Evropská kultura na prahu moderní doby

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Advertisements

Lineární rovnice 8.-9.ročník
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Krize francouzské monarchie a počátek revoluce
Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Věk absolutismu Evropské velmoci 17. a 18.stol.
2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Zápas o turecké dědictví
Revoluční rok 1848 Francie, Itálie, Německo 2.stupeň ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Vzestup Japonska mezi moderní velmoci
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
Versailles 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň
č. 2 – Hranice státu ČR a Evropa
Revoluce v Latinské Americe Konec amerického kolonialismu
4-ČR- POLOHA, ROZLOHA, SOUSEDNÍ STÁTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, jsou: A. Strádalová, Mgr. D. Nováková. Vytvořeno dne.
Opakování Prověřování znalostí
Americká revoluce a vznik USA
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KLASICISMUS EMPÍR.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Obecná charakteristika Architektura
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Píseň a její přeměna Od počátku k dnešku
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol.
Závěr 18. století – poč. 19. století
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Náboženská reformace 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr. Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Evropská kultura na prahu moderní doby
The Big Apple NEW YORK. NEW YORK 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Architektura Evropské stavební slohy.... Počínaje středověkem vnímáme v architektuře různých oblastí Evropy více či méně jednotné formální znaky. Podoba.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Architektonické směry
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Transkript prezentace:

Evropská kultura na prahu moderní doby Umělecké slohy přelomu 18. a 19.stol. 2.stupeň ZŠ Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Anotace Autor: Jazyk: Očekávaný výstup: Klíčová slova: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Celková velikost: Období vytvoření materiálu: Mgr. Martin Šimek čeština charakterizuje evropské umělecké slohy od II.pol. 18.stol. do I.pol. 19.stol. jejich rozšíření, vlivy a typické rysy Baroko, Rokoko, Klasicismus, Empír, Romantismus, Biedermeier prezentace žáci 8.r. ZŠ základní vzdělávání, druhý stupeň 5,78 MB leden 2012

Předcházející epocha – Baroko s novověkem přichází konec velkých universálních slohů

Rokoko – zjemnělé vyústění barokní epochy

Rokoko Rozvíjí se ve Francii v 2.pol.18.stol. Vzorem je styl na dvoře Ludvíka XIV. A Ludvíka XV. Navazuje na baroko Lehký, dekorativní styl, velmi zjemnělý až přezdobený Jedná se hlavně o styl šlechty

Klasicismus – návrat k přísné jednoduchosti antiky

Klasicismus Francie, konec 18.stol. Vzorem je umění na dvoře Ludvíka XVI. Vymezuje se proti rokoku Odvrhuje zdobnost, vrací se k chladné geometrické harmonii (antika), rozvíjí se štuková výzdoba, styl proniká i do měšťanských, buržoazních vrstev

Empír – obohacení o monumentalitu a egyptské prvky

Empír Francie, počátek 19.stol. Vzorem je umění na dvoře císaře Napoleona Navazuje na klasicismus Sloh je monumentální, k antice (inspirace starověkým Řeckem a Římem) se připojují egyptské prvky (Napoleonovo tažení do Egypta)

Romantismus – návrat k přírodě, emocím, obdiv ke středověku

Romantismus První polovina 19.stol., hlavně Británie, Německo, Francie Odmítá chlad a monumentalitu Empíru Utíká od reality, vzor vidí v evropském středověku, obecně vnímán jako sloh emocí, vzpoury proti konvencím a revoluce

Umělý středověk v architektuře

Biedermeier – pohoda měšťanského interiéru

Biedermeier Polovina 19. stol. Měšťanský sloh, hlavně v německy hovořících zemích Protiví si revoluce a politiku vůbec, utíká do soukromí, umění nenáročné, pohodové, dekorativní

Biedermeier – zamilovanost a idyla

Zdroje vyobrazení užitých v prezentaci www.en.wikipedia.org www.encyklopedia.com www.babylobaroque.files.wordpress.com www.historum.com www.teaattrianon.blogspot.com www.art-print-on-demand.com www.lucretia.cz www.barokoo.wz.cz www.po-stopach-historie.blog.cz www.sedmickaa.blog.cz www.suite101.com www.princess15.mypage.cz www.fashionbride.wordpress.com www.artfinging.com