Úroveň marketingu stavebních projektů v ČR a očekávané trendy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnota za peníze v projektech PPP: Úvod k pojmům Owain Ellis 12. června 2008.
Advertisements

Popis jednotlivých tržních segmentů českého stavebního trhu prezentace
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
CzechInvest Koncepce podpory investic
Konference nejen o rezidencích Praha 1. listopadu 2007.
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Foresightem k inovacím Mgr. Aleš Řiháček, MBA ředitel.
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
STAVÍME ELEKTRONICKÉ MĚSTO ZDENĚK ZAJÍČEK. STAVÍME ELEKTRONICKÉ MĚSTO MUSÍME MÍT VIZI, JAK MÁ MĚSTO VYPADAT MUSÍME VĚDĚT, ŽE VE MĚSTĚ „ŽIJÍ“ ÚŘADY, FIRMY.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Scope2 INDEX 1. Internet mktng and sales 2. Marketing Strategy 3. International M. 4. Tenders and public procurement 5. Q & A E-commerce (Elektronické.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Klepnutím lze upravit styl předlohy nadpisů. Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. – Druhá úroveň Třetí úroveň – Čtvrtá úroveň » Pátá úroveň 1 Proměna.
úvod pojetí a obsah marketingu
P13 MARKETING MĚST A OBCÍ Demokratická společnost by měla dát lidem příležitost spolupodílet se na rozhodnutích týkajících se jejích obce, města, regionu.
Struktura stavebního trhu Obr. č. 1:. Interakce stavebního trhu s vnějším okolím Obr. č. 2:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Marketing finančních služeb 2.
Obchodování s emisemi skleníkových plynů jako nástroj redukce emisí Samostatné oddělení změny klimatu Tomáš Chmelík Samostatné oddělení změny klimatu Ministerstvo.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Marketing v pojišťovnictví března 2007 E : :00 hod.
Trh bydlení EKBY- 4. přednáška 15. března Specifika bydlení heterogenní, komplexní zboží zboží dlouhodobé spotřeby fixace v prostoru ostatní specifika:
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_VÝSTAVBA.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
NABÍDKA POZEMKŮ BUŠTĚHRAD RFK Invest, a.s., sídlem Praha 3, Husinecká 10, PSČ , IČ: zaps. v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Akcelerační program CLB Písek. Kdo  SMART DIALOG  Centrum energeticky efektivních budov (CLB)  Další partneři:  Jihočeská Agentura pro podporu Inovačního.
1 Stavíme svět zítřka. Nové smluvní modely – urychlení investiční výstavby Doprava – investice do dopravní infrastruktury, Ing. Tomáš Koranda, HOCHTIEF.
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Digitální učební materiál
Strategie regionu, obce
Projekty MARSL.
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza hodnot zákazníka
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Talent marketingových komunikací
Marketingové strategie
Festival lokální ekonomiky 2016
TÝDEN VĚDY A VÝZKUMU FA ČVUT WORKSHOP I
Ekonomika malých a středních podniků
Transkript prezentace:

Úroveň marketingu stavebních projektů v ČR a očekávané trendy

Stavební dílo z hlediska marketingu  Stavební dílo patří bez nadsázky mezi vrcholy lidského snažení  Extrémně složitý a technicky náročný projekt (srovnatelný např. s výrobou automobilu)  Každý kus je ale originál  Navíc mnohonásobná životnost proti běžným konzumním produktům  Stavba ovlivňuje život lidí a životní prostředí ve svém okolí  Vysoká četnost rizik v různých fázích projektu  Časově omezená potřeba komunikace - nekontinuální komunikace  Omezené marketingové rozpočty  Není to jednoduchý business

Proto i marketing a komunikace je skutečnou výzvou  Využití komplexní škály nástrojů  Lobbying  Media relations, včetně krizové komunikace  Public affairs  Nadlinkové reklamní kampaně  Rozmanité programy podlinkové komunikace s různými cílovými skupinami  Rozmanité programy podlinkové komunikace s různými cílovými skupinami (od municipalit, přes sousedy, potenciální zákazníky, stávající klienty až po obchodní partnery)   Speciální marketingové nástroje a produkty (financování, prodejní místa, atd..)  Omezený rozpočet = kreativní řešení

Rozmanitost - individuální přístup  Zcela jiné potřeby marketingu mají různé typy stavebních projektů  Bytová výstavba  Administrativa a obchodní či polyfunkční centra  Průmyslové a logistické stavby  Dopravní stavby a infrastruktury  Státní a obecní zakázky

