BRÁNA DO SVĚTA E-LEARNINGU • POTŘEBNOST: – posílení konkurenceschopnosti ekonomiky skrze posílení flexibility lidských zdrojů prostřednictvím modernizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu
„Slaďování rodinného a pracovního života v ICT průmyslu“ - představení projektu Barbora Slavíčková.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU E-INKLUZE 50+. OBSAH Základní informace Komu je projekt určen Cíle Aktivity Harmonogram.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
PREZENTACE KA 7 KONFERENCE PROJEKTU ITP ITP Ing. Jaromír Čáp, Národní vzdělávací fond, o.p.s. Velké Karlovice, Institut Trhu Práce.
IS na podporu Projektu vzdělávání zdravotníků - prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí Ing. Michal Opat.
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 Stáže ve firmách – vzdělávání praxí Představení projektu.
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Stáže pro mladé zájemce o zaměstnání Představení projektu Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Posilování sociálního dialogu s důrazem na zvládání krizové situace při vzniku násilí na pracovištích, zejména zdravotnických zařízeních a zařízeních sociálních.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
CZ / Podpora konkurenceschopnosti a adaptability MSP prostřednictvím systematického modulového vzdělávání a poradenství Středisko služeb.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
CZ / /0329 Interní trenéři – klíč k úspěchu malé firmy AIVD ČR AMSP ČR Ondřej Palán, ,
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
JOB ASISTENT s.r.o.. Hlavní aktivity společnosti: Zpracování a řízení projektů – EU Zpracování a řízení projektů – EU Poradenství Poradenství Outplacement.
Návrh zajištění metodického a organizačního zázemí Návrh zajištění metodického a organizačního zázemí.
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Hradec Králové. -Vyplňuje se prostřednictvím aplikace Benefit7 ( zadost.cz) – elektronická MZ. zadost.cz -Přílohy k MZ se přikládají.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Akreditovaný e-learningový kurz Rovné příležitosti žen a mužů Ing. Petr Špindler, RENTEL a.s. Konference „Rovné příležitosti“ MV ČR, Praha,
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
OPERA Č NÍ PROGRAM VZD Ě LÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
PŘÍPRAVA PROJEKTŮ NA SŠ Autor: Jana Bartoňová.  Fondy EU  Programové období  OP VK  Zkušenosti s projekty v OPVK +dokumenty  Benefit7  Programové.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Výzva k předkládání žádostí
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Podpora procesů uznávání
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Transkript prezentace:

BRÁNA DO SVĚTA E-LEARNINGU • POTŘEBNOST: – posílení konkurenceschopnosti ekonomiky skrze posílení flexibility lidských zdrojů prostřednictvím modernizace dalšího vzdělávání – e-learningu, – ČR – v porovnání s EU-15 nízká účast na dalším vzdělávání, – ČR – nabídka e-learningu silně nekonzistentní – neexistuje žádný jednotný portál, → základní problém – jak dostat e-learningové kurzy „na trh“. • CÍL PROJEKTU: – podpora celoživotního učení prostřednictvím širšího využívání e-learningu skrze vytvořený celonárodního portál e-learningu = BRÁNA DO SVĚTA E-LEARNINGU 1

OBECNÁ CHARAKTERISTIKA • INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT NÁRODNÍ • PŘÍJEMCE DOTACE: MŠMT • PRIORITNÍ OSA:3 – Další vzdělávání • OBLAST PODPORY:3.2 – Podpora nabídky dalšího vzdělávání • DOBA REALIZACE: – měsíců • CELKOVÉ ZPŮSOBILÉ NÁKLADY: Kč • CÍLOVÁ SKUPINA: – instituce a odborníci dalšího vzdělávání orientující se na e-learning, – zaměstnavatelé, – úřady práce, – veřejnost. • A AKTIVIT ZAJIŠTĚNA SUBDODAVATELSKY – FIRMOU VYBRANOU VÝBĚROVÝM ŘÍZENÍM. 2

AKTIVITY PROJEKTU: • AKTIVITA 1 – Provádění expertních analýz Termín realizace: – Rozpočet aktivity: Kč • AKTIVITA 2 – Tvorba portálu Termín realizace: – Rozpočet aktivity: Kč • AKTIVITA 3 – Osvětová kampaň (marketingová etapa) Termín realizace: – Rozpočet aktivity: Kč • AKTIVITA 4 – Zkušební provoz (pilotní etapa) Termín realizace: – Rozpočet aktivity: Kč 3

AKTIVITA 1 - Provádění expertních analýz • Termín realizace: – • provede pět externě najatých expertů • základní mapování situace v oblasti využívání e-learningového vzdělávání • Výstupy: – analýza poptávky po dalším vzdělávání realizovaném e-learningovou formou (mapování poptávky občanů a firem), – analýza nabídky e-learningu (výčet kurzů doplněný základní charakteristikou), – komparace výsledků obou analýz. • následně experti doporučí skladbu nabídky e-learningových kurzů na navrhovaném portálu, se kterými bude pracováno v dalších fázích projektu. 4

