pro společnost Chodura

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2 3 Lokalita Pod Javornic kou silnicí 4 směr Solnice směr Javornice směr Vamberk CENTRUM 10min. směr Častolovice.
Advertisements

PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
Jak na to, aniž bychom se zničili
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
1 Společnost vědeckotechnických parků ČR chci-dum.cz – inovační projekční systém Robin Vašnovský & Tereze Therová Praha, Celostátní konference.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Výběrové řízení a přijímací pohovor – vybrané rady a tipy
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Proč je důležité studovat Principy
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Lidská komunikace.
Umění prezentace.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Mezi lidské vztahy a komunikace
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zásady dobré komunikace
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Malý exkurz do psychologie komunikace v souvislosti s externí komunikací Junáka Junák - svaz skautů a skautek ČR.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Prezentační dovednosti
Jak efektivně komunikovat s klientem?
KOMUNIKACE MEZI LIDMI Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
(specifické prostředí ve škole)
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Komunikace s rodiči.
Cílená zpětná vazba Metody pro reflexi v EV.
Prezentační dovednosti Michal Kindl. CÍL ŠKOLENÍ/PREZENTACE Seznámit se základními prezentačními dovednostmi, technikami a postupy používanými při tvorbě.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Zásady efektivní komunikace
OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : Rozbor sledované pohybové jednotky
Aktivní naslouchání Nejdůležitější dovedností v procesu komunikace s partnerem je naslouchání.
Nutriční poradenství u dětí do 2 let. Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Zjištění a vyhodnocení současného způsobu stravování Hodnocení.
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Prezentační techniky  Vytvořit bez mluvení řady podle zadaných parametrů (barva vlasů atd.), co nejrychleji  Smysl: zpětná vazba ke spolupráci.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Anotace Aneb o dorozumívání  Slovo cizího původu, které znamená 1. Spojení - veřejné dopravní prostředky a veřejnou dopravu ( silnice, dráha) 2. Dorozumívání.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Slovní a mimoslovní prostředky 2)Typologie osobnosti – a komunikace.
Komunikace při přijímacím řízení a v pracovním týmu
KOMUNIKACE Přednáška P
Million Leaders Mandate
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Empatie Z řeckých slov en + pathos (v + cítění) je schopnost vcítit se do pocitů a myšlenek druhého.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Nejdůležitější dovedností s partnerem je naslouchání.
Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Jazykové hádanky Jazyk a řeč.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Transkript prezentace:

pro společnost Chodura Spolupráce v týmu pro společnost Chodura

Co vás čeká v rámci komunikace v týmu… Pozitivní myšlení

Nácvik: Jak by měl vypadat pozitivní člověk? 3 skupiny po 4 , co pro vás znamená pozitivní člověk? Odladění u každého flipchartu, rozmluvit jednotlivé zápisy, pozitivní = forma a hlavně i obsah. Shodneme se jo? Super. Pojďme se podívat na ten obsah (viz klip wimbledon) Analýza , ukázka filmu (negativní myšlení) …. Nácvik a teprve poté kolečko. Nácvik: Jak by měl vypadat pozitivní člověk? Cíl Jak by měl vypadat pozitivní člověk? Metodologie skupiny po 3 – 4 napište na flipchart, jak si představujete pozitivního člověka Čas 2O min

Wimbledon… Ukázka: Wimbledon, pasáž o dvojích hlasech v hlavě Co jste viděli? Myšlenkové pochody v hlavě, zde nejsou žádné projevy, pouze pochody v hlavě Pozitivní myšlení je jedna velká oblast – máme v tomto problémy, je zde velká příležitost pro zlepšení Připravil jsem si ukázku – pozorně sledujte, tuto ukázku, co se v ní děje Rozbor ukázky a přechod ke „kolečku“ Z ukázky Wimbledon s nimi odladit „kolečko“ – na flipchart, pak jen dopsat šipky Wimbledon…

Co se odehrává v naší hlavě… Jak se sebeposuzuji, jak se vnímám, podle toho mám reakce a reakce okolí, výsledky Toto je kolečko, které se odehrává v naší hlavě Toto je základ negativního myšlení – podrobný popis Co se odehrává v naší hlavě…

Základní pravidlo pozitivního myšlení Důvěra ve vlastní vnitřní potenciál je předpokladem pro dosažení požadovaného cíle.

