Autoři: Petr Melicherík, Kateřina Vašíčková, Marie Vykydalová Gymnázium Uničov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠETŘENÍ ELEKTRICKOU ENERGIÍ
Advertisements

ENERGETICKÉ SUROVINY - ELEKTRÁRNY
Žárovka vs. Úsporná zářivka
Člověk a energie Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Šetříme elektrickou energii
Výkon elektrického proudu
DOMY Otázky a odpovědi.
Fyzika Ekologie ©2008 (PowerPoint) Petra Křenová, Jirka Juřena a Lukáš Gottwald™
ELEKTRÁRNY Denisa Gabrišková 8.A.
Tisková konference TEPLOFIKACE LEDVIC 12. září 2013 Ing. Vladimír Gult předseda představenstva a generální ředitel.
Ekologická stopa Velké Meziříčí Viktor Třebický, VM, CI2, o.p.s. | | indikatory.ci2.co.cz |
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 05.
Šetříme energií v domácnosti
OSRAM ČR, Konec žárovek nejen v Čechách. Směrnice EU v praxi.
Info k nové směrnici EuP o osvětlení domácností Havells Sylvania Březen 2009.
Úspora energií v domácnostech - Tomáš Bílý -
Energie a Město Zpracovali : Štěpán Filip Matěj Havrlant Matěj Havrlant.
Elektrické spotřebiče - bezpečnost
Internetový portál Ing. Bronislav Bechník, Ph.D. odborný garant oboru Obnovitelná energie a úspory energie
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Snižování spotřeby vody
Energetická budoucnost Moravskoslezského kraje s novou jadernou elektrárnou nebo bez ní? Ing. Pavel Bartoš viceprezident MSEK.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Viktor Třebický Týmová iniciativa pro místní udržitelný rozvoj, o.s.
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Úspora elektrické energie
Úspory energie v osvětlování ve veřejném sektoru Juraj Krivošík SEVEn, Středisko pro efektivní využívání energie, o.p.s , Magistrát hl.m. Prahy.
Provoz a údržba domácnosti Elektrické spotřebiče
Výukový materiál zpracovaný v rámci "EU peníze školám" Projekt: Škola pro život Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: C.
OSRAM ČR, Sbohem žárovkám kampaň od 1. února do 28. února.
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Energetika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tepelné elektrárny.
Společenské a hospodářské prostředí
Projekt: UČÍME SE V PROSTORU Oblast: Stavebnictví
Spotřeba elektrické energie
Elektrické spotřebiče
Jsou zásoby přírodních zdrojů na Zemi omezené?
Výroba elektrické energie Druhy elektráren Připraveno s využitím materiálů společnosti ČEZ určených pro školy.
Domy a Mrakodrapy.
Přírodní zdroje Česka Anotace
aneb ,,Proč neušetřit?“ Vypracoval: Filip Gigal Jaroslav Horníček
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Lukáš Feřt, SPŠ dopravní, Karlovarská 99, Plzeň
1 Tvůrci energetické politiky ? Hodnocení variant - ukazatele Vychází se z tzv. analýzy životního cyklu LCA, to je přístup zohledňující náročnost na zajištění.
__________________________________________________________ VŠB - Technická univerzita Ostrava, Výzkumné energetické centrum Emise oxidu uhličitého z energetických.
Využití energie Slunce
1 Energie a bydlení v České republice XVII. Seminář energetiků – Jelenovská 2007 Pavel Kaufmann.
energie má své dobré stránky ale i špatné ENERGIE.
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.15_FOSILNÍ PALIVA Název:
NAČ SPOTŘEBUJEME NEJVÍCE ENERGIE? Seminární práce z fyziky.
Autor – Vlastimil Knotek Závěrečná práce.  Elektrická energie je schopnost elektromagnetického pole konat elektrickou práci. Čím větší energii má elektromagnetické.
Energie III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Elektrárny Zbožíznalství 1. ročník Elektrárny - rozeznáváme: 1. tepelné elektrárny 2. vodní elektrárny 3. jaderné elektrárny.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 8.ROČNÍK.
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Litoměřice 20. října 2016 Energeticky soběstačné obce.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Autor: Olga Kociánová Datum (období): září 2011 Ročník: 5
Transkript prezentace:

Autoři: Petr Melicherík, Kateřina Vašíčková, Marie Vykydalová Gymnázium Uničov

Energie kolem nás • Elektrická energie se pro nás stala tak běžnou, že si život bez ní jen těžko dokážeme představit • Energie je nedílnou součástí našeho života. • 1,5 miliardy lidí v rozvojových zemích nemá přístup k elektrické energii.

