1) Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přijímací zkoušky na SŠ MATEMATIKA Připravil PhDr. Ivo Horáček, PhD.
Advertisements

POZNÁMKY ve formátu PDF
Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
Jak jsi zvládl učivo 6.ročníku
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Pythagorova věta – slovní úlohy
Početní operace se zlomky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Goniometrické funkce Sinus Nutný doprovodný komentář učitele.
ROVINNÉ ÚTVARY OPAKOVÁNÍ Jana Kubíčková Anna Szymeczková Ročník: 4.
Kdo chce být milionářem ?
Jednotky objemu. Měření objemu kapalin.
Délka kružnice a kruhového oblouku
Zlomky Vzorce Procenta Úměrnost
Povrch hranolu S = 2.Sp + Spl Spl = op.v
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
X. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Slovní úlohy řešené TROJČLENKOU
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pythagorova věta užití v prostoru
TRIGONOMETRIE OBECNÉHO TROJÚHELNÍKU
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Posloupnosti, řady Posloupnost je každá funkce daná nějakým předpisem, jejímž definičním oborem je množina všech přirozených čísel n=1,2,3,… Zapisujeme.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Pravoúhlý trojúhelník
14_Řešení pravoúhlého trojúhelníka – Euklidovy věty
Planimetrie – kruh - opakování
Řešené příklady – goniometrické funkce I
Hra – riskuj – Objem a povrch krychle a kvádru – 2
Elektronická učebnice - II
Rotační válec Síť, povrch, objem
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
60. 1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti III.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VY_42_INOVACE_113_SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Objem a povrch ve slovních úlohách
Matematické úlohy
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
Obvod a obsah lichoběžníku
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Vyjádření neznámé ze vzorce
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kužel – popis, praktické využití Kuželové vrtáky Kornout do školy Kornout na zmrzlinu Kužely na silnici Ještěd Elektronické.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
II. část – Části kruhu a kružnice,
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
ZLOMEK JAKO ČÁST CELKU.
Objem hranolu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

1) Řešte rovnici a proveďte zkoušku: 3𝑥+2 2 − 𝑥−3 3 =2− 𝑥 6 4 body ∕⋅6 Řešení: celou rovnici vynásobíme 6   9𝑥+6−2𝑥+6=12−𝑥 získáváte 1. bod 7𝑥+12=12−𝑥 8𝑥=0 𝑥=0 získáváte 2. bod Zkouška: L: 3.0+2 2 − 0−3 3 = 2 2 + 3 3 =1+1=2 získáváte 3. bod P: 2− 0 6 =2 získáváte 4. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

Daný výraz 3 𝑥 2 −15𝑥 𝑥 2 −25 a) Zjednodušte b) Určete podmínky, kdy má výraz smysl 2 body 1 bod Řešení: a) V čitateli vytkneme 3𝑥 a ve jmenovateli využijeme vzorec: 𝑎 2 − 𝑏 2 = 𝑎+𝑏 ∙ 𝑎−𝑏 3 𝑥 2 −15𝑥 𝑥 2 −25 = 3𝑥 𝑥−5 𝑥−5 . 𝑥+5 = 3𝑥 𝑥+5 za čitatel získáváte 1. bod a za jmenovatel získáváte 2. bod b) 𝑥≠±5 získáváte 1. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

3) Umocni: 𝟑𝒙 𝟐 − 𝟏 𝟑 𝟐 = 3 body Řešení: Užijeme vzorec a−b 2 = 𝑎 2 −2𝑎𝑏+ 𝑏 2 3x 2 − 1 3 2 = 9 4 𝑥 2 −2∙ 3𝑥 2 ∙ 1 3 + 1 9 = 9 4 𝑥 2 −𝑥+ 1 9 za každý správně vypočítaný člen získáváte 1 bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

4) Doplňte chybějící zlomky: Řešení: a) 5 13 ∙ 𝟏𝟑 𝟓 =1 5 13 ∙ =1  : 5 13 =1  5 13 + =1  − 5 13 =1 1 bod      b) 𝟓 𝟏𝟑 : 5 13 =1 c) 5 13 + 𝟖 𝟏𝟑 =1 celek má 13 13 d) 𝟏𝟖 𝟏𝟑 − 5 13 =1 PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