AKTIVITA 2 – Tvorba portálu • Termín realizace: – • provede externě najatá firma ve spolupráci s externími experty aktivity 1, projektovými manažery, příp. marketingovou firmou aktivity 3, • návrh, tvorba a naplnění e-learningového portálu, • současně: – oslovení vzdělávacích institucí orientujícími se na e-learning k aktivní účasti na portálu a představení jejich nabídky, – posouzení kvality vzdělávacích institucí/nabízených e-learningových kurzů externími experty včetně vydávání certifikátů kvality zakládající další účast na portále, • návrh poptávaných kurzů, kt. nejsou v nabídce (vzděl. instituce, experti). • Výstup aktivity: – fungující portál s přehlednou nabídkou kvalitních e-learningových kurzů. 5

Charakteristika portálu: • fungování na komunitní bázi (přibližně systém Facebooku – registrace, , chat…), • důraz na kvalitu – „garantování“ kvality kurzu a vzdělávací instituce, rozřazovací testy dle vstupní úrovně znalostí, rozdílná výstupní úroveň znalostí, provázanost kurzu s následným certifikátem o úspěšném absolvování, vyhodnocovaná zpětná vazba účastníků, • individuální přístup ke vzdělávání, kde to situace umožňuje (různé typy kurzů), podpora motivace účasti (bonusový systém – sleva na další kurzovné při úspěšném absolvování atp.), • elektronická komunikace (včetně možností el. platby kurzovného). • 6 sekcí dle typu návštěvníka (rozlišení oprávnění správy svého účtu; sekce do urč. míry vnitřně propojené): – instituce poskytující vzdělávání (nabídka kurzů, ne/akreditované kurzy/instituce) – zaměstnavatelé (nabídka školení povinného ze zákona), – úřady práce (nabídky e-learningových rekval. kurzů, „obecné rady“ – jak napsat CV atp.) – jednotlivci (fyzické osoby - hlavní cílová skupina), – odborníci/lektoři (sekce externích hodnotitelů kurzů, příp. posléze lektorů jedn. kurzů), – zábavná sekce (společná – zábavné vědomostní testy atp. - bonusový systém). 6

AKTIVITA 3 – Osvětová kampaň (marketing) • Termín realizace: – • provede externě najatá firma vybraná na základě posouzení návrhu kampaně, • masivní propagační kampaň (TV, rozhlas, internet, billboardy, letáky, komunikace s úřady práce a zaměstnavateli…) • cíl – oslovení každého občana ČR, • motivační prvky – soutěže s možnou výhrou (kniha apod.), • přispění k zajištění dostatečného počtu účastníků v době udržitelnosti, • v závěru kampaně využití příkladů prvních úspěšných absolventů (tzv. příklady dobré praxe) pro další propagaci portálu. • Výstup aktivity: – zajištění předpokládaného počtu podpořených osob (tj ). 7

AKTIVITA 4 – Zkušební provoz (pilotní etapa) • Termín realizace: – • zajistí projektoví manažeři, externě najatá firma, která portál vytvořila, e-learningoví experti, • správa a další zdokonalování e-learningového portálu, • průběžné naplňování portálu novými kurzy, vzdělávacími institucemi, • řešení nově vzniklých potřeb, zapracování podnětů a zpětných reakcí (dotazníky spokojenosti), • REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ, vydávání akreditací a certifikátů účasti. • Výstup aktivity: – fungující portál s přehlednou nabídkou kvalitních e-learningových kurzů, který navštěvuje předpokládaný počet aktivních účastníků (tj osob/dobu realizace). 8

DALŠÍ INFO: • Řízení projektu - realizační tým: – MŠMT - 3 pracovní úvazky (projektový, věcný a finanční manažer projektu), – ostatní činnosti zajištěny externě skrze výběrové řízení, – předpoklad – 2 externí e-learningoví experti na částečný úvazek na MŠMT po celou dobu realizace projektu. – Náklady realizačního týmu: ,- Kč (bez firem vzešlých z výběrových řízení). • Udržitelnost – financování: – poskytovatelé vzdělávání hradí svou účast na portálu z kurzovného účastníků (nutností je zajištění kvality, akreditace vzdělání a motivace účastníků). • Výstupy projektu: – 50 nově vytvořených produktů/inovovaných v oblasti dalšího vzdělávání a produktů podporujících zajištění propojení dalšího vzdělávání s počátečním vzděláváním – 10 nově vytvořených/ inovovaných produktů s komponentou ICT na celkovém počtu nově vytvořených/ inovovaných produktů. 9

DĚKUJI ZA POZORNOST. Mgr. Jakub Stárek vrchní ředitel sekce vzdělávání MŠMT tel.: