Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Číslo v digitálním archivu školy
Koncovky podstatných jmen – rod mužský
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro:3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SKLOŇOVÁNÍ A PRAVOIS PŘÍDAVNÝCH JMEN MĚKKÝCH Český jazyk 5. ročník ZŠ
PSANÍ –I / -Y V KONCOVKÁCH PODSTATNÝCH JMEN PODLE VZORŮ
Podstatná jména rodu mužského
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO
Vzory podstatných jmen rodu mužského
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: žáky 3. ročníku ZŠ Předmět: německý jazyk Autor: Mgr. Richard.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
PODSTATNÁ JMÉNA.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Číslo v digitálním archivu školy
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 3.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_556_VZORY_RODU_MUŽSKÉHO Téma: OPAKOVÁNÍ VZORŮ.
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Číslo v digitálním archivu školy
Český jazyk Vzor pán Mgr. Renáta Slámová ZŠ Jenišovice
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Číslo v digitálním archivu školy
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_481_Pravopis podstatných jmen rodu mužského AUTOR: Mgr. Martina.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Přiřazování.
81.1 Přídavná jména MĚKKÁ TVRDÁ (vzor mladý)
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 4.
65.1 Podstatná jména rodu mužského - vzor pán
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Skloňování podstatných jmen rodu mužského
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníduben 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18_06_skloňování podstatných jmen rodu mužského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
 PÁN rod mužský životný  HRAD rod mužský neživotný  MUŽ rod mužský životný  STROJ rod mužský neživotný.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace Autor: Leon Maršík Datum Název: VY_32_INOVACE_21_Čj5.
HRAJEME SI SE VZORY PODSTATNÝCH
Skloňování podstatných jmen
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4
Název školy : ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_18_ČESKÝ JAZYK
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
Skloňování podstatných jmen
Skloňování podstatných jmen
Anotace: prezentace slouží k procvičování koncovek podst. jmen
Škola Základní škola Tehov, okres Praha-východ, Tehov 78, Autor
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_31_ČJ4
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_13_ Podstatná jména I
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_03
Autor: Mgr. Monika Hřavová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Činátlová Číslo
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_29_ČJ4
Transkript prezentace:

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2673 Příjemce: Základní škola a Mateřská škola Větřní Školní 232 382 11 Větřní Téma hodiny: Rod mužský - pán Doporučeno pro: 4.ročník Předmět: Český jazyk Autor: Mgr. Miroslava Mrázová

ROD MUŽSKÝ – VZOR PÁN Jednotné číslo Množné číslo 1.pád – pán 1.pád – páni,-ové 2.pád – pána 2.pád – pánů 3.pád – pánu,-ovi 3.pád – pánům 4.pád – pána 4.pád – pány 5.pád – pane! 5.pád – páni! – ové! – hochu! – občané! 6.pád – o pánu, -ovi 6.pád – o pánech , o hoších 7.pád – pánem 7.pád – pány

Doplň: Boz__ nám pomohou. Koz__ se trkali. Král v__slal pochop__, aby mě lapl__. Jeho sokolníci v__cvičili sokol__. Žijí v Krkonoších tetřev__? Tetřev__ jsem ještě nev__děl. V čisté b__střině plavou pstruz__. Nad mršinou antilop__ kroužili sup__. Řekl jsem Petrov__, že se musí řídit platnými pravidl__. Kos__ zpívali na větv__. Jestřáb__ kroužil__ v__soko na neb__ nad pol__. Ve vs__ štěkali staří ps__. Na komíně v__vedli čáp__ mladé. V maštal__ řechtal__ kobyl__ a hýkali osl__.

Doplň: Dones našemu psov__ Amorov__ do mís__ pečínku s kuřecími křídl__. Orl__ se hnali za holub__. To nejsou orli__, ale cvičení sokol__. Holub__ se ukryli ve větv__ch v__soké bříz__. Kos__ v__tahovali z hlíny v__pasené červ__. Poslal jsem Pavlov__ po Josefov__ dva motýl__ a fotografie, na kterých jsou tetřev__, orl__ i jestřáb__. Sysl__ žijí na pol__ch a jedí obil__. V__děl jsem eskymácké ps__, kteří mají hustší srst než moji ps__. Vrátil jsem se z v__stav__, kde jsme v__děli cvičené lv__. B__li tam i pštros__. Nechtěl b__ch b__t v kleci se lv__ a se lv__cem__. V__právěl jsem Jirkov__ pohádku o slonov__. Chtěl létat jako jestřáb__. Proč se chceš podobat jestřábovi? Vždyť honí holub__, pěnkav__, ale i kos__ z nich mají obav__. Chtěl bych jako orl__ se vznášet nad pol__ a vesnicem__. Chci v__dět lovit sys__ v obil__. Půjdeme spolu raději k doktorov__.

Doplň: Lv__ v__skočili proti tygrov__. Poprvé jsem v__děl lv__, jak se postavili takovému silnému chlap__kov__. Oháněl se po nich tlapam__. Rozehnali je až b__dl__ prostrčenými mřížem__. V zoologické zahradě jsme viděli medvědy i krokodýl__. Sl__šel__ jsme v__t šakal__. Ve v__běhu chovali i op__. Pozor na ps__. Pohádka o krokodýlov__. Datl__ klovali do líp__. Pstruz__ milují b__střiny. Sl__šel jsem Ital__ mluvit francouzky. V čisté vodě žijí losos__. Řekni m__slivci o tom p__tlákov__.

Doplň správné i/y, urči pád a vzor, podle, kterého se podstatné jméno skloňuje. PODST. JMÉNO PÁD VZOR v pruzch hlavolam pstruz s dravc o spisovatel pro lv v cíl s Ital na Rus v jitrocel na sokol k učitel na drahokam o cvičitelch k Radkov s ručitel s hotel v jetel s kněz po kašl pro chlap s král se ps motýl letí