Kanada & Česká republika: Obchodní příležitosti pro české firmy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Stavební veletrhy Brno 2012 Zvýšení efektu účasti
J APONSKÁ EKONOMIKA Poválečný ekonomický zázrak. J APONSKO OBECNĚ Ostrovní stát, 4 hlavní ostrovy Hlavní město: Tokyo Počet obyvatel: 127,4 mil (10.)
1 Podpora ČEB českým exportérům při vývozu mimo Evropskou unii Seminář Export mimo Evropskou unii, jak na to? Brno, Výstaviště BVV 16. září 2009.
Prezentace pro Forum 2013, SME Union
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
Reporting udržitelného rozvoje - nový pohled na těžební činnost.
Příležitosti a hrozby rozvíjejících se trhů BRICS Ing. Olga Girstlová
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Ww Česko Marocká Smíšená Obchodní Komora
Kohezní politika EU – současnost a perspektiva Radomír Špok Institut pro evropskou politiku EUROPEUM.
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
AUSTRÁLIE Hospodářství
Program rozvoje venkova ČR na období Olomouc Šumperk
1 Přechodná období ČR po vstupu do EU VŠFS – kombinované studium Veřejná správa
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
KANADA Je rozlohou druhá největší země světa.
Ing. Zdeněk Kočárek MSV Brno Export mimo Evropskou unii, jak na to?
ZAHRANIČNÍ OBCHOD Lucka Vrzalová, OB.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
EXPORT MIMO EU, jak na to? Strategie přístupu na trh Ing. Andrea Heverlová, MBA 16. září 2009 © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Společenské a hospodářské prostředí
Mezinárodní obchod David Štros, Historie Starověk - Středomoří (Féničané, Římané) Středověk – vnitrozemí, středomoří, pobřeží Atlantiku, merkantilismus.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Ruská federace x WTO a OECD
2.Marketingové prostředí
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
David Štros, 2009 Lukáš Synek, 2011
Jihozápadní Asie Ekonomická charakteristika zemí
Kanada Název: Canada Český název: Federativní stát Kanada
Obchodní politika EU a její přínos pro české firmy Ing. Jan Walter Ministerstvo průmyslu a obchodu © 2009 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
1 Společné politiky EU Mezinárodní ekonomická integrace VŠFS LS 2004/05 MS prezenční přednáška
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
PROVINCIE A TERITORIA Kanada je federálním státem skládá se z 10 provincií a 3 teritorií. Nejlidnatější provincií je Ontario s největším městem Kanady.
Vnitřní trh ES Dr. Petr Kolář. Charakteristika vnitřního trhu n Cíl: konkurenceschopnost na světovém trhu n Definice (Smlouva ES, čl. 14) „vnitřní trh.
Společná obchodní politika EU
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
HOSPODÁŘSKÁ KLASIFIKACE KANADY
Vnější hospodářská politika1 V. NÁSTROJE OBCHODNÍ POLITIKY.
Vstup na kanadský trh – zkušenosti z první ruky Jerry Jelínek, Ředitel CzechTrade Calgary, Alberta, Kanada.
Aktuální vývoj a příležitosti v česko-německých obchodně- ekonomických vztazích Tomáš EHLER vedoucí obchodně-ekonomického úseku ZÚ Berlín Velvyslanectví.
Jaroslav Jelínek CzechTrade Kanada - Calgary GSM v ČR: TEL.: KANADA.
EU ve světě Martina Šutová. Základní makroekonomické ukazatele Hrubý domácí produkt – HDP/obyvatele; HDP v paritě kupní síly Měření vývoje na trhu práce.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
RNDr. Bohumil Hamršmíd ZÚ Harare Praha, 14 prosince 2015 OBCHODNÍ SPOLUPRÁCE ČR SE ZEMĚMI SUBSAHARSKÉ AFRIKY ROSTE, MŮŽEME BÝT SPOKOJENI?
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Mezinárodně právní úprava hospodářské spolupráce s Kanadou a USA.
Australia. A Wealth of Opportunities. Význam hornictví v Austrálii Rok aktivity Možnosti pro spolupráci Austrálie – Váš možný partner Jan Brejcha.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Finsko k možnostem obchodní spolupráce
Zahraniční obchod výměna zboží a služeb mezi státy.
Společná obchodní politika
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Teritoriální setkání Island (ICC, )
Transatlantic Trade and Investment Partnership
MEZINÁRODNÍ OBCHOD Žádná země nevyrábí vše, zboží si země mezi sebou směňují, vzniká zahraniční (mezinárodní) obchod.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Kanada & Česká republika: Obchodní příležitosti pro české firmy

