Analýza bezpečnosti dopravy v okolí škol Libereckého kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Legislativní rámce DvK v Č R 9. konferencia SPA - „Parkovanie v mestách“ 12. – Tatranské Matliare.
Oprava vozovky silnice II/468 (ulice 1. máje, Jablunkovská) termín: 24
Dopravní značka Zimní výbava
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Nový školní rok začíná.
Geotechnický průzkum Vít Černý.
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008.
Města ČR – orientace na mapě
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
Migrace za lůžkovou péčí
Sídliště Dukla - Pardubice
Tisková konference Velikonoce 2010, jarní motoristická sezona plk. Ing
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Magnetohydrodynamický (MHD) generátor
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
MÍSTNÍ KOMUNIKACE FUNKČNÍ SKUPINY D
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Bezpečné cesty do školy
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
CYKLISTICKÁ INFRASTRUKTURA Jaroslav Martinek Central MeetBike.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Program 1. pracovního semináře Financování internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.

Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
 Nepřehlednost kvůli autům, která zde parkují (20x)  Rychlá jízda aut (14x)  Návrhy řešení – Nutné zpomalení vozidel ( 15x v dotazníku, 5x mapy)
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
K MEZINÁRODNÍMU DNI ZVÍŘAT 2014
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
„Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina“
Dopravní značky Zde si vyzkoušíte zda si aspoň kapku pamatujete dopravní značky. Zkuste to bez pomoci rodičů, sourozenců či internetu. Zde najdete jen.
Cesta do školy a z ačátek školního roku Karel Loprais zmocněnec ministra dopravy.
Bezpečná cesta do školy ZŠ Meteorologická.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Přednost početních operací
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
TRUHLÁŘ I.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Pozemní komunikace v intravilánu ČSN „Projektování místních komunikací“, 2006 Změna Z1 – 2010 – Přechody a místa pro přecházení, rozhledové.
Anotace: ČR – Liberecký kraj Vzdělávací oblast: Zeměpis 8. ročník Autor: Mgr. Kosík Lukáš Jazyk: český Očekávaný výstup: Žák vyhledá a zapíše do pracovního.
Místní akční skupina Rakovnicko
Úvod do pozemních komunikací
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška METODIKA BEZPEČNOSTNÍ INSPEKCE 2 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství, Fakulta.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška AUDIT BEZPEČNOSTI POZEMNÍCH KOMUNIKACÍ 1 Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního stavitelství,
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

Analýza bezpečnosti dopravy v okolí škol Libereckého kraje Pohled bezpečnostního auditora Ing. Jaroslav Heinrich, HBH projekt s r.o. Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Obsah 1. Úvod 2. Seznam posuzovaných škol 3. Metoda analýzy 4. Rozdělení škol dle kategorií komunikací a jednotlivých zjištěných rizik 4.1. Školy u silnic I. třídy 4.2. Školy u silnic II. a III. třídy 4.3. Školy u místních komunikací 5. Souhrnné hodnocení Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Úvod 1 Bezpečnostní audit a bezpečnostní inspekce PK jsou bezesporu významným nástrojem ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. V České republice byla většina doposud uskutečněných BA audity připojení nových nákupních center, výjimečně projektů nových úseků významných komunikací. Bezpečnostní inspekce jsou většinou objednávány na ucelené tahy komunikací. Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Úvod 2 Je možné některý z nástrojů bezpečného utváření pozemních komunikací pro zvýšení bezpečnosti v plošném měřítku?? Jak řešit rozpor mezi časovou i finanční náročností těchto nástrojů a potřebou co nejrychlejší reakce v plošném měřítku?? Jak vybrat co nejodpovědněji školy, kde by mělo dojít k co nejrychlejším změnám v dopravním prostředí ?? Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Zvýšení bezpečnosti okolo škol Krok za krokem Základní analýza bezpečnostního auditora Chyby v dopravním prostředí Příliš konfliktní prostředí Dopravně inženýrská studie Projekty úprav Bezpečnostní audit projektu Realizace projektu Větší chyby v dopravním prostředí Podrobná bezpečnostní analýza Data PČR Výsledky mapování rizik žáky Projekt úprav Menší nedostatky Údržba zaměřená na odstranění rizik Chyby v chování Chyby v chování dospělých Apel na učitele a rodiče Chyby v chování dětí Dopravní výchova Implementace DV do ŠVP Projektová a bloková výuka Projekty k odhalování rizik Návrhy na eliminaci rizik Realizace návrhů Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Seznam posuzovaných škol Zásady: Rovnoměrné pokrytí Libereckého kraje 10 škol v každém z okresů Školy u všech typů komunikací Školy ve městech i na vesnicích Školy, které mají o problematiku zájem Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Školy u silnic I. třídy Základní škola a Mateřská škola, Čistá u Horek, 403 Základní škola Harrachov, 409 Základní škola a mateřská škola, Kamenický Šenov, 305 Základní škola, Lučany nad Nisou, 206 Základní škola, Mateřská škola a ZUŠ, Jablonec nad Jizerou, 406 Základní škola Vratislavice nad Nisou, 104 Základní škola praktická a Základní škola speciální, Frýdlant, 107 Základní škola a Mateřská škola Studenec, 407 Základní škola Jablonec nad Nisou, 5. května 76, 203 Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní škola a Mateřská škola, Čistá u Horek, 403 Scházející chodník, nedostatečné dopravní značení Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní škola Harrachov, 409 Parkování turistického vláčku v křižovatce na přechodu pro chodce Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní škola Harrachov, 409 Za cca 4 vteřiny bude řidič autobusu křižovat nejvýznamnější přechod ke škole. Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní škola a mateřská škola, Kamenický Šenov, 305 Problém této školy spočívá ve skutečnosti, že její budova je od naprosté většiny obytného území obce oddělena významnou komunikací I. třídy. Většina přístupových cest tedy ústí do poptávkového přechodu před školou, který je řádně zdůrazněn a vyznačen. Ve směru do obce (proti pohledu snímku) je rychlost řidičů korigována informačním měřičem rychlosti a navíc je tento přechod často kontrolován i Policií ČR. Bezpečnost dětí na tomto přechodu je bezesporu klíčovým problémem přístupu dětí do školy, přesto by příslušné odpovědné orgány města neměly zůstat lhostejné k dalším výrazným deficitům bezpečného přístupu ke škole jejichž řešení vyžaduje vzhledem k potenciálnímu riziku nepatrné prostředky. Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Školy u silnic II. a III. třídy Základní škola, Vysoké nad Jizerou, 410 Základní škola a mateřská škola, Nová Ves nad Nisou, 201 Janov nad Nisou, 210 Základní škola Jablonné v Podještědí, 307 Základní škola Dubnice, 301 Základní škola Dolní Řasnice, 110 Základní škola a Mateřská škola Raspenava, 108 Základní škola Poniklá, okres Semily, 405 Základní škola a Mateřská škola, Stráž nad Nisou, 109 Základní škola Pěnčín, 208 Základní škola Jablonec nad Nisou - Kokonín, 209 Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní škola, Vysoké nad Jizerou, 410 Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní škola a mateřská škola, Nová Ves nad Nisou, 201 Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Janov nad Nisou, 210 Scházející chodník, chybně vyznačená pěší zóna, auta parkující těsně před vstupem do školy Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní školy u místních komunikací Základní škola a Mateřská škola, Mimoň, Pod Ralskem 572, 309 Základní škola, Liberec, Sokolovská 328, 105 Základní škola, Liberec, Vrchlického 262/17, 106 Základní škola, Turnov, 28.