Počítačová grafika Nám umožňuje:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafické formáty výukový text.
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Počítačová grafika.
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Počítačová grafika.
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Vývoj počítačové grafiky
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Zoner Callisto.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
Vývoj počítačové grafiky
Počítačová grafika.
Rastrová grafika Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf08
Počítačová grafika – rastrová grafika
Bitmapová (rastrová) grafika
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
INKSCAPE Vektorová grafika.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Základní pojmy Grafiky
Počítačová grafika.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Vkládání kreslených útvarů
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Vektorová grafika Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Malování.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Tomáš Veselý, Lukáš Ratkovský, Luboš Rauer.
GRAFIKA úvod.
Informatika Základní formáty počítačové grafiky Obrázek: Žaneta Lažková 2012.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_19.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Počítačová grafika, prezentace
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.
Martina Braunerová.  obrázek je složen ze základních geometrických tvarů (body, přímky, křivky, mnohoúhelníky)  je možné libovolné zmenšování či zvětšování.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Grafické editory Jaroslav Pergler EP1 2015/2016. grafický editor = program pro tvorbu nebo úpravu grafických dat Používány k tiskovým návrhům i grafik.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika VY_32_inovace_01_infgrafika_05 Vypracovala: Mgr. Lucie Bernátová Datum: březen 2014 Předmět:Informační technologie Ročník:8. ročník.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
CorelDRAW – prostředí programu (12). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Rozdíly rastrové a vektorové grafiky (01). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
4. cvičení 11. března 2014.
Základní pojmy z počítačové grafiky
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Převod objektů mezi formáty
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika.
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

Počítačová grafika Nám umožňuje: Vytvářet (skládat) vektorové kresby (Polygon) Používat základní objekty (obdélník, elipsa, čára, text, rastr) Nastavovat jejich základní vlastnosti (obrys a výplň objektu) Používat zarovnání a uspořádání objektů Používat text ve vektorovém editoru a nastavovat jeho vlastnosti, vkládat (importovat) do kresby rastrové obrázky

Vektorová a rastrová grafika Vektorová grafika je jeden ze dvou základních způsobů reprezentace obrazových informací v počítačové grafice. V rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky, vektorový obrázek je složen ze základních, přesně definovaných útvarů, jako jsou body, přímky, křivky a mnohoúhelníky. Výhody:  Libovolné zmenšování nebo zvětšování obrázku beze ztráty kvality. Možnost pracovat s každým objektem v obrázku odděleně. Výsledná paměťová náročnost obrázku je u jednolitých barevných obrázků menší, než při použití rastrového zápisu (Např. černé kolečko se zapíše jako kruh o daném poloměru vyplněný černou barvou - tedy 3 informace, zatímco u bitmapy by bylo zapotřebí definovat každý pixel zvlášť.

Nevýhody: Rastrová grafika: Nehodí se na zápis složitých barevných ploch - například fotografie Překročí-li složitost grafického objektu určitou mez, začne být vektorová grafika náročnější na operační paměť a procesor než grafika bitmapová. Oproti rastrové grafice zpravidla složitější pořízení obrázku. V rastrové grafice lze obrázek snadno pořídit pomocí fotoaparátu nebo skeneru. Rastrová grafika: V bitmapové grafice je celý obrázek popsán pomocí jednotlivých barevných bodů (pixelů). Body jsou uspořádány do mřížky. Každý bod má určen svou přesnou polohu a barvu v nějakém barevném modelu. Tento způsob popisu obrázků používá např. televize nebodigitální fotoaparát. Kvalitu záznamu obrázku ovlivňuje především rozlišení a barevná hloubka.

Rozmístění a počet barevných bodů obvykle odpovídají zařízení, na kterém se obrázek zobrazuje (monitor, papír). Pro převod obrazových předloh (klasické fotografie, kreseb a dalších) do bitmapové grafiky slouží zařízení nazývané skener nebo digitální fotoaparát. Výhody: pořízení obrázku je velmi snadné například pomocí fotoaparátu nebo pomocí skeneru Nevýhody: velké nároky na paměťové zdroje (při vysokém rozlišení a barevné hloubce velikost obrázku dosahuje i jednotek megabytů) změna velikosti (zvětšování nebo zmenšování) vede ke zhoršení obrazové kvality obrázku zvětšování obrázku je možné jen v omezené míře, neboť při větším zvětšení je na výsledném obrázku patrný rastr

Práce ve vektorovém editoru - Zoner Callisto 5 Vytváření objektů: V pravém menu nabídka Tvary – při delším kliknutí se zobrazí menu s výběrem různým tvarů Jednoduchým kliknutím zobrazíme menu nastavení nového vloženého objektu, kde můžeme nastavit velikost, počet nebo tvar rohů... Kliknutím a tažením přímo volíme velikost objektu - Přidržením ctrl vytváříme pravidelné útvary (kružnice x elipsa, čtverec x obdélník) - Přidržením shift definujeme velikost útvaru podle úsečky spojující roh a okraj objektu V pravém menu nabídka Křivka - při delším kliknutí se zobrazí menu s výběrem různé tvorby křivky (úsečky, křivka tahem...) V pravém menu nabídka Text - při delším kliknutí se zobrazí menu s výběrem tvaru textového pole (klasické, nakloněné) - Velikost, typ písma, kurzívu apod. upravujeme v menu nad pracovní plochou

Obrys, výplň apod. objektu: Vlastnosti objektu můžeme upravovat také podle nabídky Výplň, Pero, Průhlednost, Stín, Barvy v nabídce Galerie V novém okně lze přímo upravovat atributy vybraného objektu (tloušťka a barva obrysu, barva výplně apod.) Rastrové obrazy: Do vektorového editoru můžeme vkládat i rastrové obrazy, pomocí Soubor – Import nebo podle ikony v levém menu Vkládání obrazu Velikost, naklonění apod. vloženého rastru můžeme upravovat jako u klasického vektorového objektu, je ovšem nutné podotknout, že při zvětšování rastru na rozdíl od vektoru dochází ke ztrátě kvality.

Transformace, zarovnání, rozmístění objektů a jiné logické funkce Více objektů můžeme vzájemně slučovat, řezat, sjednocovat velikosti apod. pomocí nabídky Transformace, Zarovnání, Rozmístění objektů, Sjednocení velikosti a Logické operace v nabídce Galerie Další možností jak pracovat s více objekty je Vícenásobné kopírování (Objekty – Vícenásobné kopírování), kde můžeme jeden objekt kopírovat podle křivky nebo kopírovat do sloupců a řádků - Další možností jak kopírovat objekty je Duplikační režim (Objekty , Duplikační režim), kde jakýkoliv přesun vybraného objektu vytvoří nový objekt - Další možností jak kopírovat objekty je Zdvojení (Objekty – Zdvojení, nebo Ctrl+D) Z více. objektů můžeme vytvořit skupinu, díky které můžeme s objekty pracovat jako s celkem