Průvodce publikováním ve výzkumných časopisech Radka Machková Business Manager – South-Eastern Europe Emerald Group Publishing Limited

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průvodce publikováním ve výzkumných časopisech
Advertisements

CITATION CONNECTION od Thomson Reuters Bibliotheca academica – 31. října 2013, VFU Brno Ing. David Horký Country Manager pro střední a východní.
Radka Machková, březen 2012 •Seznámení s Emerald •Co je nového •Volně přístupné online materiály •Vyhledávání a prohledávání •Jak začít s publikováním.
Seminář ASEP Jana Doleželová Knihovna AV ČR, v. v. i. Praha, Brno,
Psaní grantových žádostí
Dana Sigmundová E-books jako zdroj odborných informací ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Databáze citačních rejstříků Web of Science.  Online akademická služba provozovaná společností Thomson Reuters.Thomson Reuters  Databáze citačních rejstříků,
B130P16: Praktické základy vědecké práce Katedra experimentální biologie rostlin PřF UK SciVerse - plnotextové vyhledávání.
Připraveno v rámci projektu „Projektové financování vysokých škol“ podpořeného FRVŠ pod číslem 72/2011
Radka Machková, říjen Seznámení s Emerald Jak začít s publikováním ISI a Scopus Co vlastně editoři, recenzenti.
Open Access Week 24. – 30. října 2011 ciks.vse.cz/oa Open Access: podporujeme citační ohlasy 24. – 30. října 2011 Mezinárodní akce na.
© 2013 Association for Computing Machinery Introduction to the ACM Digital Library.
Co má obsahovat prezentace
The global publishing arena Průvodce publikováním ve výzkumných časopisech Radka Machková Business Development Manager Emerald Group Publishing Limited.
Tutoriál EBSCO Discovery Service ~ Jednoduché vyhledávání
Aktivity Asociace knihoven vysokých škol ČR v oblasti OA Mgr. Pavla Rygelová Ústřední knihovna VŠB-TUO 1 5. setkání českých uživatelů systému DSpace
Hodnocení vědy a výzkumu za využití InCites
Průvodce databázi Emerald a publikováním ve výzkumných časopisech Radka Machková Business Manager – South-Eastern Europe Emerald Group Publishing Limited.
Radka Machková, březen 2012 Seznámení s Emerald Co je nového Volně přístupné online materiály Vyhledávání a prohledávání Jak začít s publikováním ISI a.
Informační servis s přidanou hodnotou zaměřující se na Evropskou unii, země Evropy a na otázky občanů, studentů a výzkumných pracovníků v dnešní Evropě.
Průvodce publikováním Radka Machková Business Manager – South Eastern Europe and Baltics.
Chyby v psaní seminárních prací
Citační databáze Mgr. Zdeňka FIRSTOVÁ Univerzitní knihovna Seminář pro doktorandy FST
Open Journal System Lucie Vyčítalová Univerzitní knihovna UPa 5. setkání českých uživatelů systému Dspace Prosazování politiky otevřeného přístupu Vysoká.
New Marketing Media Michal Pilík.
Jak získat nové informace (nejen !) v hydrobiologii 1.Knihovna (UP, PřF UP) – fyzicky málo dostupných časopisů 2.Odebírané časopisy s on-line přístupem.
PSY 475 V ĚDECKÁ KOMUNIKACE Hana Macháčková Lenka Dědková Věra Kontríková Jan Šerek.
5.5. Vědecká publikace - hlavní výstup vědecké činnosti - spolu s patenty, nedá se kombinovat obojí - předmět duševního vlastnictví - jednu skutečnost.
Evaluation of Performance Based on Information in Documents‘ Databases Hana Pessrová Tomáš Cahlík.
B130P16: Praktické základy vědecké práce Katedra experimentální biologie rostlin PřF UK iHOP - plnotextové vyhledávání Pubmed.
Informační zdroje pro odbornou práci Kuchařka pro vědecký fast food.
Návod pro vkládání výsledků vědy a výzkumu do IS.MUNI Mgr. Michal Petr Oddělení pro výzkum, rozvoj a projektovou podporu LF MU Platné pro rok 2011.
Název akce: Seminář softskills pro oblast VaV a spolupráce (inovační management) Datum a místo konání: Prezentující: Daniela Tkačíková
JAK SE MĚŘÍ KVALITA VĚDY ? Jaroslav Flegr: Pozor, Toxo. Box 28 Jak se měří kvalita vědy, str. 100.
210 mm Národní technická knihovna podporuje.... OPEN ACCESS WEEK
Základní informační zdroje pro zubní lékařství
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
ISI Web of Knowledge Produkt a platforma firmy Thomson Reuters. Zahrnuje báze: - Web of Science (převážně bibliografické záznamy odborných článků, lze.
IGGP Radka Machkova Business Manager – South Eastern Europe and Baltics.
Případová studie Seminář 2014.
Práce s informačními zdroji pro mgr. studenty FSS420 Mgr. Dana Mazancová, DiS. Brno, 10. října 2013 Masarykova univerzita Fakulta sociálních studií Ústřední.
Dana Sigmundová Databáze ProQuest 5000 ÚK FSS MU, Ústřední knihovna FSS MU.
Mezioborová síť spolupráce pro policy development v oblasti udržitelného rozvoje Přehled aktivit COŽP 26. září 2011, Jana Dlouhá.
Think Tanks in the Czech Republic Martin Bajtler.
Jan Luprich / EBSCO Information Services Integrace SKC & EBSCO eBooks 2015.
WEB OF SCIENCE Stručný průvodce Mgr. Jarmila Potomková, Ph.D.
Metodologie bakalářské práce Bozděch, Michal
PSY103 Vývojová psychologie I Zuzana Masopustová
Emerald Group Publishing
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Karel Roubík, Jakub Ráfl, Thomas Bachman ČVUT FBMI
Citační databáze Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
Elektronický archiv v ÚMV
Management Tvorba prezentací ppt.
Predátorské praktiky vydavatelů
Citační a bibliografické databáze:
Nástroje otevřeného publikování
Doktorské studium na FLD
Elektronické informační zdroje (VIKBA25)
ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Metodický postup práce
Web of Science – Journal Citation Reports
Pravidla citování v absolventské práci
Jak napsat vědecký článek
Základy práce s informačními zdroji pro bc. studenty MVZ221
Radka Machková, březen 2012 Seznámení s Emerald Co je nového
Praktické dovednosti při psaní bakalářské práce
ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge
Transkript prezentace:

Průvodce publikováním ve výzkumných časopisech Radka Machková Business Manager – South-Eastern Europe Emerald Group Publishing Limited Tel:

Obsah prezentace 1.Co se dějě za oponou publikačního procesu 2.Hodnocení kvality –Ranking časopisů a e-knih –Použití –Důsledky a vliv výzkumu 3.Jak přežít peer review –Jak si co nejefektivněji naplánovat Vaši práci –Plagiátorství a copyright –Tajemství revize –Co dělat, když je Váš článek zamítnut 4.Otázky

Emerald eJournals, eBooks and Books Emerald publikuje v 28 oblastech – přes univerzitní knihovnu máte přístup do 219 e-časopisů -51 indexováno v ISI a 155 ve Scopusu •Accounting and Finance •Built Environment •Business Ethics and Law •Economics •Education •Enterprise and Innovation •Engineering •Environment/ Environmental Studies •Health Care Management •Human Resource Management •Industry and Public Sector Management •Information and Knowledge Management • International Business • Learning and Development • Library and Information Studies • Management Science/Mngmnt Studies • Managing Quality • Marketing • Operations and Logistics Management • Organization Studies • Performance Mngmnt & Measurement • Regional Management Studies • Sociology • Strategy • Tourism and Hospitality Emerald Management eJournal Subject Collection brochureEmerald Management eJournal Subject Collection brochure.