Jeden společný problém  Inženýring  Stavební zákon  Stavební úřady (územní a stavební řízení, procesní chyby)  Územně plánovací dokumentace  NGO (Sousedé, spolky, občanská sdružení, ekologové)  Marketingové řešení  Potichu a nenápadně nekomunikovat (plýtvání drahocenným časem pro budování značky a povědomí o projektu a jeho benefitech)  Aktivní komunikace a předcházení krizových situací (vysoké náklady, které neunese každý projekt) - více kolegové

Dopravní stavby a infrastruktura  Situace  Typický příklad předchozího  Marketing se zužuje na podporu k získání zakázky a dotažení projektu do fáze stavebního povolení  Kapitola sama pro sebe - příkladem stát, který nedokáže za několik let dosáhnout územního povolení pro veřejně prospěšnou stavbu (???sehnat peníze na dálnici je to nejjednodušší???)  Očekávané trendy?  Stát si zajistí lepší stavební zákon  Uvědomí si, že i veřejný zájem potřebuje dobrou komunikaci a marketing

Administrativa a obchodní centra  Situace  Dynamický rozvoj  Konsolidovaný trh - nabídka/poptávka  Očekávané trendy?  převis nabídky nad poptávkou  Intenzivní využití nástrojů PR  B2B komunikace  Okolí stavby, krizová komunikace  Diferenciace staveb - komunikace benefitů

Průmyslové stavby  Jeden předem známý klient - investor  marketingové řešení zúženo na  Lobbying  Komunikaci v okolí stavby a budování vztahů v lokalitě

Bytové stavby - marketing  Hlavní cíl  Prodat, pronajmout!!!!  Vysoká poptávka - stačí dát o sobě vědět  Podle toho to také často vypadá  Ale zjevně to zatím stačí

Chvátejte, nebo na Vás nezbyde!

Samé luxusní lokality, samá zeleň!

Stavíme pro Vás, věříte?

Za babku, ale ne pro Vás!

Chcete bydlet v paneláku? Tady jsme!

To koukáte, co?!

Je libo sklípek nebo sušičku?

Máme pro Vás financování!

Ukážeme Vám to na místě!

Životní styl pro Vás?

Bytové stavby - očekávané trendy  Vyrovnání nabídky s poptávkou  Nové volné byty na trhu okamžitě k dispozici  Jak dokáže developer prodat rozestavěné nebo naprojektované byty?  Cenou  Nebo dobrým marketingem

Bytové stavby - marketing  Možnosti marketingu  Budovat značku projektu a autora (developera, architekta)  Nabízet skutečné benefity  Odlišit stavbu od konkurence - najít klíčové sdělení  Přicházet s novými nápady a řešeními  Najít potenciální zákazníky a sdělit jim svou nabídku  Co to vyžaduje  Kvalitní projekt - marketingové řízení od prvotního záměru  Kreativitu marketingu  Znát trh - výzkumy a analýzy  Intenzivní využití nástrojů PR a podlinkové komunikace  Pracovat se stávajícími klienty - osobní doporučení

Bytové stavby a emoce  Emoce - nevyužitá příležitost  Zásadní investice v životě člověka (často x za život)  Potřeba člověka identifikovat se a prezentovat určitý světový názor (architektura, životní styl, ekologie, …)  V bytě žijete - trávíte volné chvíle, vyrůstají v něm děti, relaxujete zde  Dispozice bytu zásadně ovlivňuje možnosti a komfort jeho užívání  Byt je důležitější než auto, jídlo a spotřební zboží - hůř se mění

Skutečné benefity  Byt je důležitější než stavba  Dispozice bytu je zásadní, prodávejte byty, ne vnější architekturu  Vlastnosti bytu a stavby  Komfort bydlení nespočívá pouze v povrchové úpravě, ale v použitých stavebních materiálech (tepelný komfort, akustika, vlhkostní mikroklima, atd.)  Kvalitní architektura  Významný architekt, skutečně promyšlená stavba, potenciál pro budování identity projektu  Atd. atd.

Prodat lépe  Využití marketingu i v současném okamžiku  Prodat za lepší cenu  Prodat rychleji  Prodat s menšími náklady  Vysoká poptávka může být také problém  Nízká výtěžnost  Vysoké náklady spojené s prodejem a komunikací s potenciálními zákazníky Adresná kvalitní komunikace je žádoucí i na stávajícím trhu !!

Děkuji za pozornost