setkání uživatelů Aleph, Brno Veronika Synková (ÚZEI KAŠ), Martin.
ARBES FEIS [BI] ARBES Technologies, s.r.o.
Základní registry - 2 měsíce provozu IS ORG Eva Vrbová ředitelka Odboru základních identifikátorů.
Program péče o zákazníky a produkty ALCOMA Instalace, helpdesk, dohledové a servisní služby.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
Centrální elektronická podatelna a úřední deska Městský rok informatiky.
Systém MISYS a jeho podpora Instalace MISYS – obce a města.
Audit IT procesů ve FNOL
Výběr informačního systému Karel Jaborník
Palatinum Excellence Software na řízení firmy. 1.Proč Software Excellence 2.Představení Software Excellence 3.Jak zavést do praxe Obsah Prezentace.
Informační systém základních registrů. Obsah Úvod Komunikace se základními registry Autentizace a autorizace Práce s údaji Funkcionalita v rámci Portálu.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Prezentace bakalářské práce. Josef Karliak, DiS. Monitoring záložních zdrojů UPS připojených do sítě Fakultní nemocnice v Hradci Králové.
Registr dlužníků státu
Marta Toušková Útvar rozvoje hl. m. Prahy Setkání geodetů 2013 Ukončení projektu Digitální mapa Prahy a zadání Digitální mapy veřejné správy hl. m. Prahy.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Software – úvod.
Krajský rok informatiky České Budějovice 26. –
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Informační systém pro řízení lidských zdrojů ve veřejné správě
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Představení nové verze OPSI Kamil Malinka Martin Lebeda PROJEKT financovaný z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZVYŠOVÁNÍ IT GRAMOTNOSTI.
Licence WinFAS Skalský dvůr Licence Licence umožňuje provoz IS WinFAS dle následujících kategorií: režim provozu - časové rozlišení licenční.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Dokumentace informačního systému
Návrh systému evidence komponent měřícího řetězce stanic SampleFx.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
Realizační tým ICZ duben 2005
1 Průběh implementace IS Přehled jednotlivých etap.
GORDIC spol. s r. o. pobočka Ostrava. Obsah prezentace Varianty řešení -TC Kraje -TC Kraje – hosting dodavatele Maintenance, kompletní aplikační podpora.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Nokia Czech Republic, s.r.o. Igor Šmerda, program manager.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Softwarové inženýrství semestrální projekt
SIS - Supermarket Informační Systém 1 Supermarket Informační Systém Komplexní řešení toků zboží v supermarketu.
2. Životní cyklus a procesy projektu
26. uživatelská konference 28. – 29. května 2015, Deštné v Orlických horách ORSOFT OPEN / OR-SYSTEM OPEN OD TEORIE K PRAXI Odvážný prezentátor.
Helios Orange - Implementace systému
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
MěÚ Tišnov nám. Míru 346, Tišnov Sál Městského kulturního střediska, Tišnov Technologické centrum ORP Tišnov Jiří Dospíšil, vedoucí OSVV Ing. Dušan.
Řízená praxe Asistence oddělení vývoje , Informatické praxe 2011, Jitka Němečková.
IT na MČ Praha 5 Martin Stránský zástupce starosty MČ P5.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Sdružení E-TENDERS el. tržiště veřejné správy.
Katastr nemovitostí na internetu a reálné možnosti jeho využití fyzickými a právnickými osobami Č e s k ý ú ř a d z e m ě m ě ř i c k ý a k a t a s t r.
Řízení investičních projektů DSZ DÚR DS ZBV RS DVZ DSP Systém Aspe.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Seminář č.20 - Příprava lékáren na ePreskripci a poskytování údajů o vydaných LP Roman Slowioczek,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Konference Informatika XVI./2005, Svratka Studijní systém z pohledu systémového integrátora Ing. Jitka Šedá
Vznik a provoz společného katalogu s vyžitím evergreenu Eva Cerniňáková (Knihovna Jabok) Seminář Evergreen v Českých knihovnách Praha, SKIP.
eRecept – aktuální stav a plánovaný vývoj do
Návrh, požadavky, implementace
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Migrace EIS Magion na servery s Windows 2012
BEZPEČNOST NA KONTAKTNÍCH MÍSTECH Czech POINT
Přihlášení uživatele do portálu
Vybudování Technologického centra MěÚ Vyškov
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Obnova infrastruktury SIS II před spuštěním do rutinního provozu - 1. etapa projekt spolufinancovaný z ročního programu 2011 Fond pro vnější.
I. Dvořák Zahajovací setkání
ZÁKLADNÍ REGISTRY – ANEB CO NYNÍ POTŘEBUJEME VĚDĚT
Návrh, požadavky, implementace
GaP a správa úvazků.
Finanční účetnictví rozpočtové
Transkript prezentace:

Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS

Obchodní smlouva • Na základě, například výběrového řízení, s vítězným subjektem sepsání obchodní smlouvy na předmět dodávky. • Záležitost budoucího uživatele systému a právní pomoci • Dohoda o rozsahu, ceně a harmonogramu implementace s pevným termínem zahájení ostrého provozu ( nejlépe k 1.1.xxxx)

Vypracování Plánu projektu • Vypracování harmonogramu prací dodavatelem IS – jednotlivé etapy projektu – termíny zahájení a termíny ukončení – odpovědnost fyzických osob – harmonogram vzniká spoluprací dodavatele i zákazníka

