Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/02.0028 za období září 2013 – leden 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací řízení na střední školy
Advertisements

VÍTEJTE NA STRÁNCE VÝCHOVNÉHO PORADCE
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Diagnostika SPU.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Projekt: Integrace na druhou - šk.r. 2010/2011 Plánované projektové aktivity PPP FM v nejbližším období: a)Aktivita č.1 - Společné dílny: pedagog - šk.
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Různé role zástupce ředitele školy
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
PROGRAM PROTI ŠIKANOVÁNÍ Vypracovala Mgr
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Školní poradenské pracoviště
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Pomáháme dětem vkročit do života PROJEKT KÁMOŠ. Nejpřirozenější prostředí pro dítě je rodina.
CHCI BÝT JAKO VY ZŠ VELTRUSY Projekt schválený Zastupitelstvem Středočeského kraje v rámci 2. výzvy 2. globálního grantu v oblasti podpory 1.2 Rovné příležitosti.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Závěrečná konference Hodnocení aktivit a činností projektu Integrace na druhou Partner: Pedagogicko-psychologická poradna,Opava, příspěvková organizace.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Individuální vzdělávací plán
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
PaedDr. Eva Schneiderová NIDV. * Články * Aktuality aktuálních zpráv Aktuality * O nadání a nadaných – 12 článků O nadání a nadaných * Představujeme.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI, PROBLEMATIKA PÉČE O NADANÉ ŽÁKY Projekt v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
9. Tvorba individuálního plánu
Sdílené radosti a strasti škol ze správního obvodu ORP Český Brod
Plán vzdělávacích aktivit
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Praha NÚV, listopad 2014 PaedDr. Jan Tupý, Ing. Renata Votavová
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Š A B L O N Y II.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014

Klíčové aktivity projektu 1.Práce školního psychologa a školního speciálního pedagoga se žáky, rodiči a pedagogy 2.E-learning 3.Webové stránky projektu

Práce školních psychologů a školních speciálních pedagogů na školách K byla péče odborníků poskytnuta 1779 žákům – z toho 214 žákům se speciálními vzdělávacími potřebami – z toho ¼ žáků byla poskytnuta individuální odborná péče – ¾ žáků prošly skupinovými aktivitami

Individuální péče – 399 žáků PSYCHOLOGOVÉ • 107 klientů jednorázově • 85 klientů opakovaně SPECIÁLNÍ PEDAGOGOVÉ • 58 klientů jednorázově • 149 klientů opakovaně

Práce se třídami – 77 tříd • 60 jednorázových vstupů do tříd – Primárně preventivní program – Třídnická hodina • 17 opakovaných vstup ů do tříd – Stmelování kolektivu – Řešení problémového chování některých žáků

Práce psychologů • Řešení výchovných obtíží • Pomoc při volbě profesní orientace • Řešení osobních a osobnostních obtíží žáků (řešení úzkosti, pomoc při zvládání stresu aj.) • Zlepšovaní navazování kontaktu s vrstevníky • Pomoc při zvládání náročné rodinné situace

Práce psychologů • Relaxace individuální či skupinové • Individuální dopomoc ve výuce např. u žáků s poruchou pozornosti • Konzultace osobních a partnerských problémů zákonných zástupců s důrazem na minimalizaci negativních dopadů na psychiku dětí

Konzultace s pedagogy na téma • Problémové chování žáků • Vztahové problémy v třídním kolektivu • Výukové obtíže žáků • Osobní záležitosti pedagogů • Příprava na jednání s rodiči

Témata konzultací s pedagogy • Společná konzultace rodič-učitel-psycholog • Konzultace při spolupráci školy a pedagogicko psychologické poradny a dalšími odborníky • Konzultace k e-learningu • Skupinové relaxace pro pedagogy

Práce speciálních pedagogů • individuální a skupinové reedukace v oblasti českého jazyka a matematiky • grafomotorické nácviky • Péče o žáky mimořádně nadané • Péče o žáky cizince • jednaní s rodiči žáků - nejčastěji doporučují vhodné přístupy při domácí přípravě nebo řeší výchovné obtíže žáků.

Práce speciálních pedagogů • participace na primárně preventivních programech ve třídách, případně je sami vedou. • účast na třídních schůzkách • účast na zápisech do prvních tříd • screeningová vyšetření zaměřená na zjištění specifických poruch učení • screeningová vyšetření školní připravenosti na vstup do školy

Témata konzultací s pedagogy • výukové a výchovné obtíže jednotlivých žáků • používání speciálně pedagogických pomůcek u žáků s poruchami učení, pomoc při jejich vyhledávání a vytváření • speciálně pedagogická témat e-learningu

Témata konzultací s pedagogy • závěry odborných zpráv (např. z pedagogicko- psychologické poradny) • odeslání žáka na odborné vyšetření do PPP • na některých školách na žádost pedagogů semináře pro pedagogy na téma školní zralost a hodnocení žáků se specifickými poruchami učení.

Vzájemné porovnání škol psychologové – počet klientů

Vzájemné porovnání škol speciální pedagogové – počet klientů

Vzájemné porovnání škol - práce se třídami

E-learning • K bylo v e-learningu zaregistrováno 227 pedagogů (z 249 pedagogických pracovníků působících na zapojených školách), účast tedy byla 91% • závěrečný test splnilo 224 pedagogů, všichni úspěšně – obdrží certifikát • 3 pedagogové závěrečný test nedokončili.

E-learning – zpětná vazba • Upozornění na gramatické chyby  • Nejasnost, případně nejednoznačnost některých otázek • Chybné odpovědi v průběhu září • Pozitivní ohlasy od pedagogů ze 3. ZŠ 

Webové stránky • Využívány zejména kvůli e-learningu • Uveřejňována průběžná hodnocení projektu • On-line poradna zůstala nevyužita

Plány na druhé pololetí • Pokračování individuální péče • Pokračování prací se třídou např. i formou aktivit zapadajících do výuky – relaxace v TV, tématická kresba v Vv, dramatizace v Hv, interaktivní besedy na vybraná témata zdraví, sociální vztahy, bezpečné užívání internetu atd. • Hodnocení průběhu projektu ze strany učitelů a ředitelů, možná i rodičů

Závěrečné hodnocení projektu • Závěrečná konference proběhne v druhé půlce července 2014

Pokračování působení odborníků na školách • Zatím jsme nenašli žádnou vhodnou výzvu, v jejímž rámci by bylo možné získat prostředky na pokračování stávajícího modelu • Ve spolupráci s městem Kolín hledáme možnosti, jak zajistit působení odborníků na školách alespoň v menším rozsahu, podle potřeb jednotlivých škol

Děkujeme za pozornost a přejeme příjemný den 