Podstatná jména- zvířata na dvorku Číslo šablony: Bc.Jana Vaňkátová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_Čt.13.17.1 z 1 Ročník: IX. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK.
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec , Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3452 Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Podstatná jména – ZVÍŘATA NA DVORKU Autor výukového materiálu: Bc. Jana Vaňkátová Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: 9.4. 2012 Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – speciální I. Vzdělávací obor a tematický okruh: Jazyková komunikace, Čtení Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX. Druh učebního materiálu: prezentace Anotace: Materiál slouží k vyvození a upevňování slov k tématu hospodářských zvířat metodou globálního čtení. Klíčová slova: globální čtení, zvířata na dvorku, hospodářská zvířata Druh interaktivity: kombinovaná
KRÁVA PRASE SLEPICE
KRÁVA PRASE SLEPICE
KRÁVA PRASE SLEPICE SLEPICE KRÁVA PRASE
SLEPICE KRÁVA PRASE
OVCE HUSA KRÁLÍK
HUSA OVCE KRÁLÍK
OVCE HUSA KRÁLÍK OVCE HUSA KRÁLÍK
OVCE HUSA KRÁLÍK
HUSA KRÁLÍK KRÁVA SLEPICE PRASE OVCE
Zdroje: Vše použito z: Klipart Microsoft Office. In: Dostupný pod licencí Microsoft Office 2010 [online]. 2007 [cit. 2012-04-11]. Dostupné z: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97
Metodický postup: Výukový materiál slouží k vyvození a upevňování čtení slov globální metodou. Lze ho použít jako: a) prezentaci ke čtení a vyhledávání slov b) při nespuštěné prezentaci jako aktivitu s možností přesouvání či spojování obrázků a slov a jejich čtení Snímek 3 a 7: Pomocí obrázku vyvodíme slovo, v prezentaci se po klepnutí na obrázek v rámečku objeví slovo, spodní obrázky žák přiřazuje po klepnutí na obrázek se přesune na správné místo,pro přechod na další snímek je nutné kliknout na obrázek smajlíka. Při nespuštěné prezentaci se přetažením přiřazují obrázky, žák slova opakuje po učiteli a snaží se je sám číst. Snímek 4 a 8: Žák čte slova u obrázků a vyhledává stejný obrázek k obrázku hornímu, při prezentaci se kliknutím na správné slovo přesune k dolnímu obrázku. Při nespuštěné prezentaci se správná slova přesouvají tažením myší. Snímek 5 a 9: Žák opět čte slova a správné slovo přiřazuje k obrázku, při prezentaci se kliknutím na správné slovo (v hnědém rámečku) přesouvá do rámečku,při nespuštěné prezentaci přetahuje slovo do rámečku žák či učitel.
Snímek 6 a 10: Žák opět čte slova a správné slovo přiřazuje k obrázkům už bez kontrolních slov. Při prezentaci se kliknutím na správné slovo přesouvá do rámečku k obrázkům. Při nespuštěné prezentaci se slova přetahují myší. Snímek 11: Žák pojmenovává obrázky a čte slova ve sloupcích. Při spuštěné prezentaci klepnutím na správné slovo se přesouvá k obrázku. Je potřeba přiřazovat slova k obrázkům ve sloupcích. Při nespuštěné prezentaci se slovo s obrázkem spojuje čarou.