Příprava celostátního plánu dopravní obslužnosti na období

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Advertisements

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Dopravní plán Ústeckého kraje na léta 2012 – 2016 a jeho aplikace
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
4. železniční balíček 1.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
Sjednocení objednávky dopravní obslužnosti Olomouckého kraje.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Seminář ke zpracování dopravních plánů podle zákona č. 194/2010 Sb.
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Zelená kniha – Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 19. května
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Eva Měráková, Lenka Jandová
Vyjednávání potřebnosti sociálních služeb
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Vladimíra Henelová ENVIROS, s.r.o. Podrobnosti zpracování ÚEK dle zákona č. 406/2000 Sb., v platném znění, a Nařízení vlády č. 195/2001 Sb.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
1 „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací projektu z PRV“
1 Zadání územního plánu Zadání územního plánu Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního plánování Plzeň, Krajský.
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
„ Nové moderní nástroje práce organizátora veřejné dopravy“ Veřejná doprava je složitý systém zabezpečení dopravních potřeb obyvatel. Jeho efektivní poznávání,
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
? Územní (prostorové) plánování ÚP
Seminář ke zpracování dopravních plánů podle zákona č. 194/2010 Sb.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Správa stavební 2 Filip Dienstbier, 2010 Nástroje územního plánování Územně plánovací podklady Politika územního rozvoje.
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa Bílá kniha Koncepce veřejné dopravy seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou,
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
1 Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 16. května 2016.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Legislativa v dopravě ČR Ing. Tomáš Matras,
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Aktuální problémy veřejné dopravy a navazující legislativa seminář Integrované dopravní systémy Žďár nad Sázavou, 14. května
UZAVÍRÁNÍ SMLUV O VEŘEJNÝCH SLUŽBÁCH V PŘEPRAVĚ CESTUJÍCÍCH
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Příprava celostátního plánu dopravní obslužnosti na období 2012-2016 Jakub CHMELÍK Odbor veřejné dopravy Ministerstvo dopravy

Seminář IDS, Lázně Bohdaneč Úvod Představení podoby jednotlivých částí celostátního plánu dopravní obslužnosti (dále jen CDP) pořizovaného MD Některé části jsou zahrnuty nad rámec zákonného minima stanoveného v § 5 zákona 194/2010 Sb. Východiska: CDP omezen pouze na drážní dopravu – vlaky dálkové dopravy objednávané MD MD zpracovává první CDP na období 5 let (tj. 2012-2016), plán zahrnuje zásadní koncepční otázky rozvoje dopravní obsluhy ČR MD každoročně zpracovává dílčí projekty dopravní obslužnosti (příprava objednávky na daný rok) 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Základní struktura CDP Část 1: Vymezení přepravních potřeb Část 2: Stávající způsob zajištění přepravních potřeb a jeho výhled v plánovacím období Část 3: Koncepční otázky rozvoje dálkové a nadregionální dopravy v České republice Část 4: Reakce na připomínky dotčených subjektů Část 5: Monitoring, měření úspěšnosti a získávání podkladů pro další plánovací období 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 1: Vymezení přepravních potřeb Struktura Vymezení hlavních aglomerací/urbanizačních oblastí v ČR – zabezpečení jejich spojení je primárním cílem objednávky MD Identifikace hlavních přepravních proudů na základě dostupných dat – segmentace proudů mezi hlavními UO podle jejich významu Vymezení relací, ve kterých je z hlediska možností infrastruktury železniční doprava konkurenceschopná silniční dopravě – důležité ve vztahu k objednávce MD Přepravní analýza bude založena na dostupných údajích, v dalším období bude precizována na základě: Analýzy dojížďkových proudů ze SLDB 2011 (nejdříve jaro 2012?) Multimodálního dopravního modelu, který bude pro MD vytvořen – možnosti prognózy, posouzení vlivu nových dopravních řešení atd. 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 1: Vymezení přepravních potřeb Doporučená pravidla pro objednávku Na základě analýzy přepravních potřeb jsou vymezena pravidla pro objednávku MD: Vymezení relací, které by měly být zajišťovány dálkovou a nadregionální dopravou Vymezení relací, u kterých lze efektivně objednávat železniční dopravu – časová konkurenceschopnost Vymezení relací, kde by měla být na základě hlavních přepravních proudů objednána: Dvousegmentová obsluha: 1h takt Ex + 1h takt R Jednosegmentová obsluha v 1h taktu Jednosegmentová obsluha v 2h taktu Ostatní – jednotlivé vlaky 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 2: Zajištění přepravních potřeb Stávající koncepce objednávky MD Zhodnocení stávajícího systému dálkové dopravy v ČR – akceptuje objednávka MD reálné potřeby cestujících? Plán sítě linek, segmentace linek dle účelu (priority) Vyhodnocení stávajícího monitoringu Frekvence cestujících, kvalitativní ukazatele dle smlouvy Základní principy, ze kterých vychází koncepce objednávky dálkové dopravy (ITJŘ) Každá linka je detailně popsána 1/ Stávající stav; 2/ Výhledový stav v plánovacím období 2012-2016; 3/ Dlouhodobý výhled linky 2017+ 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Seminář IDS, Lázně Bohdaneč Část 2: Zajištění přepravních potřeb Linky dálkové dopravy (GVD 2010/2011) 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč Pozn.: údaje ČSÚ o počtu obyvatel k 1.1.2010; klasifikace UO převzata a upravena podle podkladového materiálu pro tvorbu PÚR – UUR podle AURS 2004

