MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Čísla stran v Microsoft Office Word
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Microsoft Word 2010 I. Spuštění aplikace Wordu Popis prostředí Základní editace textu VY_32_INOVACE_52_MS_Word_ I.
VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Vzdělávací oblast: Informatika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
Grafická úprava seminární práce
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Malování Windows Název materiálu: VY_INOVACE_xxx_malovani
VY_32_INOVACE_56_MS_Word_V. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v.
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Jak vytvořit prezentaci
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 3.1 (Práce se snímky)
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Inovace bez legrace CZ / /01
MALOVÁNÍ.
VY_III/2_INOVACE_37_Málování-nástroje Malování – nástroje Miroslav Kaňok.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Tvorba tabulek Vypracoval : Ing. Jiří Durďák Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Tabulky, kreslení, diagramy, šablony
Vkládání kreslených útvarů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Práce se šablonami v MS Word 2007
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Grafika 5 CorelDraw – plošné objekty VY_32_INOVACE_7B5.
Malování – popis programu
Malování.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
WORD - Tabulky 2. března 2013VY_32_INOVACE_080115_Word_Tabulky_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Satková.
ProgeCAD Modifikace prvků.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
Jednoduché programování
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
MALOVÁNÍ NA POČÍTAČI další.
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
ProgeCAD Základy kreslení.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_10.
G RAFIKA VE W ORDU Vkládání obrázků a grafických objektů Tvary WordArt Barvy, čáry, výplň grafických objektů.
ProgeCAD Základy kreslení.
Informatika – Základy malování MS Paint Jm é no autora Ing. Ladislav Novák Datum vytvořen ílistopad 2011 Ročn í k 3. Vzděl á vac í oblast obor tematický.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
Program MALOVÁNÍ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
ProgeCAD Základy kreslení.
CorelDRAW – tvarování křivek
Malování - nástroje grafického editoru
Malování - uložení a otevření obrázku
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
téma vyjádření Obrázek SmartArts obrázky na červeném pozadí
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
ProgeCAD Modifikace prvků.
Transkript prezentace:

MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I

Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace v ovládání MS Malování Způsob použití ve výuce: výuková prezentace (pro aktivní ukázky spouštějte v režimu pro čtení).

Program Malování je funkce systému Windows 7 která slouží k vytváření kreseb v prázdné kreslicí oblasti nebo v existujících obrázcích. V programu malování můžeme provádět tyto operace : Kreslení čar Kreslení různých tvarů Přidání textu Výběr a úpravy objektů - Nástroj výběr - Oříznutí - Otočení - Vymazání části obrázku Změna velikosti obrázku nebo jeho části Přesouvání a kopírování objektů Práce s barvou Prohlížení obrázku Uložení a použití obrázku

Panel nástrojů pro rychlý přístup Pás karet Tlačítko malování Oblast kreslení

Kreslení čar Nástroj Tužka Štětce Nástroj Úsečka Nástroj Křivka V programu Malování lze ke kreslení použít několik různých nástrojů. Vybraný nástroj a nastavení jeho možností určují vzhled čáry v kresbě. K malování čar používáme: Nástroj Tužka Štětce Nástroj Úsečka Nástroj Křivka

Nástroj Tužka umožňuje kreslit tenké čáry nebo křivky volného tvaru. 1. Na kartě Domů ve skupině Nástroje klikněte na nástroj Tužka . 2. Ve skupině Barvy klikněte na tlačítko Barva 1 a pak vyberte barvu. Následně můžete přetahováním ukazatele v obrázku kreslit. Chcete-li kreslit i vybranou druhou barvou(Barva 2), stiskněte při přetahování ukazatele pravé tlačítko myši.

Pomocí nástroje Štětce lze kreslit čáry s různým vzhledem Pomocí nástroje Štětce lze kreslit čáry s různým vzhledem. Pomocí různých štětců je možné vytvářet čáry volného tvaru a křivky. 1. Na kartě Domů klikněte na šipku dolů tlačítka Štětce. 2. Klikněte na štětec, který chcete použít. 3. Klikněte na tlačítko Velikost a potom klikněte na velikost čáry, která určuje tloušťku tahu štětce. 4. Ve skupině Barvy klikněte na tlačítko Barva 1 a pak vyberte barvu. Následně můžete přetahováním ukazatele malovat. Chcete-li kreslit barvou pozadí (barva 2), stiskněte při přetahování ukazatele pravé tlačítko myši.