5) Je dán výraz: 3−2𝑥 𝑥+2 𝑥− 1 2 = Řešení: a) b) c) Určete hodnotu výrazu pro x = 0. Určete hodnotu výrazu pro x = -1. Určete pro jaké hodnoty x nemá výraz smysl. 1 bod Řešení: a) 3−2∙0 0+2 0− 1 2 = 3∙2 − 1 2 =6∙ −2 1 =−𝟏𝟐 3−2∙ −1 −1 +2 −1 − 1 2 = 3+2 ∙1 −3 2 = 5 −3 2 = 5 1 ∙ −2 3 =− 𝟏𝟎 𝟑 b) 𝑥= 𝟏 𝟐 c) PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

6) Vyjádřete velikost úhlů α, β, γ. 1 bod 1 bod 1 bod Řešení: 𝛼=360°−205°=𝟏𝟓𝟓°  𝛽=180° − 180°−65°−65° =65°+65°=𝟏𝟑𝟎° 𝛾=180°:5=𝟑𝟔° PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

7) K je střed strany obdélníku, L leží ve čtvrtině strany obdélníku. Pro obsahy trojúhelníků platí: a) 𝑆 1 < 𝑆 2 b) 𝑆 1 = 𝑆 2 c) 𝑆 1 > 𝑆 2 d) nelze určit 2 body Řešení: 𝑺 𝟏 = 𝟒∙𝟒 𝟐 =𝟖, 𝑺 𝟐 = 𝟒∙𝟒 𝟐 =𝟖 získáváte 1. bod   Za zaškrtnutí možnosti b) získáváte 2. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

8) Klient si nakoupil na dovolenou ve směnárně 80 € (1€ = 25 Kč). Poplatek za směnu činil 2% z částky, kterou zaplatil v Kč. a) Kolik Kč byl poplatek? b) Kolik celkem zaplatil? 2 body 1 bod Řešení: a) Klient za 80€ zaplatil : 80∙25=2000 Kč …. 100% získáváte 1. bod 1%…2000:100=20  poplatek 2%…2∙20=𝟒𝟎Kč získáváte 2. bod b) Klient celkem zaplatil: 2000+40=𝟐𝟎𝟒𝟎 Kč získáváte 1. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

9) Jaký je obsah znázorněného obrazce? a)1 600 m2 b) 1550 m2 c) 1500 m2 d) 1 452 m2 3 body Řešení: Obsah obrazce můžeme vypočítat například pomocí obsahů základních obrazců 𝑆=𝑆 1 − 𝑆 2 𝑆 1 =40∙45=1800 𝑆 2 = 40−2∙10 ∙15=20∙15=300 𝑆=1800−300=𝟏𝟓𝟎𝟎 𝒎 𝟐 Za 𝑆 1 získáváte 1. bod Za 𝑆 2 získáváte 2. bod Za výpočet obsahu S a zaškrtnutí možnosti c) získáváte 3. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

10) Je dáno číslo 𝑥= 3 4 . Řešení: Urči číslo a, které je dvakrát větší než číslo x. Urči číslo b, které je polovinou čísla x. Urči číslo c, které tvoří 75% čísla x. Urči číslo d, které je dvakrát větší, než je třetina čísla x. 1 bod Řešení: 𝑏= 𝑥 2 = 3 4 2 = 3 4∙2 = 𝟑 𝟖 𝑎=2∙𝑥=2∙ 3 4 = 𝟑 𝟐 𝑑=2∙ 𝑥 3 =2∙ 3 4 3 =2∙ 1 4 = 𝟏 𝟐 𝑐=𝑥∙0,75= 3 4 ∙ 3 4 = 𝟗 𝟏𝟔 PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

11) Akvárium má rozměry dna 5 dm x 4 dm a výšku 3 dm. Rozhodni o každém tvrzení, zda je pravdivé (ANO), nebo nepravdivé (NE). Dvacet litrů vody vyplní méně než polovinu akvária. Do prázdného akvária se vejde více než 60 litrů vody Obsah obdélníkové kazety, která zakrývá dvě sousední stěny, je 27 dm2. Postavíme-li na dno akvária, které je do poloviny naplněno vodou, krychli o hraně 3 dm, voda přeteče. 2 body 1 bod Řešení: a) Objem akvária je 𝑉=5∙4∙3=60 litrů získáváte 1. bod Polovina objemu akvária je 30 litrů. Tedy 20 litrů je méně než 30 litrů Odpověď: ANO získáváte 2. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

