Využitelnost Facebooku pro styk s veřejností a marketing Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Medializace a popularizace ve vědě a odborné činnosti Tomáš Doseděl
Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC. Obsah (aneb co všechno se dozvím )  Pro koho je PPC vhodné  Hlavní výhody pro klienta  Proč používat právě.
Komunitní síť a mobilní služba (nejen) pro auta… Ondřej Švihálek,
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Využití potenciálu mobilního kanálu
Propagace a reklama na facebooku
Sociální sítě.
Best Online Media Mediální zastoupení 21 webů zejména z oblasti informačních technologií připravuje internetové reklamní kampaně na míru a nyní uvádí ve.
Kampaň Nahá celebrita Martin Kožíšek, Manažer pro internetovou bezpečnost.
Využití Facebooku pro výuku
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
1. Ročníkový pohovor Koordinátoři Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity.
Projekt Svazu na podporu meziobecní spolupráce v ČR Prohlubování meziobecní spolupráce na území ORP Kutná Hora.
„Metodická činnost“ Krajského úřadu Královéhradeckého kraje Oddělení legislativní a právní.
Představujeme službu Samepage
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Metodická podpora úprav RVP ZV
Mediální komunikace ČD
Jan Horna HorMart s.r.o. web2-0.cz web2-0.cz Sociální sítě aneb jak je využít pro vaši značku.
Profesní organizace, nadace a neziskové organizace.
!NÁSTRAHY INTERNETU! Kyberšikana sociální sítě
Management a rozvoj obcí
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
9.Komunikace.
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Mobilní televize ve službách veřejného zájmu Jiří Hašek, Senior manažer řízení kategorie obsahu Jaroslav Chaloupka, Manažer kategorie zodpovědný za Televizi.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Téma projektu: Zajištění IT školení mimo sídlo firmy - školení zaměstnanců auditorské firmy na nově zavedený informační systém Vypracoval: Petr Vilimovský.
Marketingová komunikace
ELearning na FIM UHK Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
Nové funkce v novém Skliku
SEKCE SDRUK PRO IT Souborný katalog SKAT a elektronické informační zdroje z dílny firmy LANius s.r.o. Ing. Jiří Šilha.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
PUBLICISTIKA Mgr. Michal Oblouk
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
ČESKÝ ROZHLAS PARDUBICE projekt ROZHLASOVÉ POSVÍCENÍ Ing. Martin Kolovratník – ředitel stanice.
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Ivana Topolová VŠE v Praze
1 Co je YouTube?  Veřejně dostupné úložiště digitálních videozáznamů  Nabízí přehledné vyhledávání, třídění a sdílení  Zcela zdarma.
Sociální sítě Sociální síť, je propojená skupina lidí, kteří se navzájem ovlivňují. Sociální síť není tvořena na základě zájmů, vazeb nebo z podobných.
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Josef Bělehrádek, DiS Možnosti usnadnění a efektivnější práce v aplikaci Acta Publica.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Portál Kudy z nudy Statistiky 2009 Marketingové aktivity v roce 2009 Plán aktivit 2010.
Moderní nástroje komunikace a jejich využití Jiří Vanke Ondřej Čermák.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193, Tel.: , Tel.řed./fax: ,
Content marketing Hripsime Zohrabyan
Pij s rozumem: Vyhodnocení webu a FB 2015.
Přehled reklamní kampaně letiště Chotěboř pro Otevřené Mistrovství ČR v letecké akrobacii 2017 a Mistrovství Evropy v letecké akrobacii kategorie Advanced.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ.
Bc. Nikol Fišerová, DiS., Bc. Šárka Mrázková
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Marketingová komunikace
Absolventská síť Cíle Cesta Situace a problémy
Přehled o esperantu v českých médiích
Městská knihovna jevišovice
Informace na dosah ruky
Přečtěte si o tom vše Příspěvky Microsoft SharePointu
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
SOCIÁLNÍ SÍTĚ JAKO PARTNER PRO NEZISKOVKY Gabriela Sedláčková
Reklama na sociálních sítích
Transkript prezentace:

Využitelnost Facebooku pro styk s veřejností a marketing Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové Zlín duben 2010

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 2 Úvod Primární účel sociálních sítí –nezávažná společenská komunikace, udržení kontaktu –zájmová fóra: sdílení zkušeností, odborná diskuze, dotazy a odpovědi Výhody FB pro uživatele (důvody obliby) –oproti jiným: skuteční lidé znající se z R života, skutečná jména –oproti Spolužákům: sdružení komunikace se všemi na jedno místo Zajímavost FB pro komerční činnost –oblíbenost u uživatelů –placená reklama není jednostranná podpora „virálu“ (sdílení, „olikování“) –pěstování loajality (členství a fanouškovství) –oslovení zákazníků a rychlá zpětná vazba (komentáře) –stránky (FB pages, veřejné profily) vs. skupiny (groups)...

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 3 Skupiny (groups) uživatel se stává členem (member) málo možností => přechod od skupin ke stránkám –ČT24, Náchodský swing příspěvky se nezobrazují v newsfeedech na home stránkách uživatelů ! –lze oslovovat pouze FB poštou (message -> inbox) přímější, ale obtěžující + zneužívání ke spamu přejmenovatelnost (zneužitelná) využitelné pro vyjádření názoru či postoje –z MRKTG max. pro neoficiální fanklub značky –neoficiální => duplicity (7 skupin pro UHK, UHK FIM, UHK PdF) pro oficiální prezentaci firmy/organizace na FB vhodnější stránka...

