Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MHD Žďár nad Sázavou nezávislé internetové stránky
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Projekt Moravian Science Centre Brno Mgr. Lukáš Richter
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Marketingový výzkum v dopravě Autobusová linka Praha - Brno
Integrace mobilních plateb ve veřejné dopravě Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou 20. – 22. května 2013 RNDr. Jan Kotík Jednatel ČSAD SVT Praha,
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Martin Rejzl XIX. seminář Integrované dopravní systémy
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
JEDNOTNÝ ODBAVOVACÍ SYSTÉM V ODIS
Elektronické odbavování cestujících v IDS v ČR- příprava národního standardu květen 2013 INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Porovnání dopravní obslužnosti obcí v ČR a stanovení základních kritérií standardu dopravní obslužnosti obcí Úkol. č. 1F54E/044/110.
Řešení elektronického docházkového systému Vema
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Integrované dopravní systémy
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Centrální dispečink IDS JMK a nové technologie v dopravě
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
Zavedení MHD zdarma ve Frýdku – Místku 2011
ROZVOJ VEŘEJNÉ DOPRAVY VE ZLÍNSKÉM KRAJI
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
Ú s t e c k ý k r a j Varnsdorf, Odbor dopravy a silničního hospodářství Dopravní obslužnost, oblast Šluknovsko Tisková konference k zahájení.
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
STANDARDIZACE V EOC inTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jiří Matějec Koordinátor pracovní skupiny Platby v dopravě SDT (ITS&S Czech Republic)
Interoperabilita elektronického odbavování cestujících
INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Organizátor REgionální DOpravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Společné projekty PID a SID
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ FAKULTA DOPRAVNÍ Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob Studie integrovaných dopravních systémů hromadné.
Lázně Bohdaneč Integrovaná doprava Plzeňska současný stav a možnosti rozvoje Ing. Zdeňka Kmochová.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Integrované dopravní systémy (IDS) Ing. Tomáš.
Integrované dopravní systémy v době výběrových řízení Zodpovědnost – rozhoduje se o podobě veřejné dopravy na cca 15 let dopředu Výběrová řízení – šance.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Pilotní projekt Dopravní řešení mikroregionu MILEVSKO Realizace efektivní přepravy ve veřejné linkové autobusové dopravě.
Odbavování cestujících Českých drah v tarifech IDS Ing. Petr Vychodil.
Projekt KORIS Luhačovice Ing. František Brachtl.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
Činnost společnosti Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje s.r.o. Konference IDS Žďár nad Sázavou,
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
Integrované dopravní systémy Žďár na Sázavou 15. května 2019
Transkript prezentace:

Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje VÝVOJ IDS JMK Ing. Jiří Horský ředitel společnosti 1

Vývoj v IDS JMK za poslední rok Výběrová řízení na dopravce OBSAH PŘEDNÁŠKY Vývoj v IDS JMK za poslední rok Výběrová řízení na dopravce Novinky a rozvojové projekty

ÚVODNÍ INFORMACE

Situace IDS JMK IDS JMK v provozu od 1. ledna 2004. Příští rok budeme slavit 10. výročí vzniku. Nyní zaintegrována veškerá doprava v kraji včetně všech městských doprav. Již v přípravě Jihomoravský kraj definoval standardy dopravní obsluhy svého území, které dodnes dodržuje. Jako první v České republice jsme začali soutěžit autobusové dopravce, nyní již probíhá druhé kolo soutěží. Páteřní železniční doprava s návaznými autobusovými linkami umožňuje rychlé, četné a pravidelné spojení v rámci celého kraje. Od zahájení provozu trvale roste počet přepravených cestujících a navyšují se tržby a to navzdory zásadním problémům v infrastruktuře.

Služeb IDS JMK může využít: 1,2 mil. obyvatel kraje. Statistika IDS JMK Služeb IDS JMK může využít: 1,2 mil. obyvatel kraje. Zasahujeme do 729 obcí. Spolupracujeme s 22 dopravci. Vypravujeme denně 1300 vozidel. Celkem 322 linek, z toho 25 vlakových, 71 MD Brno, 33 MD v ostatních městech. Denně více než 20 tisíc spojů Denně více než 30 tisíc návazností.

Vývoj počtu cestujících v regionální dopravě S výjimkou krizového roku 2009 každoročně nárůst počtu cestujících.

Vývoj objemu objednaných vozkm v jednotlivých etapách Daří se udržovat objem objednaného výkonu na vlacích i regionálních autobusech.

Nárůst tržeb v regionální dopravě Od počátku IDS JMK tržby v dopravě pravidelně rostou.

Ekonomické výsledky etapy E1 - Brněnsko

Počet cestujících v Brně

Tok pasažerů ve vlacích z regionu do Brna Počet cestujících ve vlacích na rozdíl od autobusů stagnuje! PROČ?

