Bryologie na Katedře botaniky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium U Balvanu Biologie Jana Rohánková A.
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Laboratorní a terénní cvičení
Doktorské studium na AF
Erasmus na PřF UK v Praze
Role průtokové cytometrie v biosystematice rostlin
Kateřina Jiráková4.A Učebna biologie č. 6  Učebna biologie se nachází v prvním patře naší školy.  Učí zde paní profesorky Ondřejová a Vojířová.
Nikola Malá, 3.A Gymnázium U Balvanu březen 2013
Vypracovala: Markéta Fialová. Praktická část se konala v Univerzitním kampusu Bohunice. Před ní jsme se však připravovali v teoretické části,
4. ročník studia (1. ročník Mg. Studia) zadání diplomové práce nejpozději do konce zkouškového období tj. do témata diplomových prací vypisují.
Obecná biologie.
Imunologické, mikrosatelity, SSCP, SINE
Text: Reprodukce nálevníků Metody získávání vědeckých poznatků
Mikrobiologie vody... výskyt, význam, detekce bakterií ve vodách
Biologické vědy, slavní biologové
Pořádání odborných konferencí Tomáš Sochor Katedra informatiky a počítačů Ostravská univerzita Systém dalšího vzdělávání pracovníků.
Analýza a třídění chromozomů Pavlína Kovářová
H R Á T K Y S P Ř Í R O D O U. Gymnázium Rýmařov připravilo zábavnou soutěž s ekologickou tematikou plnou zajímavých úkolů pro třídy všech škol v našem.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu10 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotacemechorosty.
Biologie 1.ročník.
Botanická zahrada Dalovice Virtuální procházka reálným areálem.
Základy molekulární taxonomie J.Flegr, Praha 2008.
Konference bez podkladů? Konferenční teorie a praxe Maryna Hamanovich, Barbora Paštiková, Jana Georgievová.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Použití molekulárních znaků v systematice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
TERÉNNÍ VÝUKA GEOGRAFIE Malá Morávka – Karlov 15. až 17. dubna až 19. dubna 2013.
Biologické vědy.
- zabývají se studiem živých soustav
Přednášky ZS_ Fyziologie rostlin_malá Fotosyntéza II Jiří Šantrůček Přírodovědecká fakulta Jihočeské univerzity, Katedra fyziologie rostlin a BC.
Den otevřených dveří PřF MU
Celoškolní projektový den- život stromů
BIOLOGICKÉ VĚDY Podle zkoumaného organismu
Bi1BP_ZNP2 Živá a neživá příroda II Biologické vědy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B4 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření listopad.
Aktivity na seminá ř i Prezenta č ních technik Skupinová spolupráce.
Prezentace určená k propagaci MGV
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_01B19 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření Duben 2013.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
MLPA MULTIPLEX LIGATION-DEPENDENT PROBE AMPLIFICATION
Fotosyntéza II Jiří Šantrůček Úvod: Růst podmíněn výměnou látek v
Vývoj mikrosatelitních markerů (SSR) KBO/125 Jiří Košnar, katedra botaniky PřF JU, 2012 Kurz byl financován z projektu FRVŠ 1904/2012.
PCR Polymerase Chain Reaction
Systematika cévnatých rostlin
Biologická technika – část Zoologická technika Historický vývoj biologických metod : (Linné, Lamarck, Darwin, Wallace, van Leeuwenhoek – s.m., v 2.pol.17.
Prezentace Projektové soustředění žáků Gymnázia, Pardubice, Mozartova 449 Žáci semináře z biologie a vybraní úspěšní řešitelé soutěží zúčastnilo se 30.
Doktorské studium na AF
Praktikum z genetiky rostlin JS Genetické mapování mutace lycopodioformis Arabidopsis thaliana Genetické mapování genu odolnosti k padlí.
F YZIKA …aneb proč se to mám vůbec učit?! máme to v rozvrhu hodin rozhodlo o tom ministerstvo školství nařídil to pan ředitel s panem školníkem mohli.
Biotechnologie, technologie budoucnosti Aleš Eichmeier.
Praktická výuka metod sekvenování DNA, AFLP a mikrosatelitů v botanice 1187 /2006 F4 / a Tomáš Fér.
Polytechnické vzdělávání se zaměřením na tvorbu ŠAP/PA 22. března 2017
1854/2004 F4 / a Karol Marhold & Tomáš Fér
Úvod do studia ekologické a evoluční biologie
Studuj na… Studuj na ISŠ Na Karmeli, Mladá boleslav
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Letní škola EkoInkubátor
Praktikum izolace mikrosatelitů a
Bryologie na Katedře botaniky
Silnoproudá elektrotechnika
Rozdělení biologických věd
Funkční ekologie na katedře botaniky
Úvod do studia ekologické a evoluční biologie V. Grulich, J. Schenková
Kalendář 2009.
Zkoumáme přírodu pomocí DNA
Náplň a význam fytocenologie
Úvod do studia ekologické a evoluční biologie V. Grulich, J. Schenková
Bryologie na Katedře botaniky
Středa 25. dubna zase po týdnu v pondělí započaly práce na úpravě naší ulice. Přivezly obrubníky obrubníky.
Transkript prezentace:

Bryologie na Katedře botaniky botanika.prf.jcu.cz/bryoweb/

mechy jsou nejzajímavější, protože: jsou tak malé, že je většina lidí přehlédne a málokdo je zná

mechy jsou nejzajímavější, protože: jsou tak malé, že je většina lidí přehlédne a málokdo je zná jsou tak velké, že máte šanci se je naučit a poznat i v terénu a víme o nich tak málo, že ať zjistíte, co zjistíte, všichni budou uznale pokyvovat hlavou

mechy jsou nejzajímavější, protože: jsou tak malé, že je většina lidí přehlédne a málokdo je zná jsou tak velké, že máte šanci se je naučit a poznat i v terénu a víme o nich tak málo, že ať zjistíte, co zjistíte, všichni budou uznale pokyvovat hlavou jsou krásné

mechy jsou nejzajímavější, protože: jsou tak malé, že je většina lidí přehlédne a málokdo je zná jsou tak velké, že máte šanci se je naučit a poznat i v terénu a víme o nich tak málo, že ať zjistíte, co zjistíte, všichni budou uznale pokyvovat hlavou jsou krásné pracují s nimi jen mimořádně sympatičtí lidé

bryotým na Katedře botaniky šéfstvo Honza Táňa doktorandi Jirka Evča Bety Eliška studenti Jitka Verča

bryolog je šťastný, protože: hledání mechů je dobrodružství a nejzajímavější mechy rostou na nejzajímavějších místech

bryolog je šťastný, protože: hledání mechů je dobrodružství a nejzajímavější mechy rostou na nejzajímavějších místech u mikroskopu zjistí, že to, co našel v terénu, je něco úplně jiného, ale ještě zajímavějšího!

bryolog je šťastný, protože: hledání mechů je dobrodružství a nejzajímavější mechy rostou na nejzajímavějších místech u mikroskopu zjistí, že to, co našel v terénu, je něco úplně jiného, ale ještě zajímavějšího! pod mikroskopem určený mech rozšmelcuje v laborce, osekvenuje a zase zjistí, že je to něco jiného!

co se u bryologů student naučí poznat skupinu rostlin, kterou málokdo zná

co se u bryologů student naučí poznat skupinu rostlin, kterou málokdo zná preparovat a určovat pod mikroskopem

co se u bryologů student naučí poznat skupinu rostlin, kterou málokdo zná preparovat a určovat pod mikroskopem zakládání a vyhodnocování ekologických pokusů

co se u bryologů student naučí poznat skupinu rostlin, kterou málokdo zná preparovat a určovat pod mikroskopem zakládání a vyhodnocování ekologických pokusů základní i pokročilejší molekulární techniky průtoková cytometrie, izolace DNA, PCR, klonování, příprava na sekvenaci, návrhy primerů, vývoj a použití mikrosatelitů….

co se u bryologů student naučí poznat skupinu rostlin, kterou málokdo zná preparovat a určovat pod mikroskopem zakládání a vyhodnocování ekologických pokusů základní i pokročilejší molekulární techniky průtoková cytometrie, izolace DNA, PCR, klonování, příprava na sekvenaci, návrhy primerů, vývoj a použití mikrosatelitů…. zpracování molekulárních dat fylogenetika, molekulární taxonomie populační genetika

hlavní témata rozplétání Gordických uzlů v taxonomii mikrospeciační mechanismy, kryptická speciace, hybridizace…

hlavní témata biologie vzácných druhů mechorostů ekologie, populační genetika, reprodukční mechanismy, šíření, fylogeografie

kontakty sledujte bryologické exkurze (botanika.prf.jcu.cz/exkurze.php) terénní kurs bryologie blokovka (čt-ne); jarní bude nejspíš koncem dubna – sledujte botanickou nástěnku labmeetingy (út 9.45 v sudých týdnech na Vile) bryoweb: botanika.prf.jcu.cz/bryoweb/ zajděte: Jan Kučera (kucera@prf.jcu.cz), Jiří Košnar (molek. lab. jirikosnar@seznam.cz), Táňa Štechová (terénní ekologie, tana.stechova@gmail.com)