Research Vydavatelský řetězec a řízení časopisů AuthorEditor Publisher/ Managing Editor ProductionUsers Quality research papers EAB and reviewers Solicits new papers Handles review process Promotes journal to peers Attends conferences Develops new areas of coverage The link between the publishing company and editor Helps editors succeed in their role and build a first class journal Overall responsibility for journal Promotion and marketing Attends conferences Handles production issues QA – sub-editing and proof reading Convert to SGML for online databases Print production Despatch Added value from publisher Access via library Hard copy Database Third party

Thomson Reuters &Impakt Faktor •Databáze Thomson Reuters ‘Journal Citation Reports’ obsahuje data z přibližně 9500 vybraných časopisů s ‘Impakt Faktorem’ •Kalkulace Impakt Faktoru: ISI počítá citace v průběhu 3 let, aby vypočítali Impakt faktor za 1 daný rok a poslední statistiky za rok 2009 byly vydány v červnu 2010 •Časopisy jsou hodnoceny podle toho, kolikrát jsou články v daném časopisu citovány.... v jiném ISI časopisu. •Emerald má 51 časopisů indexovaných v JCR •Např. Impakt Faktor pro časopis International Marketing Review je 1.164

Thomson Reuters Co to pro Vás znamená a na co se zaměřit? ISI je nejznámější, ale existují i jiná hodnocení: •Citace jsou dobré, ale ne kompletní ukazatelé kvality (např. článek AACSB’s 2008 ‘Impact of Research’ ) Další ukazatelé kvality: •Použití (počet stažených článků) je lepší metoda užití •Editoři/editorská rada a autoři •Spojení s asociacemi/společnostmi •Co je Vaše priorita? Chcete publikovat 5 článků v „níže“ hodnocených časopisech nebo 1 v „top“ hodnoceném časopisu? Chcete publikovat v regioálních, národních nebo mezinárodních časopisech?

Surviving peer review

Nápad: kde začít •Kromě „tradičního výzkumu“… •Pracujete na diplomové či doktorandské práci? •Dokončili jste úspěšně projekt? •Zápasíte s problémem, který nemá jednoduché řešení? •Máte nějaký názor nebo náhled na určité téma? •Prezentovali jste na nějaké téma? Nebo jste psali článek na konferenci? Pokud ano, tak máte základ pro svoji uveřejnitelnou publikaci

Spoluautorství? •S nadřízeným, s jiným oddělením či institucí •Vytěžte maximum z Vašich individuálních silných stránek •Zvláště vhodné pro mezi-disciplinární výzkum •Demonstrujete autoritu a rigoróznost výzkumu – můžete zvýšit potencionílní okruh citací •Ale pamatujte... •Ujistěte se, že Vaše práce je pečlivě zkontrolována a editována, že zní jako jeden hlas •Zvolte si osobu, která je zodpovědná za ukončení projektu •Dohodněte a ujasněte se na pořadí autorů

“Research is all about peer review” 1.Musíte zamezit přímému zamítnutí 2.Možná budete muset svoji práci přepracovat a poslat jinam 3.Ale skoro určitě ji budete muset alespoň poupravit

„Journals are ongoing conversations between scholars“ (Lorraine Eden) •Prostudujte si pokyny pro autory, PŘEČTĚTE SI DANÝ ČASOPIS, abyste porozuměli jeho konverzaci •Vaše práce bude smetena ze stolu, pokud se bude zdát, že nerozumíte tomu, co bylo řečeno a nebo proč článek posíláte do daného časopisu

Miřte na cíl! “Many papers are desk rejected because they simply don’t fulfil journal requirements. They don’t even go into the review process.” •Najděte si několik možných časopisů, ale buďte realističtí •Sledujte pečlivě pokyny pro autory: rozsah & typ publikace, počet slov, styl citací, atd. •Zjistěte si, komu poslat Vaši práci (editor, regionální editor, subject area editor) … •… a jak poslat Vaši práci ( , tištěná kopie, online podání) •Pošlete shrnutí nebo abstrakt editorovi: jestli je to vhodné? Jak to pozměnit, aby to bylo vhodné? •Přečtěte si alespoň jedno číslo daného časopisu