Základní ukazatele (zdroj: Economist Intelligence Unit) Kanada Česká republika obyvatelstvo / pracovní síla 34.37 M / 18.6 M 10.47 M / 5.4 M hlavní město Ottawa Praha rozloha (km2) 9 093 507 78 866 růst HDP v roce 2013 (%) 1.7 -1 nezaměstnanost 2013 (%) 7.2 (Alberta 4.4) 8.1 inflace 2013(%) 1.2 1.4 Kurz 18 CZK/CAD

Struktura vzájemného obchodu Kanady a ČR Hlavní položky českého vývozu do Kanady Komodita mil. Kč kolejnice, výhybky ze železa, oceli 830,1 výrobky lité ze železa, oceli 304,3 části přístrojů osvětlovacích, signalizačních   243,7 mikroskopy jiné než optické 134,4 části, součásti motorových vozidel, traktorů 124,9 enzymy  124,2 nové pneumatiky z pryže 117,9 stroje vyvrtávací –frézovací 116,4 konstrukce, konstrukční prvky ze železa a oceli   102,9 umělá střeva (střívka párků) z tvrzených bílkovin 99,1

Struktura vzájemného obchodu Kanady a ČR Hlavní položky českého dovozu z Kanady Komodita mil KČ léky 219 stroje a přístroje pro výrobu papíru, kartonu nebo lepenky 218,8 výživa pro psy, kočky 201,9 letadla, vrtulníky 134,3 telefonní přístroje, ostatní přístroje pro vysílání, příjem hlasu, dat 133,6 potravinové přípravky 119,8 stroje, přístroje pro automatizované zpracování dat 118,3 luštěniny - suché, vyluštěné, loupané, drcené 117,7 hliník surový, neopracovaný 71,8 listy do pil řetězových 70

Významné provincie Kanady Ontario Tradičně hospodářsky i populačně (38,5 %) nejvýznamnější provincie Automobilový průmysl ad. strojírenství, high-tech Alberta a Saskatchewan Rapidní růst, ropa, zemní plyn Québec, Britská Kolumbie Aerospace, energetika, biotechnologie (Hospodářská stagnace)

Alberta Ekonomika Alberty se z globální recese zotavuje nejrychleji ze všech provincií s průměrným ročním růstem HDP 3,4 %/rok 1997 – 2007 se zdvojnásobil export (na $90,5 mld.) i výroba ($67,1 mld.) Investice na osobu ($23 230 v r. 2007) dosahují dvojnásobku kanadského průměru Průměrná nezaměstnanost v r. 2007: 3,5 %, 2013: 4,4% Jediná provincie bez provinční prodejní daně (PST), nejnižší zdanění v Kanadě

Alberta Důvody rapidního rozvoje: Ropa, zemní plyn Velké přírodní bohatství: Ropa, zemní plyn Úrodná zemědělská půda Kvalitní lesy Růst cen paliv Rozvoj těžby ropy se přenesl na další odvětví – stavebnictví, finančnictví, strojírenství, chemický pr., potravinářský pr. Pozitivní obchodní prostředí, progresivní hospodářská politika

Těžební průmysl v Kanadě Kanada je jedním z největších exportérů nerostných surovin (20.8% celkového kanadského exportu). Kanada je největším světovým producentem uranu a potaše. Také je mezi pěti největšími producenty zinku, niklu, hliníku, kobaltu a diamantů. Kanada má také obrovské zásoby ropy a to především ve formě ropných písků v Albertě a Saskatchewanu, tj. 27.9 mld. m3. Kanada má velká ložiska kvalitního černého uhlí se nachází ve Skalistých horách u hranice Alberty a Britské Kolumbie. 90% uhelných dolů je povrchových.

