VÝSTUPY Z UČENÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích INOVACE VÝSTUPŮ, OBSAHU A METOD BAKALÁŘSKÝCH PROGRAMŮ VYSOKÝCH ŠKOL NEUNIVERZITNÍHO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
INTEGROVANÁ MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
Definice pojmů Co jsou moduly? Co jsou moduly? Moduly představují relativně samostatné, obsahem i cílem uzavřené okruhy učiva, které je možné po jejich.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
Didaktické prostředky
Výstupy z učení a nové metody výuky v současných podmínkách vysokého školství v České republice Eva Lajtkepová, VŠPJ Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Role tutora a studenta v on-line formě DiV. Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Národní kvalifikační rámec České republiky a projekt Q-RAM
Konference projektu APSYS Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe Propojení vědy, výzkumu, vzdělávání a podnikové praxe ODBORNÁ JAZYKOVÁ.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
ECTS a Ostravská univerzita v Ostravě
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
e-learning Lucie Rohlíková
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji a jeho realizace Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.2.
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci nabízí distanční kurz s e-learningovou podporou DISTANČNÍ MINIMUM.
Vybrané problémové oblasti problematiky fakult vzdělávajících učitele závěry a doporučení z diskuse na semináři „Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Zkušenosti se zaváděním moderních metod.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
1 Úvod do modulu: Evaluace distančního vzdělávání Miroslava Dvořáková Olomouc 2007 akademie distančního vzdělávání.
Cíle studia didaktiky pedagogiky
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Kombinovaná forma studia Východiska k realizaci. Kombinovaná forma studia Podle VŠ zákona – kombinace prezenční a distanční formy Obsahuje tedy prvky.
Evropské jazykové portfolio v praxi
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Didaktika geografie.
Personální plán pro podnikatelský plán
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Praha, prosinec 2009SPAV - diseminační seminář1 Strukturované studium Projekt „Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Vzdělávací programy projektu „Implementace nové integrovatelné e- learningové infrastruktury do rezortu MV prostřednictvím videokonferenčního řešení“ Registrační.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Didaktické prostředky
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Název operačního programu:
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

VÝSTUPY Z UČENÍ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích INOVACE VÝSTUPŮ, OBSAHU A METOD BAKALÁŘSKÝCH PROGRAMŮ VYSOKÝCH ŠKOL NEUNIVERZITNÍHO TYPU, REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.2.00/

PROČ JSME ZPRACOVÁVALI ANOTACE S PODROBNÝMI ÚDAJI? Systém ECTS: hraje důležitou úlohu při rozšiřování Boloňského procesu v globální dimenzi, kredity jsou klíčovým elementem (také kvůli své kompatibilitě s Evropským rámcem kvalifikací pro celoživotní učení), současně pomáhá vzdělávacím institucím při plnění cíle zabezpečení kvality. V některých zemích, např. i v Rakousku, je ECTS podmínkou akreditace vysokoškolských vzdělávacích programů nebo kvalifikací. Instituce jsou povinny zveřejňovat své studijní katalogy na webu, včetně podrobných popisů studijních programů, jednotek vzdělávání, interních předpisů a norem, včetně služeb pro studenty.

LEARNING OUTCOMS Jednotlivé popisy kurzů obsahují "výsledky učení" (tj. to, co se očekává, že bude student znát, chápat a být schopen dělat) a studijní zátěž (tj. doba, kterou studenti obvykle potřebují k dosažení těchto výsledků).

LEARNING OUTCOMS NEBO KLÍČOVÉ KOMPETENCE? Anglické spojení,,Learning outcomes“ se překládá do českého jazyka jako výstupy z učení, ale i jako výsledky učení, učební výstupy či výstupy vzdělávaní. Jedná se o soubor znalostí, dovedností, schopností, přístupů a porozumění, které by si student měl osvojit v rámci dané vzdělávací jednotky (např. předmětu, programu, modulu).

LEARNING OUTCOMS NEBO KLÍČOVÉ KOMPETENCE? Vazba,,výstupy z učení“ se primárně používá v terciární vzdělávací sféře. Pro primární a sekundární stupeň jsou závazné,,klíčové kompetence“. Podle Průchy (2005) pojem „kompetence“ poprvé použil v 60. letech 20. století americký lingvista Noam Chomsky, který ho vysvětluje jako předpoklad pro nějakou reálnou činnost. Klíčové kompetence představují souhrn vědomostí, schopností, postojů a hodnot důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého jednotlivce ve společnosti (Průcha, 2009).