Tohle, prosím nedělejte! Dear Sir I am a student at University of Vaasa, Finland. I want to publish my articles with you. Please send me details. Regards …

Příklad pokynů pro autory Každý časopis má detailní poznámky a pokyny pro autory

Plagiátorství •Plagiátorství (z latinského plagium znamená ‘únos’) je akt, kdy někdo vezme něčí práci a prezentuje ji jako svoji. Je to považováno za podvod! •Není to vždy odhaleno při recenzi (peer review), ale elektronické nástroje mohou pomoci podvod odhalit •Self-plagiarism •Celkové Emerald portfolio je zahrnuto v softwaru iThenticate společnosti iParadigms ( •Seznamte se s plagiátorskou politikou Emerald na: ( policies/plagiarism.htm)

Citace •Emerald používá Harvardský systém citací •Také známý jako “the author-date system” •Hlavním znakem je jednoduché použití citace v textu. •Např. "While information sharing between the private and public sector has improved since 9/11, sharing of information requires additional enhancements (Dacey, 2002)." •"Although much recent research has focused on the importance of long- term strategic relationships (Morgan and Hunt, 1994; Wilson, 1995)." •Kompletní citace jsou pak uvedeny na konci práce v sekci nazvané ‚references‘ podle abecedy. •Př. kompletní citace: Andrea Filippetti, (2011) "Innovation modes and design as a source of innovation: a firm-level analysis", European Journal of Innovation Management, Vol. 14 Iss: 1, pp •Citace musí být použity vždy, když citujete přímo autora, něčí názor nebo výzkum.

Copyright Chcete publikovat u Emerald a dalších akademických vydavatelů? •Toto je dáno zákonem! •Jako autor musíte získat písemný souhlas od majitele autorských práv, že můžete použít obsah nebo text, který jste sami nevytvořili •Pokud tak neučiníte, může to opozdit publikování Vaší práce a pokud souhlas nebude vyjasněn, tak Emerald nemůžeme publikovat tuto část z Vaší práce •Vyjímku tvoří členové STM Association, do které patří i Emerald, kde můžete zadarmo publikovat určitou část obsahuSTM Association

Copyright •Max až 3 obrázky (včetně tabulek) z jednoho článku nebo kapitoly knihy, ale ne více než 5 obrázků z celé knihy nebo vydání časopisu (a ne více než 6 obrázků z celého ročního vydání) •Jednoduchý text, ale ne více než 400 slov z jednoho článku nebo kapitoly knihy a ne více než 800 z celé knihy a nebo vydání časopisu •Zjistěte, kdo je majitelem autorských práv (člen STM, autor nebo jiná třetí strana) •Zkontrolujte, že množství obsahu spadá do výše zmíněných výjímek, pokud je to více, pravděpodobně budete muset zaplatit za znovupublikování •Někteří STM členové nevyžadují písemné prohlášení, pokud obsah použitý je do výše zmíněných hodnot •Jiní vyžadují písemné prohlášení, ikdyž to bude bez poplatku •Více informací včetně formulářů s povolením naleznete na tomto odkazu: •Permissions checklist & Permissions request formPermissions checklistPermissions request form

Etika publikování •Neposílejte článek do více než jednoho časopisu •Oznamte střed zájmu (=conflict of interest) •Vyhněte se plagírování vlastní práce (self-plagiarism) •Souhlas s publikováním rozhovoru/případové studie •Získejte souhlas od všech autorů – ujistěte se, že všichni z týmu ví o publikovaném článku •Autoři a editoři jsou chráněni pravidly, které jsou uvedeny v dokumentu publikovaném asociací Committee on Publication Ethics (COPE), kde Emerald je členem

