PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Rozvoj nových technologií na síti SŽDC
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
4. železniční balíček 1.
Strategie dopravy MD ČR
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
(DE)REGULACE EVROPSKÝCH ŽELEZNIC A AKTUÁLNÍ VÝVOJOVÉ TRENDY V OSOBNÍ A NÁKLADNÍ DOPRAVĚ Mgr. Daniel Seidenglanz, Ph.D. Mgr. Filip Chvátal Studijní materiál.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Technické řešení stacionární části systému ERTMS/ETCS v úrovni L1, L2, LC 24. října 2004.
Aktuální stav v oblasti interoperability
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Elektrizace železnic Praha a.s.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Evropská železniční agentura
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Projekt realizace referenčního rozhraní Ing. Jan Pokorný Ministerstvo informatiky ČR ISSS, 5. dubna 2005.
GMES, SEIS Bc. Jana Darmopilová, H2IGE1 LS Co je GMES/Copernicus?  GMES = Global Monitoring for Environment and Security (Globální monitoring životního.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Role ČESKÉHO TELECOMU v dopravní telematice ISSS, Hradec Králové, dubna 2005.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Kvalita a bezpečnost IT ve zdravotnictví
Silnice nebo železnice
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ projekt spolufinancovaný z programového období Integrovaný operační program (IOP)
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Strategické úkoly MD Pardubice
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Mobilní bezpečná platforma Policie ČR CZ / /17
Stav projektu ERTMS / ETCS v České republice
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU VÝZNAM ERTMS/ETCS PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU Ing. Petr Kousal Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

2. ERTMS–Evropský systém řízení železničního provozu Obsah 1. Úvod Proč chceme jednotnou evropskou železniční síť 2. ERTMS–Evropský systém řízení železničního provozu ERTMS a jeho historie Zapojení ČD a SŽDC do vývoje a ověřování ERTMS 3. Současný stav pilotního projektu ERTMS/ETCS v ČR 4. Návrh postupu implementace ERTMS/ETCS v ČR 5. Vybavení kolejových vozidel systémy ERTMS u ČD, a. s. Zavádění systému GSM-R na kolejová vozidla Zavádění systému ETCS na kolejová vozidla 6. Význam ERTMS pro ČD, a. s. 7. Závěr Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Úvod – Proč chceme jednotnou evropskou železniční síť V Evropě vzrůstá výrazně přeprava osob a zboží v souvislosti s rozšiřováním Evropské unie a vytvářením volného evropského trhu Snahou Evropské unie je zvýšit konkurenceschopnost železniční dopravy Potřebujeme jednotnou evropskou železniční síť Interoperabilita transevropského železničního systému Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