Těžba kovů

Zásoby uhlí

Zásoby ropy a zemního plynu

Minimum exportéra do Kanady Jazykové znalosti (angličtina podmínkou) Kvalitní tištěné a elektronické katalogy Jasně a krátce komunikované výhody Vašeho produktu oproti přímé konkurenci Průzkum trhu a zjištění případných obchodních barier Co nejpřesnější specifikace VAŠÍ cílové skupiny Základní informovanost o celních procedurách a spedici Plán působení na trhu (prezence, reklamace, náhradní díly, skladování, podpora prodeje)

Minimum exportéra do Kanady Volba oblasti pro vstup (provincie, další expanze, návaznost na USA) Volba typu obchodního partnera, pokrytí Kanady Zajištění certifikací Business plán: marketing, komunikace, finance Ceník (CAD, USD), doprava EXW Komunikace s vytipovanými partnery, kontakt v Kanadě, návštěva zákazníka je většinou nezbytná!

Trendy na kanadském trhu Zvyšující se tlak na cenu Snižující se požadavek na trvanlivost V mnoha případech se “nichem“ stává kvalitní “customer service“ Zboží se prodává s možností jej vrátit bez udání důvodu Bodují novinky, designy, jasně viditelná přidaná hodnota oproti konkurenci Vyhrávají mozky (IT, biotechnologie, výzkum, neotřelé způsoby precizního zpracování) Požadavek na pružnější komunikaci, rychlé jednání, prokázání zájmu dodavatele

Certifikace www.csa.ca www.ulc.ca Neplatí evropské certifikace Certifikace pro dovoz či vyžadované trhem Nutnost – potraviny, nápoje, alkohol, farmacie, elektronika, stroje Standards Council of Canada (SCC) – akredituje subjekty pro vydávání norem Kanada uznává některé US certifikáty CSA (Canadian Standards Association) www.csa.ca ULC (Underwriters´ Laboratories of Canada) www.ulc.ca Pobočky v Evropě, finanční náročnost závisí na konkrétním produktu

Jednání s obchodním partnerem Angličtina, francouzština (QC) Ulehčení rozhodování, dodání cílených argumentů z pohledu potenciálního zákazníka/partnera Načasování schůzky Potvrzení schůzky, agenda a následný follow-up Dodržení termínů, telefonická komunikace v případě problémů Dobrá nálada, zastupitelnost v případě nepřítomnosti Komunikace do 24 hodin

Telefonická komunikace Nerozezná se mobilní číslo od pevné linky Časté užívaní záznamníků a automatických telefonních systémů Odpovědi do 24-48 hod. Firmy mají svá “800“ čísla Roaming mezi provinciemi “Long distance“ za hranicí města Pokrytí mobilní sítí nekompatibilní, liší se dle provincií

Rozdíly v bankovnictví Používání šeků a kreditních karet Převody mezi účty či bankami problematičtější a finančně náročnější On-line převody z vlastního účtu do zahraničí – problém Založení prvního osobního účtu je jednoduché 5 velkých bank v Kanadě Elektronické platby – e-biller Faktury neobsahují dostatečné informace pro převod z účtu – poplatek

Cla, vzorky, celní náležitosti Harmonized Comodity System (HS) 6-místné číslo mezinárodní + 2 export/4 import pro Kanadu Canada Border Services Agency (CBSA) Poskytuje veškeré celní informace Poradenská telefonní linka 24/7, email, vyhledání na webových stránkách www.cbsa-asfc.gc.ca Převoz vzorků (kauce, clo) Vzorky alkoholu (licence) Importér, Broker

Služby zahraničních kanceláří Charakteristiky trhu - zvyklosti, konkurence, distribuční kanály, cenový průzkum, možnosti propagace v teritoriu, technické překážky Vyhledání obchodních kontaktů, oslovení, představení nabízených produktů a služeb, komunikace Příprava osobních jednání, asistence při jednáních, podpora navázaných obchodních vztahů Podpora při účasti na veletrhu Asistence při zakládání zahraničního zastoupení Zprostředkování konkrétních exportních příležitostí z teritoria Časově omezené zázemí pro firmy vstupující na nový trh

Zóna volného obchodu mezi EU a Kanadou (CETA) Comprehensive Economic and Trade Agreement

CETA Cílem dohody je odstranit obchodní bariéry v předem daných oblastech a podpořit tím obchod mezi EU a Kanadou. Lepší ochrana značek a produktů na kanadském trhu. Snazší ochrana duševního vlastnictví. Jednání o smlouvě začala v květnu 2009 a v roce 2013 jsou jednání ve finální fázi. V roce 2008 byla vypracována studie dopadu dohody pro obě strany tzv. Joint study. http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2012/august/tradoc_149866.pdf