Přesun cestujících z vlaků do autobusů Neustálá výluková činnost a zpoždění vlaků na jednokolejných tratích způsobuje trvalý přesun cestujících z vlaků do autobusů. Příklad 1: Zastávka – Rosice - Brno Příklad 2: Vyškov - Brno Autobusy 2006 2012 Nárůst Počet spojů 46 73 +58% 2006 2012 Nárůst Počet spojů 41 56 +36%

Přetíženost uzlu Brno Za 10 let došlo ke zdvojnásobení počtu vlaků projíždějích ŽUB. Kapacita uzlu dnes neumožňuje přidávání dalších potřebných vlaků, snižuje rychlost průjezdu uzlem a spolehlivost !

Vlaky – prvotní růst, nyní stagnace Výsledky v IDS JMK: Regionální autobusy + městská doprava razantní růst tržeb i počtu cestujících Vlaky – prvotní růst, nyní stagnace

Výběrová řízení na dopravce 15

Výběrová řízení na autobusové dopravce Jihomoravský kraj jako pravděpodobně první z krajů zahájil již v roce 2003 výběrová řízení na zajištění autobusové dopravy. Brutto smlouvy – dopravce obdrží platbu dle objemu výkonů – riziko tržeb je na objednateli. Veškerý objem kompenzovaných výkonů na území JMK soutežen. Nesoutěží se pouze mezikrajské spoje. Nyní již probíhají druhá kola soutěží. Od prosince 2011 dle zák. 137 zajištěna oblast Brněnsko a od prosince 2012 oblast Boskovicko. Nyní probíhá oblast Jihovýchod. Ve výběrovém řízení definovány požadavky na kvalitu dopravní služby a veškeré další podmínky.

Výběrová řízení na autobusové dopravce Součásti zadání a následné smlouvy: Technické a provozní standardy vzhled a řešení označníků, rychlost oprav, vzhled jízdních řádů vzhled a řešení jízdenek, odbavovací systém systém dispečerského řízení, záložní autobusy vybavení vozidel – požadavek na šíři dveří, větší prostor pro kočárky, plné vybavení informačními systémy. 4 druhy vozidel – minibus, malý autobus, klasický autobus a velký autobus. Všechna vozidla musí být certifikována KORDIS! standardy chování zaměstnanců, informační povinnosti. Rozúčtování tržeb Řešení přidávání / ubírání výkonů Smluvní postihy, existuje pevný sazebník kontrolu provádí KORDIS, reaguje na stížnosti cestujících a vlastní poznatky. Ověření poskytuje Centrální dispečink.

Výběrové řízení Brněnsko Výběrové řízení přineslo: omlazení vozového parku vyšší počet NP vozidel lepší vybavení vozidel zvukové hlášení zastávek hlášení pro nevidomé informační panely vnitřní a vnější zlepšení vnitřních procesů u dopravců zavedení cyklobusů

Výběrové řízení na železniční dopravce JMK v roce 2012 zveřejnil záměr vypsat VŘ na železničního dopravce na JV kraje – trať 340 Brno – Veselí nad Moravou a související tratě. Nyní probíhá příprava zadání.

NOVINKY A ROZVOJOVÉ PROJEKTY

Propagační kampaň na regionálních autobusech Na začátku roku KORDIS za přispění JMK realizoval kampaň na 150 autobusech. Cílem podpořit cestování s IDS JMK na výlety i do práce, propagovat slevový program a nabídnout zajímavé cenové alternativy.

Cyklobusy Od 1. 1. 2012 přeprava kol ve vlacích za tarif IDS JMK. Od 21. 4. 2012 první 3 linky cyklobusů – cyklopřívěsy za standardními spoji, v provozu o víkendu. Od 20. 4. 2013 další 3 nové linky cyklopřívěsy, částečně závěsy.

Nové přeshraniční spojení Od 1. 6. 2013 se IDS JMK rozšiřuje do rakouského Drosendorfu. Vzniká tak spojení, které o víkendu umožní objet celou oblast NP Podyjí.

Na dobré cestě je i VŘ na modernizaci centrálního dispečinku. Nové technologie Od prosince 2012 zprovozněno dalších 50 ELPů – informačních panelů nové generace – umožňují nově připojení přes WiFi, zkušebně nainstalovány i iPointy. Podařilo se vysoutěžit dodavatele na odbavování cestujících prostřednictvím mobilního telefonu. Na dobré cestě je i VŘ na modernizaci centrálního dispečinku. Připravuje se výběrové řízení na dodávku EOC – Elektronického odbavování cestujících formou čipových karet.

Projekt RAILHUC - Railway Hub Cities and TEN-T network KORDIS JMK se od roku 2011 účastní mezinárodního projektu RAILHUC, jehož smyslem podpořit železniční dopravu. KORDIS řeší několik témat ve formě studií systematizace požadavků na P&R v Jihomoravském kraji revitalizace tratí Židlochovice – Hrušovany, Hustopeče – Šakvice nové železniční zastávky v Jihomoravském kraji Socioekonomická studie zavedení VRT mezi Brnem a Prahou V rámci projektu proběhne konference na téma VRT dne 12. 9. 2013 s názvem Vize 2030.

Děkuji za pozornost Ing. Jiří Horský ředitel společnosti KORDIS JMK, a.s Kontakt: Tel.: +420 543 426 651 Email: info@kordis-jmk.cz WWW: www.kordis-jmk.cz 27