ERTMS - European Rail Traffic Management System Evropský systém řízení železničního provozu ETCS - European Train Control System Evropský systém řízení jízdy vlaku GSM-R - Global System for Mobile Communication for Railway Globální systém mobilní komunikace pro železniční aplikace ETML - European Traffic Management Layer Evropská úroveň provozního řízení EOR - European Operation Rules Evropské provozní předpisy Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Směrnice Evropské komise Zásady interoperability pro transevropskou železniční síť jsou zakotveny ve směrnicích Evropské komise: 96/48/ES Směrnice pro vysokorychlostní tratě 2001/16/ES Směrnice pro konvenční tratě 2004/50/ES Novelizace předchozích směrnic Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Zapojení ČD do vývoje a ověřování ERTMS 1991 Od tohoto roku jsou ČD zapojeny do procesu vývoje ERTMS 1995 ČD předložily přípravnou studii pro pilotní instalaci ERTMS/ETCS na trati Drážďany – Praha 1997 Zástupce ČD podepsal Memorandum of Understanding (MoU EIRENE) o vývoji a zavádění nového radiového standardu 2002 Byl ustanoven Řídící tým ERTMS, jehož činnost je zaměřena na vrcholovou koordinaci pilotních projektů obou technických podsystému GSM-R a ETCS Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Současný stav pilotního projektu ERTMS/ETCS v ČR „ISPA Dopravní program, Evropský železniční kontrolní systém ETCS pilotní projekt Poříčany – Kolín“ V letošním roce byla vyhlášena mezinárodní veřejná soutěž Soutěž organizuje SŽDC, Stavební správa Praha S realizací pilotního projektu se počítá v období 2005 – 2007 Systém ETCS úrovně 2 V úseku Poříčany – Kolín Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Implementace ERTMS/ETCS na železniční síti v ČR Berlin Dresden Děčín Pilotní projekt GSM-R Pilotní projekt ETCS úroveň 2 Poříčany Kolín Břeclav Wien Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Návrh postupu implementace ERTMS/ETCS v ČR Systémem ERTMS/ETCS budou postupně vybavovány všechny traťové úseky, zařazené do evropského konvenčního železničního systému Výstavba infrastrukturní části ERTMS/ETCS bude financována z prostředků SŽDC, s.o. a její další budování bude záviset hlavně na jejích finančních možnostech Vzhledem k předpokládanému termínu dokončení výstavby pilotního projektu Poříčany – Kolín, lze očekávat další realizaci ve vybavování tratí tímto systémem po roce 2007 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Vybavení kolejových vozidel systémy ERTMS u ČD, a. s. Z hlediska TSI pro systémy řízení a zabezpečení musí části věnované rádiové komunikaci vlaku splňovat požadavek interoperability Na území ČR je celá provozní potřeba hnacích a řídících vozidel vybavena radiostanicemi TRS a vlakovým zabezpečovačem LS 90 a tedy splňuje TSI CCS CR - přílohu B Všechna nově vybavovaná vozidla a vozidla přecházející hranice státu však musejí splnit podmínku TSI - přílohu A (tzn. musí být vybavena GSM-R a ETCS), popřípadě musejí splňovat podmínku národní specifikace TSI (např. musejí být vybavena analogovým systém KAPSCH pro Rakousko, PZB80R pro SRN) Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Vybavení kolejových vozidel systémy ERTMS u ČD, a. s. Zavádění systému GSM-R na kolejová vozidla Standardní výbavou GSM-R jsou vybaveny dodávané jednotky řady 680, přičemž do zprovoznění národní sítě GSM-R budou na území ČR provozovány v síti GSM veřejného operátora Pro splnění přístupových podmínek na síť DB bude do konce roku 2004 vybaveno 16 kolejových vozidel duálními radiostanicemi GSM-R V rámci pilotního projektu GSM-R bude dodáno 10 ks vozidlových radiostanic, která budou nainstalovány na vybraná vozidla Prototypy zařízení, vyvinutých v rámci úkolů technického rozvoje (sledování polohy vlaku a zjednodušený mobilní terminál), budou vybavena dvě hnací vozidla V rámci pilotního projektu ERTMS/ETCS budou radiostanicemi pro hlasovou i datovou komunikaci vybavena 2 hnací vozidla (ř. 151, 362) a jedna EMJ 471 (2 stanoviště) Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Vybavení kolejových vozidel systémy ERTMS u ČD, a. s. Zavádění systému GSM-R na kolejová vozidla Ve smyslu Směrnice 2001/16/ES budou všechny nové instalace a obměny radiostanic na kolejových vozidlech vyhovovat komunikaci v síti GSM-R Vybavení vozidel pro mezinárodní provoz a pro nasazení systému ETCS bude vyžadovat osazení standardními radiostanicemi GSM-R pro hlasový a datový provoz Vozidla pro národní aplikace mimo ETCS bude možno vybavovat zjednodušeným mobilním terminálem pro provoz v sítích GSM-R, GSM nebo TRS Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

ERTMS Vybavení kolejových vozidel systémy u ČD, a. s. Zavádění systému ETCS na kolejová vozidla Zařízením ETCS úrovně 2 jsou standardně vybavovány jednotky řady 680 Z iniciativy VÚŽ byla lokomotiva řady 124 vybavena plnou palubní výstrojí ETCS úrovně 1 pro experimentální práce na ŽZO ve Velimi V rámci pilotního projektu ETCS budou vybavena palubními částmi ETCS úrovně 2 tři kolejová vozidla (2 hnací vozidla a 1 EMJ 471) Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

ERTMS Vybavení kolejových vozidel systémy u ČD, a. s. Zavádění systému ETCS na kolejová vozidla Palubní částí ETCS budou vybavena všechna nově pořizovaná hnací nebo řídící kolejová vozidla ČD, a. s., jako povinná součást dodávky V závislosti na možných změnách přístupových podmínek na tratě sousedících železnic budou palubním systémem ETCS dále vybavena i vozidla stávajícího parku, přejíždějící na tratě těchto železnic Po vyhodnocení pilotního projektu ETCS bude rozhodnuto o vybavování stávajících hnacích vozidel, především řady 151 a 362 Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Zvýšení úrovně bezpečnosti jízdy vlaků Význam ERTMS pro ČD a. s. Zvýšení úrovně bezpečnosti jízdy vlaků Zvýšení rychlosti a propustnosti železniční dopravy Efektivní řízení dopravy Zachování ekonomicky významné pozice v tranzitní dopravě Spolufinancování železniční infrastruktury ze zdrojů EU Splnění podmínek interoperability Přístup našich vozidel na síť sousedních železnic Využití GSM-R pro další aplikace Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Závěr Zavádění jednotného řídícího a zabezpečovacího systému ERTMS/ETCS v celoevropské železniční síti je jednou z důležitých podmínek k vytvoření moderní, rychlé a bezpečné železniční dopravy v evropském dopravním systému ČD, a. s. budou důsledně uplatňovat požadavky TSI ERTMS pro systémy řízení a zabezpečení provozu při zadávání zakázek na nová kolejová vozidla ČD, a. s. budou podporovat implementaci ERTMS/ETCS i v rámci technického rozvoje v koordinaci se SŽDC a O130 MD Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz

Děkuji za pozornost Kontakt ČESKÉ DRÁHY, a. s. Nábř. L. Svobody 12 110 15 Praha 1 www.cd.cz Aplikace ERTMS/ETCS v ČR, Pardubice 25.-26.2004 České dráhy, a.s., www.cd.cz, info@cd.cz