Oblasti volného obchodu -  přístup na trh pro zboží pravidla původu zboží, celní řízení, usnadnění obchodu technické překážky obchodu regulatorní spolupráce sanitární a fytosanitární opatření nástroje obchodní ochrana investice a služby veřejné zakázky ochrana duševního vlastnictví politika konkurenceschopnosti trvale udržitelný rozvoj (práce a životní prostředí) řešení sporů a institucionální záležitosti  Zdroj:

Ekonomická předpověď Po vstupu dohody v platnost se odhaduje nárůst exportu do Kanady až o 24,3 % ( 17 mld. €) a importu do EU až o 20,6% mld.€ (8,6 mld. €) Výhody plynou jak ze zvýšení obchodu mezi zeměmi, ochraně investic, tak i odstranění celního sazebníku. V roce 2008 byla vypracována studie dopadu dohody pro obě strany. V průběhu sedmi let vstupu platnosti dohody se předpovídal roční příjem 11,6 mld.€ pro EU a 8,2 mld.€ pro Kanadu. V roce 2012 hodnota vzájemného obchodu se zbožím bylo 61,7 mld.€. Podle ekonomické studie by hodnota vzájemného obchodu byla vyšší o dalších 25,7 mld.€ http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-734_en.htm

http://www.ssc.uni-freiburg.de/abteilungen-en/eu-en/bildung-en http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-13-734_en.htm

Kanadské platné dohody o volném obchodu Zdroj: wikipedia.com-upraveno Zdroj:clker.com/upraveno

Zóny volného obchodu mezi Kanadou a dalšími zeměmi. Platné Dohody o volném obchodu (Free Trade Agreement - FTA) s 13 zeměmi.  NAFTA - USA, Mexiko (od 1.1.1994)   Izrael (od 1.1.1997) Chile (od 5.7.1997) Kostarika (od 1.11.2002) EFTA - Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Norsko, Island (od 1.7.2009) Peru (od 1.8.2009) Kolumbie (od 15.8.2011) Jordánsko (od 1.10.2012) Panama (od 1.4.2013) Podepsané FTA či ukončené jednání Honduras - ukončena jednání (12.8.2011) FTA ve stádiu jednání: Singapur (jednání přerušena v srpnu 2007) Jižní Korea (od roku 2005) Dominikánská republika (od 7.6.2007) CARICOM země (od 18.10.2007) EU (od 6.5.2009) Ukrajina (od 15.5.2010)  Indie (od 17.11.2010) Maroko (od 27.1.2011) Trans-Pacific Partnership (od 8.10.2012) Japonsko (od 26.11.2012)  http://www.mzv.cz/ottawa/cz/obchod_a_ekonomika/dohoda_o_volnem_obchodu_mezi_kanadou_a_1.html http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/kanada-zahranicni-obchod-zeme-17932.html#sec6

Vzájemný obchod EU-Kanada: obchod se zbožím v mld. €. EU-Kanada: obchod se službami v mld. € Canada's exports to the EU include chemicals, transport equipment, metals, minerals, machinery, paper products and processed foods. Key EU exports to Canada include machinery and equipment, chemicals, motor vehicles and parts, transport equipment, petroleum, beverages and processed foods. Zdroj:http://ec.europa.eu/trade/policy/countries-and-regions/countries/canada/

Kanadští obchodní partneři 2012 Hlavní importéři (409,918 ml€) Hlavní exportérské země (358,915 ml.€) USA - 200,348 ml € (48,9%) Čína -43,511 ml € (10,6%) EU27- 43,318 ml € (10,6%) Mexiko- 21,849 ml € (5,3%) Japonsko-12,869 ml € (3,1%) USA- 263,768 ml € (73,5%) EU27- 30,105 ml € (8,4 %) Čína- 15,065 ml € (4,2%) Japonsko- 8,077 ml € (2,3%) Mexiko – 4,197 ml € (1,2%) Zdroj:http://ec.europa.eu/trade/policy/countries-and-regions/countries/canada/