Co dělá dobrý článek? Co editoři a recenzenti hledají … •Originalitu – co je nového na daném tématu, řešení, zpracování nebo výsledku? Relevantnost k dané oblasti a rozšíření daných poznatků •Postavení Vaší práce – přispívá k existující teorii, dává novou perspektivu, nebo podrobuje teorii empirickému testu? •Metodologie výzkumu – jsou Vaše závěry platné a objektivní? •Srozumitelnost, struktura a kvalita psaní – komunikuje Vaše práce dobře? Logická posloupnost argumentů •Teoretické a praktické uplatnění (tzv. „a co jako“ faktor) •Aktuálnost a relevance zdrojů/citací •Mezinárodnost / globální zájem •Dobrý nadpis, klíčová slova a dobře napsaný abstrakt

Některé klíčové otázky •Čitelnost – Je jasná? Je tu logická posloupnost bez nedůležité duplicity? •Přispění – Proč to bylo napsáno? Co je tam nového? Jak to zapadá do „konverzace“ časopisu? •Důvěryhodnost – Je Váš závěr platný? Je Vaše metodologie robustní? Je to skutečné a nelíčené? Neskrývejte limitace Vašeho výzkumu – přijde se na to. •Použitelnost – Jak jsou Vaše výsledky použitelné v reálném životě? Stanovujete směr pro příští možný výzkum? •Mezinárodnost – Má Vaše publikace globální perspektivu? (A když ne, tak proč?)

Vaše vlastní peer review •Nechte někoho dalšího vidět Vaši práci! •Ukažte koncept kamarádovi/ kolegovi a požádejte ho o upřímnou kritiku

Vaše vlastní peer review (pokrač.) •Kontrola pravopisu a citací. Prověřte celý Váš článek •Kontrola pravopisu, ale neznamená kontrolu slovních spojení … Najděte chybu: “A knew research methodology introduced in 2007…”

Proces přijetí článku – jeden příklad

Časový harmonogram od poslání po feedback k autorovi •Editor – 1.čtení, které určí, jestli obsah a postup výzkumu vyhovuje danému časopisu (přibližně 1 týden) •Editor určí a kontaktuje 2 recenzenty (přibližně 1 týden) •Recenzenti mají přibližně 6-8 týdnů, aby dokončili svoje ohodnocení •Editor zhodnotí poznámky a doporučení recenzentů a rozhodne se pro přijetí či nepřijetí rukopisu (přibližně 2 týdny) •Očekávaná doba: 3 – 3,5 měsíce

Jak zvýšit elektronické šíření •Použijte krátký výstižný nadpis obsahující klíčová slova, která nezavádějí •Napište jasný a popisný abstrakt obsahující hlavní klíčová slova a sledujte instrukce o obsahu a délce •Uveďte relevantní a známá klíčová slova – ne zvláštní novotvary •Dbejte na to, aby Vaše citace byly kompletní a správné - důležité pro spojování citací •Tohle všechno pomůže Vašemu článku, aby byl snáze objevitelný, což znamená větší rozšíření a eventuálně více citací

Emerald má strukturovaný abstrakt •Strukturovaný abstrakt – v 250 slovech nebo méně (ne více než 100 v každé z částí) •Purpose – záměr Vaší publikace •Design – Metodologie/“jak to bylo uděláno“/ oblast Vaší studie •Findings– Diskuze/výsledky •Research limitations/Implications) (pokud lze) – vyloučení/přístí kroky •Practical implications (pokud lze) – tzv. „ a co jako“ •Social implications (pokud lze) – dopad na společnost/politiku •Originality/value – Kdo z toho bude benefitovat a co je na tom nového

Poté co jste odeslali Váš článek Žádost o revizi je dobrá zpráva! Věřte, že je! •Právě jste se dostali do publikačního procesu. Skoro každý článek je opravován, alespoň jednou. •Nepanikařte! •I když jsou připomínky ostré, tak nejsou míněny osobně