Nástroj Úsečka umožňuje nakreslit rovnou čáru Nástroj Úsečka umožňuje nakreslit rovnou čáru. Při použití tohoto nástroje lze zvolit tloušťku čáry a její vzhled. 1. Na kartě Domů ve skupině Tvary klikněte na nástroj Úsečka . 2. Klikněte na tlačítko Velikost a potom klikněte na velikost čáry, která určuje tloušťku úsečky. 3. Ve skupině Barvy klikněte na tlačítko Barva 1 a pak vyberte barvu. Následně můžete přetahováním ukazatele nakreslit čáru. Chcete-li kreslit čáru barvou pozadí (barva 2), stiskněte při přetahování ukazatele pravé tlačítko myši. (Volitelné) Chcete-li změnit styl čáry, klikněte ve skupině Tvary na tlačítko Obrys a poté klikněte na vybraný styl čáry. Tip 1. Pokud chcete nakreslit vodorovnou čáru, stiskněte při kreslení z jednoho bodu do druhého a podržte klávesu SHIFT. 2. Pokud chcete nakreslit svislou čáru, stiskněte a podržte klávesu SHIFT a kreslete směrem nahoru nebo dolů.

Nástroj Křivka umožňuje nakreslit hladkou zakřivenou čáru. 1 Nástroj Křivka  umožňuje nakreslit hladkou zakřivenou čáru. 1. Na kartě Domů ve skupině Tvary klikněte na nástroj Křivka . 2. Klikněte na tlačítko Velikost a potom klikněte na velikost čáry, která určuje tloušťku čáry. 3. Ve skupině Barvy klikněte na tlačítko Barva 1 a pak vyberte barvu. Následně můžete přetahováním ukazatele nakreslit čáru. Chcete-li kreslit čáru barvou pozadí (barva 2), stiskněte při přetahování ukazatele pravé tlačítko myši. 4. Po nakreslení čáry klikněte na oblast obrázku, kde bude oblouk křivky, a přetáhnutím ukazatele upravte křivku.

Kreslení různých tvarů V programu Malování lze do obrázku přidávat různé tvary. Mezi předdefinované tvary patří jak tradiční tvary - obdélníky, elipsy, trojúhelníky a šipky - tak zábavné a neobvyklé tvary, jako je srdce, blesk nebo popisky. Chcete-li si vytvořit vlastní tvar, můžete použít nástroj Mnohoúhelník . Předdefinované tvary Mnohoúhelník   umožňuje vytvářet vlastní tvary s libovolným počtem stran.

V programu Malování je možné kreslit různé typy předem připravených tvarů: Úsečka, Křivka, Ovál, Obdélník a Zaoblený obdélník Trojúhelník a Pravoúhlý trojúhelník Kosočtverec, Pětiúhelník, Šestiúhelník Šipky (Šipka doprava, Šipka doleva, Šipka nahoru, Šipka dolů) Hvězdy (Čtyřcípá hvězda, Pěticípá hvězda, Šesticípá hvězda) Popisky (Zaoblený obdélníkový popisek, Oválný popisek, Obláček) Srdce, Blesk Editujeme stejně jako úsečku a křivku.

1. Na kartě Domů ve skupině Tvary klikněte na nástroj Mnohoúhelník . 2. Chcete-li nakreslit mnohoúhelník, přetažením ukazatele nakreslete rovnou čáru. Pak klikněte na body, kde požadujete další strany. Chcete-li vytvořit strany v úhlu 45 nebo 90 stupňů, stiskněte a podržte při vytváření jednotlivých stran klávesu SHIFT. 3. Spojením poslední a první čáry kreslení mnohoúhelníku dokončíte a uzavřete tvar. Dokud je tvar vybrán, můžete v případě, že chcete změnit jeho vzhled, provést jeden nebo několik následujících kroků: a)Chcete-li změnit styl čáry, klikněte ve skupině Tvary na tlačítko Obrys a poté klikněte na vybraný styl čáry. b)Pokud nechcete, aby daný tvar měl obrys, klikněte na tlačítko Obrys a potom na příkaz Bez obrysu. c)Jestliže chcete změnit velikost obrysu, klikněte na tlačítko Velikost a potom klikněte na požadovanou velikost čáry (tloušťku).