11) Akvárium má rozměry dna 5 dm x 4 dm a výšku 3 dm. Rozhodni o každém tvrzení, zda je pravdivé (ANO), nebo nepravdivé (NE). Dvacet litrů vody vyplní méně než polovinu akvária. Do prázdného akvária se vejde více než 60 litrů vody Obsah obdélníkové kazety, která zakrývá dvě sousední stěny, je 27 dm2. Postavíme-li na dno akvária, které je do poloviny naplněno vodou, krychli o hraně 3 dm, voda přeteče. 2 body 1 bod Řešení: b) Objem akvária je 60 litrů. Více už se tam nevejde. Odpověď: NE Řešení: c) Jeden rozměr obdélníku je 3 dm a druhý (5+4)dm. Tedy obsah kazety je 𝑆= 5+4 ∙3=9∙3=𝟐𝟕 Odpověď: ANO PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

11) Akvárium má rozměry dna 5 dm x 4 dm a výšku 3 dm. Rozhodni o každém tvrzení, zda je pravdivé (ANO), nebo nepravdivé (NE). Dvacet litrů vody vyplní méně než polovinu akvária. Do prázdného akvária se vejde více než 60 litrů vody Obsah obdélníkové kazety, která zakrývá dvě sousední stěny, je 27 dm2. Postavíme-li na dno akvária, které je do poloviny naplněno vodou, krychli o hraně 3 dm, voda přeteče. 2 body 1 bod Řešení: d) Objem akvária je 60 litrů. Polovina je 30 litrů. Objem krychle je 𝑉=3∙3∙3=27 litrů. získáváte 1. bod Tedy 30 + 27 litrů je méně než 60 litrů a voda nemůže přetéct Odpověď: NE získáváte 2. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

12) Hodiny ukazují 9 hodin. Delší ručička měří 8 cm, kratší 6 cm. Jak daleko jsou od sebe vzdáleny konce ručiček? 3 body Řešení: Využijeme Pythagorovu větu, protože ručičky jsou na sebe kolmé: 𝒄 𝟐 = 𝒂 𝟐 + 𝒃 𝟐 získáváte 1. bod 𝑥 2 = 8 2 + 6 2 𝑥 2 =64+36 získáváte 2. bod 𝑥 2 =100 𝑥=𝟏𝟎 Konce ručiček jsou od sebe vzdáleny 10 cm. získáváte 3. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

13) Urči poloměr kruhové dráhy, kterou musí atlet oběhnout (1x), aby uběhl 1 km. 1 bod a) 2𝜋 𝑘𝑚 b) 𝜋 2 𝑘𝑚 c) 1 2𝜋 𝑘𝑚 d) 2 𝜋 𝑘𝑚 Řešení: Využijeme vzorec pro výpočet obvodu kruhu: 𝒐=𝟐𝝅𝒓 Dosadíme a vyjádříme r: 1=2𝜋𝑟 1 2𝜋 =𝑟 Poloměr kruhové dráhy je 1 2𝜋 km. PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice

14) Urči poloměr kruhové dráhy, kterou musí atlet proběhnout 3 krát, aby uběhl 2 km. 2 body a) 𝜋 𝑘𝑚 b) 1 3 𝑘𝑚 c) 𝜋 3 𝑘𝑚 d) 1 3𝜋 𝑘𝑚 Řešení: Vzorec pro výpočet obvodu kruhu: 𝒐=𝟐𝝅𝒓 Délka 3 obvodů jsou 2 km: 2=3∙2𝜋𝑟 získáváte 1. bod Upravíme a vyjádříme r: 1=3∙𝜋𝑟 1 3𝜋 =𝑟 Za výpočet a zaškrtnutí možnosti d) získáváte 2. bod PŘÍJÍMACÍ ZKOUŠKY „NANEČISTO“ 19. února 2014, SPŠ stavební, České Budějovice