Objevte v sobě „zaprášené“ dárky Zapište do pracovního sešitu str.15 Pochvalte se ve své energii – řekněte si to sami sobě Poznámka pro trenéra: přístup každého k tomuto „nácvik“ ukazuje rozdílnost lidí dle typologie (poznámka pro trenéra - jinak k tomu přistupuje červený, zelený, má jiný slovník, chválí se za jiné věci…) Tento nácvik se dělal na loňském tréninku „Cílené ovlivňování vztahů“ – Už před půl rokem, jste se pochválili, měli jste být na co hrdí, jsme tu opět po půl roce, vy jste skoro všichni splnili plán – to je super, jste dobří (budou namítat, že..blabla…) – toto teď neřešte, pochvalte se – směrovat toto pochválení za jejich pracovní úspěchy Po zapsání do pracovního sešitu, následuje osobní prezentace před ostatními Společný rozbor, který následuje až po prezentaci všech: Jak jste se u toho cítili? Šlo to lehce pochválit se? Při rozboru se vracet k předešlému – vnitřní hlasy, vnímání, sebedůvěra…. Atd. Hanka 1 minuta privátní sféra a 1 minuta pracovní sféra – po každém zpětná vazba (jak si se cítil se chválit?) + udělte si diplom Všichni máme v rukou šanci svůj život změnit, každý jsme něčím ovlivněn (rodiče chválili, nechválili, partner, kamarádi atd.) Objevte v sobě „zaprášené“ dárky Cíl Sebereflexní cvičení Pozitivní sebevnímání Metodologie Máte dvě minuty na vyplnění a jednu minutu na „pozitivní“ prezentaci své osoby Umím velmi dobře… Vážím si na sobě… Mohu se pochválit za… Vnímejte, jak se cítíte!

Co vás čeká v rámci komunikace v týmu… Test z Tajemství komunikace – aktivní naslouchání Co vás čeká v rámci komunikace v týmu… Aktivní naslouchání

Pamatujte si, že… Dobrý člen týmu musí být mistr v …takže vy jste aktivně nenaslouchali Pamatujte si, že… Dobrý člen týmu musí být mistr v kladení otázek a v aktivním naslouchání

Nácvik: aktivní naslouchání Pozor – každý má své konkrétní zadání – tj. jsou 3 zadání (pro A,B,C) Ve skupinkách, na závěr ukázka jedné skupiny přede všemi Situace: podřízený jde za nadřízeným, aby a jak vyřeší jeho problém Nácvik: aktivní naslouchání Cíl Ukázat, že naslouchání je aktivní proces a procvičit dovednosti naslouchání. Metodologie Vytvořte tříčlenné skupiny: osoby A, B a C A= vypravěč, B= posluchač, C= pozorovatel Konkrétní zadání máte na rozdaném formuláři pro „svoji roli“ Čas 30 minut

Jaké jsou nejčastější chyby při naslouchání? NEDÁVAT!!! VYTÁHNOUT Z ÚČASTNÍKŮ Předpokládání – častá chyba, pozor na to! Doporučení – často doporučujeme to, o co si neřekl, možná by to potřeboval, ale my v něm musíme vyvolat potřebu –doptat se, zákazník neví, co všechno by mohl chtít, bankéř vyvolává potřebu otázkou Přerušování partnera – asi znáte, proč se tak děje? Ignorování – proč? Přemýšlíme, co řekneme a neposloucháme, co je to nákupní signál? Může být verbální a neverbální Nedostatek zájmu Ostatní znají to co já – jak to zjistíme? Ptáme se – ověřujeme…. Bankéři většinou nedělají trychtýř, ale různě skáčou – z jednoho do druhého, ten rozhovor pak trvá 10 min místo 5min Chytat signály – co ti lidé říkají a reagovat an to Ostatní nepřemýšlejí jako my – nemají zkušenosti, neznají výrazy, - vždy ověřit, zda je klient s vámi – jak Nedávat lidem rady, o které nestojí – je to na vás, jak se doptáte, co chtějí Předpoklady – že klient něco chce, musíme si to ověřit – my jim něco vykládáme a oni to nechápou Přerušování – jak jde kultivovaně přerušit? – naklonit se, přiblížit s, oči atd. Jaké jsou nejčastější chyby při naslouchání? Čtení myšlenek - předpokládání Rady a doporučení, které nejsou žádány Přerušování partnera a skákání do řeči Ignorování nákupních signálů Nedostatek zájmu Ostatní přemýšlejí jako já/ znají to co já

Když aktivně nasloucháme - pochopíme nejlépe potřeby člověka NEDÁVAT!!! VYTÁHNOUT Z ÚČASTNÍKŮ Pokud pozorně nasloucháme, zachytíme klientovy nákupní signály. A jak na to? Nepředpokládáme Nehodnotíme Parafrázujeme – jak? Co to znamená Cíleně používáme otázky Neverbální komunikace Pozn: nepravá parafráze – vložíme klientovy „do úst“ – Jestli tomu dobře rozumím, tak….. Řeknu to jakoby za něj Jaké to mohou být? Jak klient dává najevo, že má o produkt zájem? Vést rozhovor dialogem a ptát se, ověřovat, je to pro něj zajímavé Když aktivně nasloucháme - pochopíme nejlépe potřeby člověka A jak na to?: Nepředpokládejte! Nehodnoťte! Parafrázujte obsah - ověřujte Cíleně používejte – otevřené a uzavřené otázky Kontrolujte svou neverbální komunikaci – oční kontakt, gesta, tón hlasu, mimika, vstřícné nastavení těla) Při empatickém naslouchání reagujte nejdříve na pocity a až potom na fakta

Naslouchejte empaticky…tedy srdcem i hlavou očima i ušima pocitům i slovům Jak praví přísloví: “Nezajímá mě, kolik toho víš, dokud nebudu vědět, jak moc se zajímáš.“

„Efektivní“ kladení otázek…… Ukázka: Vesničko má středisková, kapitola 6, 25-26 minuta – Jaromír se ptá…. Ukázka ze snatch „Efektivní“ kladení otázek……

Tisková konference – zjišťování potřeb Podklady pro „Projekt Nové město“ Tři účastníci před ostatními Trenér jim zadá úkol: Já jsem radní města a vypsala jsem konkurz na projekt – stavbu. Vy jste členové architektonického ateliéru a přišli jste za mnou, abyste zjistili zadání tohoto projektu – chcete se zúčastnit konkurzu. Nyní máte tři minuty na to, abyste se mě doptali na zadání tohoto projektu. Střídejte se dokola. Ostatním účastníkům dát přeložený a4, aby zaznamenávali přímé a nepřímé otázky – předem odladit. Máte tři minuty, aby se efektivně dotazovali a získali co nejvíce informací – píší si do listů Společné odladění: Tak co jste zjistili? Proč vám to šlo/nešlo? Jak jste se ptali? Jaké otázky? Kdo získal nejvíce info? Proč? Uzavřené – otevřené otázky – dát příklad – cítíte ten rozdíl Gro vaší práce spočívá právě v dotazování a aktivním naslouchání Tisková konference – zjišťování potřeb Máte 3 minuty na to,aby jste získali co nejvíce informací o chystaném projektu – obě strany si vymyslí projekt

Proč je důležité umět klást otázky??? Odladění s účastníky na základě ukázky: Jak se ptal? Jakými otázkami? Proč je důležité klást otázky? Diskuse – 10 minut Vše směrovat na to, že oni jsou koučové, tzn. Jak se ptá kouč!!!! Poznámka pro trenéra: už vloni se učili, jak efektivně klást otázky, ale neumějí se ptát Jak to funguje ve skutečnosti – SM jde na schůzku, už má v hlavě, co zákazníkovi chce prodat, chce mít co nejdříve uzavřenou smlouvu, neptá se a „jde rovnou na věc“, SM neotevře diskuse, rovnou nabízí návrh (třese se na to, až mu to bude moci odprezentovat), v tu chvíli, kdy teprve klienta začne návrh zajímat a chtěl by se ptát, prodejce je zaměřen na sebe a na svou prezentaci návrhu, rychle chrlí, je v presu (časovém, vnitřním…) - Ale podívejte se na následující graf Proč je důležité umět klást otázky???

Jak je důležité klást otázky a navodění stavu mysli Jak to funguje ve skutečnosti – SM jde na schůzku, už má v hlavě, co zákazníkovi chce prodat, chce mít co nejdříve uzavřenou smlouvu, neptá se a „jde rovnou na věc“, SM neotevře diskuse, rovnou nabízí návrh (třese se na to, až mu to bude moci odprezentovat), v tu chvíli, kdy teprve klienta začne návrh zajímat a chtěl by se ptát, prodejce je zaměřen na sebe a na svou prezentaci návrhu, rychle chrlí, je v presu (časovém, vnitřním…) - Ale podívejte se na následující graf Co nám říká tento graf Tento graf popisuje stávající situaci, když se prodejce neptá Když nastane opačná situace, že se prodejce ptá – obě křivky se setkají Příklad: internet za korunu z televize – obchoďák přichází ke dveřím a rovnou nabízí, neptá se („Znáte reklamu z televize? Zajímalo by vás to…?) Čím víc prodejce tlačí, tím víc odrazuje klienta od koupě (On mi něco cpe, aniž by věděl, co já chci…) Jak je důležité klást otázky a navodění stavu mysli Úroveň zájmu

Nácvik – kladení otázek Cíl Ukázat, že správně položené otázky jsou základem zjištění potřeby partnera Metodologie Dvě osoby před skupinou. Jedna myslí na vybraný problém, druhá se snaží správnými otázkami zjistit o jaký problém se jedná a pomoci ho vyřešit Čas 10 minut Dva dobrovolníci na správné kladení otázek Jeden z nich si vymyslí nějaký problém, druhý má kladením otázek (pouze to!!!) zjistit problém a pomoct vyřešit