Část 2: Zajištění přepravních potřeb Struktura informací k linkám Základní charakteristika stávající nabídky Číslo a směrování linky, doba taktu, počet párů vlaků linky, provozní doba linky Hlavní účel linky a zastavovací koncepce Hlavní sídla a urbanizační oblasti, které jsou linkou obsluhovány a proč (v návaznosti na uvedenou segmentaci) Význam stávajících zastavení – kvantifikace např. relativizací údajů o obratu cestujících 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 2: Zajištění přepravních potřeb Struktura informací k linkám Poptávka cestujících na lince a její vývoj Vývoj frekvence cestujících na lince (relativní vyjádření) Zhodnocení účelu linky z hlediska vybraných dálkových relačních vztahů, tzn. prioritní cestující v dálkové dopravě Typická kapacita linky s důrazem na identifikaci přepravních špiček 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 2: Zajištění přepravních potřeb Struktura informací k linkám Konstrukční poloha linky Výchozí body; dosahování uzlů; hrubé minutové polohy Systémové vazby v oblasti dálkové a regionální dopravy Střednědobý výhled linky 2012-2016 Plánované koncepční změny Variantně s ohledem na stav infrastruktury a finanční prostředků Požadavky na infrastrukturu a vozidlový park Dílčí odůvodněné požadavky na infrastrukturu pro dosažení SJD, taktových uzlů – např. zvýšení traťové rychlosti Základní požadavky na vozidla Dlouhodobý výhled linky (2017+) 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 3: Koncepční otázky rozvoje Obsah Předpokládaný rozsah poskytované kompenzace Stávající a výhledová kompenzace Přehled uzavřených smluv a z nich plynoucí závazky Předpokládaný vývoj tržeb, vývoj inflace atd. Harmonogram otevírání trhu v dálkové dopravě Vychází z připravovaného materiálu pro schůzi vlády Obsahuje hlavní kritéria výběru provozních celků a harmonogram otevírání trhu (tj. balíček, rok vypsání, doba zahájení plnění, délka trvání) Návrh řešení problematiky tarifu 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 3: Koncepční otázky rozvoje Obsah Zásady integrace vlaků v objednávce MD do IDS Kvalita poskytovaných služeb Systém měření kvality (obecně, co se měří) Plnění jízdního řádu, návazností mezi spoji atd. Požadavky na rozvoj infrastruktury Zásadní návrhy na úpravy infrastruktury z pohledu dálkové dopravy Výhled i po skončení plánovacího období Očekávané pozitivní přínosy do změny koncepce 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 4: Reakce na připomínky dotčených subjektů Před schválením bude CDP (část 1-3) zaslán krajům – srpen 2011 Možnost připomínkování, identifikace kolizních okruhů – snaha o dosažení komplementarity V textu budou uvedeny připomínky a jejich vypořádání 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Část 5: Monitoring, měření úspěšnosti Monitoring – nastavení metodiky v jakém časovém řezu a struktuře se bude hodnotit: Poptávka cestujících a její vývoj Vývoj kvalitativních ukazatelů (včetně stability jízdního řádu a dosahování systémových vazeb) Vývoj ekonomických ukazatelů Získávání podkladů pro další plánovací období 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč

Seminář IDS, Lázně Bohdaneč Děkuji za pozornost Mgr. Jakub Chmelík Odbor veřejné dopravy oddělení koncepce a rozvoje Ministerstvo dopravy E-mail: jakub.chmelik@mdcr.cz http://www.mdcr.cz/cs/verejna-doprava 17.5.2011 Seminář IDS, Lázně Bohdaneč