CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dělba práce v rodině a měnící se genderové role
Advertisements

Firemní školka Ministerstva zahraničních věcí ČR
CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Návraty po mateřské/rodičovské dovolené na trh práce
Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Projekt č. CZ /5.1.01/ Nové formy péče o děti v České republice.
Lokální partnerství FÓRUM PRO RODINU
„Slaďování rodinného a pracovního života v ICT průmyslu“ - představení projektu Barbora Slavíčková.
Genderový audit v praxi
Analýza Centra ProEquality
Asistentka 5x jinak aneb Čas na změnu
Citigroup soutěž o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi pro ženy a muže v ČR Bc. Jitka Kolářová, Gender Studies o.p.s.
Zavedená společnost specializující se na služby v oblasti: Daňové poradenství Účetnictví Ekonomické poradenství Mzdy a personalistika
Genderový audit Mgr. Tomáš Bitrich Společenská odpovědnost firem v Ústeckém kraji CZ.1.07/3.2.06/
Dominance veřejných vzd. inst. 23 mateřských škol, 16 základních, 3 speciální (praktické), 3 umělecké 5 ZŠ neúplných nedostatek jeslí nárůst počtu dětí.
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
Program rovných příležitostí v České spořitelně Vera Budway-Strobach Program Manager, Diversitas.
Zavedení systému opatření na podporu slučitelnosti rodiny a zaměstnání na Magistrátu města Brna 9. Národní konference kvality ve veřejné správě
Gastouderopvang v Nizozemsku V jakém rozsahu je v Nizozemsku hlídání dětí v domácnostech (childminding) opravdovou alternativou k mateřským školkám? Tijne.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
TAČR 11. února 2015 Gabriela Jirátová. Co brání ženám ve výzkumné a řídící činnosti? Co je transfer technologií?
Návrh zákona o podpoře rodin s dětmi
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Co brání ženám ve výzkumu
Opatření v oblasti sladění profesního, rodinného a osobního života
ZAMĚSTNÁNÍ RODINA Slučitelnost má mnoho faset Pracovní doba „flexibilní, férová, v zájmu rodiny“  Flexibilní pracovní doba pro rodiče  Částečné úvazky.
Podpora částečných úvazků?
Sociální práce s rodinou 3
Chůvička Brno Agentura na hlídání dětí v Brně a okolí
Dětský domov Jesenské – Projekt Česko-slovenská výměna zkušeností v oblasti práce a sociálních věcí CZ.1.04/5.1.01/ Tento projekt.
DĚTSKÁ SKUPINA Ministerstvo průmyslu a obchodu
Univerzitní mateřsk á š kola MENDELU Projekt LZZ „ Rodina a pr á ce. Proč ne? “ Diskuse u kulatého stolu Mendelova univerzita v Brně
P. P Cílem projektu je na základě zkušeností zahraničních partnerů a odborných znalostí našich expertů připravit inovativní vzdělávací program Asistent.
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Výzvy a další cesta pro dětské služby v Maďarsku Rodičovská péče o děti a politika zaměstnanosti „Kolize nebo komplementarita?" Praha, 5. -
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
PÉČE O PRACOVNÍKY.
Vstřícný zaměstnavatel Kritéria soutěže. 1. Organizace práce Vstřícnost a reálné možnosti využívání flexibilních forem práce Další úpravy pracovního režimu.
Centrum pro rodinu a sociální péči o.s. 1.
Zkušenosti získané při realizaci projektu Brandýský Matýsek o.s.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
OPERAČNÍ PROGRAM ZAMĚSTNANOST Podpora rovných příležitostí žen a mužů v Operačním programu Zaměstnanost Jihlava.
Prosazování rovnosti žen a mužů na ministerstvu vnitra v rámci projektu „Akceptace specifických potřeb zaměstnanců a zaměstnankyň MV“ Eva Ferrarová Ministerstvo.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Freibergské sdružení pro přátelský vztah k rodině Vyhodnocení ankety rodičů a podniků k přátelskému vztahu města Freiberg k rodině červen 2008.
Podnikáme SPOLU – ženy dvou generací aktivně na trhu práce na Ústecku OBHAJOBA PODNIKATELSKÉHO PLÁNU DĚTSKÁ SKUPINA jako nástroj harmonizace profesního.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Naše vize: Domov, ve kterém je o seniory postaráno tak, jak bychom chtěli, aby se jednou někdo staral o nás….
„SLAĎUJEME V JIHOMORAVSKÉM KRAJI“ Ing. Jaromíra Vítková
1 Školka ve VFN v Praze Tisková konference,
IV. kongres Sítě mateřských center Máš se starat o dítě, aneb mají rodiče právo dělat v mateřském centru něco „jenom“ pro sebe?
PREZENTUJÍCÍ Rodinné audity Metodika opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života PhDr. Lada Nováková Mgr. Klára Čmolíková Cozlová.
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Způsoby slaďování rodinného a pracovního života v zahraničí
Organizace předškolního vzdělávání
Seminář pro zaměstnavatele Ing. Jana Váňová, NVF
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autorka bakalářské práce: Martina Jakubcová.
Bezradný rodič? Bezradný zaměstnavatel? Hledejme společnou řeč…
Shrnutí výsledků vzdělávacího projektu
Slučitelnost zaměstnání a rodiny
„Žijeme a pracujeme na Vysočině“ představení projektu
Podpora implementace dětských skupin CZ /0.0/0.0/15_009/
Soc. událostí….mateřství, rodičovství
Centrum kolegiální podpory CKP
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Prorodinné aktivity Olomouckého kraje
Transkript prezentace:

CZ.1.04/3.4.04/76.00328 Rodina a práce: PROČ NE? Gender v kontextu vědecké práce na MENDELU Fit4all, 20.10.2013 Mgr. Eva Šlesingerová, Ph.D. Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D., Ing. Lucie Janečková CZ.1.04/3.4.04/76.00328 Rodina a práce: PROČ NE?

Z obsahu: Specifika univerzitního prostředí se promítají i do univerzitní školky Co ukázal zkušební provoz univerzitní mateřské školy Hrášek Výsledky dotazníkového šetření u žen na MD/RD 2

Specifika univerzitního prostředí se promítají i do univerzitní mateřské školy 3

Potřeba prodloužené otevírací doby Flexibilní využívání míst Specifikum univerzitních (vědecko – výzkumných) pracovníků ve vztahu k zajištění péče o děti předškolního věku: Potřeba prodloužené otevírací doby Flexibilní využívání míst Rychlý návrat do zaměstnání po mD/RD a stím související potřeba péče o dětí mladčí 3 let Zahraniční vědecko – výzkumní pracovníci (angličtina) 4

Možnosti podpory ze strany zaměstnavatele (obecně): Firemní školka či její alternativy Finanční příspěvek na školkovné Rezervace míst 5

Univerzitní mateřská škola Hrášek Co ukázal zkušební provoz 6

Univerzitní mateřská škola HRÁŠEK 7

Co ukázal zkušební provoz od února 2013? Rodič – vědecko – výzkumný pracovník není jednoduchý rodič (řešení věcí na poslední chvíli, neustálé hledání dodatečných výhod, neinformovanost učitelů o dětech) Prodloužená otevírací doba je sporná Provoz o prázdninách je sporný Zahraniční pracovníci MENDELU – možnost umístění jejich dětí ve školce není dořešena Na každý předškolní pedagog je schopen zvládnout práci v univerzitní školce Děti jsou nesamostatné Počet míst x poptávka – aktuální stav Rodiče stále ještě nekomunikují o problémech ve školce s e správnými osobami 8

V čem je Hrášek nadstandardní? Školka v místě pracoviště Zdarma besedy pro rodiče – témata viz dále Jsou přijímány děti i od zaměstnanců – prarodičů 9

Rozvoj komunikačních dovedností u dětí předškolního věku. Rozvoj psychomotorických dovedností u dětí předškolního věku. Jak s dětmi trávit čas zábavně a přitom je něčemu naučit? Hyperaktivita u dětí? Jak mám vychovávat? Relaxace rodičů a dětí. Čas přítel i nepřítel, aneb timemanagement pro rodiče. Muž a dítě, aneb aktivní otcovství.

Prezentace některých výsledků dotazníkového šetření Leden – duben 2013 70,59 % návratnost 51 žen na mateřské nebo rodičovské dovolené 36 žen vyplnilo dotazník 11

Co vás od zaměstnavatele nepříjemně překvapilo při odchodu na MD? 12

Který z následujících benefitů by jste po návratu do zaměstnání nejvíce ocenila? 13

Plánujete, že bude vaše dítě navštěvovat UMŠ Hrášek? 14

Závěry: Kromě využití mateřské školy Hrášek by zaměstnankyně rády také ocenily hlídání dětí mladších 3 let Jasně stanovený systém flexibilních forem práce – zkrácené popř. sdílené pracovní pozice Podpora žen v době péče o děti – aby je zaměstnavatel nediskriminoval jen proto, že jsou matkami – přístup do IS, zachování e-mailové adresy, informace od zaměstnavatele, možnost práce na DPP nebo DPČ Zřízení alternativních služeb péče o děti Příručka od personalistů týkající se mateřské a rodičovské dovolené – postupy v organizaci 15

Respondentky navrhují následující řešení: Ucelený a funkční systém flexibilních forem práce vedoucí k úspěšné integraci rodičů po mateřské nebo rodičovské dovolené Podpora žen v podobě péče o děti, aby je zaměstnavatel nemohl diskriminovat, proto, že jsou matkami. Příručky od personalistů a dobrá praxe. Odborné semináře pro zaměstnankyně na mateřské nebo rodičovské dovolené. Inovativní spojení podpory pracujících maminek ve vztahu k místu, kde mají dále k dispozici hlídání dětí Rozšíření firemní školky. Zřízení alternativních služeb péče o děti (dětská skupina) 16

Děkujeme za pozornost 17