Zkušební konverze • Příprava zkušební konverze dat – shromáždění přehledu dat, která budou konverzována do nového systému – představa o tom, jaké množství dat bude převedeno do nového systému a v jakém stadiu aktualizace – nastavení konverzního programu pro převod kódů dat do nového prostředí – původní význam dat zůstává zachován

Instalace informačního systému na server • Instalace informačního systému na stávající server zákazníka – rutinní instalace na nad stávající operační systém serveru – instalace licencí a SW připraveného k implementaci modulů a dat po konverzi

Školení • Průběžné školení obsluhy informačního systému – školení uživatelů podle jednotlivých uživatelů • výroba • odbyt • zásobování • ekonomika • správa • personalistika • top management • atd.

Zkušební konverze • Testování převodu stávajících dat do nového systému – ověření správné funkčnosti nástrojů – konverzních programů - pro konverzi dat do nového IS

Instalace ostré konverze • Převod veškerých potřebných dat ze stávajícího systému do databáze nového informačního systému. – Systém je naplněn daty pro testovací a zkušební provoz

Konfigurace IS • Konfigurace informačního systému, instalovaného na serveru, podle potřeb a požadavků zákazníka – reakce na dodatečné požadavky a dodatečné úpravy na základě evidovaných požadavků zákazníka na změnu – doplnění HW a většinou modernizace HW i SW vybavení jednotlivých uživatelů systému

Školení • Probíhá permanentní školení uživatelů systému – Školení je povinné a velmi důležité – Na získaných schopnostech pracovníků závisí osud nového IS při přechodu na ostrý provoz – Při školení implementátor naslouchá názorům účastníků školení a případně provádí úpravy – implementátor je neznalý detailů práce subjektu

Instalace zakázkových úprav • Instalace úprav informačního systému na základě požadovaných změn ze strany zákazníka

Nastavení přístupových práv • Nastavení přístupových práv – přihlašovacích jmen a hesel pro jednotlivé uživatele systému dle soupisu dodaného zákazníkem

Testování základní funkčnosti • Nainstalovaný a částečně daty doplněný systém je podroben testování, zda je plně funkční a zda jsou funkční veškeré dodatky z evidovaných požadavků na změny – systém je spuštěn a testován jak ze strany uživatelů, tak i obsluhy serveru

Instalace na HW • Instalace modulů a potřebných částí IS na uživatelská pracoviště dle zpracovávaných agend a dle přístupových práv – na uživatelská pracoviště jsou instalovány SW podpory systému

Instalace dodatečných úprav • Instalace dodatečných úprav informačního systému, vniklých zejména na základě testovacího provozu – na server jsou doplněny přijaté a vyřešené žádosti o změny systému – změny, které jsou vždy, jsou řešeny v obchodní smlouvě. Většinou jsou dodatečně placené.

Školení • Stále probíhá průběžné školení uživatelů systému a obsluhy – Pracovníci jsou školeni v různých etapách, školení probíhá průběžně. – Instalace nového IS je zátěží pro pracovníky, je třeba pracovníky motivovat a přesvědčit je o nutnosti nového systému a prospěchu pro podnik i pro ně samotné. Ne vždy se to daří.

Zahájení zkušebního provozu • Zahájení zkušebního provozu informačního systému paralelně se stávajícím informačním systémem. – Slouží k ověření dovedností a znalostí systému budoucími uživateli – Slouží k odstranění problémů a uplatnění případných změn

Zkušební provoz • Na serveru i pracovních stanicích běží paralelně nový informační systém ve zkušebním provozu. • Obsluha informačního systému získává zkušenosti a dovednosti v novém IS.

Ukončení zkušebního provozu • Po vyřešení dodatečných připomínek a po získání znalostí o novém informačním systému ukončení paralelního zkušebního provozu systému. • Provoz systému je zastaven a jsou připravována aktuální data pro ostrou konverzi

Příprava ostré konverze • Příprava ke konverzi dat k určitému datu – K určitému datu je konverze veškerých dat připravena, data jsou zdrojově přizpůsobena novému IS a systém je připraven na konverzi aktuálních dat, nutných pro ostrý provoz

Provedení ostré konverze • Převedení všech stávajících dat do nového systému – Provedení ostré konverze – Od této chvíle jsou aktuální data pouze v novém systému. – Pracuje se pouze s daty v novém systému, aktualizovanými běžným provozem subjektu

Předání systému • Předání plně funkčního informačního systému zákazníkovi jako hotového díla k rutinnímu provozu. • Protokolární převzetí díla zákazníkem • Dokončení platebních závazků z obchodní smlouvy

Dohled nad provozem • V první etapě po předání díla implementátor provádí dohled nad provozem a odstraňuje zjištěné nedostatky nebo reaguje na požadavky na drobné úpravy (zpravidla jeden měsíc)

Postimplementační podpora • Podpora ze strany dodavatele IS – UpDade systému a jeho modulů zejména z pohledu legislativy a průběžných požadavků uživatele na základě placené služby – Instalace zákazníkem placených změn a dodatků – Help desk 24 hodin denně – odstraňování problémů – Konzultační hodiny a školení nových uživatelů – UpGrade systému po ukončení životnosti staré verze