Příklady celních sazebníků Kanadské celní sazby jsou celkově mírně vyšší než např. celní sazby USA nebo zemí EU a jejich průměrná výše činí 6%. Vyšší celní sazby existují zejména u zemědělských a potravinářských výrobků, textilu, obuvi, apod. Kanada uplatňuje pro celní sazby velké množství kategorii, které mají další mnohé podkategorie. Příklady cel z různých oblastí výrobků: Pianino 0 %, Piano 7% Plně automatické stroje pro domácnost (mimo strojů, které myjí a suší zároveň) 8% Zbraně 3,5% - 7% Ocel v primárních formách, polotovary z nerezové oceli 0% Trubky a duté profily, bezešvé, ze železa (jiného než litiny) nebo z oceli 0% Hydraulické turbíny 6% Světla a zvukové signalizace pro kola 5,5% Kola 13%, Motocykly 0% Lokomotivy s externím příjmem elektřiny 9,5% Tramvaje, vagóny 8% http://www.cbsa-asfc.gc.ca/trade-commerce/tariff-tarif/2012/01-99/01-99-t2012-eng.pdf

Exportní a importní komodity Importní komodity z Kanady-2012 (30,514 ml. €) Exportní komodity do Kanady-2012 (31,291 ml.€) Komodity a předměty mimo ostatní skupiny- 8,826 ml. € (28,9%) Stroje a dopravní prostředky-5,550 ml. € (18,2%) Surový materiál (mimo ropu) – 4,630 ml. € (15,2%) Tržní výrobky- 3,052 ml.€ (10%) Chemikálie- 2,723 ml.€ (8,9%) Stroje a dopravní prostředky-12,665 ml.€ ( 40,5%) Chemikálie-5,691 ml.€ (18,2%) Tržní výrobky- 3,532 ml.€ (11,3%) Průmyslové spotřební zboží-2,842 ml.€ (9,1%) Minerální paliva,maziva a příbuzné materiály-1,972 ml.€ (6,3%) http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2006/september/tradoc_113363.pdf

Průmysl v Kanadě. Oblasti těžby ropy a zemního plynu. Ve více, jak polovině provincií je těžba ropy nebo plynu jedním z hlavních průmyslových odvětví. Na dalších místech jsou zemědělství, rybolov a zpracování produktů z něj,dřevozpracující průmysl nebo turismus. Další významným odvětvím je těžba nerostných surovin- uhlí, diamanty, nikl, stříbro nebo zlato. Zdroj: cbc.ca

Nové možnosti pro český export či jinou ekonomickou spolupráci s ČR Life sciences - farmacie - lékařské přístroje a pomůcky - lékařský výzkum (nervový systém, onkologie, genomika) Informační a komunikační technologie (ICT)  - aplikace pro mobilní telefony a jiná mobilní zařízení - software pro uchování a organizaci dat - digitální média, videohry, internet Těžební zařízení a technologie  Kanada má obrovské zdroje energetických surovin (ropa, zemní plyn, uhlí, uran), kovových rud (měď, zinek, nikl, olovo, železná ruda, zlato, stříbro) a dalších surovin (diamanty, potaš). Čisté technologie (clean tech.) - energie z obnovitelných zdrojů - zachycení a skladování uhlíku - vyšší energetická účinnost - ochrana životního prostředí (čištění odpadních vod a kališť, recyklace odpadů) www.businessinfo.cz

Global Petroleum Show 2014 – Calgary, Kanada 10.6. - 12.6. 2014 2000+ vystavovatelů z celého světa na 67 000 čtverečních metrech výstavní plochy

Global Petroleum Show 2014 – Calgary, Kanada 10.6. - 12.6. 2014 60,000+ registrovaných návštěvníků

Global Petroleum Show 2014 – Calgary, Kanada 10.6. - 12.6. 2014 Jedinečná možnost networkování Příležitost, kterou byste neměli vynechat

Global Petroleum Show 2014 – Calgary, Kanada 10.6. - 12.6. 2014 Tento veletrh je zařazen do projektu SVV (podpora pro vystavovatele 120 000,-Kč) Český pavilon - 100 m2 výstavní plochy Dodavatelem je firma: EuroNet.CZ, spol. s r.o. Zenklova 139/224, 182 00 Praha 8 tel.: +420 286 840 328, fax: +420 286 840 191 gsm: +420 737 282 838 http://www.euronet.cz Kontaktní osoba: Bc. Milan Gebauer

Děkuji za pozornost a těším se na vás v Calgary na Global Petroleum Show 2014!