října, 408 Základní škola a mateřská škola, Stráž pod Ralskem, 310 Základní škola, Praktická škola a Mateřská škola, Česká Lípa, 304 Základní škola Jablonec nad Nisou, 5. května 76, I.stupeň, 204 Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, 302 Základní škola, Česká Lípa, Šluknovská 2904, 303 Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní škola a Mateřská škola, Mimoň, Pod Ralskem 572, 309 Přechod pro chodce Jakýkoliv pohyb má tendenci být vykonáván po co nejkratším spojení. Pro pohyb bez pomoci motoru to platí tím více. Umístění přechodu pro chodce na jedné ze sídlištních škol zcela mimo přímé pokračování páteřního chodníku v sídlišti a hlavní přístupové cesty ke škole nutně vede k jeho nerespektování a k vytváření návyku, že některá pravidla jsou vlastně nesmyslná a nemusí být respektována. Bezpečnost ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.2008

Základní škola, Liberec, Vrchlického 262/17, 106 Kontejnery pro směsný i tříděný odpad v rozhledovém poli řidičů k hlavnímu přístupu ke škole. Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Základní škola, Turnov, 28.října, 408 Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Souhrnné hodnocení Neexistence chodníků Špatné zřízení přechodů Chybné používání pěší zóny, případně obytné zóny místo zóny s omezením rychlosti Chyby v dopravním značení Prefence motorové dopravy na úkor pěších Nevhodné chování dospělých Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Přechody I Zvláště od I. ledna 2001, kdy byla uzákoněna přednost chodců na přechodech je vlastní vyznačení přechodu na přístupu ke školu vnímáno jako základní lék na bezpečný pohyb dětí v okolí školy. Často však bohužel dochází k špatnému umístění, či vyznačení přechodu. Na fotografiích je dokumentováno několik základních nedostatků. Vlevo nahoře porušení pravidla, že přechod pro chodce by měl být ukončen na chodníku, nebo v rozptylové ploše Vlevo dole, přechod by měl být vyznačen tam, kde dochází k významnému křížení chodců s motorovou dopravou. Vjezd do přilehlého objektu určitě nepředstavuje významný zdroj motorové dopravy. Mnohem lepším řešením by bylo protažení chodníku v jedné úrovni a přístup do objektu přes pojížděný chodník. Vpravo, celková délka přechodu pro chodce kolem 27 m je svým způsobem raritou zcela mimo jakékoliv technické předpisy. Vymezení prostoru chodníku z celkově neuspořádané plochy parkoviště by mělo být řešeno zcela jiným způsobem. Vlastní přechod by měl být dále podstatně zkrácen pomocí vysazených chodníkových ploch. Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Přechody II Oba snímky nahoře dokumentují zcela nezodpovědné chování příslušných orgánů, které schvalovaly takto vyznačená parkovací stání, která umožňují stát vozidlům blíže než 5 m od vyznačeného přechodu pro chodce. Ze 4 konců dvou přechodů na spodních snímcích je pouze jeden ukončen tak, jak správně má být, tedy na chodníku. Na levém snímku jsou oba konce ukončeny na vjezdu do objektů. Na pravém snímku je vzdálenější konec ukončen přímo uprostřed vozovky. Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Chyby v dopravním značení Česká Lípa, Šluknovská Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Chyby v dopravním značení Dolní Řásnice Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Zbytečná preference motorové dopravy Příliš rozlehlý a vzhledem k intenzitám dopravy zcela zbytečný záliv pro autobusy, který naprosto neúměrně zvětšuje volnou šířku komunikace v oblasti autobusových zastávek. Dubnice Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Zbytečná preference motorové dopravy Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Nevhodné chování dospělých Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Nevhodné chování dospělých Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Nový Bor, Generála Svobody Sběrná komunikace města střední velikosti jako zóna s dopravním omezením, s omezením rychlosti na 30km/hod a upozorněním na zvýšený pohyb dětí na vozovce. Zóna je však zcela nesmyslně ukončena na komunikace ještě nižšího řádu, kde navíc dochází vzhledem k absenci chodníku k smíšenému provozu chodců a motorové dopravy. Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08

Pro bezpečnou cestu nejen dětí Ing. Jaroslav Heinrich Bezpečnostní auditor j.heinrich@hbh.cz 733 962 726 Bezpečně ve městech Krajský úřad Liberec, 13.10.08