Název projektu: Učení pro život

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Lineární rovnice 8.-9.ročník
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
metoda dosazovací, sčítací
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Sčítací metoda řešení soustavy lineárních rovnic
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Název Řešení soustavy rovnic dosazovací metodou Předmět, ročník
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_09 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NázevSoustava 2 rovnic o 2 neznámých Předmět, ročník Matematika, kvarta (4. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace.
Soustava tří rovnic o třech neznámých
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Lineární rovnice se dvěma neznámými -sčítací.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
R OVNICE A NEROVNICE Soustava lineárních rovnic o více neznámých II. VY_32_INOVACE_M1r0114 Mgr. Jakub Němec.
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Název Řešení soustavy rovnic sčítací metodou Předmět, ročník
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
9. Vlastnosti funkcí – rostoucí a klesající funkce - příklady
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Metody řešení soustav.
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – sčítací metoda
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Lineární rovnice a jejich soustavy
SOUSTAVY LINEÁRNÍCH ROVNIC 2. METODA SČÍTACÍ Autor: Mgr. Vladimíra Trnková, ZŠ Lhenice.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Soustava lineárních rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Název prezentace (DUMu):
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
SOUSTAVY ROVNIC Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Soustavy lineárních rovnic
Transkript prezentace:

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0645 Číslo šablony: III / 2   Název sady B: ROVNICE Autor: Mgr. Dagmar Špalová – Mgr. Alena Štědrá Název DUM: 09 Soustava 2 lineární rovnic o 2 neznámých – sčítací metoda Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02SpB09 Anotace: Komentovaný výklad a procvičování řešení soustavy 2 rovnic sčítací metodou Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Matematika Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Násobení rovnice, eliminace proměnné Druh učebního materiálu: Prezentace Druh aktivity: Kombinované (výklad a samostatná práce) Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: Středoškolské odborné Typická věková skupina: 16 – 19 let Celková velikost: 233 kB Zdroje: Autorem je Mgr. Alena Štědrá a Mgr. Dagmar Špalová (září 2013 – březen 2014)

Soustava dvou lineárních rovnic o dvou neznámých SČÍTACÍ METODA (Aditivní metoda) Při řešení soustavy lineárních rovnic o dvou neznámých v R začínáme úpravou obou rovnic do základního tvaru ax + bx = c a ≠ 0 b ≠ 0 Je-li v jedné z rovnic neznámá s koeficientem a=1 nebo b=1, je výhodné využít dosazovací metodu Je-li koeficient a ≠ 1 a současně b ≠ 1, výpočet je výhodnější sčítací metodou. Řešením soustavy je každá dvojice čísel [ x ; y ] v R2, která vyhovuje současně oběma rovnicím soustavy

Sčítací metoda Jedna nebo obě rovnice soustavy vynásobíme vhodně volenými čísly, abychom u jedné neznámé dostali v obou rovnicích stejné koeficienty (společný násobek), ale s opačnými znaménky Sečteme takto upravené rovnice Dostaneme rovnice o jedné neznámé Vyřešíme první kořen rovnice Dosadíme do jedné z obou rovnic (do té jednodušší) a vypočítáme druhý kořen

Řešte soustavu rovnic v R sčítací metodou K eliminaci zvolíme neznámou x I. 4x + 3y = -1 Společný násobek 2 a 4 je číslo 4 II. 2x - 5y = 19 I. Rovnici opíšeme 4x + 3y = -1 + II. Rovnici vynásobíme (-2) -4x + 10y= -38 Sečtením I. a II. rovnice dostaneme 0.x 13y = -39 y = -3 Vyřešíme rovnice pro neznámou y (vyřešíme první kořen y = - 3) 4x + 3 . (-3) = -1 4x -9 = -1 4x = 8 x = 2 Dosadíme do I. rovnice za y = - 3 Vypočítáme x = 2 Zkouška : L(1) = 4 . 2 + 3. (-3) = 8 – 9 = -1 L(2) = 2 . 2 – 5. (-3) = 4 + 15 = 19 P(1) = -1 P(2) = 19 L = P Řešení: [x;y] = [2;3]

Řešte soustavu rovnic v R sčítací metodou 3x + 4y = -4 5x + 6y = -7 Řešení: [x;y] = [ -2 ; ½ ]

Řešte soustavu rovnic v R sčítací metodou 3x – 7y = 13 9x – 21y = 5 0 = -34 0 ≠ -34 Soustava nemá řešení / . (-3) + rovnost neplatí

Řešte soustavu rovnic v R sčítací metodou 4x – y = 5 8x – 2y = 10 0 = 0 Řešení: [ x ; y ] = [ x; 4x – 5 ] x je libovolné číslo y je závislé na x podle vztahu y = 4x - 5 /. (-2) -y = - 4x + 5 y = 4x - 5 +

Řešte soustavu rovnic v R sčítací metodou a) x – y = 1 4x + y = -16 b) 2x – 2y + 1= 0 3 (x + 4) + 4y = 0 c) x +2y – 4 = 0 x – y – 1 = 0 d) x = 2(3 – y) 4(x + 3) = y e) 4x + y = -2 2(y + 2) = 4x P = -3; -4 P = -2; -1,5 P = 2; 1 P = -2; 4 P = 0; -2