Jak úspěšně inzerovat pomocí PPC
Obsah (aneb co všechno se dozvím ) Pro koho je PPC vhodné Hlavní výhody pro klienta Proč používat právě PPC reklamu Tvorba odkazu Výběr klíčových slov Stanovení ceny za kliknutí
Pro koho je PPC vhodné PPC reklama přináší zisk, jakmile: Klient provozuje web stránku Na web stránce klienta je popis produktu/služby Na web stránce klienta jsou uvedené kontaktní údaje Jak přináší PPC reklama zisk? – zviditelní inzerentův web Okolo 46% firemních nákupů začíná získaváním informací z internetu, u domácnosti je to jen o málo méně Prodávat může nejen e-shop, ale i informační stránka
Hlavní výhody pro klienta Inzerce jen pro ty užívatele internetu, kteří mají zájem o produkt klienta Platí jen za kliknutí, které přivede zájemce na jeho web stránku Úplná kontrola – Možnost nastavení ceny za kliknutí – Možnost individuálního posouzení každého klíčového slova – Celkový rozpočet pod neustálou kontrolou – Rychlý a měřitelný výsledek
Proč používat právě PPC reklamu Jediný spůsob, jak prodávat přez web je získat návštěvnost. Jak ji získat? Reklama mimo internet – vysoké náklady SEO – vysoké náklady, nejistý efekt, dlouhé trvání, horší cílení Bannery – vysoké náklady Přednostní pozice v katalozích, nebo vyhledávačích – vyšší cena za kliknutí PPC – široký záběr, vysoká efektivita, nízké náklady za návštěvníka (průměr 3.2 Kč za kliknutí – u nás :-)) Jiné, jako výměna linků, PR články a pod. – nízký zásah, variabilní efektivita
Tvorba odkazu Odkaz by měl znít, jako by ho psala třetí strana Úspěšnost odkazu se značně zvyšuje, jakmile je formulovaný informativně a svým charakterem se podobá bežným výsledkům vyhledávání Každý produkt na web stránce potřebuje vlastní odkaz Pokud hledáte „televizor“, očekáváte nabídku jen na televizor a ne celkovou nabídku elektro Použijte hledané slovo v titulku Efektivita je o 35% vyšší, pokud hledané slovo „televizor“ použije inzerent v titulku
Tvorba odkazu Uvádějte lokalitu Pokud hledáte „televizor“ ve Zlíně, více vás zaujme odkaz prodejce ze Zlína Tvořte stručné odkazy a uvádějte pouze nezbytné informace Při tvorbě odkazu dodržujte formální pravidla ETARGETu Hlavní pravidla Nepoužívejte superlativy Nepoužívejte velká písmena pro celá slova Nesmí obsahovat informace, které nejsou uvedené i na stránce klienta
Výběr klíčových slov Rozhodněte se pro strategii Všeobecný výraz, např. „Televizor“ > Široký záběr > Mnoho vyhledávání a mnoho návštěvníků> Vyšší cena za kliknutí Specifický výraz, např. „Televizor Sony“ > Malý záběr > Méně vyhledávání a návštěvníků> Nízká cena za kliknutí Přesný výraz, např. „Sony plazma“, nebo „SONY 46V2000“> Malý záběr > Méně vyhledávání a návštevníků> Velmi nízká cena za kliknutí Je vhodné uvedené strategie kombinovat a díky jejich kombinaci a poměru vynaložených prostředků řídit efektivitu na jedné straně a rozsah na druhé
Výběr klíčových slov Jak předběhnout konkurenci Mnoho klíčových slov umožní najít konkurencí neobsazená slova > nižší cena za kliknutí Mnoho odkazů se specifickými slovy umožňuje vyšší relevanci odkazu > vyšší CTR > nižší cena za kliknutí Vhodný výběr klíčových slov a správné znění odkazu má vysoký vliv na konverzní poměr na stránce klienta (návštěvník/akce) Vybírejte dvouslovná spojení, více než 50% vyhledávaných výrazů má 2 a více slov
Stanovení ceny za kliknutí Úspěch vám zabezpečí vyšší pozice Nejvíce návštěvníků přichází z první pozice - až 40%, avšak z 5. pouze 12% Jaká cena za kliknutí se vám vyplatí? Rozhodnutí je na vás (příklad) Tržba – kliknutí při konverzi 3% znamená 150 zákazníků – Průměrná tržba na zákazníka 1.000,- Kč, (dohromady tedy ,- Kč) Náklady – Náklady na produkt 75% (dohromady ,- Kč) – Náklady na ETARGET při 3,- Kč za kliknutí ( ,- Kč) Zisk je ,- Kč (pokud zaplatíte za kliknutí 6,- Kč, zisk bude predstavovat 7.500,- Kč) nových zákazníků
Zásady pro úspěšný web Komerční úspěch web stránky ovlivňuje mnoho faktorů, ale jsou určitá základní pravidla: Jednoduchá a intuitivní navigace Přehledný design Přehledné informace o produktu Snadná dostupnost kontaktních údajů Rychlá navigace Používat jazyk, srozumitelný návštěvníkům Grafické ztvárnění má podporovat obsah a přivést pozornost návštěvníka na důležité informace
Díky moc za pozornost a mějte fajn zbytek dne Pepa Kovář, Maťo Kováč