PROČ VYPOČÍTÁVÁME STUDIJNÍ ZÁTĚŽ? Každé učení, výsledek je vyjádřen v podmínkách terciární vzdělávací sféry studijní zátěži v rozmezí od do hodin za akademický rok. Jeden kredit obvykle odpovídá hodinám studentovy práce.

Než se přistoupí k odhadu pracovní zátěže spojené s programem nebo jeho dílčí vzdělávací složkou, měly by se stanovit výstupy z učení. Výstupy z učení jsou základem pro výběr vhodných vzdělávacích aktivit a pro správný odhad pracovní zátěže potřebné k jejich absolvování. Odhad pracovní zátěže nesmí vycházet pouze z počtu hodin přímé výuky (tj. hodin, které studenti stráví aktivitami vedenými pedagogy). Započítávají se do něj všechny vzdělávací činnosti potřebné pro dosažení očekávaných výstupů z učení, včetně času stráveného samostatnou prací, povinnými praxemi, přípravou na zkoušky a dobou potřebnou na složení zkoušek. Jinými slovy, seminář a přednáška mohou vyžadovat stejný počet hodin přímé výuky, ale mohou znamenat naprosto odlišnou pracovní zátěž v důsledku jiného množství času, který studenti stráví samostatnou přípravou.

PRINCIPY TVORBY STUD. PROGRAMŮ A OBORŮ Uplatnění kvalifikačního rámce v konkrétním programu – hlavní kroky: 1.Tvorba profilu 2.Formulace výstupů z učení na úrovni programu/oboru 3.Formulace výstupů z učení na úrovni předmětů 4.Volba vhodných metod výuky a hodnocení

PROVÁZANOST VÝUKOVÝCH A EVALUAČNÍCH METOD V TERCIÁRNÍ SFÉŘE frontální výuka skupinová výuka - kompetice skupinová výuka - kooperace skupinová výuka - kolaborace projektová výuka brainstorming partnerská výuka kritické myšlení samostatná práce (individuální nebo individualizovaná činnost) výuka podporovaná multimediálními technologiemi e-learning zkouška - ústní zkouška - písemná zkouška - praktická test - průběžný test - závěrečný prezentace referát esej seminární práce případová studie aplikace teoretických znalostí projekt - samostatný projekt - skupinový marketingová studie analýza dat konzultace

METODIKA ON-LINE VÝUKY 1. Moderní formy vzdělávání 1.1 Metody a formy výuky 1.2 Multimediální technologie ve výuce 2. E-learning 2.1 Formy e-learningu Offline (Computer Based Training) a online (Web Based Training) Synchronní a asynchronní 2.2 Výhody a nevýhody e-learningu 2.3 Blended learning 2.4 E-learning v terciárním vzdělávání 3. Pedagogické pojetí e-learningu 3.1 Konstruktivismus, ACCEL model 3.2 Motivace, kolaborace, kooperace, evaluace 4. Online výuka 4.1 Specifika online přednášky 4.2 Odlišnosti online vzdělávání a „kamenného“ vzdělávání 4.3 Metodika online komunikace 4.4 Virtuální třída (Virtual classroom) 4.5 Videokonference 4.6 Příprava online přednášky Online synchronní přednáška z předmětu Matematika přenášená videokonferenčním zařízením z videokonferenční místnosti VŠTE v Českých Budějovicích do přednáškového sálu VŠLG v Přerově 5. Technologie a aplikace pro synchronní online komunikaci na VŠTE a VŠLG

METODIKA ON-LINE VÝUKY Záměrem VŠTE je založit vzdělávání na modelu blended learningu. Znamená to, že bude uplatňován e-learning v různých formách a v kombinaci s přímou výukou. E-learning bude využíván jak v synchronním tak v asynchronním pojetí, ať již půjde o videokonference a on-line přednášky s diskusí, do níž se studenti přímo zapojí nebo o vytvoření distančních studijních materiálů. Jednoznačnou výhodu vzdělávání realizovaného formou e-learningu spatřuje VŠTE ve skutečnosti, že jeho účastníkem může být každý člověk, zdravý i student s handicapem. Předpokladem je, že je schopen samostatně studovat a je si vědom vlastní zodpovědnosti za vzdělávací cíl a postup, kterého chce dosáhnout.