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 4 Stránky (pages) uživatel se stává fanouškem (fan) od r podoba téměř jako osobní profily –ale jednostranné přidání fanouška (ne oboustranné přátelství)  stránka = „veřejný profil“ příspěvky na zdi se zobrazují fanouškům na Home stránkách –předávání informací (oboustranně přínosné)

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 5 Stránky (pages) projev loajality (stejně jako u skupin) nelze přejmenovat –nevýhoda pro provozovatele, jistota pro uživatele vhodné pro oficiální prezentaci firmy/organizace –ale užívají i fankluby, vč. čistě FB stránek bez činnosti mimo FB

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 6 Stránky místo RSS či u zobrazování příspěvků na home stránkách uživatelů => náhrada RSS kanálů –uživatel vidí novinky ode všech na jednom místě lineárně, netříděné (ale odkaz na stránku zdroje se všemi informacemi) –navíc snadná rychlá ZV => dobré pro PR diskuze, podněty a náměty, postřehy, názory FB stránka může importovat 1 RSS kanál  vyšší efektivita provozu (ne zadávání všeho dvakrát)  snadná úvodní implementace (bez zásahu do webu či metod firmy)  FB i komplementem RSS, ne jen substitutem ! náhrada ových newsletterů –méně obtěžující (účel FB ≠ účel u)  častější novinky => i stručnější novinky, pružnější, aktuálnější  např. FB: 1 novinka/(tý)den; 1 soupis novinek/ týden či měsíc

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 7 Konkrétní příklady využívání FB Firmy a organizace síť knihkupectví, síť multikin: info o novinkách, slevových akcích, návštěvnosti, premiérách,... regionální knihkupectví: jen kontakt se zákazníky,  loajalita psí cvičiště: sníh=>zrušení výcviku, či obtížný příjezd lyžařské středisko: počasí, stav sněhu, plánované akce dětský tábor a kroužek: import RSS z webu, zajímavé ale nedůležité odkazy

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 8 Konkrétní příklady využívání FB Elektronické magazíny –info o nových článcích – titulek, náhled, perex, odkaz (Technet, CE4you) uživatel má z FB „startovní stránku“, vidí vše nové, co ho může zajímat –využití přímo FB jako prostoru (reportáže Trabantem napříč Afrikou) ne programování; snadné mobilní vkládání; doručení fanouškům až do Home Český rozhlas a Česká televize –info o tématu příštího dílu oblíbeného pořadu Události komentáře; ČT24; ČT; Hydepark; dříve Prizma –příp. odkaz na plno-textový článek s fotografiemi (=> ~elektronický magazín) ČT24, ČRo1 Radiožurnál, ČRo Leonardo –někdy Události komentáře –Hydepark používá pro zadávání dotazů a zpětnou vazbu

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 9 Konkrétní příklady využívání FB Anketa ČT24 – co si fanoušci na FB stránce přejí? reagovalo 22 různých uživatelů 10 uživatelů: info co konkrétně bude vysíláno (1 u.: výslovně ne) 8 uživatelů: stručné aktuální zpravodajství, info o mimořádnostech (FB coby zpravodajský kanál) –4: „netapetovat“ FB, zpravodajství je jinde na internetu –2: chtějí pravidelně, průběžně, vícekrát denně (...) Anketa rockové skupiny (využitelné: vhodná předkapela?) Horkýže slíže: jakého dalšího SK interpreta/kapelu fanoušci poslouchají? první hodina 30 minut: 45 komentářů; za 5 dnů celkem 72 komentářů Náhrada webu rocková skupina Komunální odpad – rozchod s manažerem –manažer na webu: skupina končí, výprodej CD –hudebníci na FB: skupina pokračuje, jen přišla o doménu a název informováno 1500 FB fanoušků během týdne nárust počtu na 2000

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 10 Zneužitelnost přejmenování skupiny z „(...) vyhraje každý týden IPHONE!“ na „Mladí lidé volí Jiřího Paroubka!“ (leden 2010) na internetu nabízeny k prodeji „nesmyslné“ české skupiny/stránky s uživateli –distribuční kanál pro spam na FB –i přes 29’700 fanoušků jedné české stránky „Začínám panikařit, když mi někdo řekne: "Potřebuju s tebou mluvit! "“

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 11 Placená reklama dle nabídky konkrétní české firmy –produkty: skyscraper 160x600 událost na homepage –lze komentovat video na homepage –lze komentovat a sdílet cena za 1000 zobrazení (ne za kliknutí) –cílení: lze dle pohlaví a věku nelze dle členství ve skupinách, dle zájmů apod.

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 12 Závěr Pro organizace různé velikosti i různého zaměření jsou vhodné fanouškovské stránky –mohou nahradit nebo doplnit RSS nebo ové newslettery –poskytují ZV, umožňují diskuzi, podporují virál –mohou nahradit jednoduchý web menší organizace Virální marketing podporován i existencí neoficiálních skupin a placenou reklamou Skupiny a stránky jsou zneužívány –s příjemci reklamních zpráv je obchodováno

Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využitelnost FB pro PR a MRKTG 13