Co je ekologická stopa a biokapacita • Ekologická stopa je uměle vytvořená jednotka, která určuje, kolik hektarů Země potřebuje člověk k dané činnosti, či kolik hektarů Země potřebuje pro svůj život. • Biokapacita je celková plocha dostupné a využitelné (biologicky produktivní) země.

Ekologická stopa a biokapacita • Průměrná ekologická stopa na 1 obyvatele v ČR je 5,36 gha (globálních hektarů). • dostupná biokapacita na 1 obyvatele v ČR je jen 2,47 gha. • To znamená, že průměrný obyvatel ČR spotřebuje 2x více zdrojů, než je regenerační schopnost země.

Elektřina • více jak 60% v elektrárnách tepelných, • Okolo 30 % v jaderných elektrárnách • Okolo 7% z obnovitelných zdrojů. • Výroba elektřiny a tepla úzce souvisí se zatížením životního prostředí. Jejich spotřeba v domácnostech činí 27% celkové spotřeby energie v České republice. V Česku se elektrická energie vyrábí:

Spotřebiče • 1.Tepelné elektrické spotřebiče- mění elektrickou energii na světlo a teplo (př. žárovka,infrazářič) • 2.Elektronické spotřebiče- využívají elektrickou energii ke svému chodu (př. sem video, televizní přijímač, telefon, počítač, CD přehrávač a další) Elektrickou energii spotřebovávají elektrické spotřebiče a ty se dělí na:

Spotřebiče • Elektrické spotřebiče se také dělí podle energetické účinnosti: Přístroje se zařazují do tříd od „A++“ do „G“. Tyto třídy udávají spotřebu energie v kilowatthodinách, příp. v procentech.

Cena elektřiny • Průměrná cena 1 kWh elektřiny pro rok 2010 je 4,51 korun A co nám umožňuje energie o 1kWh? 45 minut vysávání 3 hodiny žehlení 45 minut úpravy trávníku el. sekačkou

Co nám umožňuje 1kWh 10 hodin svícení 100W žárovkou Přivedení 10l vody z 15°C k bodu varu Vyprání 5kg prádla v automatické pračce 5 hodin práce na PC5 hodin sledování televize

Domácnosti v okolí • Součástí naší práce byl dotazník, jehož částečné výsledky si zde znázorníme.

Průměrně klasických žárovek na 1 domácnost Žárovky 40 W8,31 Žárovky 100 W5,43 FázeDatum Následující žárovky se již nebudou dávat do oběhu 11. září 2009 matné žárovky a dále čiré žárovky s příkonem nad 80 W 21. září 2010čiré žárovky s příkonem nad 65 W 31. září 2011čiré žárovky s příkonem nad 45 W 41. září 2012čiré žárovky s příkonem nad 7 W 51. září 2013zvyšování nároků na kvalitu 61. září 2016všechny žárovky energetické třídy C Ukončení výroby žárovek

• Úsporné zářivky se hodí do místností, kde se dlouze svítí, jako je třeba obývák. • Halogenové žárovky se hodí do koupelny či špajzu.

Rady jak ušetřit: • Spotřebiče ve Stand-by módu a i vypnuté spotřebiče spotřebovávají elektřinu. Jedinou možností, je vypojit je ze zásuvky. Platby za roční spotřebu elektřiny v domácnostech • Nenechávat nabíječky po nabití zařízení v zásuvce, taky spotřebovávají el. Energii. • Notebook má až 3x větší úsporu energie než stolní PC. • Vařit s pokličkou, nebo ještě lépe v tlakových hrncích. • Mrazničku pravidelně odmrazovat, aby v ní nebyla velká vrstva námrazy.

Uhlí- Černé i hnědé uhlí je fosilní palivo. Spalováním vznikají oxidy síry, dusíku a v neposlední řadě také CO 2 Dřevo, brikety- Jsou to obnovitelné zdroje energie. Spalováním sice vzniká CO 2 ale bilance uhlíku je nulová Elektřina- Ze zdroje v domácnostech neodchází žádné emise. Ty vznikají při výrobě v elektrárnách. Druhy energie využívané k topení v domácnostech Zemní plyn- Fosilní palivo. Spalováním vzniká CO2 a malé množství Nox( oxidy dusíku).

Děkuji za pozornost zdroje a další studnice informací: • • • • • • atime_za_provoz_televize_lednicky_a_pc_.html • narocnosti/ • • u.html • jak-usetrit-za-elektrinu.html • • •