Rekonstrukce severních mostů Připravovaná dopravní opatření po dobu realizace stavby „Revitalizace přednádraží Ostrava-Svinov, II.etapa“ Rekonstrukce severních mostů
Investor: Moravskoslezský kraj a Statutární město Ostrava Zhotovitel: sdružení IMOS Brno, a.s., SDS EXMOST spol. s r.o. Brno Technický dozor: DOPRAVOPROJEKT Ostrava spol. s r.o. Doba realizace: 07/2011 – 03/2013
Dopravní zatížení za 16 hod., stav před rekonstrukcí
Přehled navržených opatření 2. fáze Křižovatka Plzeňská - 28. října, úprava řazení Křižovatka Francouzská - Nad Porubkou, omezení provozu SSZ Křižovatka F trasa - Nad Porubkou, změna přednosti Křižovatka Bílovecká - Polanecká, zachování provozu SSZ Křižovatka Polanecká - rampa k MÚK Rudná, změna přednosti Křižovatka 17.listopadu - Nábřeží SPB, zákaz odbočení vlevo Připojení z dálnice do MÚK Rudná, úprava řazení
Křižovatka Plzeňská - 28. Října Navrhovaná opatření - ve směru od Mariánských Hor směrování dopravy na Porubu doleva a doprava, upozornění na uzavírku silnice v přímém směru - vytvoření dvou řadících pruhů přímo od jihu
Křižovatka Nad Porubkou - Francouzská Navrhovaná opatření - vypnutí přechodného SSZ z důvodu očekávaných kongescí vozidel v době dopravních špiček, signalizace bude připravena k provozu
Křižovatka F trasa - Nad Porubkou Navrhovaná opatření - změna přednosti v jízdě do stavu před zahájením rekonstrukce mostů - hlavní komunikací je rampa F - nutnost účasti příslušníků policie z důvodu regulace silničního provozu
Křižovatka Bílovecká - Polanecká Navrhovaná opatření - ponechání přechodného světelné signalizace
Křižovatka Polanecká - rampa k MÚK Rudná Navrhovaná opatření - změna přednosti v jízdě, hlavní komunikací je ul. Polanecká ve směru k mimoúrovňové křižovatce (uvedení do původního stavu před rekonstrukcí mostů)
Křižovatka 17.listopadu - Nábřeží SPB Navrhovaná opatření - zákaz odbočení vlevo z ulice 17.listopadu do ulice K Myslivně s výjimkou autobusů DPO a.s. (vedeny po tramvajovém tělese)
Připojení z dálnice do MÚK Rudná Navrhovaná opatření - navrženo vytvoření dvou vjezdových řadících pruhů, vpravo bez kolize pro směr do Poruby a přímo s dáním přednosti pro směry Svinov a Vítkovice
Provozní rizika – křižovatka 17.listopadu-Rudná KVALITA PROVOZU Úroveň kvality připojení vychází na úrovni D/E, s ohledem na významný vliv blízké a přetížené křižovatky SSZ Vřesinská-17. listopadu lze očekávat spíše úrovně kvality E/F.
Provozní rizika – vjezdová rampa z OK D1/Rudná na Rudnou KVALITA PROVOZU Úroveň kvality připojení vychází na úrovni D, pro špičkovou čtvrthodinu může dosáhnout úrovně E.
Modelová teorie 1. dne – křižovatka Plzeňská-Rudná Kvalita provozu Úroveň kvality připojení z ulice Plzeňské na ulici Rudnou vychází na úrovni E/F.
Kartogram dopravního zatížení, 2. fáze (severní část)
Růst dopravního zatížení na náhradních trasách nárůsty zatížení v jednom směru 17.listopadu + až 7196 vozidel Nad Porubkou, F trasa + 6219 až 6483 vozidel Bílovecká, Polanecká + 5407 až 8610 vozidel
Střední zdržení na rozhodujících křižovatkách STŘEDNÍ ZDRŽENÍ: 17.listopadu/Vřesinská 113s 17.listopadu/Nábřeží SPB 68s 17.listopadu/Opavská 47s Bílovecká-Polanecká 42s
Vypočtené průměrné úsekové rychlosti úsekové rychlosti: ul. 17.listopadu 10 až 16 km/hod. F trasa/Francouzská 6 až 16 km/hod. Polanecká 25 km/hod.
Kvalita provozu V důsledku uzavření severní části Svinovských mostů dochází na náhradních přístupových trasách do Poruby k překročení úsekových kapacit komunikací, kapacit připojování a výkonnosti rozhodujících křižovatek. K dosažení cílů se významně prodlužují dojezdové vzdálenosti a dojezdové časy. Průměrná délka jízdy se na objízdných trasách zvyšuje přibližně o 6 – 7 km. Vzhledem k frontám se průměrná doba jízdy ve špičkovém období navyšuje o 15 minut, v trase ulice 17. listopadu až o 20 minut. Např. fronta na ulici Rudná od křižovatky s ulicí Vřesinská může dosáhnout délky 1,5 – 2 km.
Děkuji za pozornost