Nástroj Text slouží k vložení textu do obrázku. 1 Nástroj Text  slouží k vložení textu do obrázku. 1. Na kartě Domů ve skupině Nástroje klikněte na nástroj Text  . 2. Přetáhněte ukazatel do kreslicí oblasti na místo, kam chcete přidat text. 3. V části Textové nástroje na kartě Text klikněte ve skupině Písmo na požadovaný typ písma, velikost a řez. 4. Ve skupině Barvy klikněte na tlačítko Barva 1 a pak vyberte barvu, kterou chcete použít pro text. 5. Zadejte text, který chcete vložit. 6. (Volitelné) Jestliže chcete, aby bylo vyplněno pozadí oblasti textu, klikněte ve skupině Pozadí na tlačítko Neprůhledné. Ve skupině Barvy klikněte na tlačítko Barva 2 a pak vyberte barvu pozadí, kterou chcete pro oblast textu použít.

Pomocí nástroje Výběr lze vybrat část obrázku, kterou chcete změnit. Na kartě Domů ve skupině Obrázek klikněte na šipku dolů tlačítka Vybrat. Proveďte jednu z následujících akcí, v závislosti na tom, co chcete vybrat: Chcete-li vybrat jakoukoli část obrázku ve tvaru čtverce nebo obdélníku, klikněte na příkaz Obdélníkový výběr a potom přetažením ukazatele vyberte část obrázku, se kterou chcete pracovat. Pokud chcete vybrat nepravidelnou část obrázku, klikněte na příkaz Volný výběr a potom přetažením ukazatele vyberte část obrázku, se kterou chcete pracovat. Jestliže chcete vybrat celý obrázek, klikněte na příkaz Vybrat vše. Chcete-li vybrat všechny objekty kromě aktuálně vybrané oblasti, klikněte na příkaz Invertovat výběr. Pokud chcete vybraný objekt odstranit, klikněte na příkaz Odstranit.

Pomocí nástroje Oříznout  je možné obrázek oříznout, aby z něj zůstala jen část, kterou jste vybrali. Oříznutím lze obrázek upravit tak, aby byl vidět pouze vybraný objekt nebo osoba. 1. Na kartě Domů ve skupině Obrázek klikněte na šipku tlačítka Vybrat a potom klikněte na typ výběru, který chcete použít. 2. Přetažením ukazatele vyberte část obrázku, která má být zobrazená. 3. Ve skupině Obrázek klikněte na tlačítko Oříznout.

4. Chcete-li oříznutý obrázek uložit jako nový soubor, klikněte na tlačítko Malování , přejděte na příkaz Uložit jako a potom klikněte na požadovaný typ souboru pro aktuální obrázek. 5. Do pole Název souboru zadejte nový název souboru a poté klikněte na tlačítko Uložit. Uložením oříznutého obrázku jako nového souboru obrázku zabráníte přepsání původního souboru obrázku.

Nástroj Otočit umožňuje otočit celý obrázek nebo jeho vybranou část Nástroj Otočit umožňuje otočit celý obrázek nebo jeho vybranou část. V závislosti na tom, co otáčíte, proveďte jednu z následujících akcí: a) Chcete-li otočit celý obrázek, klikněte na kartě Domů ve skupině Obrázek na tlačítko Otočit a potom klikněte na požadovaný směr otáčení. b) Chcete-li otočit některý objekt nebo část obrázku, klikněte na kartě Domů ve skupině Obrázek na tlačítko Vybrat. Přetažením ukazatele vyberte příslušnou oblast nebo objekt, klikněte na tlačítko Otočit a potom klikněte na požadovaný směr otáčení.

Nástroj Guma  umožňuje vymazat vybrané oblasti obrázku. 1. Na kartě Domů ve skupině Nástroje klikněte na nástroj Guma . 2. Klikněte na tlačítko Velikost, klikněte na velikost gumy a potom přetáhněte gumu přes oblast, kterou chcete vymazat. Vymazané oblasti budou zobrazeny barvou pozadí (barva 2).

Konec