Od pásku k bezpáskovému workflow Zlín 7.4.2010 Ing. Pavel Čermák Česká televize TS Brno.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Připravenost České televize na vysílání v HD
Advertisements

Vývoj technických prostředků pro záznam zvuku
Digitální reprezentace
Videoformáty a jejich využití
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
Vývoj reprodukce zvuku a obrazu před 2.světovou válkou
Multimediální soubory
Vývoj technických prostředků záznamů a zpracování videa
Filmové vizuální efekty
Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
DIGITALIZACE ČESKÝCH FILMOVÝCH DĚL NÁVRH KONCEPCE
Emancipace satelitního vysílání v ČR pro reklamní trh Leoš Pohl Czech Digital Group, a.s. 12. června 2008 DIGIMEDIA 2008.
(X/Y)něconěcoHT1. Televizní studio Ostrava První televizní studio na Moravě a ve Slezku Počátek historie od r (výstavba vysílače) Ostravské a pražské.
Kompozice v umění Kompozice v umění.
SESTAVA PC Ludmila Javůrková. K ČEMU SE NOVÉ PC BUDE VYUŽÍVAT? Kancelář Práce s internetem Sledování filmů Poslech hudby Úpravy fotografií, práce s grafikou.
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
Audiovizuální tvorba v multimédiích HD Odbavování v ČT Ing. Jakub Vaněk KIT digital Czech a.s.
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Multimédia ve vzdělávání VIDEO Litomyšl.
Satelit – nadpozemské řešení digitalizace TV příjmu červen 2009.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01C11 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření březen.
Obrazové formáty Ing. Jaromír janeček.
Lukáš Kryl, Zděněk Pernica.  Barevné schéma  Rozlišení  Framerate  Specifika streamovaného videa  Výhled do budoucnosti.
ŠIROKOÚHLÁ PREZENTACE Tipy a nástroje k vytváření a prezentacím snímků v širokoúhlých formátech.
Ukládání dat. 1) Komprese dat speciální postup p ř i ukládání nebo transportu dat. Úkolem komprese dat je zmenšit datový tok nebo zmenšit pot ř ebu zdroj.
Jak učit práci s videem.. Body učiva k práci s videem: 1. Co jsou videosoubory. 2. Typy videosouborů. 3. Kvalita videosouborů. 4. Jak přehrávat videosoubory.
Digitální fotoaparáty, kamery a skenery
Vizualizér Vizualizér je zařízení, které zachycuje obraz přímo z neprůhledné předlohy (trojrozměrné předměty, knihy, mapy apod.). Obraz zachycený pomocí.
Technologická historie videa a magnetického záznamu.
Ondřej Kostka 3IT.  Je technologie pro zachycování, zaznamenávání, přehrávání, přenos a obnovu pohyblivých obrázků používající elektronické signály nebo.
UČÍME V PROSTORU Název předmětu: Název a ID tématu: Zpracoval(a): Přenosová technika Přijímače pro digitální televizní vysílání EL31 Ing. Ludmila Nevařilová.
Jaroslav Varmuža. Na první pohled… Prvním setkáním běžného spotřebitele s Blu-ray může být například zahlédnutí neznámého modrého obalu v nabídce.
Digitální televize 36ACS Lukáš Skřivánek 2006/2007.
Tato prezentace byla vytvořena
Digitalizace televizního vysílání & Internet Ing.Pavel Hanuš Manager programu digitalizace ČT.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vývoj technických prostředků záznamu a zpracování videa
Výukový modul projektu: Nové formy výuky ve školách kraje Vysočina Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
, Brno Připravil: Ing. Jaromír Landa Digitální video.
Počítačová grafika.
Rozvíjíme DVB-T2 a HDTV v ČR
GRAFIKA.
Televizní vysílání v České republice
Počítačová grafika a prezentace
Scanner.
Informatika vnější paměti – Optické disky
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
‹datum a čas›‹zápatí›Snímek ‹#› Digitální televizní multiplex 4 Telefónica O2 Czech republic, a.s. Prezentátor
Karel Vrba, ME4A, Šablona by Marek Malík. Obsah prezentace: 1. Analogový záznam 2. Digitální záznam 3. Mechanický záznam 4. Magnetický záznam 5.
* Zařízení pro záznam pohyblivého obrazu a zvuku. * Jedná se v principu o fotoaparát, který dokáže zaznamenávat a ukládat snímky rychle za sebou (50/s)
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Multimédia Žlutířová Eva.
SKLADBA PC 12 OP VK VYT 2.12 Televizní karty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Josef Vlach. Dostupné z Metodického portálu.
1. Ukládání videa Datová média Práce se soubory Vlastnosti videa Kontejnery a komprese Technologické trendy v AV tvorbě, Ukládání videa2.
Video a fotografie z mikroskopu Michal Jurajda. Obsah  Funkce optického mikroskopu  Možnosti instalace kamery/fotoaparátu  Výhody a nevýhody jednotlivých.
Inf Analogová a digitální televize. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
AnotaceMetodický pokyn Prezentace, obsahující test znalostí o televizním digitálním vysílání. Na devíti snímcích rozebírá základní problematiku systému.
PROGRAMY PRO ZPRACOVÁNÍ ZVUKU MARTIN BÁRTA. Obsah tématu  Rozdělení funkcí v nahrávacím řetězci  Nahrávání a editace  Postprodukce  Mastering  Software.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martin Jiřiště NÁZEV:VY_32_INOVACE_08C_15_televize TEMA:Multimédia a grafika.
VIDEO. Co je video… Video je sekvence po sobě jdoucích obrázků Lidské oko (z důvodu setrvačnosti) nevnímá jednotlivé obrázky, ale plynulý pohyb Počet.
1 Televizní obraz Digitální záznam Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Memoriae mundi series Bohemica digitalizace rukopisů a starých tisků Národní knihovna ČR AiP Beroun s.r.o. dceřinná společnost Albertina icome Praha s.r.o.
Kamera Videokamera videokamera je elektronické zařízení, sloužící k zachycení pohyblivého obrazu a synchronního zvuku. První digitální videokameru sestrojil.
Inf Formáty zvukových souborů a videosouborů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
MULTIMEDIÁLNÍ FORMÁTY
Kódování obrazu Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

Od pásku k bezpáskovému workflow Zlín Ing. Pavel Čermák Česká televize TS Brno

Rok 1953 Začátek televizního vysílání v Československu •Televizní snímání obrazu •Záznam obrazu pouze na film •Magnetický záznam zvuku •Většina programů se vysílala živě •Filmový snímač, systém projektor – TV kamera •Postprodukce – filmová •Titulky – titulkové bubny

ProjektorTV kamera Vysílací trasy

Zvuk Obraz Pilot

SSV-1 Master Slave

Zvuk Obraz

TC RS Zvuk Obraz SlaveMaster

Obrazová postprodukceZvuková postprodukce Vysílání Archiv

Grafika NLE 1 Kompozice Korekce NLE 2NLE 3 Zvuková postprodukce Souborový ingest

Digitální archiv Vysílání InternetStudijní účely Nové pořady

Záznamové formáty •Film – 16 mm, 35 mm, Super 16 mm •Páskové formáty analogové: - 2“ - 1“ - ½“: U-matic, Betacam, M II

Záznamové formáty •Páskové formáty digitální SD - 1/2“: D3, D1, Betacam SX,Digital Betacam, IMX - 1/4“: DVCAM, DVC Pro •Páskové formáty HD - 1/4“: HDV, DVC ProHD, - 1/2“: D5, HDCAM, HDCAM SR

Kompresní formáty •Intraframová komprese: - DVCAM, DVC Pro, DVC Pro HD, AVCHD-I, IMX •Mezisnímková komprese - Betacam SX, HDV, XDCAM HD

Doporučení EBU •Standardní rozlišení: Zpravodajství - při použití intraframe komprese bit rate min. 25 Mb/s Náročná tvorba - při použití intraframe komprese bit rate min. 50 Mb/s

Doporučení EBU •Vysoké rozlišení Zpravodajství - při kompresi s dlouhým GOP, bit rate min. 25 Mb/s Náročná tvorba - při použití intraframe komprese bit rate min. 100 Mb/s - při kompresi s dlouhým GOP, bit rate min. 50 Mb/s

Televizní snímací formáty •Standardní rozlišení - 576i25 576x720/I25 •Vysoké rozlišení i x1080/I p x1080/P p x1080/P p50 720x1280/P50

Děkuji za pozornost