Jak přepracovat Váš článek •Potvrďte žádost o revizi editorovi a určete si uzávěrku •Ujasněte se, že rozumíte připomínkám – ‘This is what I understand the comments to mean…’ •Konsultujte to se svými kolegy nebo spoluautory a miřte přímo k bodům •Dodržte uzávěrku revize •Přiložte průvodní dopis, který prokazuje bod po bodu, jak jste práci přepracovali dle požadavků o revizi (pokud jste tak neučinili, tak proč)

Pokud je Váš článek zamítnut … •Zeptejte se proč a pečlivě poslouchejte! Většina editorů Vám poskytne detailní připomínky o zamítnutém článku •Zkuste to znovu! Pokuste se vylepšit svoji práci a poslat ji jinam. Miřte svým článkem co nejblíže, jak jen to je možné •Alespoň 50% všech článků v businessu a managementu není nikdy publikována. Každý byl alespoň jednou odmítnut •Keep trying!

Možné důvody zamítnutí •Článek se nehodí (‘proč to bylo posíláno do tohoto časopisu’?) Porozuměli jste „konverzaci časopisu”? •Problém s kvalitou - Nepatřičná metodologie, není přiměřeně rigorózní, příliš dlouhé •Vývoj teorie je slabý - Prosazování teorie, nebo opětovné vynalézání existující teorie •Empirická práce je slabá - metodologie není věrohodná, testy nevylučují alternativní hypotézy •„A co jako“ faktor? - Pouze přírůstkový výzkum, nemá vliv na existující paradigma

Po publikování, propagujte Vaši práci •Proč? Politika vlivu = důvěryhodnost Vyzdvihněte profil Vaší instituce a oblast činnosti Přilákejte spolupracovníky a možnosti financování Nové oblasti a příležitosti (consulting, media) •Jak? Využijte sociální sítě, tiskovou zprávu Asociace a sdružení Angažujte se, zlepšujte si Vaše mediální schopnosti ‘brand image’ Kontaktujte autory ze svých referencí Dejte si link na článek do svého podpisu

Publikování Vašeho článku znamená... •Vaše publikace je permamentní – publikovaný materiál je zařazen do permanentně přístupného „archívu vědomostí“ •Váš článek je vylepšen – přes zásahy editorů, recenzentů, sub- editorů a lidí provádějících korektury •Váš článek je aktivně propagován – je dostupný mnohem širšímu publiku •Vaše psaní je důvěryhodné – materiály, které jsou publikovány s sebou nesou razítko kvality. Někdo další kromě Vás si myslí, že je to dobré!!

Emerald podporuje autory •Více než 80,000 autorů z celého světa jsou členové Emerald Literati Network •Bezplatný výtisk vydání časopisu a 5 otisků z publikace •For Researchers –Outstanding Doctoral Research Awards, Research Fund Awards & How to… guides –Emerald Research ConnectionsEmerald Research Connections •For Authors –How to… guides –Meet the Editor interviews and Editor news & Editing service –Annual Awards for Excellence –Calls for Papers and news of publishing opportunities

Publikování Vás také dostane sem… •Hong Kong UST, Indian School of Business, University of Cape Town •London, Lancaster, Cranfield, Warwick, Saïd, Strathclyde Business Schools •Wharton, Harvard, Stanford, Chicago, Yale, Thunderbird Business Schools •IMD, INSEAD, Rotterdam, Bocconi, EM Lyon, Instituto de Empresa, ESADE, IESE

A taky sem....

Odkazy na důležité zdroje • (ISI ranking lists and impact factors) • (Anne-Wil Harzing's site about academic publishing and the assessment of research and journal quality, as well as software to conduct citation analysis) • (abstract and citation database of research literature and quality web sources) • (addresses, phone, and websites for a large number of journals as well as information on publication guidelines and review information) • (a general resource for academic writers, designed primarily with international students whose first language is not English in mind)

Nějaké otázky? •Jak Vám můžeme pomoci? •Dejte nám Váš feedback: feedback onlinefeedback online Seznam titulů: • •