Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název úlohy: 3.11 Rychlost zvuku ve vzduchu
Advertisements

ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Název úlohy: 4.11 Radioaktivita a ochrana před zářením
Dráha, rychlost, čas.
Pohybová (kinetická) energie
Látky a tělesa, síla Měření síly.
Síla - opakování Síla je vektorová veličina, její jednotka je Newton (kg.m.s-2). Síla má pohybové a deformační účinky. Pokud na těleso působí nenulová.
Inerciální a neinerciální vztažné soustavy
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Zákon o síle VY_52_INOVACE_21 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala:
VZTLAKOVÁ SÍLA PŮSOBÍCÍ NA TĚLESO V KAPALINĚ
Název úlohy: 4.7 Termistor
Fyzika Účinky síly.
Název úlohy: 8.6 Polarizace světla
Název úlohy: 2.5 Smykové tření
Síla a její měření Pojem síla - znalosti ze 6. ročníku
Newtonovy pohybové zákony
Pohybové účinky síly. Pohybové zákony
Síla a její měření.
Fyzika Síla a její měření.
Zákon vzájemného působení dvou těles
Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce. Úvodní hlavička Doplň číslo lab. práce.
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
SÍLA F = 3 N F = 3 N.
Síla.
GRAVITAČNÍ SÍLA. MĚŘENÍ SÍLY. - OPAKOVÁNÍ
Měření síly Všechna tělesa jsou přitahována k Zemi gravitační silou.
Měření hmotnosti.
Název úlohy: 2.8 Archimedův zákon
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
Rovnoměrný pohyb – test 1
4.Dynamika.
Název úlohy: 7.21 Střídavý proud s indukčností
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gravitace.
Název úlohy: 9.9 Nabíhání zdrojů světla. Fyzikální princip Každý zdroj světla potřebuje určitou dobu po jeho zapnutí k přejití do plného provozního režimu.
Kmitavý pohyb matematického kyvadla a pružiny
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Název úlohy: 2.6 Povrchové napětí
KYVADLO
Název úlohy: 7.18 Přechodný děj
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
Název úlohy: 5.14 Archimedův zákon.
VY_32_INOVACE_11-02 Mechanika II. Kinetická energie.
Skládání sil opačného směru
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Vztlaková síla působící na těleso v kapalině
Definice rovnoměrného pohybu tělesa:
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_713.
Rovnováha dvou sil (Učebnice strana 43 – 45)
Poděkování: Tato experimentální úloha vznikla za podpory Evropského sociálního fondu v rámci realizace projektu: „Modernizace výukových postupů a zvýšení.
Vzduchová dráha Dynamika částice názorně Předvádí: Přemysl Rubeš
Měření síly vytvoř si vlastní siloměr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření a znázornění síly
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 3.7.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM 3. Newtonův zákon.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je potřeba na všech obrázcích?
Harmonický oscilátor – pružina pružina x pohybová rovnice počáteční podmínky řešení z počátečních podmínek dostáváme 0.
Gravitační pole – princip superpozice potenciál: v poloze [0,0] v poloze [1,0.25]
VY_32_INOVACE_
ZÁKON SÍLY. ZÁKON SÍLY ? Umíš odpovědět Jaký vliv má síla na pohyb tělesa Na čem závisí změna rychlosti Ovlivňuje změnu rychlosti tělesa jeho hmotnost.
Název úlohy: 5.2 Volný pád.
Maminka začne roztlačovat kočárek, který je v klidu na vodorovné podlaze. Tlačí ho stálou silou o velikosti 9 Newtonů, která má také vodorovný směr. Za.
Harmonický oscilátor – pružina
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
Transkript prezentace:

Název úlohy: 2.4 II. Newtonův zákon

Fyzikální princip Čím je větší síla F, tím jsou výraznější i změny rychlosti v pohybu tělesa. Čím je větší hmotnost m tělesa, tím jsou změny rychlosti v pohybu tělesa menší. Cíl Ověřit II. Newtonův zákon - zákon síly. Pomůcky LabQuest, siloměr DFS-BTA, akcelerometr LGA-BTA, senzor polohy a pohybu MD-BTD, souprava pro mechaniku VDS.

Schéma

Postup 1. Senzor polohy a pohybu MD-BTD zapojíme do konektoru DIG 1 LabQuestu. Na vozíček připojíme vlákno a na něj zavěsíme závaží o hmotnosti 10 g. 2. Zapneme LabQuest. 3. Nastavíme v menu Senzory – Záznam dat: Trvání: 10 s, Frekvence: 20 čtení/s. Zvolíme zobrazení Graf. 4. Stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. Pustíme vozíček. Zachytíme jej těsně před koncem vozíčkové dráhy. Měříme rychlost pohybu vozíčku. 5. Měření opakujeme se závažím 20 g. 6. Porovnáme oba grafy: a) Jak se vozíček pohybuje (druh pohybu)? b) Jaký má vliv velikost síly F na pohyb vozíčku? 7. Na vozíček položíme závaží (500 g) – viz fotografie výše. 8. Zopakujeme měření v bodech 1. až 6. .

Doplňující otázky 1. Na vozíček připevni siloměr a akcelerometr. Změř, jak závisí změna rychlosti v (zrychlení) na velikost síly F. Nastavíme v menu Senzory – Záznam dat: Trvání: 20 s, Frekvence: 20 čtení/s. Zvolíme zobrazení Graf. Stiskneme tlačítko START (měření) na LabQuestu. Taháme za siloměr tam a zpět (vozíček se pohybuje). Sledujeme, jak závisí změna rychlosti v (zrychlení) na velikost síly F. 2. Provedeme stejné měření, ale na vozíček položíme závaží (500 g). Porovnáme obě měření.